اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور: نمایندگان باید مراقبت کنند که افراد تندرو، مسیر بررسی صلاحیت ها را با مواضع افراطی سیاسی نکنند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور: نمایندگان باید مراقبت کنند که افراد تندرو، مسیر بررسی صلاحیت ها را با مواضع افراطی سیاسی نکنند

بنا به گزارش دفتر امام جمعه نیم ور در تاریخ 26  مردادماه 1403 مصادف با 11صفرالمظفر 1446 نماز جمعه توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری در مسجد امام حسین (ع) با حضور امت حزب الله ، تعدادی از خانواده شهدا ، بسیجیان و مسئولین برگزار گردید

عنـــــا ویــن خطبــــه اول:

  1. ساده ترین معنای تقوا این است که انسان از روی حساب و کتاب رفتار نماید.
  2. زیارت امام حسین (ع) از جمله پر فضیلت ترین اعمالی است که در روایات ثواب وفضائل زیادی برای آن ذکر شده است
  3. زائر امام حسین(ع) با هر گامی که بر زمین می گذارد، یک حجّ و با هر قدمی که برمی دارد، عمره ای برایش ثبت می گردد.

عنـــــا ویــن خطبــــه دوم:

  1. نمایندگان باید مراقبت کنند که افراد تندرو، مسیر بررسی صلاحیت ها را با مواضع افراطی سیاسی نکنند.
  2. سنجه اصلی نمایندگان برای وزرای معرفی شده باید مطابقت برنامه آن ها با سیاست های کلی و رصد مواضع قبلی آن ها باشد
  3. آزادگان در دوران اسارت، افتخارات ماندگاری را خلق کردند که قطعا در تاریخ بشری تکرار نخواهد شد

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله فان خیر الزاد  بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی، خودم و تمامی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم؛ ساده ترین معنای تقوا این است که انسان از روی حساب و کتاب رفتار نماید.چشم، گفتار، دخل و خرج و تربیت فرزندانش از روی حساب و کتاب باشد، چراکه هرچه به اطراف نظر کنیم ، چیزی را بدون حساب و کتاب نمی بینیم..

درایام ماه صفر و در آستانه ی اربعین سیدالشهدا علیه السلام هستیم بحثی را با عنوان آثار و برکات زیارت سیدالشهدا تقدیم محضرشمانمازگزاران عزیز می کنم.

این ایام ایامی است که  بعضی در تدارک سفر هستند تا در پیاده روی اربعین شرکت کنند و خودشان را به صحن و سرای حضرت اباعبدالله برسانند و حضرت را زیارت کنند.

زیارت امام حسین (ع) از جمله پر فضیلت ترین اعمالی است که در روایات ثواب وفضائل زیادی برای آن ذکر شده است

 ابن قولویه قمی درکتاب کامل الزیارات 755 حدیث آورده که پانصد حدیث آن در مورد امام(ع) حسین است.

درکتاب وسائل الشیعه،قریب بر 305 روایت در خصوص فضیلت زیارت امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین بیان شده است، حتی نائب گرفتن برای زیارت حضرت بر اساس روایات وارده مستحب است.

 از ائمه معصومین (ع) روایات متعددی پیرامون زیارت امام حسین(ع) وجود دارد که آن را مستحب موکد شمردند بویژه در زمان اربعین که حاکی از اهمیت و فضیلت این حرکت عظیم همگانی است.

امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:«اگر مردم بدانند زیارت امام حسین(ع) چه اندازه فضیلت دارد از شدت شوق جان می دهند»

مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب شریف «وسایل‌الشیعه»، بابی با عنوان «بَابُ اسْتِحْبَابِ الْمَشْیِ إِلَی زِیَارَهِ الْحُسَیْنِ وَ غَیْرِهِ‏» دارد.

در این باب، هفت روایت در فضیلت زیارت امام حسین با پای پیاده آورده است که اهمیت این‌گونه زیارت را می‌رساند.

روایت اول

قُدامه بن مالک از امام صادق(ع) نقل می کند که حضرت فرمود:« مَنْ زَارَ الْحُسَینَ مُحْتَسِباً لَا أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا سُمْعَهً مُحِّصَتْ عَنْهُ ذُنُوبُهُ کمَا یمَضَّضُ الثَّوْبُ فِی الْمَاءِ کسی که حسین(ع) را برای رضای خدا زیارت کند، نه برای خوش گذرانی و تفریح و نه به جهت کسب شهرت و فخر فروشی، گناهانش فرو می ریزد، همان طور که لباس در آب شسته شده و پاک می شود

 فَلَا یبْقَی عَلَیهِ دَنَسٌ در نتیجه، هیچ آلودگی بر او باقی نمی ماند وَ یُکتَبُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَهٍ حَجَّهٌ وَ کلَّمَا رَفَعَ قَدَماً عُمْرَهٌ»  و با هر گامی که بر زمین می گذارد، حجّی برایش نوشته می شود و با هر قدمی که برمی دارد، عمره ای برایش ثبت می گردد.

مطلع شدم امروز پس از اقامه نماز حمعه تعدادی عازم سفر هستند جمله ای و توصیه ای از یکی از مراجع معظم تقلیدبه کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت میکنندعرض کنم ایشان توصیه میفرمایند :

سزاور است کسانی که از ایران مشرف می شوند، به نیابت امام هشتم علی بن موسی الرضاعلیه السلام بروند، و کسانی که از بلاد دیگر به آن حرم شرفیاب می شوند، به نیابت سایر معصومین(ع) مشرف شوند، و در این سفر پربرکت چون نائب آن مقام رفیع هستند، نظر عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) به آن نائبان به رعایت منوب عنه آنان موجب سعادت دنیا و عقبی است.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم

مطلب اول : هفته گذشته کابینه دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد. کابینه ای که مطابق همه کابینه های قبلی موضوع بحث های داغ چهره های سیاسی قرار گرفته است

چند نکته عرض کنم:

نکته اول: فارغ از رای مثبت یا منفی به هر گزینه، سیاسی شدن فضا و اظهارنظرهای تند درباره افراد معرفی شده، خلاف توصیه رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس است. لذا خود نمایندگان باید مراقبت کنند که احیانا معدودی از افراد تندرو، مسیر بررسی صلاحیت ها را با مواضع افراطی سیاسی نکنند، چرا که این مسئله می تواند حتی مانع رای عدم اعتماد به گزینه های ناکارآمد شود.

نکته دوم : شعار اصلی رئیس جمهور محترم، دکتر پزشکیان، دو چیز بود یکی پرهیز از افراط گرایی و دیگری اعتقاد به سیاست های کلی نظام بود.

لذا سنجه اصلی نمایندگان برای وزرای معرفی شده باید مطابقت برنامه آن ها با سیاست های کلی و رصد مواضع قبلی آن ها باشد.لذا تشخیص نمایندگان محترم بایدبراساس حجت شرعی و شاخصها و معیار هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، باشد.

مطلب دوم: 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، است ورود بزرگ مردانی‌ است که اسوه‌های صبر و ایثار در دفاع مقدس بودند.مقام معظم رهبری  از آزادگان به عنوان الماس‌های درخشان یاد کردندچرا که  صبر، استقامت و ایثار آزادگان الگو و مثال زدنی است آزادگان در دوران اسارت، افتخارات ماندگاری را خلق کردند که قطعا در تاریخ بشری تکرار نخواهد شد.امروز باید صبر و استقامت آزادگان به نسل جوان معرفی شود.

والســــــلام و علیـــــکم ورحمه اللـــــــه وبـــرکاتــــه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --