اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور:دشمنان میخواهندآینده‌ای مبهم را برای جامعه ما ترسیم کنند و یک تقاضای کاذب در بازارطلا و ارز ایجاد کنند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه نیم ور:دشمنان میخواهندآینده‌ای مبهم را برای جامعه ما ترسیم کنند و یک تقاضای کاذب در بازارطلا و ارز ایجاد کنند

نماز با شکوه جمعه دراولین جمعه سال 1404 و سومین جمعه ماه رمضان مصادف با  بیستم رمضان المبارک 1446به  امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم نیم ور در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

عنــــــاویـــن  خطبــــــــه اول:

1.شدیدترین گناه، آن است که صاحبش، آن گناه را سبک بشمارد.

2.به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه بنگرید که بر چه کسى گستاخى کرده اید .

3 .شکستن حرمت همه انسان ها،قبیح و نارواست،امّا شکستن حرمت پیامبرو اولیاء،وشکسته شدن حرمت خداوند فاجعه بارتر است

عنــــاویـــن خطبـــــــــه دوم:

1.مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال‌ها جهت‌گیری کشور را در مسیر پیشرفت اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم ترسیم میکنند.

2.یکی از مهم ترین دغدغه های امیرالمؤمنین در روزهای پایانی عمرشریفشان وحدت و اتحاد بود.

3.دشمنان میخواهندآینده‌ای مبهم را برای جامعه ما ترسیم کنند و یک تقاضای کاذب در بازارطلا و ارز ایجاد کنند

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عباد اللَّهِ أُوصِیکمْ و نَفسِی بِتَقْوَی اللَّه و تَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَی

 ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.

در هفته گذشته گفتیم مناجات با خدا خصوصاً در ماه رمضان، جذاب و شیرین‌ است  اما گاهی این شیرینی از کام انسان گرفته میشود. ازبان امام سجاد (ع) به علت آن اشاره کردیم

گفتیم امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به یازده دلیل برای سلب توفیق اشاره میکنند که یک مورد را تقدیم محضر شما نماز گزاران عزیز داشتم و آن دوری از درگاه الهی به واسطه گناه ومعصیت بود

اما مورد دوم: سبک‌دانستن حق بندگی

«أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیتَنِی مُسْتَخِفّاً بِحَقِّکَ فَأَقْصَیتَنِی » ‏{1}شاید مرا چنین دریافته‌ای که حقّ‌ات را سبک دانسته‌ام که دورم کرده‌ای.

سبک شمردن حقوق الهی آفت بسیار بزرگی است. امیرالمؤمنین (ع) فرمود «أَشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَهَانَ بِهِ صَاحِبُهُ»؛ یعنی شدیدترین گناه، آن است که صاحبش، آن گناه را سبک بشمارد.

حقوق خداوند مجموعه‌ای از وظایف و مسئولیت‌ها یی است که بر اساس آنها، انسان باید خداوند را بشناسد، عبادت کند، شکرگزار باشد، وفادار باشد و در مقابل سختی‌ها صبر کند و تسلیم قضاء و قدر او باشد

در روایتی از پیامبر اکرم روایت شده که فرمودند:

 لا تَنظُرُوا إلى صِغَرِ الذَّنبِ ولکنِ انظُرُوا إلى مَنِ اجتَرَأتُم {2}

پیامبر خدا صلى الله علیه و آلهبه کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه بنگرید که بر چه کسى گستاخى کرده اید .

در روایت دیگری میفرماید : یا أباذَرٍّ ! لا تَنظُر إلى صِغَرِ الخَطیئَهِ ، ولکِنِ انظُر إلى مَن عَصَیتَ {3}

اى ابوذر ! به کوچکى خطا نگاه نکن ؛ بلکه به آن کسى که معصیت او را کرده اى ، بنگر .

با عنایت به این دو روایت معلوم میشود که درجه نابه هنجارى کارها براساس رتبه مقام مخالفت شده ، تعیین مى شود لذا، مخالفت هایى که با خداوند صورت مى گیرد ، در یک ردیف قرار مى گیرند مخالفت با رسول خدا در ردیف دیگری ، مخالفت با ائمه در ردیف ورتبه دیگری و مخالفت هاى با مردم ، در ردیف دیگر؛ البته مهم نیست که چه کارى انجام شده است ، بلکه مهم این است که این کار ، مخالفت با چه کسى بوده است . رسول خدا در این باره ، خطاب به ابوذر مى فرماید :

لذا حضرت میفرمایند :لاتَنظُروا إلى صِغَرِ الذَّنبِ ، ولکِنِ انظُروا إلى مَنِ اجتَرَأتُمبه کوچکی گناه نگاه نکنید ؛ بلکه بنگرید که نسبت به چه کسى گستاخى کرده اید .

مثالی بزنم :اگر شیء باارزشی شکسته شود ، مهم این نیست که با چه وسیله اى شکسته شده ؛ بلکه مهم این است که این شیء شکسته شده  حالا با سنگ بزرگی یا کوچکی یه ضربه ای به هر حال این شیء باارزش شکسته شده شکسته شدن حرمت انسان نیز همین گونه است . شکستن حرمت همه انسان ها ، قبیح و نارواست ؛ امّا شکستن حرمت و قداست پیامبر خدا و اولیاى او ، سنگین تر و شکسته شدن حرمت خداوند فاجعه بارتر است که آثار متعددی دارد که امام سجاد علیه السلام در دعای ابو حمزه ثمالی میفرماید لَعَلَّکَ رَأَیتَنِی مُسْتَخِفّاً بِحَقِّکَ فَأَقْصَیتَنِی‏ اگر حقوق خداوند نادیده گرفته شد حرمت آنها شکسته شد اثر آن این است که انسان از راز و نیاز با خداوند لذت نمیبرد شیرینی عبادت از انسان گرفته میشود

مشــــــــــــــــروح خطبــــــــــــــــــــــــــــــــــــه دوم:

درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما سروران عزیز و بزرگوارِ خودم را توصیه میکنم به تقوای الهی…..

آغاز سال 1404 رو داشتیم

امام على علیه السلامکُلُّ یَومٍ لا یُعصَى اللّه ُ فیهِ فَهُوَ عِیدٌ {4}

امام على علیه السلام :هر روزى که در آن خداوند نافرمانى نشود ، عید است .

اگر گناهی از انسان سر نزد معصیتی نکردیم آن احسن الحالی که در دعای تحویل سال میخوانیم برای ما محقق میشود.

اشاره ای به شعار سال توسط مقام معظم رهبری داشته باشم

سالی که گذشت سال خاصی بود فراز و نشیبهای متعددی را ملت ما پشت سر گذاشتند از شهادت شهید رئیسی گرفته تا دیگر مسائل اقتصادی و فشار حد اکثری دشمنان نسبت به ملت ما باتوجه به مسائل مختلفی که در سال گذشته پیش آمد شعار سال آنطور که باید محقق نشد لذا امسال هم عنوان وشعار سال حول محور اقتصاد تعیین کردند.

مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال‌ها جهت‌گیری کشور را در مسیر پیشرفت اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم ترسیم میکنند. ایشان راه‌حل اصلی این موضوع را تقویت تولید ملی می‌دانند؛ تولیدی که بتواند نیازهای داخلی را تأمین کرده و کشور را از وابستگی به بیگانگان رها سازد.

پیشرفت اقتصادی و تقویتِ تولید نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در این عرصه است. سرمایه‌گذاری می‌تواند چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد. سرمایه‌گذاران دلسوز داخلی، اگر با حمایت دولت و رفع موانع مواجه شوند، قادر خواهند بود سازه‌ای محکم از رونق اقتصادی بنا نهند.

لذا رهبر انقلاب با نامگذاری سال ۱۴۰۴ با عنوان سالِ «سرمایه‌گذاری برای تولید» توجه و تمرکز مردم و مسئولین را به یکی از کلیدی‌ترین نقاط حل مسئله‌ی اقتصاد جلب کردند امید است همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دولت محترم هم زمینه را فراهم کند و اگر موانعی وجود دارد را رفع کند تا مسیر سرمایه گزاری برای مردم محقق گردد.

در آستانه 21  رمضان مصادف با شهادت جانسوز حضرت امیر قرار داریم

در فرازی از وصیت نامه(نامه47)می‌فرماید«أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَیْنِکُم‌».سه توصیه محوری و حیاتی دارند

محور اول:تقواست تقوا روح همه ارزش‌ها و اساس و محور همه آنها است. از این رو اگر هزاران بار هم تکرار شود جا دارد.

«محور دوم:نَظْمِ أَمْرِکُم» حضرت چه خطرى را براى جامعه اسلامى احساس مى‌کند که بلافاصله بعداز سفارش به تقوا با جمله «نَظْمِ أَمْرِکُم» مى‌خواهند جلوى آن را بگیرند؟ آیا بحث بى‌نظمى است ، هرج و مرج است ، به‌هم‌ریختگى و حساب و کتاب نداشتن کارها ست ؟ علاوه بر اینکه در زندگی فردی نظم در امور لازم است مفهوم اجتماعی هم مراد ومنظور است که در امور اجتماعی «وحدت و پیوستگی» به‌دست می‌آید. لذا باید بگوییم یکی از مهم ترین دغدغه های امیرالمؤمنین در روزهای پایانی عمرشریفشان وحدت و اتحاد است

استفاده کنم امروزدشمن تلاش می‌کند با بهانه های مختلف  تفرقه‌اندازی در جامعه را دنبال کند

ضعیف کردن بعد معنوی انقلاب ، دوقطبی سازی جامعه و ایجاد تشتت، ناامید کردن مردم نسبت به نظام و به جان هم انداختن بچه‌های حزب‌اللهی ازجمله اهداف دشمن است که باید در این زمینه با بصیرت و آگاهی عمل کرد.

دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید که نتیجه آن، می‌تواند تفرقه و یا انفعال خطرناک در برابر اباحه‌گری، باشد لذا در جبهه انقلاب نباید تفرقه ایجاد شود‌، باید یکپارچه و یکدست در مقابل توطئه ای دشمنان به درستی عمل کنیم.اخیراً «اِسکات بِسِنْت»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، با هدف انجام عملیات روانی علیه ملت ایران، اظهار کرده است: «اگر من ایرانی بودم، همین حالا تمام پولم را به چیزی غیر از ریال تبدیل می‌کردم».

این سخنان با هدف تغییر نگرش‌ها، باورها، محاسبات، اراده‌ها و رفتارهای فرد یا گروهی انجام می‌گیرد. آنها با انتشار اخبار جعلی، تحریف واقعیت‌ها، یا بزرگ‌نمایی مشکلات، سعی در ایجاد ترس، تردید، ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه دارد. مستحضر هستید در جنگ‌های مدرن، عملیات روانی به‌عنوان سلاحی کم‌هزینه اما مؤثر برای تضعیف روحیه ملت‌ها و تشدید بحران‌های داخلی استفاده می‌شود.

میخواهندآینده‌ای مبهم را برای جامعه ما ترسیم کنند و پس‌اندازهای مردم را به سمت خرید دلار یا طلا سوق دهند در نتیجه یک تقاضای کاذب در بازار ایجاد کنندکه مقابله با این تهدیدات نیازمند عزم ملی، برنامه‌ریزی دقیق، و مشارکت آگاهانه مردم است

اما ایام شهادت حضرت امیر است اجازه بدهید خیلی کوتاه به ساحت مقدس حضرت عرض ادبی داشته باشیم

ذکر مصیبت ……

والســــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبرکاتـــــــــــــــــــــــــــه

#############################################################################

{1} مفاتیح الجنان ص/387

{2} الأمالى ، طوسى ، ص 528 ؛ مکارم الأخلاق ، ص 460 ؛ الفردوس ، ج 5 ، ص 283 (ح 8194) .

{3} بحار الأنوار ، ج 77 ، ص 168 .

{4} نهج البلاغه / حکت428        

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --