اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:اگرتدبیروجودداشته باشد،بزرگترین فشارهاى خارجى هم نمى‌تواندنظام اقتصادى رادچار مشکل کند

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:اگرتدبیروجودداشته باشد،بزرگترین فشارهاى خارجى هم نمى‌تواندنظام اقتصادى رادچار مشکل کند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز باشکوه وباصلابت جمعهدرسومین جمعه ازآخرین ماه سال ۹۷(اسفندماه)،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-حرص و طمع‏ورزی و توقعات بی جا ، موجب آسیب و صدمه،حتی مرگ می‏شود

۲-بعضی  دنبال تشریفات وتجملات وچشم وهم چشمی هستندخودشان را به آب وآتیش میزنندتا بتوانند مثلا فلان دکور خانه را عوض کنند

۳-خانواده ها باید حواسشان جمع باشند زمینۀ حسادت را فراهم نکنند.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- پیامبر اکرم (ص) فرمودند :«ماه رجب برای امت من “ماه استغفار” است.

۲ازآنجا که بنیادشهیدبه خانواده های معظم شهداخدمت میکنداهمیتش ازهمه سازمانهابیشتراست

۳- از تجربیات سال ۹۷، مى‌توان براى سال ۹۸ برنامه و طراحى مناسب داشت.

۴-برای همه اثبات شده است اگرتدبیردرستی باشدبزرگترین فشارهای خارجی هم نمیتواندنظام اقتصادی رادچارمشکل کند

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9597

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی اللهبرادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون توصیه های پیامبر به عبدالله ابن مسعود بود.درفراز دیگری حضرت میفرمایند:

یَا اِبْنَ مَسْعُودٍ أُولَئِکَ یُظْهِرُونَ اَلْحِرْصَ اَلْفَاحِشَ وَ اَلْحَسَدَ اَلظَّاهِرَ وَ یَقْطَعُونَ اَلْأَرْحَامَ وَ یَزْهَدُونَ فِی اَلْخَیْرِ وَ قَدْ قَالَ اَللَّهُ تَعَالَى وَ اَلَّذِینَ یَنْقُضُونَ عَهْدَ اَللّٰهِ مِنْ بَعْدِ مِیثٰاقِهِ وَ یَقْطَعُونَ مٰا أَمَرَ اَللّٰهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَ یُفْسِدُونَ فِی اَلْأَرْضِ أُولٰئِکَ لَهُمُ اَللَّعْنَهُ وَ لَهُمْ سُوءُ اَلدّٰار  وَ قَالَ تَعَالَى مَثَلُ اَلَّذِینَ حُمِّلُوا اَلتَّوْرٰاهَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهٰا کَمَثَلِ اَلْحِمٰارِ یَحْمِلُ أَسْفٰاراً  

اى ابن مسعود!آنان حرص فراوان و حسادت آشکار از خود نشان مى‌دهند و قطع رحم مى‌کنند و به خیر بى‌رغبت هستند.خداى تعالى فرموده:«و آنان که پیمان خدا را پس از بستن آن مى‌شکنند و آنچه را خدا به پیوستن آن فرمان داده مى‌گسلند و در زمین فساد مى‌کنند،برایشان لعنت است و بد فرجامى آن سرا» و خداى متعال فرموده:«مثل کسانى که به تورات مکلف شدند ولى آن را به کار نبستند،همچون مثل خرى است که کتاب‌هایى را بر پشت مى‌کشد».

دوتا از گناهان و رذائل اخلاقی مطرح شده دراین فراز ، تحت عنوان حرص وحسد ! دو گناهی که مبتلا بهِ خیلی از هاست و خیلی ها هم از وجودِ این گناهان خبری ندارند ! حالا این گناه در ما هست یا نه ؟ باید توجه کنیم ببینیم آیا هست یا نیست !!

حرص و طمع‏ورزی و توقعات بی جا و افزون خواهی، موجب آسیب و صدمه و مرگ می‏شود و قاتل و کشنده انسان طمع‏کار است، چنانچه امام علی(ع) در این باره فرمود: حرص‏ورزی و طمع‏کاری، سوار خود را به زمین می‏زند و می‎کشد.

قال امام المجتبی عَلَیْهِ السَّلاَمُ: هَلاَکُ اَلنَّاسِ فِی ثَلاَثٍ اَلْکِبْرِ وَ اَلْحِرْصِ وَ اَلْحَسَدِ فَالْکِبْرُ هَلاَکُ اَلدِّینِ وَ بِهِ لُعِنَ إِبْلِیسُ وَ اَلْحِرْصُ عَدُوُّ اَلنَّفْسِ وَ بِهِ أُخْرِجَ آدَمُ مِنَ اَلْجَنَّهِ وَ اَلْحَسَدُ رَائِدُ اَلسُّوءِ وَ مِنْهُ قَتَلَ قَابِیلُ هَابِیلَ .

“امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: هلاکت و نابودی مردم در سه چیز است: کبر و حرص و حسد. تکبر که به سبب آن دین از بین می رود و به واسطه آن، ابلیس، مورد لعنت قرار گرفت. حرص که دشمن جان آدمی ست و بواسطه ی آن آدم از بهشت خارج شد. حسد که سر رشته ی بدی ست و بواسطه آن قابیل، هابیل را کشت.بعضی  دنبال تشریفات و تجملات و چشم و هم چشمی هستیم.خودشان را به آب وآتیش میزنند تا بتوانند مثلا فلان دکور خانه را عوض کنند.

سعدى مى گوید: در شیراز کسى ما را شام دعوت کرد، رفتیم دیدیم کمرش خمیده، یک موى سیاه در سر و صورت ندارد، با عصا به زحمت راه مى رود، صاحبخانه بود، نشست، احترامش کردیم، گفتم: حالت چطور است پیرمرد؟ گفت: خوبم، کارى را مى خواهم به خواست خدا انجام بدهم.مى گوید: به او گفتم چه کارى؟ گفت: از شیراز مى خواهم جنس ببرم چین بفروشم، از بازار چین چینى بخرم بیایم شام، شنیده ام آنجا چینى خوب مى خرند، بیایم آنجا بفروشم، دیباى رومى بخرم و ببرم در حلب، شنیده ام دیباى رومى را حلب خیلى خوب مى خرند، گوگرد احمر را بخرم، ان شاء الله این کشورها که رفتم، جنس ها را که خریدم و فروختم بیایم شیراز، بقیه عمر را مى خواهم عبادت کنم.سعدى مى گوید: من به او نگاه مى کردم امکان داشت فردا به ختم او بروم، اما مى گفت: بروم و بیایم، بقیه عمر را مى خواهم مشغول عبادت شوم. بعد سعدى در جواب تاجر گفت:

 آن شنیدستم در اقصاى غور                                    ***********                                        بار سالارى بیفتاد از ستور

گفت چشم تنگ دنیا دار را                                       ***********                                       یا قناعت پر کند یا خاک گور

رسول خدا دراین فراز به عبدالله ابن مسعود حسد را هم تذکر میدهند که حسادت هم که یک بیماری خطرناکی است.

امام صادق (علیه السلام) فرمود: «لاَ لِحَسُودٍ لَذَّهٌ }مستدرک الوسائل، ج ۷، ص ۲۹؛ من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص ۳۹۴{حسود از دنیا لذت نمی برد. و فرمودند: «لاَ رَاحَهَ لِحَسُودٍ }مستدرک الوسائل، ج۱۲، ص ۱۷؛ بحارالانوار، ج۷۰، ص ۲۷۲{ انسان حسود راحت نیست. خانواده ها باید حواسشان جمع باشند زمینۀ حسادت را فراهم نکنند. شخصی خدمت پیغمبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) بود دو فرزند داشت، یکی را بوسید و دیگری را نبوسید. پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: «اعْدِلُوا بَیْنَ أَوْلاَدِکُم}مکارم الاخلاق، ص ۲۲۰{بین فرزندانتان تساوی قائل شوید حتی در بوسیدن.

می گن : دو نفر از یه قومی رو انتخاب کردند ، گفتند که آقا از شما دو نفر می خوایم سؤالی کنیم ! شما یه آرزوی مستجاب پیش ما دارید ! آرزوتون چیه ؟ اولی گفت : من دوست دارم هزار تا گوسفند داشته باشم ! گفتن : خیلی خُب ، هزار تا گوسفندِ اینو بدید !
به دومی گفتند که شما آرزوت چیه ؟ گفت : من دوست دارم صد تا گرگ داشته باشم ! گفتن : چرا ؟ گفت : برای اینکه گوسفندهای این ربخورندومن اونهارونبینم!به این می گن حسد ! به جای اینکه خودش هم آرزوی هزار تا گوسفند رو بکنه ، آرزو می کنه صد تا گرگ داشته باشه !

IMG_9600

امام صادق (ع)‌ می فرمایند : اصولِ ایمان سه اصل است : ۱ ـ روزی دادن به گرسنه ۲ ـ دیدن و زیارت کردن برادران ۳ ـ نماز شب ! یعنی اگر کسی این سه تا رو نداشته باشه ، مؤمن نیست ! بلکه یه تهجد و ایمانِ ظاهری داره که هیچ نفع و سودی به حالش نداره ! و امام صادق (ع) در ادامه می فرمایند : که اصولِ کفر سه اصل است : ۱ ـ کبر ۲ ـ حرص ۳ ـ حسد
اینها اصول کفر هستند . هر کس یکی از این سه اصل در وجودش هست ، آقا کافره ! کافر !

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

عَن خیثمه قالَ: قالَ لى أبوجَعْفَر علیه السلام: اَبلِغْ شیعَتَنا إنَّهُ لَنْ یُنالَ ما عِندَ اللّه إلاّ بِعَمَلٍ وَ اَبْلِغْ شیعَتَنا إنَّ اَعْظَمَ النّاسِ حَسرَهً یَوْمَ القِیامَهِ مَنْ وَصَفَ عَدْلاً ثُمَّ یُخالِفُهُ إلى غَیرِهِ. (اصول کافى، ج ۳، ص ۴۰۹) 

خیثمه گوید، امام باقر علیه السلام به من فرمود: به شیعیان ما ابلاغ کن به آنچه نزد خداست، جز با «عمل صالح» نمى توان رسید. به شیعیان ما بگو: در روز قیامت حسرت کسى بزرگتر و بیشتر است که رفتار عادلانه اى را ستایش کند و بر خلاف آن سمت و سوى دیگر حرکت کند.

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

 حلول ماه مبارک رجب وولادت حضرت امام محمد باقرعلیه السلام

ماه مبارک رجب، ماهِ نزول رحمت الهى و ماهِ مولودِ کعبه است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند :«ماه رجب برای امت من “ماه استغفار” است. ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‌رسد

ابن عباس مى‏گوید: «هرگاه ماه رجب فرا مى‏رسید، رسول الله (ص) به مسلمانان دستور گِردهمآیى مى‏داد و عظمت این ماه را به آنان، تذکّر مى‏داد.»گاه شیئی گران بها، یا انسانی ارزشمند و یا یک زمان مهم و ویژه، مورد بی توجهی انسان ها قرار می گیرد، تنها بدان سبب که شناختی از آنها ندارند و در نتیجه، بهره خویش را از آنها نمی گیرند و استفاده لازم را نمی برند. ماه رجب از زمان ها و اوقات بسیار مهم و ویژه است که برای آنکه از کفمان نرود باید خوب آن رابشناسیم.

در حکایتی دل نشین از پیامبر گرامی اسلام از زبان شخصی به نام ثوبان این چنین آمده است که: با رسول خدا(ص) در قبرستان بودیم. حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد. عرض کردم: یا رسول الله، چرا این گونه رفتار می کنید؟ پس آن حضرت گریه شدیدی کرد، ما هم گریه کردیم. آن گاه فرمود: ای ثوبان، صدای ناله اهل عذاب را شنیدم. بر آنها رحم کردم، دعا کردم و خداوند عذاب آنها را تخفیف داد. سپس فرمود: ای ثوبان! اگر کسانی از اهل این قبرستان، که در عذابند، یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند و یک شب را تا صبح قیام می کردند و به عبادت می پرداختند، در قبرها معذب نمی شدند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

چهارشنبه ۲۲اسفند ۶رجب تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (۱۳۵۸ش)// روز بزرگداشت شهدا

 سالروز تأسیس بنیاد شهید را داریم من نکته ای را که می خواهم عرض کنم این است که ارزش هر سازمانی به موضوع آن سازمان بستگی دارد بنیاد شهید از این جهت اهمیّتش در میان همه سازمانها بیشتر است که مسئولیتی را به دوش گرفته است که خدمتگزار خانواده های شهداء و ایثارگران و جانبازان و آزادگان است.امام صادق(ع) می فرمودند: من افتخارم این است که خانواده های شهدایی که در رکاب زید بن علی بن الحسین به شهادت رسیدند را دارم خدمتگزاری می کنم

لذا همه وظیفه دارند تکریم کنند خانواده معظم شهداء را و بنیاد شهید هم مسئولیت این کار را دارد که بحمدالله آنچه در توانش هست انجام می دهد خود خانواده شهداء هم تلاش کنند حرمت خون شهیدانشان را نگه دارند این خانواده ها هم باید مراقب و مواظب باشند شما بیش از دیگر خانواده ها مسئولیت دارید شما وظیفه تان سنگین است

shamimemarefat

 نگاهى به مهم‌ترین تحولات اقتصادى سال ۹۷؛تجربیات شیرین، فشارهاى تلخ‌

 سال ۱۳۹۷ در حال رسیدن به روزهاى پایانى است. در این روزها بررسى تحولات مهم اقتصادى و مسیرى که اقتصاد ایران در این سال طى کرده است، قابل توجه و درس آموز است. ازاین‌رو با استفاده از تجربیات سال ۹۷، مى‌توان براى سال ۹۸ برنامه و طراحى مناسب داشت.

به دو مورد از مهم‌ترین تحولات اقتصادى سال۹۷ اشاره میکنم:

۱- شعار سال‌۹۷ «تولید ملى و حمایت از کالاى ایرانى» که با وجود انتظار زیادى که براى تحقق آن مى‌رفت، به‌دلیل برخى تحولات در حوزه اقتصادى کشور وبى‌انگیزگى برخى مسولان براى تحقق آن، گام‌هاى اساسى براى آن برداشته نشد.

۲- تلاطمات بازار ارز و تصمیمات ارزى دولت؛ ازبى‌تدبیرى در دوره مسولیت آقاى سیف در بانک مرکزى که ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور حیف و میل شد تا تدبیر آقاى همتى در دوره جدید مسولیت بانک مرکزى که آرامش نسبى را به بازار ارز کشور برگرداند.

دو مورد ازبى‌تدبیرى

دولت براى ایجاد اطمینان نیز اعلام کرد که براى هرکسى‌که متقاضى ارز براى واردات است، بدون محدودیت ارز تخصیص خواهد داد. یک فرد با دریافت ۴۷۲ میلیون یورو به نرخ دولتى به بهانه واردات و فروش آن‌ها در بازار آزاد، سود هنگفت چند هزار میلیارد تومانى به جیب زد. این فرد در اواخر تابستان بازداشت شد و دادگاه او نیز در همین سال برگزار شد. در این موضوع اختصاص ارز ارزان براى مسافرت‌هاى خارجى بود. نزدیک به ۵۰۰ میلیون یورو اسکناس از سوى دولت توزیع شد. کار به‌حدى رسیده بود که مسافرت‌هاى خارجى نه تنها هزینه‌اى در برنداشت بلکه درآمدزا هم بود

نکته بسیار مهم در این موضوع این است که براى تمامى مردم اثبات شد که اگر تدبیر وجود داشته باشد، بزرگترین فشارهاى خارجى هم نمى‌تواند نظام اقتصادى را دچار مشکل کند. بانک مرکزى در زمانى توانست از افزایش قیمت ارز جلوگیرى کند و روند آن‌را کاهشى کند که آمریکا تحریم‌هاى اصلى خود را بازگرداند. لذا عرض بنده این است که چرا برای حل مشکلات معیشتی ،تورم وکرانی افسارگسیخته ،قاچاق ووووتدبیردرستی صورت نمیپذیرد برای گرانی انواع سیگار از ۷۵ ریال تا ۶۰۰ریال نمایندگان مجلس ورود میکنند وجلو آنرا میگیرند که حتی اگر گران هم شود لطمه ای وارد نمیشود چرا که شاید عده ای به خاطر گرانی آن را کنار بگذارند،اما چرا برای حل مشکلات معیشت مردم اقدام انقلابی صورت نمیگیرد{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --