اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:دشمنان سعى دارندباجداسازى مردم ازحاكميت،صف‌بندى ايده‌آل خودراميان مردم ونظام ايجادنمايند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:دشمنان سعى دارندباجداسازى مردم ازحاكميت،صف‌بندى ايده‌آل خودراميان مردم ونظام ايجادنمايند.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آباد نمازباشکوه اینهفته بیست پنجم فردین ماه سال نود وشش به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
1- انسان اگر عمرش را صرف اعمال مباح کند خودش را در خسارت خواهد دید چه رسد به اینکه به اعمال حرام بپردازد.
2- بالاترین درجه ایمان تسلیم است
3-انسان هرلحظه درمعرض خطا وانحراف است به طوری که ممکن است به روی امام معصوم شمشیربکشد
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
1. ارزش و اهمیت تقوا را در خاموش کردن دو آتش میتوان مشاهده نمود،یکی آتش جهنم و دیگری آتش نفس.
2 دینداری جایی ارزش دارد که فصلی نباشد اگر هزینه برداشت عقب نشینی نشود –
3- به جای احساس ضعف ،اقتصادمقاومتی راجدی بگیریم.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم         بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم
photo_2017-04-15_15-22-36
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.عزیزان فرصت ها با سرعت می گذرند، نگذارید این فرصت ها بیهوده بگذرند تا آنجا که وقتی در آخرت به پرونده اعمالت نگاه می کنی ببینی،یا نوار خالیست یا اعمال خلاف برایت ثبت شده است و حسرت از دست دادن این فرصت ها را بخوری. دنیا با سرعت در حال گذر و پشت کردن است، انسان اگر خودش را با کار های پست مشغول سازد، تأسف خواهد خورد، اگر عمرش را صرف اعمال مباح کند خودش را در خسارت خواهد دید چه رسد به اینکه به اعمال حرام بپردازد.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ بَلِّغْ بِإِیمَانِی أَکْمَلَ الْإِیمَانِ، وَ اجْعَلْ یَقِینِی أَفْضَلَ الْیَقِینِ ، وَ انْتَهِ بِنِیَّتِی إِلَی أَحْسَنِ النِّیَّاتِ، وَ بِعَمَلِی إِلَی أَحْسَنِ الْأَعْمَالِ.
بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست، و ایمانم را به درجه کامل‌ترین ایمان رسان، و یقینم را برترین یقین گردان، و نیتم را به بهترین نیت‌ها منتهی ساز، و کردارم را به بهترین کردارها تبدیل کن.
همه دعاهاى وارد شده از سوى ائمه اطهار (ع) وسيله گرانبهايى براى تقرب به خداى متعال هستند، ولى برخى از دعاها مزاياى ديگرى نيز دارند؛ گنجينه هايى از علوم و معارف اهل بيت(ع) در آن ها ذخيره شده است، كه با دقت در آن ها مى‌توان به اندازه ظرفيت، فهم، معرفت و دقت خود از معارف بلند و گرانبهاى آن ها بهره جست. دعاى مكارم الاخلاق از جمله آن ها است. هر فراز اين دعاى شريف حاوى پيامها و درسهاى مهمى براى انسان است. همان طورى كه از نام اين دعا پيداست، موضوع اين دعا متمركز در مسائل اخلاقى است و با دقت در مضامين آن مى‌توان به نكات بسيار ارزشمند اخلاقى دست يافت.به هر نسبت که افراد علاقمند و با ایمان در مضامین آن دقت کنند و محتوای آن را به نیکی فرا گیرند و دستورهایش را عملاً به کار بندند، به همان نسبت از سعادت واقعی و کمال راستین برخوردار می گردند و به مکارم اخلاق و سجایای انسانی متخلق می شوند.
امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق از خداوند میخواهد که ایمانش به بالاترین درجه برسد. بالاترین درجه ایمان تسلیم است که جایگاه بسیار بزرگی است و خوشا به حال آنانکه به این درجه از ایمان برسند. خداوند حضرت ابراهیم را به تسلیم دعوت میکند.رسول مکرم اسلام(ص) نیز برای اینکه این جایگاه را درست تعریف نماید میگوید:جایگاه انسان در مقابل خداوند مثل جایگاه بیمار نسبت به پزشک است و همانگونه که مریض دستورات پزشک را عملی میکند و در مقابل تشخیص او تسلیم است باید اتسان مومن نسبت به اوامر پروردگار تسلیم باشد.همانگونه که پزشک با جراحی و برداشتن قسمتی از بدن که فاسد شده است سلامتی برای او می خواهدخداوند نیز اینگونه است و سلامتی انسان را می خواهد پس باید تسلیم به امر خداوند بود.اما یک فرق در اینحا وجود دارد .پزشک ممکن است اشتباه کند ولی خداوند هیچگاه اشتباه نمی کند.احتمال دارد در پزشکی و جراحی خطا وجود داشته باشد ولی در قدرت خداوند اشتباه خطاراه ندارد، چون خداوند عین علم است و او علم بینهایت است .پس وقتی بیمار در مقابل تشخیص پزشک تسلیم است مومن باید به طریق اولی تسلیم فرامین الهی اشد. اگر انسان به این درجه از ایمان برسدو قبول کند که خداوند علم مطلق است و ما را بهتر از خودان دوست دارد وانچه دستور داده است لطف و رحمت است حنما تسلیم بی چون و چرای پروردگار می شود. دستورات پروردگار رحمت است و لغوی در دستورات او وجود ندارد.

امام صادق (ع) رساله ای خطاب به اصحاب خود نوشته که در روضه کافی تمام آن نقل شده و ضمن آن این جمله آمده است.
مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ حَفْصٍ الْمُؤَذِّنِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام وَعَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ جَابِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام أَنَّهُ كَتَبَ بِهَذِهِ الرِّسَالَةِ إِلَى أَصْحَابِهِ وَ أَمَرَهُمْ بِمُدَارَسَتِ هَا و َالنَّظَرِ فِيهَا وَ تَعَاهُدِهَا وَ الْعَمَلِ بِهَا فَكَانُوا يَضَعُونَهَا فِي مَسَاجِدِ بُيُوتِهِمْ فَإِذَا فَرَغُوا مِنَ الصَّلَاةِ نَظَرُوا فِيهَا… بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ أَمَّا بَعْدُ فَاسْأَلُوا رَبَّكُمُ الْعَافِيَةَ وَ… وَاعـْلَمُوا أَنَّ الْإِسْلَامَ هُوَ التَّسْلِيمُ وَ التَّسْلِيمَ هُوَ الْإِسْلَامُ فَمَنْ سَلَّمَ فَقَدْ أَسْلَمَ و َمَنْ لَمْ يُسَلِّمْ فَلَا إِسْلَامَ لَهُ…
امام صادق عليه السلام دستوراتى به يارانش مكتوب مى كند تا آن را مطالعه و به آن عمل كنند: (از جمله اين دستور) كه از پروردگارتان عافيت را بخواهيد. (دستور ديگر) بدانيد كه اسلام يعنى تسليم و تسليم هم يعنى اسلام است پس كسى كه تسليم گرديد اسلام آورده وكسى كه تسليم نگرديد پس اسلام ندارد (مسلمان نيست… (الكافي، ج8، ص11 و 2)

بدانید که اسلام عبارت از تسلیم است و تسلیم نیز اسلام است. کسی که از صمیم دل تسلیم خدا شود، اسلام واقعی دارد و آن کس که تسلیم نشود، دارای اسلام واقعی نیست.
انسان هر لحظه در معرض خطا و انحراف است. ابن ملجم مرادى كسى بود كه نماز شب مى‌خواند و در عين حال، شمشير خود را بر فرق مبارك اميرالمؤمنين (ع) فرود آورد. زبير پسر عموى پيامبر اكرم (ص) و على (ع) بود. او سال ها در ركاب پيامبر اكرم (ص) شمشير زد و پيامبر اكرم (ص) به شمشير و بازوى او دعا كرد؛ سال ها جنگيد و از مجاهدين بزرگ و از اصحاب بيعت رضوان شد، و بعد از رحلت پيامبر (ص) حبّ مقام او را به جايى رساند كه در جنگ جمل به روى على (ع) شمشير كشيد.
امروز هم افرادی هستند که 180 درجه تغییر کرده اند روزی سوابق درخشان داشته اند ،خدماتی داشته اند اما تغییرکرده اند روزی تسلیم بوده اند اما خناسان اجازه نمیدهندتسلیم باشندچیزی که حضرت امیردرنهج البلاغه میفرمایند چرا که به دنیاآلوده شدند،به جاه طلبی ،رفیق بازی،جناح بازی وحزب بازی آلوده شند لذا ازمسیر مستقیم برگردانده شدند.
مرحوم حاج ميرزا عبدالعلى تهرانى ـ رضوان الله تعالى عليه مى‌فرمود: «من زمانى كه جوان بودم، مراتب عالى معرفت را از خدا مى‌خواستم و به مراتب پايين معرفت توجهى نمى‌كردم، همواره از خدا مى‌خواستم كه من را به جوار و قرب و رضوان خودش برساند، امّا اكنون كه پير شده ام از خدا مى‌خواهم كه من را مسلمان بميراند.» مؤمن از دنيا رفتن كار آسانى نيست. فكر، عقيده، ايمان، رفتار و اعمال انسان همواره در معرض تحوّل است. ممكن است فردى با يك شبهه ايمان خود را از دست بدهد؛ پس جا دارد كه از خدا بخواهيم اكنون كه ما را هدايت كرده اى و راه صواب را به ما نشان داده اى، ما را در اين راه ثابت قدم بدار، تا در اين راه تزلزلى در ما حاصل نشود.

photo_2017-04-15_15-22-51

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.ارزش و اهمیت تقوا را در خاموش کردن دو آتش میتوان مشاهده نمود،یکی آتش جهنم و دیگری آتش نفس. ما از دو آتش عبور باید بکنیم ؛ یکی آتش جهنم است که خداوند متعال در مورد آن می فرماید: من همه را وارد جهنم خواهم کرد« وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَى رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا »(مریم-آیه۷۱) آن فردی که در این دنیا برای خودش آتش خریده است در آن دنیا هم در آتش خواهد بود، کسی که با صداقت و صفا در این دنیا زندگی کرده است در جهنمِ او آتشی نخواهد بود،ما از جهنم گذشتیم در حالی که جهنم ما خاموش بود. دومی هم همان آتش نفس است. ما باید از آتش نفس عبور کنیم، این آتش ،آتش مهیبی است و همان است که به آتش آخرت متصل می شود و جهنم را درست می کند. اگر انسان بخواهد از این دو آتش به سلامت عبور کند، باید تقوا را رعایت کند. نور ایمان همیشه نار جهنم و آتش نفس را خاموش می کند.
پنج شنبه 24فروردين 15رجب وفات حضرت زينب كبرى(س)(62 ه‍.ق)
هفته گذشته فرصت نشد صحبت کنم سراسر زندگى حضرت زينب(س) براى حفظ و احياى معارف اسلامى سپرى شد
خیلی دینداریشان حاشیه‌ای است تا مسئله هزینه کردن می‌آید خودشان را عقب می‌کشند دینداری اینجا ارزش دارد که فصلی نباشد اگر هزینه برداشت عقب نشینی نشود.دینداری آنجا هنر است که محمد بن ابی عمیر را ۱۲۰ ضربه شلاق زدند و گفتند اسم شاگردان امام صادق را بگو گفت نمی‌گویم صد و بیستمین ضربه را که خورد شل شد یک لحظه گفت نزنید می‌گویم . محمد بن عبدالرحمان از سلول بغلی فریاد زد یا بن ابی عمیر“اذکر”
پسر ابی عمیر از خدا و روز قیامت یاد کن و شاگردان امام صادق را لو نده و او نگفت. این دینداری هنر است.بعد می‌فرماید “و من الناس من یعبد الله علی حرف”{سوره حج /آیه11}حرف به معنای حرف فارسی ما نیست حرف در لغت یعنی حاشیه. بعضی‌ها از شانه جاده میروند اگر دیدند به نفعشان است به جاده می‌آیند اگر دیدند به ضررشان است از جاده پایین می‌روند.
این دینداری ارزشی ندارد. بیایید صفت تسلیم را در زندگی زینب کبری(س) تماشا کنیم:خانمی که روز عاشورا شما هر حادثه‌ای را دنبال می‌کنید جای پای زینب را می‌بینید وقتی ابا عبدالله می‌آید شش ماهه‌‌اش را بگیرد نمی‌فرماید همسرم رباب بچه‌ام را بده.می‌فرماید خواهرم تو بچه‌ام را بیاور من نگاهم در نگاه رباب نیفتد. امام حسین با زینب راحت‌تر حرف می‌زند. پیراهن زیر لباس می‌خواهد« یا اختا ایتینی بثوبٍ لا یرغیب فیه احداً.» وداع می‌کند اول با زینب، بعد با کسان دیگر. وقتی به میدان می‌رود فریاد زینب پشت سرش است. در گودال که دست و پا می‌زند این زینب است که بالای بلندی فریاد می‌زند یا محمدا واعلیا کنار بدن علی اکبر می‌آید این زینب است که خودش را روی بدن علی می‌اندازد جانش را فدای حسینش می‌کند. می‌فر ماید اگر زینب نبود ممکن بود امام حسین کنار بدن علی اکبر جان بدهد و این داغ اینقدر سخت بود که زینب آمد و گفت برادر بلند شو خدا صبرت بدهد. وقتی بدن قاسم را می‌آورد زینب می‌آید، بدن علی اصغر را می‌برد. زینب است بر می‌گرداند، زینب است وداع می‌کند، زینب است جان می‌دهد، زینب است .شب عاشورا زینب است، صبح یازدهم زینب است، اما وقتی در تاریخ برگردی یک جا زینب را پیدا نمی‌کنی. زینب صبح یازدهم وقتی سوار شد و حرکت کرد دیگر زینب شب عاشورا نیست گویا همه‌چیز فراموش شده است فقط مسئولیت فقط رسالت فقط رساندن پیام. بالاترین ارزش این است که کسی به مقام تسلیم و رضا برسد “رضی الله عنهم و رضوا عنه”از خدا راضی باشد خدا هم از او راضی باشد “یحبهم ویحبونه”خدا را دوست داشته باشد و خدا هم دوستش داشته باشد.
سه‌شنبه 29 فروردين 20 رجب روز ارتش جمهورى اسلامى و نيروى زمينى‌
روزی که برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی.
در شرایطی که آمریکا و حامیان رژیم پهلوی با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج جاسوسان و مستشاران نظامی‌شان توهم بازگشت قریب‌الوقوع آنان به ایران را در سر می‌پروراندند و در این رهگذر عوامل مزدور داخلی آنان و ضد‌انقلاب پروژه انحلال ارتش (‌که متحول و در خط انقلاب و ملت قرار گرفته بود) را دنبال می‌کردند؛ اقدام هوشمندانه و پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از ارتش در فروردین 1358 روح حیات و عزت را در پیکره ارتشیان دمید و ظهور ارتش خداجوی، مکتبی و انقلابی را برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور رقم زد
شهیدان گرانمایه ای كه در اجرای فرمان حق و در طلب قسط، قیام كردند و به مصاف با اصحاب شیطان برخاستند و با تیغ ستم سوز خود لاشه ی ظلمانی كفر را از هم شكافتند و پای بر حلقوم كفار فشرددلاورانی چون نامجو، فلاحی، فكوری، كلاهدوز، اقارب پرست، آبشناسان، شهرام فر، شیرودی، كشوری، بابایی، ستاری و آخرین آنان امیر سرفراز سراسر جبهه های نبرد سپهبد صیاد شیرازی شهیدانی جاوید از خیل كاروانیان شهر شهادتند، كه جلوه ی جمال حق در صحیفه ضمیرشان منقش بود


photo_2017-04-15_15-22-55
اشاره ای به ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری
چندنکته عرض کنم:
1-ابتدا به شرایط ثبت نام اشاره داشته باشم:قانون میگوید رجل سیاسی،اصول 115و121شرایط را میگویدافرادی که ثبت نام میکنند حداقل یک مرتبه قانون وشرایط ثبت نام را بخوانند ،به هرحال تدبیری هم اندیشه که هرکسی باهر شکل وشمایلی وباهرمیزان از اطلاعات و تحصیلات بلند نشوند سمت وزارت کشور بیان وثبت نام کنندامروز میبینیم هجم عظیمی ثبت نام کرده اند{قریب به 700نفر} که متأسفانه بعضی این وضعیت را به سخره میگیرند وبعضی این روزهاراروز طنز قلمداد میکنند، اگرچه این نشانه آزادی در جامعه ما به شمار میآید اما به هرصورت تعداد کثیری از این افراد اصلا حتی شرایط اولیه را هم ندارند لذا ازطرف شورای محترم نگهبان رد صلاحیت خواهند شد وهمین بهانه ای به دست بدخواهان ودشمنان خواهد داد که در ایران آزادی نیست.
2-به‌دنبال اعلام نامزدى چهره‌هاى انقلابى نظام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهورى، موجى از تخريب‌ها عليه وى و نظام اسلامى آغاز شده است. درواقع، ضدانقلاب با تصور وجود دوگانگى در مسير نظام و مردم، مى‌كوشد با برجسته‌كردن سوابق انقلابى شخصيت‌هاى معتمد و انقلابى، وجهه‌ى آن‌ها را نزد افكارعمومى داخل كشور تخريب كند.
یکی تندروها مى‌نامند ،یکی را کندرو مینامند ،یکی راموافق برجام ،یکی را مخالف برجام!!میخواهندبا تشكيل يك دو قطبى عميق به استقبال انتخابات بروند. سعى دارند با جداسازى مردم از حاكميت، صف‌بندى ايده‌آل خود را ميان مردم و نظام ايجاد نمايد.
تمام تمركزخود را بر روى انتخابات رياست جمهورى گذاشته اندتا بتوانند مانند سال ۸۸ به ايجاد يك فضاى دو قطبى «مردم – حاكميت» كمك كنند تا شكاف زيادى ميان مردم و نظام صورت پذيردکه البته با توجه به بلوغ سیاسی که ملت ماپیدا کرده اند دشمنان به اهداف خودنخوهند رسید{تکبیرنمازگزاران}
3-اكنون رسانه‌هاى كشور و به‌ويژه نامزدهاى احتمالى رياست جمهور نيز وظيفه سنگينى بر دوش دارند تا فارغ از جهت‌هاى حزبى و سياسى، به درستى براى مردم شرايط و مصلحت كشور را تبيين كنند تا استراتژى ايجاد فضاى دو قطبى در انتخابات شكست بخورد.
درپایان لازم میدانم ازبرگزاری اعتکاف که درپنج مسجد منطقه که الحمدلله مراسم معنوى اعتكاف هر سال با شكوه‌تر از سال قبل برگزارمیشودتقدیر وتشکرنمایم ازحضورجوانان خصوصاًتشکرمیکنم از تمام برادران وخواهرانی که به نوعی دربرگزاری اعتکاف کمک کردند تقدیر وتشکرمینمایم.
{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --