اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:حقوق بشرآمریکایی بزرگترین دروغ وفریب ملتهاست.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:حقوق بشرآمریکایی بزرگترین دروغ وفریب ملتهاست.

بنا به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته نهم/تیرماه/نودوشش با حضور اقشارمختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

************************************************************************************

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- خیری که هیچ شری در آن نیست، شکر بر نعمت و صبر بر مصیبت ناگوار است.

۲- بعضی انسان‎هاایمانشان عاریه‎ای است یعنی شرائط محیط رادرنظرمی‎گیرندوبرآن ایمان خودرا منطبق می‎کنند.

۳-چوپانی که گفت من چیزی‎هایی آموخته‎ام که عالمان نیاموخته‎اند

************************************************************************************

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- بقیع تنها یک گورستان نیست، بلکه گنجینه تاریخ اسلام است.

۲- تاریخچه وجریان شناسی وهابیت نشان ازتوطئه‌هایی داردکه دولت‌های استعمارگرعلیه مسلمین طراحی کرده‌اند

۳-حقوق بشربه معنای انسانیت وعدالت است.این مفهوم درکنار نام کشوری مثل آمریکاه اصلامعنا ومفهومی ندارد

۴- کشوری که خودبلندترین آوازه ادعای حقوق بشررادردنیادارد،بزرگ‌ترین نقض کننده این موضوع درجهان است.

*************************************************************************************

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                      بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-06-30_17-41-16

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله  تقوا یعنی یعنی خداوند را در همه کارهای خود ناظر بدانیم و در انجام هر کاری به یاد خدا باشیم.

ماه رمضان ظرفیتهایی داشت که بعضا استفاده کردیم واوج آن شبهای قدربود

قال مولینا الإمام المجتبی (ع): «الْخَیْرُ الَّذِی لَا شَرَّ فِیهِ الشُّکْرُ مَعَ النِّعْمَهِ وَ الصَّبْرُ عَلَى النَّازِلَهِ»( تحف العقول، ص۲۳۴)روایت اول:امام مجتبی (ع) در روایت مذکور، فرموده است که خیری که هیچ شری در آن نیست، شکر بر نعمت و صبر بر مصیبت ناگوار است.

خداوند متعال نعمات زیادی به ما داده است، ولی متأسفانه ما انسان‎ها آن‎گونه که باید شاکر نعمات الهی نیستیم. خداوند متعال فرموده است: «…وَ قَلِیلٌ مِنْ عِبَادِیَ الشَّکُورُ». («سبإ»:۱۳)انسان‎ها همیشه از خداوند طلبکارند، در صورتی که با توجه به آنچه در روایات آمده است انسان خود را باید بدهکار بداند، امام کاظم (ع) فرموده است: «أَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ: اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْنِی مِنَ الْمُعَارِینَ وَ لَا تُخْرِجْنِی مِنَ التَّقْصِیرِ…»{الکافی (ط- الإسلامیه)،ج۲، ص۷۳}خدایا! مرا از جمله عاریت داده‏شدگان مگردان و مرا از حدّ تقصیر بیرون مبر. راوی عرض کرد که امّا عاریت‏داده‏شدگان را شناخته و دانسته‏ام که ایشان کیستند. مردى، دین را به عاریت به او مى‏دهند، پس از آن بیرون مى‏رود. بفرما که معنى اینکه مرا از حدِّ تقصیر بیرون مبر، چیست؟ فرمود: «هر عملى که به آن رضاى خداى عز و جل را خواسته باشى، در باب آن، در پیش خود مقصّر باش و چنان بدان که در آن کوتاهى کرده‏اى زیرا که همه مردمان در اعماق خویش، میان خود و خدا مقصّرند مگر کسى که خداى عز و جل او را نگاه داشته باشد».

بعضی انسان‎ها ایمانشان عاریه‎ای است یعنی شرائط محیط و اقتضائات محیط را در نظر می‎گیرند و بر اساس آن ایمان خود را منطبق می‎کنند؛ مثلاً اگر اقتضا این باشد که خود را متدیّن و مؤمن جا بزند، این کار را می‎کند و اگر اقتضا غیر این باشد همان‎گونه رفتار می‎کند و به قول معروف خود را با جماعت هماهنگ می‎کند «خواهی نشوی رسواهمرنگ جماعت باش» لذا با فقرا با ادبیات فقرا و با ثروتمندان با ادبیات خود آنها سخن می‎گوید و منطق ثابتی ندارد در حالی که مؤمن رنگ عوض نمی‎کند و دارای منطق ثابت است لذا آن شخص با اینکه مارکسیست است در رابطه با امیرالمؤمنین امام علی (ع) می‎گوید که امام علی (ع) شخصیتی بود که منطق ثابت داشت و زمانی که بر مسند خلافت نشست همان‎گونه زندگی کرد که قبل از آن می‎زیست و رفتار بعد از خلافتش با قبل از آن تفاوتی نکرد. لذا مؤمنان همیشه خود را بدهکار می‎دانند و شاکرند و در مقابل ناملایمات صبر پیشه می‎کنند ولی بعضی همیشه گله و شکایت دارند و برای اینکه به خواسته خود برسند به هر چیزی متوسل می‎شوند. نقل شده است که دانشمندی به چوپانی رسید، از او پرسید که چرا علم نمی‎آموزی؟ گفت من چیزی‎های آموخته‎ام که عالمان نیاموخته‎اند و آن این است که تا راست باشد، دروغ نمی‎گویم، تا حلال باشد از حرام استفاده نمی‎کنم، تا در خودم عیب است به عیوب دیگران نمی‎پردازم، تا رزق خداوند متعال تمام نشده است دست نیاز پیش دیگری دراز نمی‎کنم و تا پای در بهشت ننهاده‎ام از شر شیطان در امان نیستم. دانشمند گفت که حقا که آنچه باید بیاموزی، آموخته‎ای. پس مؤمن همیشه شاکر است و در برابر بلا و مشکلات، صبر می‎کند.

روایت دوم: عن مولینا الإمام زین العابدین (ع): «الْخَیْرُ کُلُّهُ صِیَانَهُ الْإِنْسَانِ‏ نَفْسَهُ»{ تحف العقول، ص۲۷۸}همه خیر در این است که انسان مواظب نفس خود باشد.

انسان‎هایی که از نفس خود مواظبت می‎کنند، یعنی شهوت، شکم، گوش، زبان، چشم و بقیه اعضاء خود را مواظبت می‎کنند، همچنین رفتار و کردار خود را مواظبت می‎کنند، همه خیر و خوبی‎ها را درک خواهد کرد.

روایت سوم: عن مولینا الإمام الجواد (ع): «مَنْ غَلَبَ‏ جَزَعُهُ عَلَى صَبْرِهِ‏ حَبِطَ أَجْرُهُ»{تحف العقول/ص۴۵۶} کسی که جزعش بر صبرش غلبه کند، اجرش را حبط کرده است.

روز قیامت خطاب می‎شود که صابرین چه کسانی‎اند؟ بعضی گردن‎های خود را برافراشته می‎کنند و می‎گویند که ما اهل صبریم.

طبق آنچه در روایات آمده است، صبر بر سه قسم است؛ صبر بر طاعت، صبر بر مصیبت و صبر بر معصیت. انسان‎های مؤمن بر طاعت و بندگی خدا صبر می‎کنند، همچنین، در مقابل مصیباتی که برای آنها پیش می‎آید صبر می‎کنند و در دوری از معصیت نیز صبوری می‎کنند.

*************************************************************************************

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

*************************************************************************************

اما مناسبتها:

دوشنبه ۱۲ تیر ۸ شوال تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع(ع) توسط گروه گمراه وهابیت (۱۳۴۴ ه.ق)

بقیع تنها یک گورستان نیست، بلکه گنجینه تاریخ اسلام است. قبور چهار امام معصوم شیعیان و نیز قبور همسران، دختران، برخی فرزندان، اصحاب، تابعین و بستگان پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله) و نزدیک به ده هزار نفر از شخصیتهای نامدار تاریخ اسلام در آنجا واقع است.

رسول الله(صلی الله علیه وآله) به دستور خداوند، کنار این قبرستان حضور می یافت و به مدفونین آن سلام می‌کرد و برای آنان از خداوند آمرزش می‌طلبید(اصول کافی، ۴/۵۵۹)

از گذشته تاکنون مسلمانان از هر فرقه و مذهبی، پس از زیارت پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله) به اینجا آمده، اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و دیگر آرمیدگان در این گورستان را زیارت می‌کنند. قبر امامان معصوم(علیهم السلام) و تعداد دیگری از دفن شدگان در بقیع نیز دارای قبه و سایبان بودهکه در حمله وهابیان تخریب گردید(عرض تسلیت)

اندیشه های مخرب و بدعت گذار وهابی براساس اعتقادات موجود در فقه حنبلی در قرن چهارم پایه گذاری شد که با حلول تعاریف سلفی در قرن هشتم احیا گردید و در قرن دوازدهم سازمان یافت و در قرن چهاردهم هجری این مکتب به عنوان کالای سیاسی ازنقطه‌ای به نقطه دیگر صادر می گردید. یعنی چیزی حدود ۳۰۰ سال و اندی است  که جامعه بزرگ اسلامی از پدیده ای به نام وهابیت رنج می‌برد که پیامدهای جبران ناپذیر و زیان بار این گروه سالهاست که جهان اسلام را مورد تهدید قرار داده است.

تاریخچه و جریان شناسی این گروه نشان از توطئه‌هایی دارد که دولت‌های استعمارگر علیه مسلمین طراحی کرده‌اند تا با ایجاد انشقاق و تفرقه بین امت اسلامی و تزریق ادبیات زور و بدون پشتوانه عقلی در اعتقادات اسلامی، راه را برای حاکمیت خویش بر جهان اسلام باز نموده و تئوری تفرقه بیانداز و حکومت کن را در جهان اسلام عملی کنند.

نقشه دقیقی‌ برای‌ شیخ عبدالوهاب‌ پایه کذار این فرقه تهیه‌ نمودند که‌ آن‌ را باید اجرا کند، که به بعضی ازمفاد  این‌ نقشه‌ اشاره میکنم:

۱- تکفیر تمام‌ مسلمانان‌ و مباح‌ بودن‌ قتل‌ آنان‌، و غارت‌ کردن‌ اموالشان‌، و هتک‌ آبروی‌ آنان‌، و فروختن‌ آنان‌ در بازار برده‌ فروشان‌، و جواز برده‌ ساختن‌ مردانشان‌ و کنیز گرفتن‌ زنانشان‌.

۲- نابود ساختن‌ کعبه‌ به‌ نام‌ اینکه‌ جزء آثار بت‌ پرستی‌ است‌ ـ که البته اگر بتوانند ـ و مانع‌ شدن‌ مردم‌ از حج‌، و تحریک‌ عشایر و قبایل‌ به‌ غارت‌ قافله‌های‌ حجاج‌ و کشتن‌ آنان‌.

۳-ویران‌ ساختن‌ قبه‌ها و ضریحها و اماکن‌ مقدسه‌ مسلمانان در مکه‌ و مدینه‌ و دیگر بلاد اسلامی‌ که‌ برایش‌ امکان‌ داشته‌ باشد، به‌ نام‌ اینکه‌ اینها بت‌پرستی‌ و شرک‌ و نوعی‌ اهانت‌ به‌ شخصیت‌ پیامبر و خلفای‌ او و رجال‌ اسلام‌ است‌.

۴-ایجاد هرج‌ و مرج‌ و آشوب‌ در بلاد به‌ هر اندازه‌ که‌ بتواند.

جنایات امروز حاکمان عربستان دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست، جنایاتی که از حمایت مالی و پشتیبانی سیاسی، رسانه‌ای و تسلیحاتی از تروریست‌ها و تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی وغیر اسلامی از افغانستان، عراق، سوریه، مصر، لیبی تا یمن آغاز می‌شود به طوری که رژیم آل سعود هزاران انسان بیگناه رابه طور مستقیم که شمار زیادی از آنها زن و کودک بودند تا کنون در جریان جنگ ویرانگری که علیه یمن به راه انداخته، به قتل رسانده و دههاهزار نفر را هم lمجروح وزخمی کرده است.

امروز به مراتب جنایاتی هولناک‌ در یمن توسط آل‌سعود به نیابت از آل یهود رقم خورده است که روح بشریت و انسانیت را مخدوش می‌کند.جنایاتی که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و سکوت در برابر چنین جنایات هولناکی، فقط و فقط خیانت به بشریت محسوب می‌ شود

جنایات آل سعود در این سطح متوقف نمیشود، بلکه حوادث اخیر و مواضع اعلام شده از ائتلاف سعودی‌، صهیونیستی و آمریکایی علیه کشورهای عربی و اسلامی پرده برداشت که در حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه، عراق، مصر، لیبی، تونس، نیجریه، سومالی و مناطق دیگر نمایان شده است.

*************************************************************************************

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۰ شوال  روز شهردارى و دهیارى‌‌

لازم است دراین فرصت کوتاه ازخدمات وزحمات دلسوزانه مجموعه ی شهرداری ها ودهیاری ها درعرصه خدمت رسانی به مردم تشکر کنم .

*************************************************************************************

اشاره ای به هفته حقوق بشر آمریکایی داشته باشم 

هفته دوم تیرماه (۶ تا ۱۲تیر) در تاریخ جمهورى اسلامى ایران، هفته‌‌اى پرحادثه است، که عمدتا استکبار جهانى به رهبرى آمریکا نقش اصلى را در آن‌‌ها ایفا کرده است. به این منظور، این هفته، هفته افشاى حقوق بشر آمریکایى نامگذارى شده است.دربازه زمانى ۶تا۱۲ تیرماه به‌‌ویژه در دهه ۱۳۶۰ به حوادث و رویدادهایى بر مى‌‌خوریم که به‌‌دلیل جنایاتى که چه به‌‌صورت مستقیم و چه با حمایت استکبارجهانى علیه مردم ایران صورت‌‌گرفته است. فاجعه هفتم تیر، بمباران شیمیایى سردشت، حمله به هواپیماى مسافربرى ایران و چندین مورد دیگر ازجمله جنایاتى است که هرکدام ازآن‌‌ها به تنهایى آسودگى راازوجدان بشریت مى‌‌رباید.

۱-در ششم تیر سال ۱۳۶۰ حضرت آیت ا… خامنه اى در مسجد ابوذر تهران توسط عوامل منافقین ترور شد.

۲-فاجعه هفتم تیر

انفجار تروریستى ۷ تیر ماه ۱۳۶۰ از بزرگترین انفجارهاى تروریستى تاریخ جمهورى اسلامى ایران است که طى آن آیت الله دکتر سیدمحمد حسینى بهشتى رئیس دیوان عالى کشور و ۷۲ تن از مسؤولان نظام (چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و حدود ۳۰ نماینده مجلس)بابمب گذارى منافقان ترورشده و به شهادت رسیدند.
این فاجعه آن‌‌قدر بزرگ بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «به‌‌طور طبیعى باید منجر به شکست انقلاب اسلامى مى‌‌شد اما به برکت خون این شهدا، درست عکس آنچه تصور مى‌‌گرفت اتفاق افتاد و بعد از این حادثه، ملت متحد شد و انقلاب در مسیر واقعى و صحیح خود قرار گرفت.» حادثه هفتم تیر،۶ روز پس از عزل بنى صدر از ریاست جمهورى و یک ماه قبل از فرار وى و مسعود رجوى سرکرده گروهک تروریستى منافقین به فرانسه صورت گرفت.

۳-شهادت آیت ا… صدوقى‌‌

ترور و شهادت آیت‌‌ا… صدوقى از یاران دیرین نهضت اسلامى و از افراد مؤثر جریان انقلاب اسلامى توسط عوامل استکبار از دیگر وقایع هفته دوم تیرماه است. آیت ا… صدوقى که پس از پیروزى انقلاب توسط امام خمینى(ره) به امامت جمعه یزد منصوب شده بود به‌‌دلیل تأثیرگذارى فراوان در جریان انقلاب، به‌‌شدت مورد خشم دشمنان انقلاب قرار داشت و چند بار نیز مورد سوءقصد قرار گرفت. سرانجام آیت ا… صدوقى در یازدهم تیر۱۳۶۰ مصادف با دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ بعد از نماز جمعه مورد حمله انتحارى مزدور منافقین محمدرضا ابراهیم‌‌زاده اهل نائین قرار گرفت و در سن ۷۵ سالگى به شهادت رسید که به شیخ الشهداى محراب نیز لقب گرفت.در این حادثه علاوه بر شهید آیت‌‌ا… صدوقى، تعدادى از پاسداران محافظ ایشان مجروح شدند و سه نفر از نمازگزاران نیز به شهادت رسیدند.

۴-حمله به هواپیماى مسافرى ایرباس‌‌

از مهم‌‌ترین وقایع هفته دوم تیرماه که استکبار جهانى به‌‌طور مستقیم دست به جنایت علیه مردم ایران زد، حمله موشکى ناو جنگى آمریکا به هواپیماى مسافربرى ایرباس ایرانى در آب‌هاى نیلگون خلیج فارس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادى است. این حادثه لکه ننگى است که در کنار دیگر جنایات آمریکا به‌‌خوبى عدم ‌‌صداقت مقامات این کشور را در زمینه حقوق بشر نشان مى‌‌دهد.

 موارد دیگرازجنایات‌‌ ۲-حمایت از سازمان تروریستى منافقین‌‌ ۳-بودجه براى براندازى جمهورى اسلامى‌‌ ۴-راه ظاندازى جنگ تحمیلى‌‌

لذابااین همه جنایات که بیان همه آن مثنوی ۷۰ من میشودآمریکایى‌‌هاحق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنندحقوق بشر به معنای انسانیت و عدالت است. این مفهوم در کنار نام کشوری مثل آمریکااصلا معنا ومفهومی نداردکشوری که خود بلندترین آوازه ادعای حقوق بشر را در دنیا دارد، بزرگ‌ترین نقض کننده این موضوع در جهان است.امریکا ییها با بی شرمی تمام خودرا بزرگترین مدافع حقوق بشر برای ملت های جهان معرفی میکند.

کشوری که خود بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است دیگر ملت ها را به بهانه نقض حقوق بشر مجازات می کند، به آنها لشکرکشی می کند و به دادخواهی از قربانیان نقض حقوق بشر برمی آید؟ این یعنی اینکه حقوق بشر امریکایی، بزرگ ترین دروغ و فریب دنیای ماست.  این یعنی سوء استفاده بی رحمانه از نام و عنوان حقوق بشر در جهت امیال و آمال غیرقانونی و فریبکارانه سیاسی، نظامی و اقتصادی قدرت های جهانخوار.

لذاپرده برداری از این جنایت ها وظیفه هر وجدان بیدار و آگاه و دردمند انسانی است. که ان شاءالله کشورهای آزاده بتوانند بااتحاد وهمبستگی چهره واقعی وزشت وپلید مدعیان دروغین حقوق بشررابرای دنیا معرفی نمایند.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

************************************************************************************

************************************************************************************

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --