اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:امروز کوتاه آمدن وزانو زدن دربرابردشمن وبوسه زدن بر پنجه‌ى گرگ،خطایى نابخشودنى است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:امروز کوتاه آمدن وزانو زدن دربرابردشمن وبوسه زدن بر پنجه‌ى گرگ،خطایى نابخشودنى است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز باشکوه وباصلابت جمعه دراولین جمعه ازآخرین ماه سال ۹۷(اسفندماه)،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-حضرت صدیقه طاهره فرمود: دلخوشی من در دنیا سه چیز است.

۲- من از همه عزیزان تقاضا می‌کنم، در روزهای پایانی سال هستیم.انفاق رافراموش نکنیم.

۳- آیات قرآن در زندگی حضرت زهرا(س) حضور داشت واثر گذار بود.

۴-اگرقرآن راتلاوت کردیم وباقرآن سخن گفتیم،قرآن درزندگی ماتأثیرداشت،آنوقت مرگ ماهم باقرآن خواهدبود

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ از مهم‌ترین نقش‌هاى زن در کانون خانواده، نقش همسرى است.

۲حضرت زهرا(س) با رفتار تربیتى مناسب الگویى مثال زدنى و نمونه براى مادران جوامع مختلف هستند

۳– برداشتن گام دوم انقلاب، بدون شناختى صحیح از گام نخست، ممکن نیست.

۴- سیدحسن نصرالله درآستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب،دردفاع از انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشتند.

۵- ساده لوحانه است امروزاگر کسی تصور کندغربیها و اروپایی هامنافع عظیم خود در قبال تعامل با آمریکا را فدای ارتباط با ایران می‌کنند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9548

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی اللهبرادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون توصیه های پیامبر به عبدالله ابن مسعود بود.درفراز دیگری حضرت میفرمایند:

«یَا اِبْنَ مَسْعُودٍ اِقْرَأْ قَوْلَ اَللَّهِ تَعَالَى »

 بحث امروز من با توجه به میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها وسفارش پیامبرخدا به ابن مسعودپیرامون نقش قرآن در زندگانی فاطمه زهرا(س) است.

این حدیث مشهور است و فراوان شنیدیم که صدیقه طاهره(س) فرمود:حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ : تِلاوَهُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ ؛ از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد : تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا .

« حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ ‏» از همه دنیای شما سه چیز محبوب من است. خوشی من به دنیا بخاطر این سه چیز است. تعلق من در دنیا این سه چیز است. اول فرمود: « تِلاوَهُ کِتابِ اللّه » خوشا به حال کسانی که دلخوشی‌شان تلاوت قرآن است.

صدیقه طاهره فرمود: دلخوشی من در دنیا سه چیز است. ۱- «تلاوت کتاب الله» هم فاطمه زهرا(س) و هم ائمه(ع) در حالاتشان فراوان هست که خیلی تلاوت قرآن داشتند. پیامبر خدا و ائمه خیلی قرآن می‌خواندند. شیخ صدوق نقل می‌کند که امام رضا روزی ده جزء قرآن تلاوت می‌‌کرد.

من صادقانه از خودم و شما نمازگزاران عزیز می‌پرسم. همین امروز تا به الآن چقدر قرآن تلاوت کردیم؟ یک صفحه خواندیم؟ آخرین باری که ختم قرآن داشتیم کی بود؟در سیره ائمه خیلی روایت داریم که اینها چقدر مقید به تلاوت قرآن بودند. پیامبر خدا به عبدالله بن مسعود گفت: تو برای من قرآن بخوان. گوش کردن قرآن، استماع قرآن، شنیدن قرآن، پس بحث اول نقش قرآن در زندگی فاطمه زهرا(س) تلاوت قرآن است.

دومین دلخوشی من « و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه » دلم در دنیا به این خوش است که انفاق کنم. اینکه زنده‌ام به این است که انفاق کنم. در سوره انسان از آیه ۵ تا ۲۲، هفده آیه در شأن یک انفاق فاطمه زهرا آمد. «وَ یُطْعِمُونَ‏ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکِیناً وَ یَتِیماً وَ أَسِیرا» (انسان/۸) هفده، هجده آیه قرآن در مورد انفاق حضرت زهرا نازل شد. دلخوشی من انفاق در راه خداست.

من از همه عزیزان تقاضا می‌کنم، در روزهای پایانی سال هستیم.انفاق رافراموش نکنیم

سومین مورد از دلخوشی‌های حضرت زهرا « و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ‏» نگاه به جمال پیامبر است. الآن برای ما نگاه به جمال رسول الله امکان پذیر نیست. شاید به جای آن صلوات بر خاتم الانبیاء بفرستیم.  نقش قرآن در زندگی فاطمه زهرا(س) تلاوت قرآن است.

مرحله دوم سخن گفتن با قرآن است. آدم در اثر انس با قرآن می‌تواند با قرآن سخن بگوید. در خطبه ای که حضرت زهرا فاطمه زهرا خواندندبیش از ۵۰ آیه قرآن را تلاوت کردند. یا خود آیات را خواندند و یا کلامشان استناد به آیات قرآن است. این خیلی مهم است.

IMG_9549

مرحله سوم از این بالاتر است. فاطمه زهرا(س) تحت تأثیر آیات قرآن بود. آیات قرآن در زندگی حضرت زهرا(س) حضور داشت. اثر گذار بود.

سید بن طاووس(ره) نقل کرده است. دو آیه بر پیامبر نازل شد. اصحاب خدمت پیامبر نشسته بودند. آیات که نازل می‌شد، مردم متوجه نزول آیات نمی‌شدند. ولی حالت پیامبر تغییر می‌کرد، می‌فهمیدند یک آیه‌ای نازل شده و خبری هست. وقتی پیامبر خدا به حالت اولیه برگشت، روایت این است «بَکَی‏ بُکَاءً شَدِیدا» (مسند فاطمه زهرا سلام الله علیها) بلند بلند گریه کرد، به حدی که «و بکت صحابته لبکائه» اصحاب هم به گریه افتادند. از بس گریه پیامبر شدید بود، کسی به خودش اجازه نداد از پیامبر بپرسد که چه شده است؟ اصحاب می‌دانستند «و کان النبی صلی الله علیه و آله اذا رأی فاطمه علیهاالسلام فرح بها» تنها چیزی که دل پیامبر را شاد می‌کند، دیدن فاطمه زهرا(س) است. سلمان در خانه حضرت زهرا آمد و گفت: به فریاد برس! بیا ببین مسجد چه خبر است! پیامبر دارد گریه می‌کند، از بس گریه شدید است که کسی نمی‌تواند سؤال کند. فاطمه زهرا(س) آمدند. وقتی وارد شدند، به پدر عرضه داشتند «فدیتک، ما الذی ابکاک»؟ جان زهرا به فدایت چرا گریه می‌کنی؟

 فرمودند: دو آیه نازل شده است. سوره مبارکه حجر آیه ۴۳ و ۴۴ نازل شده است. برای اولین بار پیامبر آیه را می‌خوانند. «وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ‏ أَجْمَعِینَ،لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ لِکُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ» (حجر/۴۳ و۴۴) جهنم هفت در دارد و هر گروهی از اهل آتش از یک در وارد جهنم می‌شوند. آیه در مورد جهنمی‌هاست. ولی پیامبر آنقدر گریه کرده است که رفتند فاطمه زهرا را برای دلداری آوردند.

فاطمه زهرا آمده سؤال کند که چرا گریه می‌کنید؟ تا فاطمه زهرا این دو آیه را شنید،«وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ‏ أَجْمَعِینَ،لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ لِکُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ» همینطور که فاطمه زهرا نشسته بود «فسقطت فاطمه علیهاالسلام علی وجهها» از شدت تأثر با صورت به زمین خورد. دو آیه عذاب، آن هم عذاب کفار. حضرت زهرا آمده پدر را دلداری بده، عذاب اهل آتش را که می‌شنود با صورت به زمین می‌خورد. این تأثیر آیات قرآن است.

فاطمه زهرا(س) عقد بسته بود با امیرالمؤمنین، آرام آرام آماده می‌شد به خانه بخت برود. پدرش پیغمبر لباس عروس برایش خریده بود. لباس عروس هم برای عروس‌ها مهم است. یک خانمی آمد در زد و تبریک گفت. گفت: عروس خانم من هم می‌خواهم به زودی دخترم را به خانه بخت بفرستم، یک کمکی به من بکنید. حضرت فاطمه فرمود: اول به نظرم رسید لباس ساده خودم را به آن خانم بدهم. یک آیه قرآن تصمیم مرا عوض کرد. ایستگاه ما این است، پیراهن نو را داد «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیم‏» (آل عمران/۹۲(

پس اگر با قرآن این مراحل را گذراندیم، یعنی قرآن را تلاوت کردیم. به جایی رسیدیم که با قرآن سخن بگوییم، تأثیر قرآن در زندگی ما، آنوقت نوبت به مرحله چهارم میرسد وآن مرگ با قرآن و حشر با قرآن است.

IMG_9550

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی، امام باقر(ع) می فرمایند: یَا جَابِرُ وَ اللَّهِ مَا یُتَقَرَّبُ إِلَی اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی إِلَّا بِالطَّاعَهِ وَ مَا مَعَنَا بَرَاءَهٌ مِنَ النَّارِ وَ لَا عَلَی اللَّهِ لِأَحَدٍ مِنْ حُجَّهٍ مَنْ کَانَ لِلَّهِ مُطِیعاً فَهُوَ لَنَا وَلِیٌّ وَ مَنْ کَانَ لِلَّهِ عَاصِیاً فَهُوَ لَنَا عَدُوٌّ وَ مَا تُنَالُ وَلَایَتُنَا إِلَّا بِالْعَمَلِ وَ الْوَرَعِ؛ ای جابر! بخدا جز با اطاعت بخدای تبارک و تعالی تقرب نمیتوان جست. و همراه ما برات آزادی از دوزخ نیست و هیچکس بر خدا حجت ندارد، هر که مطیع خدا باشد دوست ما و هر که نافرمانی خدا کند دشمن ماست ولایت ما جز با عمل کردن بورع بدست نیاید. انسان باید اطاعت خدا را داشته باشد، اطاعت خدا خود محبت اهل بیت را در بر دارد

,*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&

سه‌شنبه ۷اسفند ۲۰جمادی‌الثانی ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) (۵ بعثت) – روز زن و هفته‌‌ی بزرگداشت مقام مادروهمچنین ولادت حضرت امام خمینی(ره)

وجود ویژگى‌هایى برجسته در شخصیت حضرت زهرا(س) ایشان را همچون پدر بزرگوارشان، به «اسوه‌اى حسنه» براى تمامى انسان‌ها و نه تنها زنان عالم تبدیل مى‌کند. آن حضرت از دامن مادرى بزرگوار همچون خدیجه کبرى(س) متولد شد و با تربیت در دامان آن بانوى گرامى و نیز رشد ونمو در سایه رحمت واسعه حضرت ختمى مرتبت، کمال معنوى یافت تا آن اندازه که در روایت آمده است شبیه‌ترین فرد به پیغمبر حضرت فاطمه(س) است و رضاى پیغمبر در رضاى فاطمه است؛ همان‌طورکه رضاى خدا هم در رضاى پیغمبر است.

این روز به به روز زن نامگذاری شده به دو نقش از نقشهای زن اشاره میکنم:

۱-از مهم‌ترین نقش‌هاى زن در کانون خانواده، نقش همسرى است.

حضرت زهرا(س) در این جایگاه به بهترین شکل نقش خود را ایفا نمودند و با شناخت کاملى که از اهمیت خانه و خانواده داشتند، این نقش را به‌خوبى برجسته کردند. ایفاى این نقش از سوى آن حضرت تا آن اندازه بود که که امیرالمؤمنین(ع) در موارد گوناگون، به تمجید از زحمات حضرت زهرا(س) پرداخته و به‌وجود ایشان در زندگى خود مباهات کرده‌اند.

اهمیت حضرت زهرا(س) به ایفاى نقش‌هاى همسرى همچون خانه دارى و کارِ خانه تا آن اندازه بود که در شرایط سخت جسمى نیز از آن دست بر نمى‌داشت.

این بانوى نمونه اسلام توانست با رفتار درست خود، فضایى شاد و باصفا را براى همسر خود فراهم نماید که حضرت على(ع) درخصوص تأثیر این فضا مى‌فرمودند: «هر وقت به منزل مى‌آمدم و چشمم به فاطمه مى‌افتاد، غم عالم را فراموش مى‌کردم.» به‌همین‌دلیل است که حضرت رسول(ص) مى‌فرمایند: «جهاد المرأه حسن التبعل.» درواقع آن‌حضرت با توجه به این جایگاه مهم و همراهى با حضرت رسول(ص) و حضرت على (ع) بود که در صحنه‌هاى سیاسى هم حضور فعال داشتند.

IMG_9556

۲- ایفاى نقش مادرى و تربیت کاملترین انسان‌ها در خانواده‌

یکی دیگراز مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نقش‌هاى زن در خانواده و اجتماع، ایفاى نقش «مادرى» است. حضرت زهرا(س) با رفتار تربیتى و اجراى شیوه الهى و اسلامى سبک زندگى در خانواده مبادرت به تربیت فرزندان خود نمودند و الگویى مثال زدنى و نمونه از شیوه تربیت اسلامى را براى «مادران» به یادگار گذاشتند؛ شیوه‌اى که کاملترین انسان‌هاى تاریخ بشریت یعنى امامان شیعه حضرت امام حسن و امام حسین(ع) و بانویى بزرگوار همچون حضرت زینب(س) ثمره عینى و بارز آن هستند.

آن حضرت اهتمام و توجه خاصى به جنبه‌هاى عبادى در تربیت فرزندان خویش داشت چنان‌که علاوه بر فراگیرى اصول عبادت و شریعت اسلام به آنان، از توجه به مستحبات که شیوه رفتارى عبادى را در وجود فرد نهادینه مى‌سازد نیز دریغ نمى‌ورزید. در این‌رابطه نقل است که شب قدر براى حضرت فاطمه(س) یک شب عادى جلوه نمى‌کرد، بلکه آن‌را شبى فوق‌العاده وبى‌نظیر مى‌دانست. لذا نه تنها خویش را براى آن شب آماده میکرد، بلکه فرزندان خود را نیز مجهز مى‌ساخت و در آن شب، نمى‌گذاشت که بخوابند.

آن حضرت همواره به فراگیرى علم و معرفت فرزندان خویش توجه خاص داشت و آن‌ها را براى کسب معارف تشویق مى‌کرد. به‌عنوان مثال، به فرزندش امام حسن(ع) که هفت ساله بود مى‌فرمودند: «به مسجد برو، آنچه را از پیامبر اکرم شنیدى فراگیر و نزد من بیا و براى من بازگو کن.»

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

اشاره ای کوتاه به   بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامى موسوم به گام دوم انقلاب                                             

 بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامى در چهلمین سال پیروزى انقلاب، قطعا یک بیانیه راهبردى و تاریخ ساز در آغاز «گام دوم انقلاب» است که از زوایاى مختلف قابل تامل است این پیام را مى‌توان یک منشور و راهبرد فکرى -عملى دانست.

این پیام نسبتا مفصل حاوى نکات و موضوعات مختلف و مهمى است که به برخى از آن‌ها اشاره میکنم:

۱-برداشتن گام دوم انقلاب، بدون شناختى تاریخى و صحیح از گام نخست و زمینه‌هاى آن، ممکن نیست. هرچه این شناخت عمیق‌تر و گستره آن در جامعه بیشتر باشد، گام دوم انقلاب با صلابت و شتاب بیشترى به‌سوى اهداف متعالى آن برداشته خواهد شد.

لذاذکردستاوردهاى گذشته انقلاب که حدود ۲۰ درصد کل متن را تشکیل مى‌دهد، حاوى این نکته اساسى است که حامیان و مدافعان انقلاب اسلامى، به‌خصوص نسل جوان باید به‌صورت ویژه روى شناخت و نشر دستاوردهاى انقلاب کار کنند.

در حالى که عده‌اى تحت تأثیر القائات دشمن و محاسبات و تحلیل‌هاى اشتباه خود، نسل جوان را تهدید و مشکل ارزیابى مى‌کنند، رهبر معظم انقلاب در این پیام، این نسل را پرانگیزه و پرتوان معرفى مى‌کند که مى‌تواند و باید مشکلات را حل کرده و گام دوم انقلاب را با صلابتى بیش از گذشته به پیش بردارد.

مقام معظم رهبری در این بیانیه قله و مقصد مردم ما را ترسیم کرده و امید می‌دهد که مسیر طی نشده را باید طی کرد تا به قله رسید و مخاطب قرار دادن جوانان در این بیانیه بسبار مهم است لذا مسئولان باید به جوانان اهمیت دهند.

۲-رویش ازریزش بیشتر بوده است

در حرکت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، افت و خیززیادبوده اتفاقات زیادی رخ دادهاما حرکت به سمت اهداف اصلی، هیچگاه متوقف نشده و همواره ادامه داشته است. در کنار این رویش ها، توبه‌کار و پشیمان از انقلاب هم داشتیم اما رویش ها بیشتر از ریزش ها بوده است

شما سخنان مبارز خستگی ناپذیر وشجاع سیدحسن نصرالله را درآستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شنیدید ابتدا لازم است تقدیر و تشکر کنم ازاین  عالم انقلابی و حزب الهی که در لبنان در جمع عظیمی از مردم در شرایطی که خطر وجود دارد انصافاً سخنرانی بی نظیری داشتند و در دفاع از انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشتند.به انقلاب ،به امامبه مقام معظم رهبری عشق میورزند ،با کمال اخلاص می گوید: خدا از عمر من بردارد و به عمر رهبر انقلاب بیفزاید این نشانه عشق و علاقه فراوان به ولی فقیه است .

 علت دشمنی غربیها با نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیان کردند میگوید ما وظیفه خودمان می دانیم که از انقلاب اسلامی دفاع کنیم توجه دارید  این را چه کسی می گوید : سیّد حسن نصرالهی که کنار گوشش دشمن قداری مثل اسرائیل وجود دارد!! جمهوری اسلامی کم فدایی در بیرون از کشور ندارد اگر فرصتی باشد باید ذکر بکنیم که یکی از آنها سیّد حسن نصرالله است .

IMG_9557

۳-عدم اتکای به غرب

رهبر انقلاب در این پیام از تعبیر جالبى درباره تحریم استفاده کرده و مى‌فرمایند؛ «انقلاب به برکت تحریم دشمنان، اتّکاء به توانایى داخلى را به همه آموخت» و به‌دنبال آن هفت مورد از اصلى‌ترین دستاوردهاى این اتکا به داخل را بیان مى‌کنند. این نگاه در حالى است که دشمن با تبلیغات و برخى افراد در داخل بر اثر این موج تبلیغى، تحریم را مساوى با مرگ دانسته و به‌شدت آن‌را بزرگنمایى مى‌کنند. این بزرگنمایى اگر منجر به تلاش و کوشش بیشتر براى مقابله با آن و رفع مشکلات و شکوفایى اقتصاد مى‌شد، شاید بد هم نبود اما روى دیگر مرعوب بودن نسبت به تحریم، نسخه سازش است. به‌صراحت مى‌گویند چاره‌اى نیست و باید کوتاه آمد. سؤآل این است از چه چیزی باید کوتاه آمد؟ از توانایى‌هاى کشور؟!! از آرمان‌هاى انقلاب؟! ازارزشهای انقلابی واسلامی ؟!!!

ساده لوحانه است امروزاگر کسی تصور کندغربیها و اروپایی هامنافع عظیم خود در قبال تعامل با آمریکا را فدای ارتباط با ایران می‌کنند و همین تفکر ساده لوحانه منشاء بسیاری از مشکلات کنونی است. آمریکا امروز در کانال اروپا حضور یافته است و این خیمه‌شب‌بازی‌ها برای نمایش عصبانیت آمریکا از اروپا فقط برای ایجاد کانال‌های فریب علیه ملت ایران راه‌اندازی می‌شود. امروز امنیت بعضی از کشورهای اروپایی به‌واسطه تعامل بی‌چون و چرا با آمریکاست پس چطور می‌توانند علیه آمریکا شمشیر بکشند؟

مقام معظم رهبری تعبیر صریح و روشنى در این خصوص دارند؛ «جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه‌ى راه‌حل‌ها در داخل کشور است. این‌که کسى گمان کند که «مشکلات اقتصادى صرفاً ناشى از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکبارى و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و «بوسه زدن بر پنجه‌ى گرگ است» خطایى نابخشودنى است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخى غفلت‌زدگان داخلى صادر مى‌شود، امّا منشأ آن، کانون‌هاى فکر و توطئه‌ى خارجى است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومى داخلى القاء مى‌شود.که ملت ما براین گونه اظهارنظرها واینگونه افکار خط قرمز وخط بطلان میکشند{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

,*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --