اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: ملت ما درراهپیمایی ۲۲بهمن بیانیه گستاخانه اتحادیه اروپارابى‌پاسخ نخواهندگذاشت

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: ملت ما درراهپیمایی ۲۲بهمن بیانیه گستاخانه اتحادیه اروپارابى‌پاسخ نخواهندگذاشت

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز باشکوه وباصلابت جمعه در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-محبت پیامبرواهلبیت علیهم السلام در هفت جا که هول و هراس آنها عظیم است؛سود می‌بخشد.

۲-خداوند متعال نسبت به بندگانش تفضل دارد،و به کوچک‏ترین بهانه‏ای بنده‏اش را می‏بخشد.

۳-هنگامی که به حساب انسان رسیدگی می‏کننداگرکسی حق الله وحق الناس راضایع کرده باشد،بایدحساب پس بدهد

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- ویژگی مجالس محرم وفاطمیه دفاع از نشانه‌ها و نمادهاست

۲-در۲۲بهمن۵۷ یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد

۳-ملت ما درراهپیمایی ۲۲بهمن بیانیه گستاخانه اتحادیه اروپا را بى‌پاسخ نخواهندگذاشت.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9421

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی اللهبرادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما با توجه به اینکه درآستانه شهادت املائمه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستیم پیرامون تأثیر محبت اهلبیت علیهم السلام است .

 قال رسول الله (ص): «حُبِّی‏ وَ حُبُ‏ أَهْلِ‏ بَیْتِی‏ نَافِعٌ‏ فِی سَبْعَهِ مَوَاطِنَ أَهْوَالُهُنَّ عَظِیمَهٌ عِنْدَ الْوَفَاهِ وَ فِی الْقَبْرِ وَ عِنْدَ النُّشُورِ وَ عِنْدَ الْکِتَابِ وَ عِنْدَ الْحِسَابِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ وَ عِنْدَ الصِّرَاط‏»{ شیخ صدوق، الخصال، ج‏۲، ص۳۶۰؛ الأمالی، ص۱۰}

رسول گرامی اسلام (ص) در این روایت میفرمایند: محبت من و خاندانم در هفت جا که هول و هراس آنها عظیم است؛سود می‌بخشد.

یکی از حالات هولناک لحظه‏ای است که انسان از این عالم رخت برمی‏بندد. انسان در دنیا با همه سختی‏ها و ناملایمات، زندگی خود را از امروز به فردا و روزهای بعد از آن عبور می‏دهد، لکن یک نگرانی که برای همه وجود دارد این است که عاقبت انسان در لحظه مرگ، در ورود به قبر، در لحظه رستاخیز، در لحظه باز شدن نامه عمل، در لحظه حساب و کتاب، در لحظه میزان و در لحظه عبور از صراط چگونه خواهد بود؟ این مواطن را هیچ کس مشاهده نکرده است و آنچه در این رابطه می‏داند، چیزهایی است که در آیات قرآن و روایات معصومین (ع) به آنها اشاره شده است، ولی اجمالاً می‏دانیم که مراحلی که بعد از مرگ پیش رو داریم، بسیار هولناک است که جز به فضل و رحمت پروردگار عالم و جز به محبّت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) نمی‏توان امیدوار بود. اگر انسان رضایت حق تعالی و رضایت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را جلب کرده باشد می‏تواند امید به نجات داشته باشد، البته جلب رضایت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) چیزی جز جلب رضایت خداوند متعال نیست، پس نجات انسان بستگی به این دو سرمایه عظیم دارد.خداوند متعال نسبت به بندگانش تفضل دارد، کما اینکه در ادعیه این‏گونه آمده است: «یَا مَنْ‏ سَبَقَتْ‏ رَحْمَتُهُ‏ غَضَبَه»‏{ بحار الأنوارج‏۹۱، ص۳۸۶}

خداوند متعال به کوچک‏ترین بهانه‏‎ای بنده‏اش را می‏بخشد و رحمتش را شامل حال او می‏کند مگر کسانی که کاملاً از مسیر منحرف شده‏اند و راهی برای بازگشت باقی نگذاشته‏اند که این افراد مشمول کیفر و عذاب الهی خواهند شد، ولی تا جایی که روزنه امید و شفاعت اهل بیت (ع) وجود دارد، انسان می‏تواند امیدوار باشد و کمک و توجه اهل بیت (ع) دشواری راه را برطرف می‏کند.

رسول اکرم (ص) در روایتی که تقدیم شد، فرموده است که مواطن هفت‏گانه‏ای که با مرگ انسان شروع می‏شوند بسیار هولناکند که هیچ چیزی جز محبت حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیتش نمی‏تواند انسان را در آن لحظات سخت دست‎‏گیری کند.

IMG_9424

موضع اول، از مواضع هولناک هفت‏گانه مذکور، هنگام مرگ و مفارقت و جدایی از عالم دنیا و زندگی دنیوی است که دل کندن از دنیا و زندگی آن خیلی سخت است و از طرف دیگر نحوه قبض روح انسان است که قبض روح هر کس بسته به عمل او راحت یا سخت خواهد بود.

موضع دوم، عالم قبر است، قبری که تنگ و تاریک و جایگاه مار و مور است و انسان در آنجا مورد سؤال قرار می‏گیرد. در روایت آمده است: «رَوْضَهٌ مِنْ‏ رِیَاضِ‏ الْجَنَّهِ أَوْ حُفْرَهٌ مِنْ حُفَرِ النِّیرَان»{ تفسیر القمی، ج‏۲، ص۹۴}

موضع سوم، هنگام رستاخیز است که انسان‏ها از قبرها برانگیخته می‏شوند و کسی به فکر دیگری نیست و هر کسی به فکر گرفتاری خودش است که انسان در چنین شرائط سختی به آرامش نیاز دارد و محبت اهل بیت (ع) در آنجا به او آرامش خواهد داد.

موضع چهارم، هنگامی است که نامه عمل انسان را به دستش می‏دهند و می‏بیند آنچه از کارهای ریز و درشتی که در دنیا انجام داده است و هیچ موقع آنها را به حساب نیاورده بود، ولی می‏بیند که هر آنچه را در عالم دنیا انجام داده است به طور دقیق و بی کم و کاستی ثبت و ضبط شده است و می‏بیند که هیچ چیز از قلم نیفتاده است. خداوند متعال فرموده است: «…لاَ یُغَادِرُ صَغِیرَهً وَ لاَ کَبِیرَهً إِلاَّ أَحْصَاهَا…»{ «الکهف»:۴۹}

موضع پنجم، هنگامی است که به حساب انسان رسیدگی می‏کنند و آنجاست که می‏بیند که اگر حق الله و حق الناس را ضایع کرده باشد، باید حساب پس بدهد و اگر حق الناس بر ذمه او باشد، از عمل خوب او برمی‏دارند و به طرف مقابل می‏دهند تا حسابش با او تسویه شود و آنجاست که می‏بیند اعمال بدش زیاد و اعمال خوبش که کم بود، کمتر هم می‏شود.

موضع ششم، نزد میزان است و آن، هنگامی است که اعمال او مورد سنجش قرار می‏گیرد. خداوند متعال فرموده است: «فَأَمَّا مَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِینُهُ* فَهُوَ فِی عِیشَهٍ رَاضِیَهٍ* وَ أَمَّا مَنْ خَفَّتْ مَوَازِینُهُ* فَأُمُّهُ هَاوِیَهٌ»{«القارعه»: ۶-۹} در هنگام میزان که اعمالش مورد سنجش قرار می‏گیرد، سرافکنده است.

موضع هفتم، هنگام عبور از صراط است که این موضع نیز از مواضع هولناکی است که انسان بعد از مرگ با آن مواجه می‏شود و بعد از امید به فضل و بخشش پروردگار عالم، تنها چیزی که انسان می‏تواند به آن امید داشته باشد محبت حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

   قال رسول الله (ص): «مَن اتَّقَ اللهَ اَهابَ اللهُ مِنهُ کَلَّ شَیءٍ وَ مَن لَم یَتَّقِ اللهَ اَهابَهُ اللهُ مِن کُلِّ شَیءٍ»{کنز العمال، ج۳، ص۱۴۱}

پیامبر اکرم (ص) در روایت مذکور، فرموده است که خدای متعال همه چیز را از کسی که تقوا پیشه می‏کند، هراسان می‏کند و اگر کسی تقوای الهی نداشته باشد، خدا او را از همه چیز هراسان می‏کند.

منظور از روایت مذکور، این است که اگر کسی تقوای الهی داشته باشد، همه موجودات عالم از او حساب می‏برند و می‏ترسند، هرچند که حشم و خدمی و لشکری نداشته باشند. درطول تاریخ علما و بزرگانی بوده‏اند که سلاطین و زمامداران وقت با همه امکانات، زر و زور و مالی که در اختیار داشتند از یک فتوای آنها می‏ترسیده‏اند، از یک جمله‏ای که می‏گفته‏اند و از یک اخمی که می‏کرده‏اند، می‏ترسیده‏اند و این در سایه تقوایی بوده است که علما داشته‏اند، پس اگر انسان در زندگی خود تقوا داشته باشد همه موجودات عالم از او حساب می‏برند چون او به خدا وصل است و از حمایت الهی برخوردار است،بنابراین، باید از خداوند بخواهیم که روحیه تقوا و خداترسی در وجودمان نهادینه بشود.

IMG_9426

درخطبه دوم به دو مطلب اشاره میکنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*& 

شنبه ۲۰بهمن ۳جمادی‌الثانی شهادت حضرت زهرا(س) به روایت ۹۵ روز و آغاز ایام فاطمیه ‌ی دوم(۱۱ ق) 

ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) را تسلیت می‌گویم.

بین همه مجالس اهل‌بیت دو تا مجلس ویژگی دارد یکی محرم و یکی فاطمیه این دو مجلس ویژگی دارد ویژگیش چیه ویژگیش این هست که این دو مجلس دفاع از نشانه‌ها و نمادهاست تو این دو مجلس هست که حماسه هست ظلم‌ستیزی هست دفاع از مظلوم ولایت‌پذیری هست حق طلبی وعدالت طلبی هست دربرابردشمن تسلیم نشدن هست ازاخم دشمن نترسیدن هست تو این مجالس تولی و تبری تو این مجالس هست که اینها که همه نشانه بلوغ شیعه است رشد می‌کند

انشاءالله همه در این شب‌ها و روزها که ایام شهادت حضرت زهرا(س) هست، حضورتان در مجالس این بانوی بزرگوار پررنگ باشد. تشکیل مجالس، شرکت در مجالس، یقین داشته باشیم اینکه ما یک ساعتی از عمر خودمان را در روز یا شب خرج مجالس فاطمه زهرا کنیم، جایی گم نمی‌شود. که درخطبه اول اشاره کردم.

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&* 

دوشنبه ۲۲بهمن ۵جمادی‌الثانی پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی ایران وسقوطرژیم۲۵۰۰ساله شاهنشاهی (۱۳۵۷ش)

 ۲۲بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرت‌هاى بزرگ جهان داشت، تحول سیاسى بزرگى به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شدشرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند،این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت ملى کشور خواهد شد.ان شاءالله حضورپررنگ خواهیدداشت{تکبیرنمازگزاران}

ملت ما درراهپیمایی ۲۲بهمن بیانیه گستاخانه اتحادیه اروپا را بى‌پاسخ نخواهندگذاشت.

 اتحادیه اروپا روز دوشنبه و به فاصله چند روز پس از اعلام راه اندازى ابزار «اینستکس» به‌عنوان «کانالى مالى براى حفظ برجام»، بیانیه‌اى گستاخانه و ضدایرانى تحت عنوان «جمع بندى» منتشر کرد. بیانیه ۱۲ بندى اتحادیه اروپا را در واقع مى‌توان تکرار شروط ۱۲ گانه آمریکا دانست که چند ماه پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بنیاد «هریتیج» مطرح کرد.

IMG_9432

بیانیه اتحادیه اروپا یک کیفرخواست علیه انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى است. هرچه ضربه خورده‌اند، هرچه ناکامى داشته‌اند در این ۴۰ سال در این بیانیه ۱۲ بندى جمع کرده و آورده‌اند.

غربى‌ها اسم تسلیم و امتیاز دادن را مى‌گذارند مذاکره. از نظر آن‌ها میز مذاکره، میز محاکمه است. ایران باید بنشیند و یک به یک جواب پس بدهد و غذرخواهى کند و تعهد بدهد دیگر تکرار نمى‌کند!

اهمیت حضور مردم در این راهپیمایی متفاوت از خواسته‌های اقتصادی آن‌هاست، چراکه مردم می‌دانند باید این مشکلات را نادیده بگیرند و به تکلیف دینی خود عمل کنند. از سوی دیگر می‌دانند که هر مشکلی صرفاً در چارچوب نظام قابل رفع است.

لذاملت ما درراهپیمایی ۲۲بهمن علی رغم مشکلات اقتصادی که دارندو باتوجه به تکلیف دینی که دارند حضور پیدا خواهند کردوبیانیه گستاخانه اتحادیه اروپا را بى‌پاسخ نخواهندگذاشت.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --