اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:امروزبرخوردبا مفسدان اقتصادی به یک مطالبه فراگیرازمسؤولین تبدیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:امروزبرخوردبا مفسدان اقتصادی به یک مطالبه فراگیرازمسؤولین تبدیل شده است

نماز جمعه باشکوه وباصلابت جمعه دردومین جمعه شهریور سال ۹۸ وهم زمان با هفته دولتودرآستانه ماه محرم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱٫کافرِ باسخاوت ، به بهشت نزدیکتر است از مسلمانی که بخیل است.

۲٫به جرئت می توان گفت که مصداق بارز انسان شجاع در عصر ما امام خمینی(ره) بود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱٫فلسفه نام گذاری هفته دولت، زنده ماندن شاخص­های فکری، رفتاری و شخصیتی شهیدان رجایی وباهنر است.

۲٫ممکن است سؤال شود انتظار مردم از دولت چیست؟

۳. باید راهی برای عملیاتی شدن طرح بانکداری اسلامی تعریف شود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_0174

 اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوالله

گفتیم حدیثى از امام باقر علیه السلام روایت شده که فرمود: گروهى از اسیران {چند کافر حربی} را خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله آوردند (چون اسیران خطرناکى بودند) حضرت دستور قتل آنها را داد، جز یکى از آنها را که آزاد فرمود، او از پیامبر صلى الله علیه و آله سؤال کرد، چرا مرا آزاد فرمودى، فرمود جبرئیل به من خبر داد که در تو پنج خصلت است که خدا و پیامبرش تو را دوست دارند یک خصلت رو هفته گذشته تقدیم کردم که غیرت بود که گفتیم: غیرت، حکم سیستم دفاعی بدن را دارد که هرگاه به عللی از بین برود، دین و دیانت با تمام ارزش‌هایش آسیب جدی می‌بیند

اما خصلت دوم: «وَ السَّخَاءَ» (سخاوت):

خداوند، حاتم طائی را به خاطر سخاوتش در آتش جهنم نمیسوزاند ولی چون کافر بود به بهشت هم نمیبرد. چون صفت خدایی داشت. حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید :کافرِ باسخاوت ، به بهشت نزدیکتر است از مسلمانی که بخیل است. یعنی ممکن است این کافر عاقبت به خیر شود و به بهشت برود ولی مسلمانِ بخیل عاقبت به شر بشود و به جهنم برود. به خاطر اینکه به قرآن و سنت عمل نکرده است. آدم باسخاوت گره از کار بندهای باز می کند.دلهایی را شاد می کند و در عالم منشا اثری شده است و در حقیقت کار خدایی کرده است. ولی آدم بخیل ولو مسلمان باشد کار شیطانی میکند. در روایات ما در مورد اهمیت گشودن گره از کار بندگان خدا تاکیدات فراوانی شده است.

در کتاب سفینه مرحوم شیخ عباس قمی نقل شده حضرت موسی علیه السلام وقتی دیدند مردم به وسیله سامری گوساله پرست شدهاند؛ پرسیدند چه کسی مردم را گوساله پرست کرده است؟ گفتند سامری. و ایشان سامری را دستگیر کردند تا به قتل برسانند اما جبرئیل نازل شد و فرمود إِنَّ مُوسَى عَلَیْهِ السَّلَامُ هَمَّ بِقَتْلِ السَّامِرِیِّ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَیْهِ لَاتَقْتُلْهُ یَا مُوسَى فَإِنَّهُ سَخِیٌّ خدای متعال می فرماید که او را نکش. او آدم باسخاوتی است. او را تبعیدش کن   نقل شده که سامری مرضی گرفت که اگر به کسی دست می زد او هم مبتلا می شد و تا زمان مرگ در بیابانها و غارها زندگی میکرد.دنبال کسب صفات خوب باشید. (بحارالأنوار / مجلسی / ۱۳ / ۲۰۸ / باب ۷(

IMG_0179

مرحوم مجلسی روایت عجیبی در کتاب بحارالانوار از امام صادق علیه السلام نقل کردهاند که عدهای از کوفه نزد ایشان آمدند و درخواست کردند که حضرت نمایندهای را به کوفه بفرستند. حضرت فرمودند که شما نماینده لازم ندارید. اینها که آدمهای نفهمی بودند بر درخواستشان اصرار کردند. حضرت هم مفضل را به کوفه فرستاد. مفضل هم آدمی بود که با همه اقشار مردم رفیق می شد از جمله با عده ای کبوتر باز رفیق شده بود که صفات خوبی هم داشتند. امان از مقدسهای نفهم خشک که فقط اهل تسبیح و ذکر هستند و ذره ای اهل سخاوت و خوش اخلاقی نیستند و فقط شعار میدهند. اینها عریضه ای را بر ضد مفضل تهیه کردند و خدمت امام رفتند و گفتند که او چنین و چنان است و آبروی ما و شما را برده است و امام هم که اصرار آنها را دید در جوابشان فرمود که من او را نماینده کردم و می شناسمش. و نامه ای را به دستشان داد و فرمود این را به مفضل بدهید. آنها فکر کردند که حکم عزل مفضل است. با خوشحالی نامه را به مفضل دادند و مفضل نامه را جلوی آنها باز کرد و دید که حضرت درخواست مقداری پول کرده اند و این درخواست امام را به اینها گفت. امام هم می داند که شاهرگ کجاست النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعِقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ{بحارالأنوار / مجلسی / ۴۴ / ۳۸۲ / باب ۳۷}اینها تعلل کردند و هر کدام بهانه ای برای شانه خالی کردن آوردند. مفضل گفت همنیجا بنشینید و کسی را به دنبال رفقای کبوتربازش فرستاد و درخواست امام را به آنها عرضه کرد و یکی گفت الان فرش خانه ام را می فروشم. یکی گفت زندگیم را حراج می کنم. یکی گفت آقا سر بخواهد، پول که ارزشی ندارد و در سریعترین زمان چند هزار درهم آوردند و مفضل به پیرمردهای خشک مقدس گفت که همین کسانی را که مذمت می کردید حرف امام را اجرا کردند ولی شما اجرا نکردید.چون هفته آینده ایام ماه محرم است وموضوع بحث متفاوت خواهد بود بقیه خصلتها را فهرست وار عرض میکنم.

سومین خصلت «وَ حُسْنَ الْخُلُقِ» (خوش اخلاقی)چهارمین خصلت «وَ صِدْقَ اللِّسَانِ» (راستگویی): راستگویی، دومین صفت مورد رضای خدا و رسول است.وپنجمین خصلت هم ، که مورد علاقه خداوند و پیامبر است؛ شجاعت است.«وَالشَّجَاعَهَ» 

به جرئت می توان گفت که مصداق بارز انسان شجاع در عصر ما امام خمینی(ره) بود به عنوان نمونه در سال ۴۳ امام بعد از آزادیشان که در مسجد اعظم سخنرانی کردند فرمودند: والله من به عمرم نترسیدم، آن شبی هم که آنها مرا می بردند آنها می ترسیدند و من آنها را دلداری می دادم.

و در جایی دیگر به یکی از نزدیکان خود می فرمایند: «وقتی من را برای تبعید می‌بردند، در بیابانی در مسیر، ماشین به سمت جاده‌ای خاکی منحرف شد و من یقین حاصل کردم که قصدشان کشتن من است. وقتی به دلم رجوع کردم، دیدم هیچ تکان نخورده است و هیچ دلهره‌ای ندارم»!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جمعه ۸شهریور ۲۸ ذی‫الحجه انفجار دفتر نخست ‌وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رجایی و باهنر (۱۳۶۰ ش) // روز مبارزه با تروریسم

فلسفه نام گذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان هفته دولت، زنده ماندن شاخص­های فکری، رفتاری و شخصیتی آن دو شهید عزیز است. شهیدان رجایی و باهنر اسوه اخلاق حسنه و خودساختگی بودند، این دو شهید بزرگوار درد محرومین و درد فقر و بیکاری را احساس می‌کردند و عاشق و دلسوز مردم و محرومان بودند.شهیدان رجایی و باهنر به تکلیف الهی عمل کردند و خود را خدمت‌گذار مردم قرار دادند.دونکته عرض کننم:

IMG_0182

نکته اول :ممکن است سؤال شود انتظار مردم از دولت چیست؟

مردم که رییس جمهور را انتخاب میکنند ورأی میدهند به وظیفه شرعی وقانونی خود عمل میکنند متقابلا از دولت انتظاراتی دارند من فقط به یک مورد اشاره میکنم وآن مبارزه قاطعانه با فساد است:با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی، هرچند کارگزاران فاسد کنار گذاشته شدند، اما تا ریشه‌کن شدن فساد از ساختارهای سیاسی کشور همچنان فاصله بوده و هر چند در همان ابتدای کار، شاهد تغییرات اساسی در نهادهای سیاسی کشور نیز بودیم، اما ریشه‌های فساد قوی‌تر از آن بود که به این سرعت خشکیده گردد!

برخورد با مفسدین اقتصادی به مطالبه ای فراگیر از مسئولین بدل شده است. طبیعی است که بخشی از بار سنگین مبارزه با فساد بر دوش قوه قضائیه باشد. اما نکته اساسی آن است که این امر مهم پیش از آن که با انجام وظیفه دستگاه قضایی آغاز شود، با وظایف دستگاه اجرایی و تقنینی کشور گره خورده است. مجلس شورای اسلامی موظف است برای مقابله با فساد، اولا ؛ قوانینی مناسب تدوین نماید تا محدود کننده مفسدین باشد، وثانیا؛ با اعمال وظایف نظارتی خود به نحوی عمل کند که فضایی برای فعالیت مفسدین وجود نداشته باشد.

اما در عرصه عمل، این دولت و قوه مجریه است که با اختیارات مبسوطی که در همه حوزه‌های اقتصادی – اجتماعی دارد، باید تلاش کند تا از ایجاد فساد در کشور جلوگیری نماید و با شناخت و اشراف اطلاعاتی نسبت به زمینه‌ها و بسترهای فساد، مانع شکل گیری آن گردد.{تکبیرنمازگزاران}

پول و ثروت در اختیار دولت و دستگاه‌های ذی ربط آن است و اگر قرار بر مبارزه با فساد باشد، از همان ابتدا نباید اجازه داد که فساد شکل بگیرد. این امر با مراقبت‌های ویژه از دستگاه عریض و طویل دولت ممکن خواهد بود. دولت باید شاهرگ‌های فساد در بدنه خود را قطع کرده و با قاطعیت به میدان مبارزه با فساد وارد شود و گفتمان فسادستیزی به گفتمان قالب در میان کابینه و وزرا بدل گردد.

نکته دوم:شهیدان رجایی و باهنر بر اثر انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین به شهادت رسیدند و آنان جزء شهدای ترور هستند لذا سالروز شهادت آ‌ن‌ها به نام روز مبارزه با تروریسیم نام‌گذاری شده است.امروز پدیده تروریسم امنیت جهانی را به خطر انداخته  و همه کشورها از تروریست‌ها احساس خطر می‌کنند و حال ممکن است این سؤال مطرح شود که تروریست از کجا پیدا شد و چه کسانی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند؟.

 تروریسم زائیده استکبار جهانی  و ابزاری برای سلطه غرب بر جهان است.آمریکا تروریست‌ها را پرورش و آن‌ها را پشتیبانی می‌کند، حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، مالی و پولی از آن‌ها انجام می‌دهد.آمریکا داعیه مبارزه با تروریست را سر می‌دهد ائتلاف مبارزه با تروریست تشکیل می‌دهد اما این ائتلاف در مبارزه با تروریست هیچ کاری نکرده است.

۱۷هزار شهید ترور در ایران که ۱۲ هزار نفر آن‌ها مستقیماً توسط منافقین به شهادت رسیده‌اند، اگر به‌صورت جدی مبارزه با تروریسم صورت بگیرد باید آمریکا دست از حمایت و پشتیبانی بردارد تروریست را پرورش ندهد و از رژیم صهیونیستی حمایت نکند چراکه تا زمانی‌که آمریکا سیطره جهانی دارد تروریست‌ در جهان وجود خواهد داشت.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

یکشنبه ۱۰شهریور ۱محرم‌الحرام سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و آغاز هفته بانکداری اسلامی (۱۳۶۲ ش)

ما یک دشمن بیرونی داریم گاهی عربده‌ای می‌کشد که بعضیها می‌ترسند در حالی‌که در واقع هیچ هراسی از دشمن بیرونی نیست. الآن همین آمریکا وقتی می‌گوید گزینه نظامی روی میز من است ممکن است برخی بترسند! اما تجربه نشان داد هیچ کاری از آمریکا ساخته نیست. در جنگ هشت‌ ساله آمریکا همه تلاش و کوشش خود را به کار بست اما هیچ کاری پیش نبرد. وبه لطف الهی این کشور پیروز شد.

IMG_0183

 در مقابل آن دشمن بیرونی که کاری هم از او ساخته نیست یک دشمن درونی نیز وجود دارد و آن غده سرطانی رباست. باید راهی برای عملیاتی شدن طرح بانکداری اسلامی تعریف شود.

 در قرآن و روایات تعبیراتی در مورد ربا به کار رفته که بسیار هشدار دهنده‌ و نشانگر بزرگ بودن این گناه است، تا جایی که فرد ربا خوار، کسی که معامله ربوی را می‌نویسد و کسی که بر معامله ربوی شهادت می‌دهد و به طور کلی هر کسی به هر نحوی در فعالیت‌های ربوی دستی داشته باشد، مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

یکشنبه ۱۰شهریور ۱محرم‌الحرام آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر      

اصل امر به معروف و نهى از منکر مخصوص امام حسین (ع) نیست بلکه وظیفه تمامى پیامبران، رسولان، امامان، صالحان و مؤمنان مى‏باشد. اما از آنجا که معروف و منکر در زمان سیدالشهداء (ع) بشدت مختلط گردیده و از سوى دیگر منکر در تمامى ابعاد، رایج شده بود و معروف در تمام ساحت‏هایش متروک مانده بود و این وضعیت منجر به خاموشى دین اسلام و فراموشى سنت نبوى و علوى گشته بود اباعبدالله (ع)، اعتراض به وضع موجود و احیاى سیره رسول خدا (ص) و دین اسلام و دفاع از آن را تنها در سایه امر به معروف و نهى از منکر محقق مى‏دانست. به همین دلیل آن حضرت هدف از قیام خویش را اصلاح جامعه به وسیله امر به معروف و نهى از منکر بیان مى‏کرد: «انى لم اخرج اشرا و لابطرا و لا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح فى امه جدى (ص) ارید ان آمر بالمعروف و انهى عن المنکر)بحارالانوار، ج ۴۴، باب ۳۷، ح ۲(

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --