اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:پيچيدگى حوادث فتنه ۸۸ نشان دادكه رمزعبورازحوادث سهمگين،فقط بصيرت است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:پيچيدگى حوادث فتنه ۸۸ نشان دادكه رمزعبورازحوادث سهمگين،فقط بصيرت است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز جمعه اولین  جمعه  دیماه 97به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1- اگر در جامعه گناه و فساد و فحشا زیاد بشود آن جامعه سقوط می کند.

2– امام سجاد (ع) در دعاي ابوحمزه ثمالی عوامل سقوط جامعه را بیان میفرمایند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1– درقرآن دو پیغمبر با” نِعْمَ الْعَبْد “توصیف شده اند.

2– آیت‌الله هاشمی شاهرودی در میان مسوولان نظام، در منش سیاسی- دینی و مدیریتی ازویژگی‌هایی منحصربه‌فرد برخوردار بودند.

3- آیت الله هاشمی شاهرودی هیچ وقت اخلاق دینی رازیرپانگذاشت وهیچ موقع ازکاری که کرده بودیا می‌کرد سخن نگفت.

4-نهم دی نمود تولی و تبرای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

5-برخی باسكوتشان ويامواضع ناصوابشان نامشان در صف مردودين فتنه ۸۸ ثبت گرديد!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9167

اوصيکُم عِبادَالله وَ نَفسي بِتَقوَي الله برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون وصایای پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) به عبدالله ابن مسعودبود هفته گذشته گفتیم رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) در فرازدیگری از این وصیت مهم و ارزشمندبه عبدالله ابن مسعود این صحابی بزرگ را از گناه و عواقب شوم آن برحذر می داردگفتیم گناه، همانند شراب مست كننده است و همان گونه كه انسان مست چون نيروي ادراكي خود را از دست داده، درست نمي‏بيند، نمي‏شنود و نمي‏انديشد ، انسان معصيت‏كار هم اين چنين است و بين آنچه براي او زيانبار يا سودمند است فرق نمي‏گذارد. آنگاه آن حضرت به اين آيه كريمه استدلال كردند.

به یکی از آثار گناه اشاره کردم که گفتیم گناه انسان را بی حیا و بي‌پروا می کند اما یکاثر دیگر گناه:

گناه عامل سقوط جامعه است: یعنی اگر در جامعه گناه و فساد و فحشا زیاد بشود آن جامعه سقوط می کند. امام سجاد (ع) در دعاي ابوحمزه میفرماید: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِك‏…» خدايا پناه مي‌برم به تو! از چه؟ «مِنَ الْكَسَل وَ الْفَشَل وَ الْهَمِّ وَ الْغمِّ وَ الجَهلِ وَ الْجُبْنِ وَ الْغَفْلَةِ وَ الْقَسْوَةِ والشَّهوةِ وَ الْفَقْرِ وَ الْفَاقَةِ» يك «اللَّهُمَّ» گذاشته است، آدم فكر مي‌كند كه امام دعا مي‌خواند. دعا نيست و «اللَّهُمَّ» اش دعاست. باقي‌اش مي‌خواهد بگويد كه جامعه‌اي اگر اهل غفلت بود، اهل شهوت بود، بي‌رحم و سنگدل بود، بي‌سواد بود، غافل بود، بي‌حال بود، اين جامعه سقوط مي‌كند. عوامل سقوط را امام سجاد يك «اللَّهُمَّ» جلويش گذاشته است. ما نگاه كه مي‌كنيم، نگاه دعا است، اما واقعش عوامل سقوط است. دعاها را خيلي عنايت داشته باشيم. اول دعاي كميل مي‌گويد كه گناه چه كار با آدم مي‌كند. «تَحْبِسُ الدُّعَاء» دعا مستجاب نمي‌شود. «تُغَيِّرُ النِّعَمَ»، «تَهْتِكُ الْعِصَم‏»، «تُنْزِلُ الْبَلَاء» بلا نازل مي‌شود.

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم دو پیغمبر را می فرماید: نِعْمَ الْعَبْد یعنی خوب بنده ای هستند که دو بار بیشتر در قرآن نیامده است یکی درباره حضرت ایوب است که خدا آنچه را شما فکر می کنید از این پیغمبر گرفت بچه ها و باغش و گوسفندان و حتی خدا سلامتی را هم از این پیغمبرش گرفت اما این پیغمبر به درگاه خدا شاکر بود از آن طرف حضرت سلیمان را خدا می گوید نِعْمَ الْعَبْد چون هر چه را که در تصور شما بگنجد خدا به این پیامبر بزرگ الهی داده است ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه در کار حضرت سلیمان بودند او هم بد مستی نکرد به درگاه خدا شاکر بود این نشانه انسان با تقوا است که در خوشی ها و ناخوشی ها یک حالت دارد تغییر وضع نمی دهد

IMG_9203

درخطبه دوم به دو مطلب اشاره میکنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام 

  آيت‌الله سيد محمودهاشمى شاهرودى رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو فقهاى شوراى نگهبان بعد از سال‌هاى طولانى تحصيل و تدريس در سطوح عالى حوزوى و نيز فعاليت در عرصه‌هاى مختلف خدمت به نظام اسلامى و پس از حدود يكسال بيمارى سخت و دردناك، در سن‌۷۰سالگى دار فانى را وداع گفت و به ديار باقى شتافت.علودرجات را برای ایشان ازخداوند متعال طلب میکنیم

مرحوم آيت‌الله سيد محمودهاشمى شاهرودى در سال ۱۳۲۷ در نجف به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايى و دبيرستان را در مدرسه علوى نجف اشرف گذراند. بعد از ورود به مدرسه علميه «منتدى النشر» و فراگيرى علوم دينى در سن ۱۴سالگى به‌دست مبارك آيت‌الله العظمى خويى معمم شدبه‌دليل نبوغ و استعدادی که داشت قبل از رسيدن به سى سالگى از استاد شهيدش سيد محمدباقر صدر(رض)اجازه اجتهاد دريافت كرد و بعد از آن به اداره امور حوزوى و تدريس دروس خارج مبادرت ورزيد.

با شروع انقلاب اسلامى به‌رهبرى امام خمينى از۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حوزه علميه نجف نيز به‌دليل حضور مراجع و علماى برجسته در آن‌جا به يكى از كانون‌هاى مبارزه عليه رژيم پهلوى تبديل شد. آيت‌الله‌هاشمى شاهرودى نيز از اين رهگذر با انديشه‌هاى امام آشنا شد و پس از تبعيد امام راحل به نجف اشرف، در زمره شاگردان ايشان درآمد

با اوج گرفتن انقلاب اسلامى، مبارزات آيت‌الله شاهرودى با رژيم بعث و حكومت پهلوى، شدت يافت تا آن‌جا كه در سال ۱۳۵۲موجب شد تا عوامل صدام با هجوم به حوزه نجف، وى را به‌همراه جمعى ديگر از فضلاى حوزه دستگير و در شعبه ۵ اداره امنيت عمومى بازجويى كردند و مورد انواع شكنجه‌هاى جسمى و روحى قرار دادند.با درخواست شهيد صدر از عراق خارج شد و پس از رفتن به كويت، از آن‌جا به ايران مهاجرت كرد. در پى ناكامى دستگاه‌هاى امنيتى از دستگيرى مجددوى، رژيم صدام سه برادر آيت‌الله شاهرودى را دستگير و اعدام كرد و حتى پيكر آن‌ها نيز به دست خانواده‌شان نرسيد.

مرحوم آيت‌الله‌هاشمى شاهرودى در طول ۷ دهه حيات پر بركت خود، فعاليت‌هاى علمى و سياسى مختلفى داشتند. 

علاوه بر فعاليت‌هاى علمى در دو دوره متوالى (به‌مدت‌۱۰سال) رياست قوه قضاييه را از سال ۷۸ تا ۸۸ به‌عهده داشتند. اين قوه در زمان رياست آيت‌الله‌هاشمى شاهرودى شاهد برخى تحولات ريشه‌اى بود عضويت در فقهاى شوراى نگهبان، عضويت در مجلس خبرگان رهبرى، رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام ازجمله مسؤوليت‌هاى مهم ديگر ايشان در طى سال‌هاى گذشته بوده است كه توانستند در اين عرصه نيز خدمات مؤثرى را به انجام برسانند.

IMG_9214

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در میان مسوولان نظام، در منش سیاسی- دینی و سبک تعاملات حاکمیتی و مدیریتی از خصایص و ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد برخوردار بودند. برای فهم این مهم باید آیت‌الله هاشمی شاهرودی را در سپهر سیاسی ایران امروز فهمید. قطب‌بندی‌های حداکثری، وارد نمودن اتهام‌های فکری و سیاسی به همدیگر، تنش، بداخلاقی، متهم کردن همدیگر و هیاهوی بی‌حاصل در سپهر سیاسی ایران قابل کتمان نیست. برخی طوری سیاست‌ورزی می‌کنند که می‌توان فهمید از «دین سیاسی» پیروی می‌کنند نه «سیاست دینی». برخی قدرت برای‌شان اصالت دارد هرچند منکر آن باشند. برخی اصرار دارند دیده شوند و اگر دیده نشوند به ناسازگاری و حتی تحریف انقلاب و امام روی می‌آورند. برخی مدعای «من برتر» در حل مسائل کشور را دارند و برخی حیات سیاسی را در نفی دیگری و همسویی باندی با نزدیکان می‌دانند. برخی نظام را متهم می‌کنند تا هزینه همراهی دیروز را در آینده پرداخت نکنند. اما آیت‌الله هاشمی شاهرودی اهل هیچ یک از این قبایل نبود. در طول ۴۰ سال گذشته یک بار اخلاق دینی را زیر پا نگذاشت. حلم در سیاست‌ورزی از او چهره‌ای متمایز ساخته بود. هیچ ادعایی نداشت، هیچ موقع از کاری که کرده بود یا می‌کرد سخن نگفت. در مجلس ششم که مورد تاخت اصلاح‌طلبان قرار گرفت، متواضعانه شناسنامه‌اش را که از کنسولگری ایران در کربلا صادر شده بود، توسط نماینده وقت شاهرود در معرض مریضان مجلس ششم قرار داد و هیچ‌گونه بغض و کینه و ناراحتی از خود بروز نداد. سه برادرش در عراق به شهادت رسیدند، اما هیچ‌گاه درباره آنان سخن نگفت و دنبال بهره‌برداری از آنان نبود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

یکشنبه 9دی 22ربیع‌الثانی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

 عظمت نهم دى را به‌واقع بايد در عبور موفق ملت بصير ايران از «فتنه‌اى عميق» دانست كه همه ابزارهاى تزوير و فريب براى اغواء ملت دست به كار شده بود. نهم دى ماه با حضور همه گروه‌ها و جريانات سياسى شكل گرفت، بر همین اساس، بايد با وجود بازخوانى اين حماسه تاريخى، از جناحى كردن اين حماسه خوددارى شود و آن‌را به‌مثابه يك حماسه ملى و ابزار قدرت نرم نظام و مردم‌سالارى دينى جهت افزايش قدرت ملى و سرمايه اجتماعى معرفى كرد.

این روز باید ماندگار باشد ، ۹ دی نمود تولی و تبرای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. در ۹ دی برخی ها که ادعای انقلابیگری داشتند مردود شدند و با فتنه ایجاد آشوب کردند. کسانی که با نامه ۶صفحه ای به آمریکا و انگلستان، از آنها استمداد طلب کرده و آرامش را از مردم گرفتند و عرصه را برای دیگر منافقان داخلی باز کردند.

بعداز گذشت سالها کسانی هستندکه خواهان رفع حصر سران فتنه سال۱۳۸۸هستندباید به آنها بگوییم اگر نادانند تاریخ را بازخوانی کنند که سران فتنه چه به روز مملکت آوردند، و اگر دانسته سخن از رفع حصر می زنند در گناه سران فتنه شریک هستند .

مردم در جريان فتنه ۸۸ به اين نتيجه رسيدند كه ماهيت فتنه در مقابل باورهاى اصيل و مقدسات آن‌ها است. اين نتيجه زمانى بارز شد كه در روز عاشورا مقدسات اين ملت مورد هتك حرمت فتنه‌گران قرار گرفت.

IMG_9215

درس‌ها و عبرت‌هاى حماسه نهم دى ماه‌

1-متزلزل بودن خواص و نخبگان و بخش‌هايى از جامعه در شرايط بحران و امكان مديريت آن‌ها از سوى جبهه ضدانقلاب.

بخشى از بزرگان و خواص صاحب تشخيص كه قرار بود در بزنگاه‌ها به پرچمى براى هدايت ملت تبديل شوند نيز در آن دچار ترديد و كج فهمى شدند و نتوانستند به موقع و به‌خوبى عمل كنند و با سكوتشان و يا مواضع ناصوابشان بر ترديدها افزودند و يا نشانه اشتباه دادند و خواسته ياناخواسته نامشان در صف مردودين فتنه ۸۸ ثبت گرديد! 

2-بصيرت اولويت اول جامعه اسلامى است و پيچيدگى حوادث فتنه سال ۸۸ نشان داد كه رمز عبور از حوادث سهمگين، فقط بصيرت است. نقش‌بى‌بديل رهبرى ، اصلى جوهرى و اساسى است كه موجب عبور نظام از گردنه‌هاى سخت و صعب العبورمى شود.

3-حوادث سال ۸۸ نشان داد كه دشمن به‌صورت مستمر در حال برنامه‌ريزى و آزمون و خطاست. به‌صورت مرتب نقاط قوت و ضعف نظام جمهورى اسلامى را مطالعه مى‌كند و بر روى نقاط آسيب پذير برنامه‌ريزى مى‌كند. دشمن آمادگى لازم براى‌بى‌ثبات‌سازى كشور را دارد.دشمن راهبرد خود را بر فروپاشى از درون متمركز كرده است و اميد به فروپاشى از درون دارد و در بين گزينه‌هايى كه جهت تقابل با انقلاب اسلامى مدنظر دارد، فروپاشى درونى اولويت اول است.وبرای آن برنامه ریزی میکند.لذاباید بصیرت وهوشیاری واقدام به هنگام را دراولویت کارهای خودقراردهیم{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمة اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --