اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:پیچیدگى حوادث فتنه ۸۸ نشان دادکه رمزعبورازحوادث سهمگین،فقط بصیرت است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:پیچیدگى حوادث فتنه ۸۸ نشان دادکه رمزعبورازحوادث سهمگین،فقط بصیرت است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز جمعه اولین  جمعه  دیماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- اگر در جامعه گناه و فساد و فحشا زیاد بشود آن جامعه سقوط می کند.

۲– امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی عوامل سقوط جامعه را بیان میفرمایند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱– درقرآن دو پیغمبر با” نِعْمَ الْعَبْد “توصیف شده اند.

۲– آیت‌الله هاشمی شاهرودی در میان مسوولان نظام، در منش سیاسی- دینی و مدیریتی ازویژگی‌هایی منحصربه‌فرد برخوردار بودند.

۳- آیت الله هاشمی شاهرودی هیچ وقت اخلاق دینی رازیرپانگذاشت وهیچ موقع ازکاری که کرده بودیا می‌کرد سخن نگفت.

۴-نهم دی نمود تولی و تبرای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

۵-برخی باسکوتشان ویامواضع ناصوابشان نامشان در صف مردودین فتنه ۸۸ ثبت گردید!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9167

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون وصایای پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) به عبدالله ابن مسعودبود هفته گذشته گفتیم رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) در فرازدیگری از این وصیت مهم و ارزشمندبه عبدالله ابن مسعود این صحابی بزرگ را از گناه و عواقب شوم آن برحذر می داردگفتیم گناه، همانند شراب مست کننده است و همان گونه که انسان مست چون نیروی ادراکی خود را از دست داده، درست نمی‏بیند، نمی‏شنود و نمی‏اندیشد ، انسان معصیت‏کار هم این چنین است و بین آنچه برای او زیانبار یا سودمند است فرق نمی‏گذارد. آنگاه آن حضرت به این آیه کریمه استدلال کردند.

به یکی از آثار گناه اشاره کردم که گفتیم گناه انسان را بی حیا و بی‌پروا می کند اما یکاثر دیگر گناه:

گناه عامل سقوط جامعه است: یعنی اگر در جامعه گناه و فساد و فحشا زیاد بشود آن جامعه سقوط می کند. امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه میفرماید: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِک‏…» خدایا پناه می‌برم به تو! از چه؟ «مِنَ الْکَسَل وَ الْفَشَل وَ الْهَمِّ وَ الْغمِّ وَ الجَهلِ وَ الْجُبْنِ وَ الْغَفْلَهِ وَ الْقَسْوَهِ والشَّهوهِ وَ الْفَقْرِ وَ الْفَاقَهِ» یک «اللَّهُمَّ» گذاشته است، آدم فکر می‌کند که امام دعا می‌خواند. دعا نیست و «اللَّهُمَّ» اش دعاست. باقی‌اش می‌خواهد بگوید که جامعه‌ای اگر اهل غفلت بود، اهل شهوت بود، بی‌رحم و سنگدل بود، بی‌سواد بود، غافل بود، بی‌حال بود، این جامعه سقوط می‌کند. عوامل سقوط را امام سجاد یک «اللَّهُمَّ» جلویش گذاشته است. ما نگاه که می‌کنیم، نگاه دعا است، اما واقعش عوامل سقوط است. دعاها را خیلی عنایت داشته باشیم. اول دعای کمیل می‌گوید که گناه چه کار با آدم می‌کند. «تَحْبِسُ الدُّعَاء» دعا مستجاب نمی‌شود. «تُغَیِّرُ النِّعَمَ»، «تَهْتِکُ الْعِصَم‏»، «تُنْزِلُ الْبَلَاء» بلا نازل می‌شود.

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم دو پیغمبر را می فرماید: نِعْمَ الْعَبْد یعنی خوب بنده ای هستند که دو بار بیشتر در قرآن نیامده است یکی درباره حضرت ایوب است که خدا آنچه را شما فکر می کنید از این پیغمبر گرفت بچه ها و باغش و گوسفندان و حتی خدا سلامتی را هم از این پیغمبرش گرفت اما این پیغمبر به درگاه خدا شاکر بود از آن طرف حضرت سلیمان را خدا می گوید نِعْمَ الْعَبْد چون هر چه را که در تصور شما بگنجد خدا به این پیامبر بزرگ الهی داده است ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه در کار حضرت سلیمان بودند او هم بد مستی نکرد به درگاه خدا شاکر بود این نشانه انسان با تقوا است که در خوشی ها و ناخوشی ها یک حالت دارد تغییر وضع نمی دهد

IMG_9203

درخطبه دوم به دو مطلب اشاره میکنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام 

  آیت‌الله سید محمودهاشمى شاهرودى رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهاى شوراى نگهبان بعد از سال‌هاى طولانى تحصیل و تدریس در سطوح عالى حوزوى و نیز فعالیت در عرصه‌هاى مختلف خدمت به نظام اسلامى و پس از حدود یکسال بیمارى سخت و دردناک، در سن‌۷۰سالگى دار فانى را وداع گفت و به دیار باقى شتافت.علودرجات را برای ایشان ازخداوند متعال طلب میکنیم

مرحوم آیت‌الله سید محمودهاشمى شاهرودى در سال ۱۳۲۷ در نجف به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایى و دبیرستان را در مدرسه علوى نجف اشرف گذراند. بعد از ورود به مدرسه علمیه «منتدى النشر» و فراگیرى علوم دینى در سن ۱۴سالگى به‌دست مبارک آیت‌الله العظمى خویى معمم شدبه‌دلیل نبوغ و استعدادی که داشت قبل از رسیدن به سى سالگى از استاد شهیدش سید محمدباقر صدر(رض)اجازه اجتهاد دریافت کرد و بعد از آن به اداره امور حوزوى و تدریس دروس خارج مبادرت ورزید.

با شروع انقلاب اسلامى به‌رهبرى امام خمینى از۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حوزه علمیه نجف نیز به‌دلیل حضور مراجع و علماى برجسته در آن‌جا به یکى از کانون‌هاى مبارزه علیه رژیم پهلوى تبدیل شد. آیت‌الله‌هاشمى شاهرودى نیز از این رهگذر با اندیشه‌هاى امام آشنا شد و پس از تبعید امام راحل به نجف اشرف، در زمره شاگردان ایشان درآمد

با اوج گرفتن انقلاب اسلامى، مبارزات آیت‌الله شاهرودى با رژیم بعث و حکومت پهلوى، شدت یافت تا آن‌جا که در سال ۱۳۵۲موجب شد تا عوامل صدام با هجوم به حوزه نجف، وى را به‌همراه جمعى دیگر از فضلاى حوزه دستگیر و در شعبه ۵ اداره امنیت عمومى بازجویى کردند و مورد انواع شکنجه‌هاى جسمى و روحى قرار دادند.با درخواست شهید صدر از عراق خارج شد و پس از رفتن به کویت، از آن‌جا به ایران مهاجرت کرد. در پى ناکامى دستگاه‌هاى امنیتى از دستگیرى مجددوى، رژیم صدام سه برادر آیت‌الله شاهرودى را دستگیر و اعدام کرد و حتى پیکر آن‌ها نیز به دست خانواده‌شان نرسید.

مرحوم آیت‌الله‌هاشمى شاهرودى در طول ۷ دهه حیات پر برکت خود، فعالیت‌هاى علمى و سیاسى مختلفى داشتند. 

علاوه بر فعالیت‌هاى علمى در دو دوره متوالى (به‌مدت‌۱۰سال) ریاست قوه قضاییه را از سال ۷۸ تا ۸۸ به‌عهده داشتند. این قوه در زمان ریاست آیت‌الله‌هاشمى شاهرودى شاهد برخى تحولات ریشه‌اى بود عضویت در فقهاى شوراى نگهبان، عضویت در مجلس خبرگان رهبرى، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ازجمله مسؤولیت‌هاى مهم دیگر ایشان در طى سال‌هاى گذشته بوده است که توانستند در این عرصه نیز خدمات مؤثرى را به انجام برسانند.

IMG_9214

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در میان مسوولان نظام، در منش سیاسی- دینی و سبک تعاملات حاکمیتی و مدیریتی از خصایص و ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد برخوردار بودند. برای فهم این مهم باید آیت‌الله هاشمی شاهرودی را در سپهر سیاسی ایران امروز فهمید. قطب‌بندی‌های حداکثری، وارد نمودن اتهام‌های فکری و سیاسی به همدیگر، تنش، بداخلاقی، متهم کردن همدیگر و هیاهوی بی‌حاصل در سپهر سیاسی ایران قابل کتمان نیست. برخی طوری سیاست‌ورزی می‌کنند که می‌توان فهمید از «دین سیاسی» پیروی می‌کنند نه «سیاست دینی». برخی قدرت برای‌شان اصالت دارد هرچند منکر آن باشند. برخی اصرار دارند دیده شوند و اگر دیده نشوند به ناسازگاری و حتی تحریف انقلاب و امام روی می‌آورند. برخی مدعای «من برتر» در حل مسائل کشور را دارند و برخی حیات سیاسی را در نفی دیگری و همسویی باندی با نزدیکان می‌دانند. برخی نظام را متهم می‌کنند تا هزینه همراهی دیروز را در آینده پرداخت نکنند. اما آیت‌الله هاشمی شاهرودی اهل هیچ یک از این قبایل نبود. در طول ۴۰ سال گذشته یک بار اخلاق دینی را زیر پا نگذاشت. حلم در سیاست‌ورزی از او چهره‌ای متمایز ساخته بود. هیچ ادعایی نداشت، هیچ موقع از کاری که کرده بود یا می‌کرد سخن نگفت. در مجلس ششم که مورد تاخت اصلاح‌طلبان قرار گرفت، متواضعانه شناسنامه‌اش را که از کنسولگری ایران در کربلا صادر شده بود، توسط نماینده وقت شاهرود در معرض مریضان مجلس ششم قرار داد و هیچ‌گونه بغض و کینه و ناراحتی از خود بروز نداد. سه برادرش در عراق به شهادت رسیدند، اما هیچ‌گاه درباره آنان سخن نگفت و دنبال بهره‌برداری از آنان نبود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

یکشنبه ۹دی ۲۲ربیع‌الثانی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

 عظمت نهم دى را به‌واقع باید در عبور موفق ملت بصیر ایران از «فتنه‌اى عمیق» دانست که همه ابزارهاى تزویر و فریب براى اغواء ملت دست به کار شده بود. نهم دى ماه با حضور همه گروه‌ها و جریانات سیاسى شکل گرفت، بر همین اساس، باید با وجود بازخوانى این حماسه تاریخى، از جناحى کردن این حماسه خوددارى شود و آن‌را به‌مثابه یک حماسه ملى و ابزار قدرت نرم نظام و مردم‌سالارى دینى جهت افزایش قدرت ملى و سرمایه اجتماعى معرفى کرد.

این روز باید ماندگار باشد ، ۹ دی نمود تولی و تبرای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. در ۹ دی برخی ها که ادعای انقلابیگری داشتند مردود شدند و با فتنه ایجاد آشوب کردند. کسانی که با نامه ۶صفحه ای به آمریکا و انگلستان، از آنها استمداد طلب کرده و آرامش را از مردم گرفتند و عرصه را برای دیگر منافقان داخلی باز کردند.

بعداز گذشت سالها کسانی هستندکه خواهان رفع حصر سران فتنه سال۱۳۸۸هستندباید به آنها بگوییم اگر نادانند تاریخ را بازخوانی کنند که سران فتنه چه به روز مملکت آوردند، و اگر دانسته سخن از رفع حصر می زنند در گناه سران فتنه شریک هستند .

مردم در جریان فتنه ۸۸ به این نتیجه رسیدند که ماهیت فتنه در مقابل باورهاى اصیل و مقدسات آن‌ها است. این نتیجه زمانى بارز شد که در روز عاشورا مقدسات این ملت مورد هتک حرمت فتنه‌گران قرار گرفت.

IMG_9215

درس‌ها و عبرت‌هاى حماسه نهم دى ماه‌

۱-متزلزل بودن خواص و نخبگان و بخش‌هایى از جامعه در شرایط بحران و امکان مدیریت آن‌ها از سوى جبهه ضدانقلاب.

بخشى از بزرگان و خواص صاحب تشخیص که قرار بود در بزنگاه‌ها به پرچمى براى هدایت ملت تبدیل شوند نیز در آن دچار تردید و کج فهمى شدند و نتوانستند به موقع و به‌خوبى عمل کنند و با سکوتشان و یا مواضع ناصوابشان بر تردیدها افزودند و یا نشانه اشتباه دادند و خواسته یاناخواسته نامشان در صف مردودین فتنه ۸۸ ثبت گردید! 

۲-بصیرت اولویت اول جامعه اسلامى است و پیچیدگى حوادث فتنه سال ۸۸ نشان داد که رمز عبور از حوادث سهمگین، فقط بصیرت است. نقش‌بى‌بدیل رهبرى ، اصلى جوهرى و اساسى است که موجب عبور نظام از گردنه‌هاى سخت و صعب العبورمى شود.

۳-حوادث سال ۸۸ نشان داد که دشمن به‌صورت مستمر در حال برنامه‌ریزى و آزمون و خطاست. به‌صورت مرتب نقاط قوت و ضعف نظام جمهورى اسلامى را مطالعه مى‌کند و بر روى نقاط آسیب پذیر برنامه‌ریزى مى‌کند. دشمن آمادگى لازم براى‌بى‌ثبات‌سازى کشور را دارد.دشمن راهبرد خود را بر فروپاشى از درون متمرکز کرده است و امید به فروپاشى از درون دارد و در بین گزینه‌هایى که جهت تقابل با انقلاب اسلامى مدنظر دارد، فروپاشى درونى اولویت اول است.وبرای آن برنامه ریزی میکند.لذاباید بصیرت وهوشیاری واقدام به هنگام را دراولویت کارهای خودقراردهیم{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --