اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / جشن میلادحضرت علی(ع)درمجتمع ندامتگاه تهران بزرگ باحضورحجت الاسلام والمسلمین استیری

جشن میلادحضرت علی(ع)درمجتمع ندامتگاه تهران بزرگ باحضورحجت الاسلام والمسلمین استیری

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادبه مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) و روز پدر مراسمی با حضور کارکنان، مددجویان و پرسنل وظیفه در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه محترم حسن آباد طی سخنانی ضمن تبریک این ایام با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) “عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ “در وصف حضرت علی(ع) گفت: جوهره کلام را در این حدیث باید جستجو کرد که معیار حق در اینجا حضرت علی(ع) معرفی شده است و این که آن حضرت حق، و هر که با علی باشد و یا حول حضرت علی(ع) حرکت کند حق بوده است .

3-1-300x200

مشروح سخنرانی:
به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری بااشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در وصف حضرت علی(ع) گفت معیار حق در اینجا حضرت علی(ع) معرفی شده است و این که آن حضرت حق، و هر که با علی باشد و یا حول حضرت علی(ع) حرکت کند حق بوده است . در عظمت شخصیت حضرت علی(ع) قرآن آیات متفاوتی دارد،بهترین کلام ها را نبی مکرم اسلام(ص) در خصوص حضرت بیان فرموده اند به طور مثال “عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ “بهترین نکات را پیرامون شخصیت آسمانی و معنوی امیرالمومنین(ع) مطرح فرمودند، یک زاویه از عظمت حضرت این است که مهمان خانه خدا و مولود کعبه بوده و در میان همه انبیاء و اولیاء این مدال فقط ازآن وجود نازنین امیرالمومنین(ع) است،حضرت مریم(س) که خادمه بیت المقدس بود در زمان درد زایمان خطاب رسید که “اخرجی” از این خانه خارج شو اما برای مادر امیرالمومنین(ع) فاطمه بنت اسد(س) دیوار کعبه شکافته شد و خداوند متعال این بانو را وارد خانه خود کرد تا برای جهانیان عظمتِ امیرالمومنین(ع) را بفهماند،امیرالمومنین(ع) یک نعمت بزرگی برای جامعه انسانی و بشریت است،
یکی از شعرای معاصر شعرهای زیادی دارد که حالا من دو جمله را می خوانم.

روزی که با عجز و نیاز، در طوف مسجد زد قدم *** دریافت بر خود حضرتش، از درد زاییدن الم
الم به معنی درد است. یعنی مادر حضرت امیر، در مسجد الحرام داشت مناجات می کرد، یک مرتبه درد زاییدنش گرفت.
می جست از فرط حیا، خلوت سرایی محترم *** در بارگاه کبریا، برداشت دستی لاجرم
دنبال جایی می گشت برای زایمان.
چون لایق شأنش نبود، زایشگهی غیر از حرم ***آمد ندای ادخلی او را ز حی ذوالکرم
شعر زیاد است، تا می رسد به آنجایی که این کعبه کجاست. آدم بنایش را گذاشته است. نوح چه کرده است؟ ابراهیم چه کرده است؟ اسماعیل چه کرده است؟ پیغمبرها یکی پس از دیگری این کعبه را همینطور حفظ کردند، چه خبر است؟ خدا مهمان دارد. مهمان کیست؟ علی مهمانش است. در طول تاریخ پیغمبرها یکی پس از دیگری آمدند کعبه را حفاظت کردند برای اینکه خدا مهمان دارد. مهمانش امیرالمومنین است.
این خانه را باید خدا در اصل معماری کند *** آدم بنایش برنهد، جبریل هم یاری کند
آن را اولوالعزمی دگر، (ابراهیم) یک چند حجاری کند (سنگ تراشی) *** آن را اولوالامری دگر منقوش و گچ کاری کند
این سان خدا از خانه اش چندی نگهداری کند *** تا ساعتی از دوستی، یک مهمانداری کند

2-1-300x200
این برای شاعر ایرانی! و اما دانشمند مصری. شخصی به نام عبدالفتاح عبدالمقصود بود. از دانشمندان درجه یک مصر بود و صاحب کتاب های زیادی بود. ایشان به دعوت، مرحوم شهید مفتح، شهید آیت الله بهشتی، بزرگان آن زمان دعوتی کردند به ایران آمد و در تهران مهمانی شد و در قم هم مهمان شد. در جلسه قم به علما و جامعه مدرسین گفته بود: شما علما شیعه، چون خودش اهل سنت است. شما علمای شیعه، تحلیلتان چیست که حضرت علی در کعبه متولد شد؟ گفتند: شما قبول نداری؟ گفت: چرا، من هم قبول دارم. می خواهم ببینم تحلیل شما چیست؟ ماندند که چه بگویند. این خودش گفت: تحلیل من این است. چون همه مسلمان ها رو به کعبه نماز می خوانند. خدا علی را در کعبه گذاشت تا هرکس در نماز به کعبه توجه می کند یاد علی هم بیافتد. شما وقتی می خواهی از خانه بیرون بروی، یک نامه می نویسی، این نامه را اگر زیر متکا بگذاری کسی متوجه نمی شود. این نامه را به در آویزان می کنی که هرکس وارد خانه شد متوجه شود که شما کجا هستی و تلفنت چند است؟ ماشین را پارک می کنی، ماشین زیر برف پاک کن، یک نامه می نویسی که شماره من این است، اگر یک زمان کاری داشتید، کوچه تنگ بود و خیابان، به این شماره زنگ بزنید من ماشین را بردارم. منتهی اگر این را زیر چرخ بگذارید که کسی نمی فهمد. این را باید روی شیشه جلوی راننده زیر برف پاک کن بگذارید.
خدا علی را در کعبه گذاشت. همه مردم رو به کعبه هستند و علی را در کعبه گذاشت تا توجه به کعبه، توجه به حضرت علی هم باشد. این عالم سنی حرفی که زد برای علمای شیعه حرف قشنگی بود.
این چیزهایی که عرض می کنم، روی کره زمین برای احدی نیست. ۱- دیوار کعبه برای احدی شکافته نشد. ۲- حضرت امیر(ع) هم همسر شهید است. هم پدر شهید است. هم برادر شهید است. برادرش جعفر طیار شهید شد. هم خودش شهید است. این هم استثناء است. خودش شهید، پدر شهید، برادر شهید و همسر شهید. این هم چه شهدایی! زهرا معصوم بود. خود حضرت علی معصوم است. امام حسن معصوم است. امام حسین معصوم است. یعنی در تاریخ انسانیت منحصر به فرد است.
حضرت علی علیه السلام، اولین مؤمن به پیامبر

4-300x200
حضرت امیر در نماز انگشترش را داد. یعنی نگفت: بنشین نمازم تمام شود. این پیداست کمک به فقرا باید فوری باشد. نگو باشد بعداً! شب عید یک پیراهن به او می دهیم. تابستان بیاید یک پنکه برایش می خریم. کمک به فقرا باید فوری باشد. حضرت امیر در حال رکوع بود. فقیری آمد در مسجد، و تقاضا کرد کسی چیزی به او نداد. گفت: خدایا شاهد باش! در مسجد پیغمبر هیچکس کمک نکرد. حضرت امیر انگشترش را داد. یک سوال هم مطرح است. می گویند: شما که می گویید: حضرت علی تیر را از پایش می کشیدند متوجه نمی شد. چطور اینجا صدای فقیر را متوجه شد؟ آنچه بد است از حق به باطل بد است. یعنی اگر شما خاک را در آب بریزی می گویند: بابا، آب به این زلالی، چرا خاک را درونش ریختی؟ اما اگر آب زلال وارد آب زلال شد، این بد نیست. توجه به خدا حق است. کمک به فقیر هم حق است. از حق به حق رفت. این طوری نیست. شما اگر سر نماز هستی، عقرب را دیدی که دارد روی بچه می رود. نوزاد خوابیده این عقرب دارد روی او می رود. تا عقرب را دیدی، یک قدم برداشتی و عقرب را کشتی. سر جایت برگشتی و ادامه نماز را دادی. اگر صورت نمازبه هم نخورد طوری نیست. از حق به حق مانعی ندارد. کمک به مردم کمک به خداست.
(ص) فرمودند یا علی اگر کسی هفتاد سال عمر خود شب و روزعبادت داشته باشد روز قیامت اگر محبت و ولایت شما در دل او نباشد این عبادت دست او را نخواهد گرفت نه فقط وارد بهشت نمی شود بلکه بوی بهشت هم برمشام او نمی رسد.
{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --