اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور:اقتدار امروز ما در مبارزه با جبهه ظلم و استکبار وصهیونیستها، ثمره هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور:اقتدار امروز ما در مبارزه با جبهه ظلم و استکبار وصهیونیستها، ثمره هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری است

نماز با شکوه جمعه 13 مهر ماه 1403 مصادف با 30 ربیع المولود  1446به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم نیم ور در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

محـــــــــورهای  خطبــــــــه اول:

  1. تمام و کمال تقوا این است که آنچه را نمى دانى بیاموزى و بدانچه مى دانى عمل کنى .
  2. عرضه دین توسط حضرتعیدالعظیم به محضر مبارک امام هادی(ع)  الگو و محکی برای هر مسلمانی است.

محـــــــــورهای خطبـــــــه دوم:

  1. الحق و الانصاف فیض شهادت پس از این همه مجاهدت حق مسلّم شهید سید حسن نصرالله بود.

2..سید حسن نصرالله از چند جهت حق مضاعفی بر امت اسلام دارد .

  1. اگر چه ضربه مهمی صهیونیستهاوارد کردند اما نتوانستند گروه مقاومت را غیر فعال کند
  2. گذشت آن زمانی که بعضی گفتند: دنیای فردا دنیای گفتمان است نیازی به ارتش و موشک نیست.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

                أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی

قال رسول الله(ص):تَمامُ التَّقوى اَن تَتَعَلَّمَ ما جَهِلتَ وَ تَعمَلَ بِما عَلِمتَ

تمام و کمال تقوا این است که آنچه را نمى دانى بیاموزى و بدانچه مى دانى عمل کنى .(مجموعه ورام ج ۲، ص ۱۲۰)

موضوع بحث با عنایت به اینکه درآستانه ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) هستیم ضمن عرض تبریک به محضر شما عزیزان به یک روایت اشاره میکنم:

در بین روایاتی که از حضرت عبدالعظیم وارد شده چند حدیث شاخص است که به یک رایت اشاره میکنم.

حدیث معروف عرضه دین آن‌حضرت به محضر مبارک امام هادی(ع)  که الگو و محکی برای هر مسلمان است تا دین خود را مبتنی بر ولایت آل الله تنظیم کند و تلاش کند تا آخر بر آن پایدار بماند.

به نقل از کمال الدین: ص ۳۷۹ ح ۱حضرت میفرمایند: دَخَلتُ عَلی سَیدی عَلِی بنِ مُحَمَّدٍ(ع)، فَلَمّا بَصُرَ بی، قالَ لی:مَرحَبا بِک یا أبَا القاسِمِ، أنتَ وَلِینا حَقّا

بر سَروَرم علی بن محمّد (امام هادی)(ع) وارد شدم. چشمش که به من افتاد، فرمود: «خوش آمدی، ای ابا القاسم!تو دوست راستین ما هستی

قالَ: فَقُلتُ لَهُ: یابنَ رَسولِ اللّهِ، إنّی اُریدُ أن أُعرِضَ عَلَیک دینی، فَإِن کانَ مَرضِیا ثَبَتُّ عَلَیهِ حَتّی ألقَی اللّهَ عز و جل

 گفتم: ای پسر پیامبر خدا! می خواهم دینم را برای شما باز گویم تا اگر رضایت بخش بود، بر آن پایداری ورزم، تا آن گاه که خداوند عز و جل را دیدار می کنم.

فَقالَ: هاتِ یا أبَا القاسِمِ فرمود: «بگو، ای ابو القاسم.

حضرت عبدالعظیم اعتقادت خودش رودر باب توحید ،معاد، امامت ولایت ، نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر.مطرح میکنند بعد حضرت میفرمایند:

یَا أَبَا الْقَاسِمِ هَذَا وَ اللَّهِ دِینُ اللَّهِ الَّذِی ارْتَضَاهُ لِعِبَادِهِ فَاثْبُتْ عَلَیْهِ ثَبَّتَکَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَه

ای اباالقاسم ، به خدا سوگند این دین خداست که برای بندگانش برگزیده است، بر این عقیده ثابت باش. خداوند تو را به همین طریق در زندگی دنیا و آخرت پایدار بدارد

این اصل روایت اما چند  نکته اخلاقی به عنوان درس به محضر شما عرضه میدارم اما به خاطر اینکه نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری اقامه میگردد و جعیت ما هم اینهفته کاهش داشته نکات رو اگر عمری باشد هفته آینده تقدیم خواهم کرد.

مشــــــــــــــــروح خطبــــــــــــــــــــــــــــــــــــه دوم:

درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما سروران عزیز و بزرگوارِ خودم را توصیه میکنم به تقوای الهی

به مناسبت شهادت سیدالشهداء مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله رض چند جمله ای عرض کنم:

امیرالمؤمنین علیه السلام در نامه53 به مالک اشتر، بعد از آنکه حدود پنجاه مأموریت و دستورالعمل را به آن بزرگوار ابلاغ فرمودند، در انتهای نامه مرقوم کردند: (أَسْأَلُ اللهَ أَنْ یخْتِمَ لِی وَ لَکَ بِالسَّعَادَهِ وَ الشَّهَادَهِ) «مالک! برای خودم و تو از خدا یک آرزو دارم، و آن «شهادت» است»

شهید، انسانى است که در راه آرمان‌ها و اهداف الهی کشته می‌شود و جان خود را  که سرمایه‌ى اصلى هر انسانى است براى مقاصد الهى صرف می‌کند؛ و خداوند هم در پاسخ به این ایثار، حضور و یاد و فکر او را در ملّتش تداوم می‌بخشد و آرمان او زنده می‌ماند.

سیدحسن نصرالله بیش از سی سال، در صدر فهرست ترور سفاکان صهیونی قرار داشت و در متن و بطن خطر و بحران زندگی‌ای جهادی داشت تا آنجا که به یکی از موثقین گفته بود: «گاهی می‌شود که در طول پنج یا شش ماه، نمی‌توانم آفتاب را ببینم»

الحق و الانصاف «فیض شهادت پس از این همه مجاهدت حق مسلّم او بود» و در حقیقت سیدحسن به آرزوی دیرینه‌اش  رسید

چند نکته عرض کنم:

نکته اول: حق عظیم سیدحسن بر مردم جهان

همان‌گونه که هدف انبیا و ائمه علیهم السلام با توجه به آیه 88/هود«إِنْ أُریدُ إِلاَّ الْإِصْلاحَ» اصلاح انسان‌ها و جوامع بشرى بود هدف او هم جز اصلاح انسانها چیز دیگری نبود

سید حسن حق حیات بر گردن تک تک انسان‌ها دارد، چون با شرورترین و خبیث‌ترین پدیده تاریخ بشری یعنی صهیونیزم ‌جنگید. صهیونیزم، پیش از آن که دشمن مذهب تشیع یا دین اسلام باشد، دشمن انسان و انسانیت است.

تفکر سیاه صهیونیزم، طبق آموزه‌ها و طبق تحریفات تَلمود (تورات شفاهی عالمان یهود) انسان‌های غیریهودی را اصطلاحاًحیوانات انسان‌نما می‌داند.

نکته دوم:حق عظیم سید حسن بر امت اسلامی

سید حسن نصرالله از چند جهت حق مضاعفی بر امت اسلام دارد؛ اولا با شجاعت حیدری به نیابت از امت اسلام با سرسخت‌ترین دشمن اسلام، پنجه در پنجه بود: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیهُودَ…» (مائده: 52). ثانیا:  معناکننده‌ی تک‌تک آیات جهاد و وعده‌های صادق قرآنی نظیر «وَ لَینْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ ینْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِی عَزیزٌ» (حج: 40)؛ «کَمْ مِنْ فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثیرَهً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرینَ» (بقره: 249) و آیات دیگر بود.

هرچند امروز داغ ازدست دادن او برای همه ما خصوصاًمقام معظم رهبری که خودِمعظم له به آن اشارره فرمودند سخت است، قلب همه ما را می فشارد اما این شهادت در فضای مدرسه ربوبی خدای متعال رخ داده است. فضایی که اتفاقات تلخ و شیرین آن، درس‌ها و آزمون‌هایی است که موجب ارتقای مؤمنین برای رسیدن به هدف خواهدشد 

نکته سوم:

هرچند شهادت سیدالشهداء مقاومت،شهید سیدحسن نصرالله ضربه مهمی از سوی رژیم صهیونیستی به جبهه مقاومت بود.اما رژیم صهیونیستی تلاش کرد در جنگ میدانی، این دستاورد را در حوزه رسانه‌ای با سطحی بسیار بالاتر به عنوان غلبه فرا دست یا هژمونیک مطرح کند.

در حالی که رژیم صهیونی چند ده سال است که به دنبال ترور و شهادت سیدحسن نصرالله بوده و حتی عملیات انجام شده، نقطه‌زنی هم محسوب نمی‌شودچه برسد به غلبه فرادس یا هژمونیک.

از سوی دیگر جریان رسانه‌ای انقلابی هم تلاش کرد با برجسته‌سازی عملیات‌های حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی نشان دهد حزب الله همچنان میدان‌دار اصلی این جنگ است و ضربه مهمی که رژیم وارد کرده نتوانسته گروه مقاومت را غیر فعال کند.

از طرفی هم افتخار آفرینی و اقتدار آفرینی سپاهیان همیشه سرافراز،فرزندان مردم انقلابی، در نشانه گرفتن قلب رژیم منحوس و خونخوار صهیونیستی، تألمات قلبی مردم راکاهش داد

موشک‌باران موفق و حمله قاطعانه سپاه پاسداران با حمایت ارتش و وزارت دفاع، به مواضع نظامی، امنیتی و مراکز راهبردی رژیم اشغالگر قدس در عملیات وعده صادق۲ صورت گرفت که ازاین تریبون مقدس از این عزیزان تشکر میکنیم

رژیم اشغالگر اسرائیل باید بداند، عملیات اخیر، یک عملیات تنبیهی بود اگر این رژیم به جنایات خود ادامه دهد،ایران انقلابی و مقتدر در دفاع از خود و مظلومان، هر تجاوزی را قاطعانه و کوبنده پاسخ خواهد داد.

اقتدار امروز ما در مبارزه با جبهه ظلم و استکبار جهانی، ثمره هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری ادام‌الله‌ظله العالی است

گذشت آن زمانی که بعضی گفتند: دنیای فردا دنیای گفتمان است نیازی به ارتش و موشک نیست گفتند ژاپن و آلمان اگر پیشرفت کردند برای این هست که ارتش هاشونو کنار گذاشتند! اما رهبر معظم انقلاب آن روز ایستادند و فرمودند کسانی که این حرف را زدند یا احمق هستند یا خائن!

اگر امروز بر بام افتخار ایستادیم 200 موشک در یک زمان از نقاط مختلف بدون هیچ گونه انحرافی از گنبد به اصطلاح آهنین اما پوسیده و عنکبونی اسرائیل عبور میکند و به اهداف اصابت میکند و دنیا را متحیر میکند به خاطر رهبری آن پیر فرزانه است!

 امروز هم تمام دوربینهای دنیا اعم ازدوست و دشمن به طرف نماز جمعه تهران زوم کردند خواهند دید حضور باشکوه و گسترده مردم عاشق را خوهند دید که این مردم تمام قد پای امام پای ولی فقیه، پای انقلاب پای ارزشهای دینی و انقلابی ایستاده و خواهد ایستاد.(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبرکاتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --