اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور: جریان صهیونیسمِ دیوانه و حامین دیوانه تر از آنها تمام قوای خود را به صحنه آورده اند اما این دست وپا زدنها آنها را به شکست نزدیک تر خواهد

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور: جریان صهیونیسمِ دیوانه و حامین دیوانه تر از آنها تمام قوای خود را به صحنه آورده اند اما این دست وپا زدنها آنها را به شکست نزدیک تر خواهد

بنا به گزارش دفتر امام جمعه نیم ور در تاریخ 12  مردادماه 1403 مصادف با ب 27 محرم 1446 دومین نماز جمعه توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری در مسجد امام حسین (ع) با حضور امت حزب الله ، خانواده شهدا ، بسیجیان و مسئولین برگزار گردید

عنـــــا ویــن خطبــــه اول:

  1. اگر در کاری تقوا رعایت شدآن کارعاقبت خوبی خواهدداشت.
  2. حضرت زینب در کوفه وشام کاری کرد،که دشمن در کاخ ریاست خودش، تحقیر و ذلیل شد.
  3. روحیه خداباوری و تفکر توحیدی همه شرایط سخت را برای انسان آسان می کند.

عنـــــا ویــن خطبــــه دوم:

  1. دکترپزشکیان،در مراسم تنفیذ مواضعِی اتخاذ نمودند که طیف انقلابی انتظار داشتند.
  2. جریان صهیونیسمِ دیوانه و حامین دیوانه تر از آنها تمام قوای خود را به صحنه آورده اند اما این دست وپا زدنها آنها را به شکست نزدیک تر خواهدکرد.
  3. اسرائیلی ها میخواهند با این اقدامات از خط قرمزها عبور کنند و تصمیم دارند موازنه باز دارندگی رابه موازنه وحشت تبدیل کند

مشــــروح خطبــــه اول :

بســــــــم اللــــه الـــــرحمن الــــــرحیــــــــــم

خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.خداوند متعال تقوا را با اثر بزرگی که دارد یاد می کند و فرموده است« وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ»(اعراف-آیه۱۲۸) اگر در کاری تقوا رعایت شدآن کارعاقبت خوبی خواهدداشت.

موضوع بحث ما پیرامن خطبه حضرت زینب در کوفه بود امروز هم اشاره ای کنم در توان ما نیست که به اندازه کافی و آنطور که لایق و شایسته است بحث کنیم. در آیه 62 سوره مبارکه یونس می فرماید: أَلَا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلَا هُمْ یحْزَنُونَ

اولیاء خدا نه ترسی دارند و نه اندوهی. خیلی حرف بزرگی است. نه ترسی دارند نه اندوهی !!!

ولیّ خدا هیچ ترسی ندارد. وقتی انسان از کسی و چیزی نمی ترسد همه حرف هایش را میزند واقعیتها را میگوید. همه را حساب شده میگوید. ذره ذره را محاسبه می کند باید یک حرفی بزند که خودش را اثبات کند و دشمن را مغلوب کند و او را شکست خورده نشان بدهد.

شما حضرت زینب را مشاهده کنید که با یک عظمت خیره‌ کننده و درخشنده با شجاعت تمام در عرصه ظاهر میشود؛ کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است،در کاخ ریاست خودش، تحقیر و ذلیل شود.

هفته قبل به فراز اول اشاره کردم که فرمود:

«یَا أَهْلَ الْکُوفَهِ یَا أَهْلَ الْخَتْلِ وَالْغَدْرِ وَالْخَذْلِ أَلَا فَلَا رَقَأَتِ الْعَبْرَهُ وَلَا هَدَأَتِ الزَّفْرَهُ »

ای خدعه‌گرها، ای کسانی که تظاهر کردید! شاید خودتان باور هم کردید که دنباله‌رو اسلام و اهل‌بیت هستید؛اما در امتحان کم آوردید،در فتنه کوری نشان دادید. « هَلْ فِیکُمْ إِلَّا الصَّلَفُ وَالْعُجْبُ وَالشَّنَفُ وَالْکَذِبُ وَمَلَقُ الْإِمَاءِ وَغَمْزُ الْأَعْدَاءِ آیا در میان شما جز وقاحت و رسوایی، سینه‌های آکنده از کینه، دو رویی و تملق، ذلت و حقارت در برابر دشمنان چیز دیگری نیز یافت می‌شود؟ أَوْ کَمَرْعًى عَلَى دِمْنَهٍ یا همچون سبزه‌هایی هستید که ریشه در فضولات حیوانی داشته تربیت خوبی نداشتید

أَوْ کَفِضَّهٍ عَلَى مَلْحُودَهٍ أَلَا بِئْسَ مَا قَدَّمَتْ لَکُمْ أَنْفُسُکُمْ أَنْ سَخِطَ اللَّهُ عَلَیْکُمْ وَفِی الْعَذَابِ أَنْتُمْ خَالِدُونَ »یا همچون جنازۀ دفن شده‌ای که روی قبرش را با نقره تزیین نموده باشند؟

چه بد توشه‌ای برای آخرت فرستاده اید؛ توشه‌ای که همان خشم و سخط خدا است و در عذاب جاویدان خواهید بود.

 حضرت در واقع میفرماید: شما رفتارتان، زبانتان با دلتان یکسان نبود. به خودتان مغرور شدید، خیال کردید ایمان دارید، خیال کردید همچنان انقلابی هستید، خیال کردیدهمچنان پیرو امیرالمؤمنین هستید؛ در حالی که واقع قضیه این نبود. نتوانستید از عهده‌ی مقابله‌ی با فتنه برآئید، نتوانستید خودتان را نجات دهید.

ظاهر، ظاهر ایمان، زبان پر از ادعایی دارید؛ اما باطن، باطن پوک وتوخالی

توجه میفرمایید حضرت اینگونه قوی، با کلمات رسا شجاعانه سخن گفتند آن هم در آن شرائط دشوار …!! این نبود که یک عده مستمع عادی ومعمولی جلوی حضرت نشسته باشند، او هم مثل یک سخنران وخطیب برای اینها خطبه بخواند؛ یک عده دشمن، نیزه‌دار دور و برشان را گرفته‌اند؛افرادی بودند که مسلم را به دست ابن‌زیاد دادند افرادی بودند که در کربلا بزرگترین جنایات را انجام داده بودند اما حضرت شجاعانه ، محکم سخن گفتند این عظمت زینب است

نکته ای که میخواهم عرض کنم و خطبه اول را به پایان برسانم این است که روحیه خداباوری و تفکر توحیدی همه شرایط سخت را برای انسان آسان می کند مگر مصائب اهلبیت در کربلا کم بود ؟؟ مصائبی که اهلبیت با آنها مواجه شدند در تاریخ بی نظیر است .

ببینید غزه مظلوم را که چندین ماه است زیر بمباران خون‌خواران هستند و جلوی چشم به‌ اصطلاح انسانهای متمدن که باطن کور و باطن حیوانی  دارند، آب و غذا را بر کودکان و زنان و بیماران بسته اند.

این شرایط سخت را آنان با اتکای به خدای تعالی و امید به آیات الهی پشت سر خواهند گذاشت و این لگه ننگ عالم بشریت و غده سرطانی که در حال جان کندن است سقوط خواهد کرد.همه شاهد سرنگونی اسرائیل و پیروزی مستضعفین خواهیم بود.

مشــــروح خطبــــه دوم :

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.

بیان دو مطلب

مطلب اول : مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست محترم جمهوری در هفته گذشته که برگ دیگری از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی که در مورد مقرر رقم خورد.

ابتدا تشکر میکنم و به روح پر فتوح سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی درود میفرستیم و علو درجات برای این عزیز طلب میکنیم هم چنین از خدمات آقای دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری هم تشکر میکنیم که همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نقش مهمّی ایفا کردند و توانستند آرامش را در کشور برقرار کننذ و انتخابات را به بهترین وجه برگزارکردند.

نکته بعدی به منتخب ملت جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور تبریک عرض میکنیم آرزوی موفقیت داریم برای ایشان در این مسئولیت خطیری که به دوش گرفتند. امیدواریم با انتخاب کابینه قوی با عنایت به همان شاخصهایی که مقام معظم رهبری فرمودند در پیشبرد اهداف نظام قدس جمهوری اسلامی موفق و مؤید باشند.

نکته سوم : دکتر پزشکیان هم در هردو مراسم خصوصاً در مراسم تنفیذ مواضعِ خوبی اتخاذ نمودند مطالب و مواضع همان چیزهایی بود که طیف انقلابی انتظار داشتند امیدواریم صدای یکپارچه و واحدی که مقام معظم رهبری فرمودند از سران قوا شنیده شود .

مطلب دوم: شهادت ناباورانه رهبر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه در چهارشنبه گذشته تبریک وتسلیت به تمام مسلمانان وآزادی خواه خصوصاًملت مظلوم فلسطین

خبر،خبرِ بسیار تلخی بود آنهم درتهران خصوصا اینکه بعداز مراسم تحلیف خبربسیار تاثر برانگیزی بود

شهید هنیه شخصی مؤمن ،فاضل ،انقلابی ، امام جمعه دارای خطبه های ناب، یک چهره متواضع عمیقاً معتقد به مبانی حرکت جهادی ، پیرو حضرت امام و مقام معظم رهبری و به شدت مورد علاقه جبهه مقاومت . این خبر برای ما بسیار سخت وسنگین بود خصوصاً که درتهران و مهمان ما بودند کار را برای ما تلخ تر و سنگین تر کرد.

جریان صهیونیسمِ دیوانه و حامین دیوانه تر از آنها تمام قوای خود را به صحنه آورده اند اما این دست وپا زدنها آنها را به شکست نزدیک تر خواهد کرد.

در شب چهار شنبه سه اتفاق مهم توسط صهیونیستها صورت گرفت

اول: حمله به ساختمانی در منطقه ضاحیه بیروت که منجر به شهادت فؤاد شُکر معروف به حاج محسن، از فرماندهان اصلی حزب الله لبنان شد

دوم: حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق که منجر به شهادت چند نفر از رزمندگان حشدالشعبی شد

سوم : ترورِ غیر قابل پیش بینی و ناباورانه آنهم در تهران آنهم در یک روز خاص که اصلی ترین مراسم در ایران برگزار میشود.!!

نکته ای که میخواهم عرض کنم نمازگزاران عزیز اسرائیل به یک سری کارهایی رو آورده که نمیخواهد با جنگ ادامه جنگ بدهد درواقع میخواهد با این اقدامات از خط قرمزها عبور کند و به نوعی میخواهد موازنه باز دارندگی رابه موازنه وحشت تبدیل کند و دیوانه وار اقداماتی را صورت میدهد البته او چیزی هم برای ازدست دادن ندارد دراین منجلاب جنگ خصوصاً در این چند ماهه اخیر گیرکرده تلاش هم میکند که خودش را نجات بدهد و ذهن و نگاه دنیا را از شکستهای خود منحرف کند.

ترور فرمانده‌هان مقاومت در لبنان و تهران نتیجه ضعف رژیم صهیونیستی است این ترورها و اقدامات تاثیری بر روند تغییر بر مواضع ما وکشورهای آزادی نخواهد داشت.همانطور که مقام معظم رهبری قبلا فرمودند دوران بزن و دررو گذشته لذا قطعاً رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی را برای این اقدام ددمنشانه در حریم ایران خواهد پرداخت.

هفدهم مرداد ماه هم روز خبرنگار است که ازاین تریبون مقدس ازهمه این عزیزان که در واقع  حلقه اتصال بین مردم و مسئولین هستند تقدیر و تشکر میکنم

والســـــــــلام و علیـــــــــــکم ورحمه اللــــــــه وبــــرکاتـــــــه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --