اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / مراسم جشن میلاد رسول اکرم (ص)و امام صادق(ع)در حسینیه سادات نیم ور برگزارشد

مراسم جشن میلاد رسول اکرم (ص)و امام صادق(ع)در حسینیه سادات نیم ور برگزارشد

به گزارش دفتر امام جمعه نیم ور مراسم جشن میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه محترم نیم ور،مهندس صفری شهردار محترم نیم ور ، آقای عبداللهی رئیس شورای شهر نیم ور و با حضور اقشار مختلف اعم از خواهران و برادران در حسینیه سادات این شهر برگزارشد.

ابتدا حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام  جمعه محترم ضمن عرض تبریک ولادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمدابن عبدالله(ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس ، با اشاره به آیه شریفه”  لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا ” به ذکر خصوصیات اخلاقی و رفتاری پیامبر اکرم پرداختندو گفتند:

امروز بیش از هر زمان دیگر به رهنمودهای پیامبر اعظم (ص) نیاز داریم. هر لحظه‌ زندگی نورانی و مبارک پیامبر، یک حادثه، درس و جلوه‌ عظیم انسانی است و باید از گفتار، رفتار و سیره ایشان درس بگیریم؛ این موضوع برای دین و دنیای امت اسلامی کافی است‌ چرا که جامعه‌ اسلامی باید خود را با رفتار پیامبر منطبق کند.

چرا که انسان اگر مربی نداشته باشد راه دیگری را خواهد پیمود خداوند برای رشد و تعالی ما ضابطه تعیین کرده است و حتی گیاهان نیز اگر بدون توجه و رسیدگی باشند، آن گونه که می‌خواهیم رشد نخواهند کرد. انسان نیز اگر تربیت نشود و مربی نداشته باشد، مسیر دیگری را خواهد پیمود.

ایشان در ادامه با اشاره به فرازی از خطبه 26، حضرت امیر (علیه السلام)گفتند : حضرت امیر در این خطبه به سراغ وضع عرب جاهلى مى رود و ترسیم بسیار گویایى از زندگى آنها، در چهار بُعدِ فکرى و عاطفى و اقتصادى و اجتماعى، ارائه مى دهد که انسان متوجه میشود رسول اکرم در طول 23 سال از انسانهایی که به همه چیز شباهت داشتند به جز انسانیت ، انسان ساختند…..

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --