اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:امیداست FATFبه گونه ای درمجمع موردبررسی قرارگیردکه باعث اقتدار،سربلندی،عزت واستقلال بیشترانقلاب،نظام ومردم گردد

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:امیداست FATFبه گونه ای درمجمع موردبررسی قرارگیردکه باعث اقتدار،سربلندی،عزت واستقلال بیشترانقلاب،نظام ومردم گردد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز باشکوه وباصلابت جمعه دراولین  روز ازدهه مبارکه فجر ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- گناه، سه مرحله دارد: اول صدور گناه است مرحله دوم اثر گناه و مرحله سوم، شرم نسبت به گناه!

۲- سؤال اینجاست که اگر بخواهیم اثر گناه را از بین ببریم باید چه کنیم؟!

۳- یکی از اموری که سبب می شود گناهان محو شود، استغفار از گناه است.

۴- یکی دیگرازعواملی که اثر گناه را از بین می برد درود فرستادن بر پیامبر(ص) و آل اوست.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- انسان گناهکار که توبه می کندبه چنان لطافتی می رسد که وقتی یاد گناهی که انجام داده می افتد، از خداوند شرمنده می شود.  ‏

۲ ایمان و شجاعت الهى امام(ره)درتصمیم به بازگشت تمامى نقشه‌ها را ناکام ،و پیروزى را محقق کرد.

۳– امیداست FATFبه گونه ای درمجمع موردبررسی قرار گیردکه باعث اقتدار،سربلندی،عزت و استقلال بیشتر انقلاب ونظام ومردم گردد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9381

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون وصایای پیامبر(ص) به عبدالله ابن مسعودبود گفتیم رسول اکرم (ص) عبدالله ابن مسعود را از گناه و عواقب شوم آن برحذر می دارد

در گناه، سه مرحله داریم. اول صدور گناه است که در این مرحله گناه واقع می شود. مرحله دوم اثر گناه و مرحله سوم، شرم نسبت به گناه است. گناه زمانی که انجام می شود یک اثر وضعی دارد. در مورد اثرهای وضعی گناه در ادعیه دیده ایم.  ودرجلسات گذشته هم به محضرشما مواردی را عرضه داشتم.

گناه هانی که باعث می شود دعا مستجاب نشود یا ظلم زیاد شود یا قضای الهی تغییر پیدا کند. اینها مربوط به اثر وضعی گناه است. وقتی فرد گناه کند و بعدش توبه کند، اثرش باقی است. یعنی اصل گناه از بین می رود ولی اثر آن باقی است. مثلا اگر کسی شرب خمر کند، یک بار مست می شود و عربده می کشد، ولی چهل روز اثر وضعی آن باقی است. میخ را به دیوار کوبیده ای و دوباره بیرون کشیده ای ولی اثر آن باقی است.لذامطابق آیات قرآن کریم تأثیر گناهان در زندگی انسان، از امور مسلم است و بیشترین آثار وضعی زیان‌بار گناهان، دامنگیر افرادی می‌شود که با اختیار و آگاهی مرتکب آن شوند

حال سوال اینجاست که اگر بخواهیم اثر گناه را از بین ببریم باید چه کنیم؟!

۱-عامل اولی که موجب می شود اثر گناه از بین برود، انجام نمازهای واجب و مستحب ذکر خداوند است.

 خداوند می فرماید من همنشین کسی هستم که به یاد من باشد.خداوند در قرآن می فرماید: “وَ أَقِمِ الصَّلاهَ طَرَفَیِ النَّهارِ، وَ زُلَفاً مِنَ اللَّیْلِ، إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات”‏؛ {هود، ۱۱۴}در آغاز و انجام روز و پاسى از شب نماز را بپا دار، که نیکی ها، بدی ها را از میان مى‏برد‏.

۲٫استغفار: یکی از اموری که سبب می شود گناهان محو شود، استغفار از گناه است که در روایات متعدّد به آن اشاره شده است. امام صادق (ع) می فرمایند: انسان وقتی مرتکب گناهی می شود از صبح گاهان تا هنگام شب به او مهلت می دهند، پس اگر استغفار کرد، عمل او نادیده گرفته می شود{کافی، ج ۲، ص ۴۳۷، ح ۱}

۳٫سومین عاملی که باعث از بین بردن اثر گناه می شود، نماز شب است. خداوند چند جا به بنده هایش مباهات می کند. یکی بنده ای است که نماز شب را قضا می کند. خداوند به فرشته هایش می گوید نماز شب را واجب نکرده ایم اما این بنده من از بس عاشق من است، فردایش آن را قضا می کند. در حدیث داریم که نماز مومن در شب، اثر گناهی که در روز انجام داده را از بین می برد.
۴٫چهارمین عاملی که باعث می شود اثر گناه از بین برود، سرزنش کردن انسان توسط خودش است. این که انسان خودش را مذمت کند از چهل سال عبادت بالاتر است. اگر گناه کردیم رو به خدا کنیم و بگوییم ما خراب کردیم!

IMG_9383

۵٫پنجمین عاملی که اثر گناه را از بین می برد درود فرستادن بر پیامبر(ص) و آل اوست. امام رضا(ع) در این باره می فرماید: من لم یقدر علی ما یکفربه ذنوبه فلیکثر من الصلوات علی محمد و آله فإنها تهدم الذنوب هدماً؛ کسی که قادر نیست اثر گناه را از بین ببرد و کفاره گناهش را بدهد به پیامبر(ص) و آل او درود بفرستد. این صلوات فرستادن، اثر گناه را منهدم می کند ریشه کن می کند.

۶٫ششمین عاملی که اثرگناه راازبین میبردسجده طولانی است.  از امام صادق(ع) نقل شده که مردی نزد پیامبر(ص) آمد و گفت گناهانم زیاد و عملم کم است. پیامبر(ص) خطاب به او فرمود، زیاد سجده کن. این سجده گناه را از بین می برد. سجده های طولانی اثر گناه را از بین می برد.

۷٫از دیگرعوامل، آمد و شد به مسجد است.از حضرت امیر(ع) حدیث داریم که اجابت کردن دعوت موذن به مسجد، انسان را مشمول رحمت خدا می کند. مومنی نیست که به مسجد رفت و آمد کند مگر این که اهل بهشت باشد. حداقل تلاش مان این باشد که یک نمازمان را در مسجد بخوانیم.

 ۸٫یکی دیگر از عواملِ از بین برنده اثر گناه، تجدید وضوست نه این که لزوما بخواهد نماز بخواند. خداوند چنین کسی را مشمول تجدید توبه می کند و اثر گناه را از بین می برد.

۹٫از دیگر اعمال، اخلاق نیکوست. از پیامبر(ص) حدیث داریم که اخلاق حسنه باعث می شود گناه آب شود کما این که نور خورشید باعث می شود برف آب شود.

۱۰٫از دیگر عوامل منهدم کننده اثر گناه، گریه بر حضرت سیدالشهدا(ع) است. وضو، نماز شب، سجده، آمد و شد به مسجد، ذکر خدا و امثالهم کار سختی نیست. اعمال ساده ای است، اما ثمرات بزرگی دارد. از اینها غافل نشویم.

IMG_9384

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

    انسان گناهکار که توبه می کند و مغفرت خدا را جلب می کند به چنان لطافتی می رسد که وقتی یاد گناهی که انجام داده می افتد، از خداوند شرمنده می شود. خیلی از ما توبه می کنیم، اما نسبت به گناهی که انجام داده ایم شرمنده نیستیم. این خطرناک است. ما نسبت به گناه، متجری شده ایم و این خطرناک است. خداوند به حضرت داوود(ع) فرمود من بنده هایی دارم که اینها وقتی یاد گناه می افتند شرمنده می شوند. اگر شرمندگی در گناه باشد، پرونده گناه بسته است و اگر غیر این باشد، پرونده گناه و معصیتی که انجام داده، باز است. به فکر شرمندگی از خدا باشیم.

درخطبه دوم بهسه مطلب اشاره میکنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

جمعه ۱۲بهمن ۲۵جمادی‌الاول بازگشت پیروزمندانه «امام خمینی»(ره) به میهن اسلامی پس از سال‌ها تبعید و دوری از وطن و آغاز دهه فجر (۱۳۵۷ش) //

درروزهای پایانى که با فرار شاه از کشور و روى کارآمدن دولتى به ظاهر مردمى همراه بود، اراده حضرت امام(ره) براى قرارگرفتن در کنار مردم خود، تصمیمى بود که اگرچه با تهدید و خطرات بسیارى همراه بود، اما انقلاب را به پیروزى نهایى رساند. به‌همین‌دلیل حضرت امام(ره) علیرغم تمامى تهدیدها ودسیسه‌هایى که در این زمینه اعم از ترور و یا نابودى هواپیماى ایشان داشتند، با عزم و اراده الهى تصمیم به بازگشت گرفتند.

در تقابل با این تصمیم حضرت امام(ره) دولت‌هاى غربى و کارگزاران رژیم نقشه‌هاى مختلفى داشتند که با بازخوانى آن‌ها با استناد به شواهد تاریخى، ماهیت دشمنانه و ظالمانه این دولت‌ها هرچه بیشتر روشن مى‌شود و این شبهه که عدم ممانعت این دولت‌ها و نیز خواست آن‌ها، باعث شدکه به ایشان آسیبى نرسد و به وطن بازگردند را رد مى‌کند.

IMG_9390

 تلاش‌هاى دولت‌هاى غربى براى ممانعت از بازگشت رهبر انقلاب به ایران‌

الف: اقدامات دولت فرانسه‌

دولت فرانسه پس از قصد امام خمینى براى بازگشت به ایران اقدامات گسترده‌اى براى ممانعت از این تصمیم امام ره) انجام داد و در واپسین روزهاى حضور ایشان در فرانسه و صرفا با هدف مصلحت رژیم شاهنشاهى و ایجاد فرصت براى ایجاد کودتا، تلاش‌هاى فراوانى براى ممانعت و یا به تاخیر انداختن ورود امام خمینى به ایران انجام داد تا این نقش‌ها و راهبردها به نتیجه دلخواه پهلوى برسد. دولت فرانسه على‌رغم اجازه دادن به هواپیماى حضرت امام براى بازگشت به ایران که نمیتوانست به‌لحاظ قانونى مانع آن شود، همزمان برخى اقدامات ازجمله اخلال در صدور گذرنامه‌هاى همراهان حضرت امام و یا بیمه نکردن هواپیماى حامل ایشان و… را انجام داد که با همراهى یاران حضرت امام در ایران این مسائل برطرف شد.

بختیار نیز در اظهارات خود به تلاش‌هایى که براى جلوگیرى از ورود حضرت امام به ایران و اقداماتى که در این‌راستا به‌واسطه دولت فرانسه انجام داد اشاره کرده و چنین مى‌گوید: «من مى‌خواستم یک کارى بکنم که آیت‌الله خمینى نیاید… روى این مبنا بود که سعى کردم که آمدنشان را به تعویق بیاندازم. یک روز سفیر فرانسه را هم خواستم. به او گفتم شما مى‌توانید این پیغام مرا به پرزیدنت ژیسکاردستن، همین امروز برسانید مستقیما شما به او (ژیسکاردستن) بگویید که بختیار از شما خواهش مى‌کند که به هر تقدیر و وسیله‌اى که مى‌دانید آمدن آیت‌الله خمینى را به ایران به تعویق بیاندازید. دیگر چگونگى‌اش را من از اینجا نمى‌توانم بگویم. مى‌دانم شما در یک مملکتى هستید که قانونى نمى‌توانید او را حبس کنید و چه بکنید ولى اگر بتوانید من خیلى خوشحال مى‌شوم. من مى‌دانم که این سفیر این اقدام را کرد و فرداى آن روز آمد و به من گفت که ما اقدام کردیم. او گفت که ایشان (آیت‌الله خمینى) مى‌گوید که من قانع نشدم که به ایران نروم….»

ب: اقدامات دولت آمریکا

در این زمان دولت آمریکا و سازمان‌هاى جاسوسى آن که مبادرت به خروج شاه از کشور با هدف به راه‌انداختن کودتا نموده بودند، پس از دست رد زدن حضرت امام(ره) به خواست آنان در رابطه با حمایت از دولت بختیار و اعلام تصمیم ایشان براى ایجاد یک شوراى انقلاب و نیز بازگشت به وطن که درواقع به‌منزله نابودى نظام شاهنشاهى تلقى مى‌شد، براى سرنگونى انقلاب اسلامى و ممانعت از ورود ایشان به ایران طرح‌هاى مختلفى را پى‌ریزى کردند تا بتوانند کودتا را عملى کنند. در این‌رابطه «ژنرال‌هایزر» مجرى کودتا در کتاب خاطرات خود به اهمیت ممانعت از بازگشت امام اشاره کرده و بر لزوم جلوگیرى از ورود ایشان تا زمان تکمیل آمادگى براى کودتا که نیازمند زمانى حدودا۱۰الى‌۲۰روز پس از خروج شاه از کشور بود، تأکید مى‌کند و مى‌نویسد: «اگر بتوانیم چند روز مراجعت آیت‌ا… خمینى را به تاخیر اندازیم، براى ما واقعا فرق مى‌کند. اگر شاه فردا برود و آیت‌ا… خمینى روز بعد بیاید همه برنامه‌هاى ما نقش بر آب مى‌شود.»

به‌همین‌دلیل آنان پس از اعلام تصمیم حضرت امام(ره) به بازگشت، طرح‌هاى دیگرى را در دستور کار قرار دادند. به‌عنوان مثال ژنرال‌هایزر در کتاب خاطرات خود در رابطه با طرح انتقال هواپیماى حضرت امام به‌جزیره کیش و دستگیرى ایشان مى‌نویسد: «آن‌ها موافقت کرده بودند که اگر امام خمینى با پرواز ایرفرانس وارد شد و فرودگاه بسته بود، هواپیما به‌جزیره کیش هدایت شود. به او هم توضیح داده شود که این‌کار، به‌خاطر حفظ جان او بوده است. دریافته بودند که اگر براى او اتفاقى رخ دهد جنگ داخلى رخ خواهد داد و لذا قرار بود او را براى مدت نامحدودى در جزیره‌ى کیش تحت‌الحفظ نگه دارند.» «برژینسکى» مشاور امنیت ملّى وقت کارتر نیز در این‌زمینه گفته بود: «تصمیم بختیار براى دستگیرى [امام‌] خمینى در جلسه‌اى مطرح شد. در۲۳و۲۴ژانویه، پس از چند جلسه، این مسأله را با رئیس‌جمهور کارتر در میان گذاشتیم. کارتر وقتى در جریان موضوع قرار گرفت، با خوشحالى گفت عالى است و سپس با تغییراتى، متن پیشنهادى من و براون را به تهران مخابره کرد.» هم‌چنین در همین‌راستا بختیار طرح بستن فرودگاه‌هاى کشور را تاریخ ۵ بهمن‌۵۷ به مدت سه روز اجرا کرد و نیز هم‌چنین به شرکت‌هاى بین‌المللى اعلام کرد که ایران از پذیرش هواپیما تا اطلاع ثانوى معذور است. پس از ناکامى این طرح‌ها، دولت بختیار طرح‌هاى شوم دیگرى را مبنى بر عدم ورود امام خمینى به ایران در قالب ترور ایشان و این بار به شکل از بین‌بردن هواپیما به‌وسیله جنگنده ارتش، مطرح کرد؛ طرحى که «فردوست» درکتاب خاطراتش از اجراى آن توسط کمیسیونى نام مى‌برد که متشکل از بختیار، نماینده ساواک، سران نیروهاى نظامى و انتظامى و… بود.

IMG_9391

در این روزهاى سخت و این فضاى خاص که تمامى دولت‌هاى غربى و دشمنان اسلام عزم خود را جزم نموده بودند که مانع پیروزى و مبارزه سراسرى ملت ایران شوند، اراده الهى و خواست ملت بر آن تحقق گرفت که این نقشه‌ها همگى ناکام بماند. ازجمله اقدامات مهم تظاهرات گسترده مردم علیه اقدامات بختیار بود که سرانجام او را مجبور کرد که در روز ۹بهمن دستور بازگشایى فرودگاه‌ها را صادر کند. علاوه بر این در این روزها فضاى انقلابى و شور و حرارت ملت به پا خاسته ایران به‌گونه‌اى رقم خورد که عملا قدرت هرگونه اقدام خطرناکى را بر علیه امام خمینى(ره) از هرکسى حتى ارتش شاهنشاهى سلب کرد تا بدانجا که ارتش را مجبور کرد که نه تنها متعرض امنیت جانى امام نشود، بلکه حتی مسؤلیت تأمین امنیت حضور ایشان در بخش عمده‌اى از مسیر بازگشت را بر عهده بگیرد.

علاوه بر این، ایمان و شجاعت الهى امام(ره) در تصمیم به بازگشت علیرغم تمامى فشارها و مخالفت‌ها چه از سوى نزدیکان و یاران ایشان و چه از سوى دولت بختیار، عاملى مهم بود که تمامى نقشه‌ها را ناکام گذاشت و پیروزى را محقق کرد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

چهارشنبه ۱۷بهمن ۳۰جمادی‌الاول تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به امر امام خمینی (۱۳۶۶ ش) //

معمار کبیر انقلاب اسلامى، حضرت امام خمینى(ره) با ژرف نگرى و دوراندیشى نسبت به آینده نظام اسلامى، فرمان تشکیل «مجمع تشخیص مصلحت نظام» را در۱۷ بهمن‌۱۳۶۶ صادر نمودند تا یکى از مهم‌ترین بن بست‌هاى قانونگذارى در کشور رفع گردد.یکى از مهم‌ترین وظایف مجمع ، رفع اختلاف میان مجلس و شوراى نگهبان است. به عبارت دیگر، بر اساس اصل‌۱۱۲قانون اساسى، «مجمع تشخیص مصلحت نظام براى تشخیص مصلحت در مواردى که مصوبه مجلس شوراى اسلامى را شوراى نگهبان خلاف موازین شرع یا قانون اساسى بداند و مجلس با درنظرگرفتن مصلحت نظام، نظر شوراى نگهبان را تأمین نکند، تشکیل می‌شود.»

مجمع باید میان کنار نهادن موازین شرعى و قانون اساسى و رعایت مصلحت نظام و کشور، ارزیابى کند و بسنجد که کدام را باید مقدّم ساخت؟ در اینجا حاکمیت شریعت و قانون اساسى (که شوراى نگهبان از آن پاسدارى مى‌کند) و حق حاکمیت ملّى در امر قانونگذارى (که مجلس، نهاد مجرى آن است)، باهم قابل جمع نیستند و با هم تعارض و تزاحم پیدا مى‌کنند. بنابراین، مجمع این مشکل را حل مى‌کند و آنچه را به مصلحت نظام است، برمیگزیند.

این روزها سخن از اف‌ای‌تی‌اف (FATF) بسیار است، لایحه‌ای که پس از تصویب در مجلس و چند نوبت رفت و برگشت به شورای محترم نگهبان، سرانجام برای تصویب به مجمع تشخیص نظام رفت، در این نهاد هم هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) ۳۰ سال قبل در پاریس توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن و آلمان تأسیس شد و هدف خود را مبارزه با پولشویی اعلام کرد و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، مبارزه با تأمین مالی تروریسم را نیز از وظایف خود دانست اما FATF سازوکاری برای اشراف اطلاعاتی بر منابع مالی و سیستم اقتصادی سایر کشورها و بازوی خزانه‌داری آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران و محور مقاومت است.

امیداست FATF به گونه ای درمجمع به گونه ای موردبررسی قرار گیرد که باعث اقتدار و سربلندی و عزت و استقلال بیشتر انقلاب ونظام ومردم گردد.{تکبیرنمازگزاران}

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

از دستاوردهای انقلاب اسلامى‌ و موفقیت‌هاى جمهورى اسلامى ایرانچه مى‌دانیم؟    

دردوهفته گذشته به پیشرفتهای علمی وهمچنین به پیشرفتهای پزشکی بعدازانقلاب اشاره کردم ومقایسه ای در این زمینه داشتم امام امروز به حوزه زنان اشاره دارم:

حوزه زنان‌

۱- سطح سواد زنان: قبل از انقلاب۳۵ درصد                 بعد از انقلاب:۹۰ درصد

۲- تعداد طلاب زن:قبل ازانقلاب۱۰۰ نفر بعدازانقلاب:۸۰ هزار طلبه و۴۰ هزاردانش آموخته

۳- اساتید زن در دانشگاهها:قبل ازانقلاب:۴/۱ درصد                    بعدازانقلاب:۲۰ درصد

امروز ۷ هزار از اساتید دانشگاه‌ها و ۲۷۰۰ نفر از اساتید حوزه علمیه زنان هستند.

۴- تاسیس دانشگاه، دانشکده و پژوهشکده زنان قبل ازانقلاب۰      بعدازانقلاب:۵۰ مورد

۵- امید به زندگی زنان:قبل ازانقلاب:۵۴ سال                              بعدازانقلاب:۷۸ سال

۶- نویسندگان زن:قبل ازانقلاب:۵۰ نفر                                      بعدازانقلاب:۸۰۰۰نفر

۷-قبل از انقلاب ۹ مربى و هفت داور زن در کشور وجود داشت و هفت رشته ورزشى در حوزه زنان فعال بود. هم‌چنین تنها یک مجموعه ورزشى متعلق به زنان بود، اما پس از پیروزى انقلاب و در زمان کنونى بیش از ۳۸ رشته ورزشى فعال در حوزه زنان وجود دارد و بیش از ۳۵ هزار مربى و ۱۶ هزار داور زن در کشور فعالیت مى‌کنند و بیش از ۳۰ مجموعه ورزشى مختص زنان است یعنی. تعداد ورزشگاه‌های اختصاصی بانوان پس از انقلاب ۳۰ برابر گذشته شده است.

۸-حضور زنان در مسابقات خارجی قبل از انقلاب تنها ۶ مورد بوده که به ۱۲ هزار مورد افزایش‌یافته است.

۹-ایجاد بیمارستان‌های مخصوص بانوان از اقدامات مهم و برجسته نظام اسلامی در ارج نهادن به مقام شامخ زن در دنیاست.

۱۰-مشارکت زنان در امور سیاسی از حد ناچیز و غیرقابل‌شمارش در قبل از انقلاب با شایسته‌سالاری و بر اساس توانایی‌های زنان در دوران بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل‌توجهی کرده است.

ان شاءالله قدرانقلاب را بدانیم ودین خودمان را نسبت به آن ادا کنیم{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --