اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور: رژیم صهیونیستی می‌خواهد با این ترورها، از چاله‌ی مرگ تدریجی بیرون بیاید؛ اما به چاه مرگ دفعی فرو خواهد افتاد

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور: رژیم صهیونیستی می‌خواهد با این ترورها، از چاله‌ی مرگ تدریجی بیرون بیاید؛ اما به چاه مرگ دفعی فرو خواهد افتاد

بنا به گزارش دفتر امام جمعه نیم ور در تاریخ 19  مردادماه 1403 مصادف با ب 4 صفرالمظفر 1446 نماز جمعه توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری در مسجد امام حسین (ع) با حضور امت حزب الله ، تعدادی از خانواده شهدا ، بسیجیان و مسئولین برگزار گردید

عنـــــا ویــن خطبــــه اول:

  1. اوج دستور خدا که مهمترین امتحان الهی بود در عالم ذر بود
  2. صحنه ای که سیدالشهداء(ع) اصحابش را وسط آن فرستاد، از دستوری که امام صادق به ابوهارون مکفوف داد سنگین تر بود.
  3. یکی از رموزپیروزی و موفقیت در امتحانات الهی ، صبر وشکیبایی است.

عنـــــا ویــن خطبــــه دوم:

  1. ۲۳ مرداد روزی است که به بیان رهبر معظم انقلاب، حزب‌الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید.
  2. حضرت با اینکه فریاد برمی آورند و دربین مردم خطبه میخوانند اما ذره ای از حجب و حیا ورعایت ارزشهای دینی و اسلامی عدول نکردند.
  3. رژیم صهیونیستی می‌خواهد با ترور، از چاله‌ی مرگ تدریجی بیرون بیاید؛ اما به چاه مرگ دفعی فرو خواهد افتاد

مشــــروح خطبــــه اول :

اعوذ بالله مــــن الشــیطان الرجیـــــم        بســـــم اللـــه الــــرحمـــن الرحیـــــم

ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.

سوره مبارکه عنکبوت آیات شریفه اول و دوم

أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن یُترَکُواْ أَن یَقُولُواْ ءَامَنَّا وَهُم لَا یُفتَنُونَ لَقَدفَتَنَّاٱلَّذِینَ مِن قَبلِهِم فَلَیَعلَمَنَّ ٱللَّهُ ٱلَّذِینَ صَدَقُواْ وَلَیَعلَمَنَّ ٱلکَآذِبِینَ 

آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها مى ‏شوند و مورد آزمایش قرار نمى‏ گیرند و به یقین کسانى را که پیش از اینان بودند آزمودیم تا خدا آنان را که راست گفته‏ اند معلوم دارد و دروغگویان را [نیز] معلوم دارد

ایام محرم و صفر است اشاره ای کنم به عرصه امتحان در عاشورا

کار در عاشورا خیلی سخت بود و یک امتحان عادی نبود و صحنه ای که سیدالشهداء(ع) اصحابش را وسط آن فرستاد، از دستوری که امام صادق به ابوهارون مکفوف داد سنگین تر بود.

اوج دستور خدا که مهمترین امتحان الهی بود در عالم ذر بود، که آتش برافروخت، فرمود برید داخل آتش! عده ای امتثال کردند رفتند که اینها اصحاب یمین بودند  آتش گلستان شد و اصحاب شمال تانزدیک آتش آمدندترسیدند.وارد بر آتش نشدند بعد دیدند آتش بر آنها گلستان شد. عذرخواهی کردند و گفتند خدایا امتحان را تکرار کن. خدای متعال قبول کرد، برای بار دوم هم تا دم آتش رفتند و باز ترسیدند و باز اصحاب یمین رفتند و آتش بر آنها گلستان شد. برای بار سوم که تکرار شد خدای متعال صف ها را جدا کرد؛فرمود تمام شد و امتحان دیگر قابل تکرار نیست.

در این دنیا هم همینطور است،امتحانها همیشگی نیست.ممکن است یک بار، دو بار، سه بار امتحان های در عمر تکرار شوند.

ولی امتحانِ سنگینی که امام صادق(ع) از ابوهارون مکفوف گرفتند که فرمودند برو داخل تنور، رفت وسط آتش نشست این امتحان تکرار پذیر نیست.

اصحاب عاشورا وقتی وسط این صحنه رفتند، از گلستان هم برایشان بهتر بود. بُرَیر پیرمردی بود که قاری قرآن بود، شب عاشورا شوخی می کرد. گفت: اگر امشب مزاح نکنم کی مزاح کنم؟ مگر ندیدی جایگاهمان را کنار امام حسین(ع) و یک قدم مانده ما به امام حسین برسیم، منزلت قرب در بهشت، خود امام حسین است. کسانی که در دنیا امام حسین را می شناسند لحظه شماری می کنند سفره قیامتش را ببینند. در کربلا سبقت می گرفتند که خونشان را بدهند و بروند سر سفره بنشینند. موفق هم شدند …..

رمزپیروزی و موفقیت در امتحانات الهی ، چند چیز مورد سفارش قرار گرفته است که به یک مورد اشاره میکنم.

۱. صبر و شکیبایی : ازامام صادق(ع)به نقل از بحار الأنوار  ج۶۸ ص۹۴ روایت شده که فرمودند:

» مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ هُوَ مُبْتَلًی بِبَلَاءٍ مُنْتَظِرٌ بِهِ مَا هُوَ أَشَدُّ مِنْهُ هیچ مؤمنی نیست مگر اینکه به بلائی گرفتار است و بلای بزرگ تر و گرفتاری شدیدتری هم به دنبال او در انتظار است.

فَإِنْ صَبَرَ عَلَی الْبَلِیَّهِ الَّتِی هُوَ فِیهَا عَافَاهُ اللَّهُ مِنَ الْبَلَاءِ الَّذِی یَنْتَظِرُ بِهِ

اگر در همان بلا صبر و شکیبایی داشته باشد خداوند آن بلای بزرگ تر را برطرف می نماید

وَ إِنْ لَمْ یَصْبِرْ وَ جَزِعَ نَزَلَ بِهِ مِنَ الْبَلَاءِ الْمُنْتَظِرُ أَبَداً حَتَّی یُحْسِنَ صَبْرَهُ وَ عَزَاءَهُ«

و اگر صبر نکرده و بی تابی نماید بلای بزرگ تر که در انتظار او است فرا می رسد و مرتب گرفتاریها بیشتر می گردد تا وقتی که صبر نیکو و شکیبایی را انتخاب کند.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

سفارش به تقوا

درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما عزیزان را توصیه میکنم به تقوای الهی!

سه مطلب را عرض میکنم

مطلب اول :روز مقاومت اسلامی؛ ۲۳ مرداد

۲۳ مرداد روزی است که به بیان رهبر معظم انقلاب، حزب‌الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید. روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد.  

آن روز تمام دنیا فهمیدند که ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در برابر راهبرد مقاومت اسلامی، به درماندگی و واماندگی افتاده اما این رژیم دریک توهم شیطانی، ترورفرماندهان مقاومت را  یکی از راهبردهای مهم خود،در میدان مقاومت قرار داد،که بعداز آن عزیزانی را چون شهیدان سید عباس موسوی، شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، عبدالعزیز رَنتیسی، عماد مغنیه، صالح العاروری، اسماعیل هنیه، فؤاد شُکر، حاج قاسم سلیمانی، سردار زاهدی، سردار سیدرضی موسوی و… به شهادت رسانید.

اما واقعیت این است که این بیچارگان مفلوک، این شیوه ناجوانمردانه را از اعقاب طالح خویش ارث برده‌اند. سوره مبارکه مائده آیه ۱۱ خطاب به اهل ایمان یکی از نعمت‌ها را چنین بیان می‌دارد: «(یَا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ هَمَّ قَومٌ أَن یَبسُطوا إِلَیکُم أَیدِیَهُم فَکَفَّ أَیدِیَهُم عَنکُم وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ عَلَى اللَّهِ فَلیَتَوَکَّلِ المُؤمِنونَ»

 اى کسانی که ایمان آورده اید ! این نعمت الهی را به یاد داشته باشید که وقتی جمعى از دشمنان می‌خواستند با توطئه و تعدّى و جنایت بر شما دست‌درازی کنند و شما را نابود سازند، خداوند دست آنان را از شما کوتاه کرد. از خدا بترسید و مؤمنان باید تنها بر خداوند توکّل کنند

یکی از شأن نزول‌های مهم این آیه،که مرحوم طبرسی (ره)صاحب تفسیر ارزشمند مجمع البیان بیان میکند دفع خطر طرح ترور پیامبر (ص) از سوی یهودیان بنى النضیر است.

«(وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَیَاهٍ وَ مِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَهٍ (بقره: ۹۶)

آنها را حریص‌ترین مردم حتی حریص‌تر از مشرکان به زندگی این دنیا، و اندوختن ثروت‌خواهی یافت؛ تا آنجا که هر یک از آن‌ها آرزو دارد هزار سال عمر به او داده شود»

قرآن تأکید دارد، یهود به‌دلیل همین دنیادوستی حریصانه، به‌شدت از مرگ می‌ترسند، تا آنجا که خدای متعال برای رسواکردن آنها، به همین مسأله استناد می‌فرماید: «فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ‌ وَ لَنْ یَتَمَنَّوْهُ أَبَداً» (بقره: ۹۴- ۹۵؛ نک: جمعه: ۶- ۸)

 از این رو یهود از هر چیزی که موجب شود در معرض مرگ قرارشان بدهد مثل جنگ رودرور، گریزان و فراری‌اند و به شیوه ترور  روی می‌آورند و اگر هم مجبور به جنگیدن باشند، تنها در دژها و قلعه‌هاى محکم یا از پشت دیوارها می‌جنگند (لا یُقاتِلُونَکُمْ جَمیعاً إِلاَّ فی‌ قُرىً مُحَصَّنَهٍ أَوْ مِنْ وَراءِ جُدُرٍ (حشر: ۱۴)

اما رژیم صهیونیستی می‌خواهد با این ترورها، از چاله‌ی مرگ تدریجی بیرون بیاید؛ اما به چاه مرگ دفعی فرو خواهد افتاد. این هم سنت الهی است که مؤمنین با جنایات دشمنان‌شان نصرت می‌شوند.

مطلب دوم  وسوم:بنا به روایتی  سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)؛ ۷ صفر)  وهم چنین پنجم صفر سالروز شهادت دردانه اباعبدالله حضرت رقیه(س)

حضرت رقیه ای که با سن کمی که داشتند نقش بسیار تاثیر‌گذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان و فرهنگ داشتند فرصت گذشته با عرض تسلیت این این دو مصیبت به محضر قطب عالم امکان امام عصر(عج) مقام معظم رهبری و شما نماز گزاران عزیز خطبه دوم را به پایان میرسانم . 

والســــــلام و علیـــــکم ورحمه اللـــــــه وبـــرکاتــــه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --