اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضورحداکثری ملت مادرانتخابات،بیعت مجددی بانظام،رهبری وولایت فقیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضورحداکثری ملت مادرانتخابات،بیعت مجددی بانظام،رهبری وولایت فقیه بود.

نمازباشکوه جمعه ،اینهفته پنجم خردادماه ماه سال نود وشش وآخرین جمعه ماه معظم شعبان به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- ماه مبارک رمضان بالاترین و برترین ماه‌هاست.
۲-اگر انسان از خدا خواست خدا به آدمی لطف می‌کند، در لطف حق تردیدی نیست.
۳- شقی آن کسی است که از رحمت خدا در این ماه محروم شود.
۴- ماه رمضان ماه پذیرفته شدن انسان است، ماه ضیافت خداست، ماه مهمان شدن خداست.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱-یکی ازبزرگترین دستاوردهای نظام مشارکت حداکثری مردم درانتخابات است
۲-ملت ما درانتخابات جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشیدند.
۳- هحضور ملت مادرانتخابات بیعت مجددی بانظام،رهبری وولایت فقیه بود.
۴-باپاین یافتن رقابتها بایدرفاقت جای آن رابگیرد.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم
photo_2017-05-26_17-32-41
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.
رسول اکرم (ص) جمعه آخر شعبان درباره ماه مبارک رمضان خطابه‌ای ایراد فرموده‌اند که گرچه خطابه‌های متعدد از رسول خدا و ائمه هدی (ع) داریم و نزدیک ماه مبارک رمضان ایشان در خطابه‌هایشان اهمیت این ماه را گوشزد می فرمودند اما این خطابه فرازهای بلندی دارد که آنرا ممتاز کرده است. این خطبه چنین نقل شده :
« عن ابیه عن الرضا عن آبائه عن علیٍ (ع) قال : اِن رَسولَ الله خَطَبَنا ذات یَوْم فقال اَیُّها الناس اِنهُ قَدْ اَقْبَلَ اِلَیْکُم شَهْرُ الله بِالْبَرَکَه وَ الرَّحمه وَ المغفرَه شَهْرٌ هُوَ عِندَ الله اَفْضَلُ الشُّهُور وَ ایّامهُ اَفْضَلُ الایّام وَ لیالیه اَفْضَلُ اللَّیالی هُوَ شَهْرٌ دُعیتُم فیه اِلی ضیافه الله اَنفاسُکُم فیه تَسْبیحٌ وَ نوْمکُم فیه عبادَه وَ عَملُکُم فیه مقبولٌ وَ دعاؤُکُم فیه مستجابٌ فاسئلوا اللهَ رَبَّکُم بِنیّاتٍ صادِقَه وَ قُلوبٍ طاهره اَن یُوَفِّقَکُم لِصیامه وَ تِلاوَه کتابه فَاِن الشَّقِیَّ من حُرِم غُفْران الله فی هذا الشَّهْر العظیم وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُم وَ عَطَشِکُم فیهِ جوعَ یَوْم القیامه وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقوا علی فُقَرائِکُم وَ مساکینکُم وَ قِّروا کِبارَکُم وَ ارْحَموا صِغارَکُم وَ صِلوا اَرْحامکُم وَ احْفَظوا اَلْسِنتَکُم وَ غُضُّوا عَما لایَحِلُّ النظَرُ اِلَیْه اَبْصارَکُم وَ لایَحِلُّ الاِسْتِماعُ اِلَیْهِ اَسْماعَکُم. وَ تُوبوا اِلی الله من ذنوبِکُم وَ ارْفَعُوا اِلَیْهِ اَیْدِیَکُم بِالدُّعاءِ فی اَوْقاتِ صَلَواتِکُم فَاِنها اَفْضَلُ السّاعاتِ یَنظُرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَُّ فیها بِالرَّحْمه اِلی عِبادِهِ یُجیبُهُم اِذا ناجَوْهُ اَیُّها الناس اِن اَنفُسَکُم مرْهونه بِاَعْمالِکُم اِن اَنفُسَکُم مرْهونه بِاَعْمالِکُم فَفُکُّوها بِاسْتِغْفارِکُم وَ ظُهورُکُم ثَقِیلَه من اَوْزارِکُم»
امام هشتم (ع) از پدران بزرگوارش و آنان از امیرالمومنین (ع) نقل کرده‌اند که امیرالمومنین (ع) فرمود: پیغمبر اکرم (ص) نزدیک ماه مبارک رمضان که بود خطابه‌ای ایراد کردند در بعضی از خطابه‌های دیگر است که در جمعه آخر ماه شعبان بود که این ماه ماهی است که
« اَیُّها الناس اِنهُ قَدْ اَقْبَلَ اِلَیْکُم شَهْرُ الله بِالْبَرَکَه وَ الرَّحمه وَ المغفرَه»
به استقبال ماه خدا بروید که به سوی شما گام بر می‌دارد. ماه خدا با برکت و رحمت و همه زیبایی‌ها و جمال به سوی شما در حرکت است.

photo_2017-05-26_17-32-18
« شَهْرٌ هُوَ عِندَ الله اَفْضَلُ الشُّهُر»ماه مبارک رمضان بالاترین و برترین ماه‌هاست.
« وَ ایّامهُ اَفْضَلُ الایّام وَ لیالیه اَفْضَلُ اللَّیالی»روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبهاست در سال.
« هُوَ شَهْرٌ دُعیتُم فیه اِلی ضیافه الله»ماهی است که شما از جانب خدا به مهمانی خدا دعوت شده‌اید، صاحبخانه خداست و شما وارد بر پروردگار عز و جل هستید.
« اَنفاسُکُم فیه تَسْبیحٌ وَ نوْمکُم فیه عبادَه وَ عَملُکُم فیه مقبولٌ وَ دعاؤُکُم فیه مستجابٌ »نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان عبادت و اعمالتان مورد قبول و دعایتان در این ماه مستجاب است. آن قدر این ماه بزرگ است و آن قدر احترام به این ماه انسان را بالا می‌برده انسان را بزرگ می‌کند، انسان را به خدا وصل می‌کند به قدری شخصیت آدمی گسترده می‌شود در حدی که نفسهایش ثواب تسبیح خدا دارد و خوابش عبادت است و اعمالش همه پذیرفته است. اعمال صالحه‌اش مقبول و دعایش مستجاب است. انسان در این ماه با احترام به این ماه و توجه به نماز و روزه این قدر بزرگ می‌شود که اگر در تمام سال انسان این توجه را بکند چنین عظمتی را پیدا نمی‌کند.
حالا که این ماه چنین است پس به چند نکته توجه کنید:
۱: « فاسئلوا اللهَ رَبَّکُم بِنیّاتٍ صادِقَه وَ قلوبٍ طاهره»پس از خدا بخواهید و دعا کنید با نیات صادق و قلوب پاک.
در حدیث دیگر است که از امیرالمومنین (ع) سوال می‌کنند در ماه رمضان چه کنیم؟ می‌فرمایند: دعا و استغفار از گناه دعا و استغفار.
۲: از خدا خیر بخواهید، آخرت بخواهید، دنیا بخواهید و در رأس آنها توجه به معنویات بخواهید، از خدا بخواهید خدا به شما توفیق روزه بدهد و توفیق تلاوت کتاب او قرآن را.
« اَن یُوَفِّقَکُم لِصیامه وَ تِلاوَه کتابه» از خدا بخواهید که به قرآن توجه کنید، قرآن بخوانید و به قرآن عمل کنید. عجیب است که اگر انسان از خدا خواست خدا به آدمی لطف می‌کند، در لطف حق تردیدی نیست.
« فَاِن الشَّقِیَّ من حُرِم غُفْران الله فی هذا الشَّهْر العظیم »شقی آن کسی است که از رحمت خدا در این ماه محروم شود.
« وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُم وَ عَطَشِکُم فیهِ جوعَ یَوْم القیامه وَ عَطَشَهُ »
بنابراین اول از خدا بخواهید موفق به روزه و تلاوت قرآن شوید. بچه‌ها و نوجوانان مخصوصاً در مساجد به تلاوت قرآن و تجوید قرآن و احیاناً تفسیر قرآن بوسیلهافراد شایسته تشویق کنید. ماه ماه قرآن و ماه نور است. شقی کسی است که از این ارزش‌ها محروم گردد، وقتی گرسنه و تشنه می‌شوید یاد قیامت و آخرت بیفتید، در عالم برزخ هم غذایی است به نوع خودش در قیامت هم که معاد جسمانی است غذایی است که در عالم قبر تشنه و گرسنه نباشد قالب مثالی ما، در قیامت گرسنه و تشنه و سرگردان نباشیم. یاد کنیم آن تشنگی و گرسنگی را و به خودمان بیندیشیم.

photo_2017-05-26_17-32-57
۳:« وَ تَصَدَّقوا علی فُقَرائِکُم وَ مساکینکُم»صدقه دهید به فقراء ، به مساکین صدقه دهید.لازم نیست مسکین باشند، چه بسا خانواده‌های آبرومند باشند کمک کنید به آنها در این ماه. نگذارید خانواده‌ها در زندگی دچار مشکل باشند.پیامبر می‌فرمود با فقراء و آنان که ندارند مواسات کنید، یکرنگ باشید.خیلی جای تأسف است که آدم می‌بیند در جامعه اسلامی افرادی سفره‌شان تهی از غذاست و افرادی سفره‌شان رنگی از غذاست. خیلی جای تأسف که آدم اسراف و تبذیر می‌بیند. نکنیم این همه اسراف و این همه ولخرجی. چقدر مهمانی‌ها و ولخرجی در دعوت‌ها، عروسی‌ها، غیر عروسی‌ها، حتی مهمانان خارجی که دعوت می‌کنیم چقدر در این هتل‌ها غذا هدر می‌رود. خدا به ما غضب می‌کند. در مراسم‌ها، چه عزاها، چه عروسی‌ها این همه ولخرجی نکنیم.
از این ماه مبارک توشه بگیریم شیوه زندگی که خدا بر آن راضی است را در پیش بگیریم. اینجا می‌فرماید: مواسات بر تهدیدستان، انفاق بر فقیران. ولی روی هم رفته از طرف دیگر اسراف چیزی حرام است، تبذیر که دور ریختن است بدتر از اسراف است. اینها گناهان علنی جامعه ماست. این چه فرهنگی است که بین ما مردم و طبقه خاصی است. یک توجیهی به وضع زندگی است. اینها همه گناه است، اینها همه پاسخ می‌خواهد، باید در پیشگاه خدا جواب بدهیم. گناه که فقط غیبت و تهمت و فحشا و دروغ نیست. آنها گناهان کبیره است و بجای خود محفوظ است، اینها هم گناه است.
« وَ تَصَدَّقوا علی فُقَرائِکُم وَ مساکینکُم »به فقرا و مسکینان صدقه دهید، به پیرمردان احترام کنید و به کودکان رحم کنید.
۴: « وَ قِّروا کِبارَکُم وَ ارْحَموا صِغارَکُم »پیرمردان را احترام کنید، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، پدران و مادران را احترام کنید. در جامعه‌ای اگر پیرمردها و پیرزن‌ها و بزرگسال محترم نباشد رحمت خدا از سر آن جامعه دور می‌شود.ای کبار، ای پدرها، ای مادرها، ای کسانی که پیر هستید کوچک‌ها را هم شفقت کنید و دست ملاطفت بر سرشان بکشید.
۵: « وَ صِلوا اَرْحامکم »در این ماه به ارحامتان برسید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
۶: « وَ احْفَظوا اَلْسِنتَکُم وَ غُضُّوا عَما لایَحِلُّ النظَرُ اِلَیْه اَبْصارَکُم وَ لایَحِلُّ الاِسْتِماعُ اِلَیْهِ اَسْماعَکُم.»
زبانتان را حفظ کنید، چشمانتان را از گناه بپوشانید، ای مردان، به زن اجنبی نگان نکنید و ای زنان به مرد بیگانه چشم ندوزید، عفت را پیشه کنید، ارتباط در ادارات، در کلاس ، در کارهای دیگر براساس عفت و تقوا باشد مخصوصاً در این ماه که ماه ذخیره کردن و ایجاد ملکه تقوا در آدمی است.خودتان را به گناه نزدیک نکنید، استماع گناه نکنید، استماع کنیدآنچه حق است نه آنچه باطل و گناه است.

photo_2017-05-26_17-33-03
۷: « وَ تَحَننوا علی اَیْتام الناس »به یتیمان و بچه‌هایی که فاقد سرپرستند رسیدگی کنید.با این حرکات انسان جلوه خدا می‌شود، با این حرکات انسان می‌شود.
۸: « وَ تُوبوا اِلی الله من ذنوبِکُم وَ ارْفَعُوا اِلَیْهِ اَیْدِیَکُم بِالدُّعاءِ فی اَوْقاتِ صَلَواتِکُم »«توبه کنید به سوی خدا از گناهانتان و به سوی خدا دست دعا بلند کنید» دعا کنید در روز و شب‌ها و سحرها. خداوند دعای شما را مستجاب می‌کند.
« فَاِنها اَفْضَلُ السّاعاتِ یَنظُرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَُّ فیها بِالرَّحْمه اِلی عِبادِهِ یُجیبُهُم اِذا ناجَوْهُ »وقتی با خدا مناجات می‌کنند خدا هم با آنها سَر و سِّر دارد و می‌پذیرد آدمی را ،این ماه ماه پذیرفته شدن انسان است، ماه ضیافت خداست، ماه مهمان شدن خداست.
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.
حلول ماه مبارک رمضان راپیش روداریم
هشت نکته رادرخطبه اول به محضرشما نمازگزاران عزیزتقدیم کردم که اگر کسی آنها رارعایت کند جزءروزه داران واقعی قرار میگیرد که پیامبر اکرم {ص}پاداش او.را اینگونه بیان میفرماید:
قال (ص) «اِن الله تبارک وَ تعالی الصَّوْم لی وَ انا اَجْزی به [ اُجْزی به ]اگر« اُجزی» باشد یعنی من خودم پاداش روزه‌گیر هستم. کسی که روزه می‌گیرد به من رسیده استیعنی به همه ارزش‌ها و زیبایی‌ها رسیده است.
اشاره ای به انتخابات هفته گذشته هم داشته باشم
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهورى و هم‌چنین پنجمین دوره شوراهاى اسلامى شهر و روستا با مشارکت بیش از ۷۰ درصد مردم به پایان رسید. این اتفاق مهم را مى‌توان بزرگ‌ترین دستاورد نظام جمهورى اسلامى در انتخابات دانست.
رقابت‌هاى انتخاباتى معمولاً بر اساس دوقطبى شکل مى‌گیرد که مى‌تواند به آراى ملت جهت و معنا ببخشد و به‌مثابه گفتمانى فراگیر اذهان عمومى را به‌ دنبال خود بکشاند. دوقطبى اصلى انتخابات ۱۳۹۶ در گام اول با محوریت مدیریت اقتصادى کشور شکل گرفت.
دکترروحانى به‌عنوان نماینده دولت مستقر، تلاش کرد تا با سیاست دفاع از وضع موجود و نوید براى رفع مشکلات کشور با به ثمر نشستن آنچه در چهار سال گذشته کاشته، آراى عمومى را به سمت خود جذب کند. وى این‌گونه اظهار کرد که براى عبور از مشکلات کشور باید به تداوم سیاست‌هاى وى اعتماد نمود.
اما جریان رقیب او، معتقد بود که دولت یازدهم در حل مشکلات کشور ناتوان بوده و نتوانسته از فرصت‌ها به‌درستى استفاده کند و علت ناکامى نه کمبود وقت، که اشتباه بودن سیاست‌هاست.
نتیجه انتخابات نشان داد که مردم وعده‌هاى رئیس جمهور مستقر را باور کرده و به وى فرصت چهار ساله داده‌اند.

photo_2017-05-26_17-32-50
به چندنکته اشاره میکنم:
۱٫این انتخابات زمانى اتفاق افتاد که منطقه با جنگ و درگیرى همراه است و مردم منطقه از فقدان امنیت در رنجند، اما دیدیم که مردم سربلند ایران در آرامش و امنیت به پاى صندوق‌هاى رأى رفتند و رئیس دولت دوازدهم را انتخاب کردند. در منطقه‌اى که انتقال قدرت در بسیارى از کشورهایش از این شاهزاده به آن شاهزاده رخ مى‌دهد، آن‌هم با دخالت و نقش تعیین‌کننده آمریکایى‌ها، اما مردم ایران در امنیت کامل از دورترین نقاط ایران تا کلانشهرهاى کشور، «جمهوریت» نظام اسلامى را به رخ کشیدند.برگزارى آرام و امن انتخابات نشان‌دهنده ثبات سیاسى یک کشور است. بى‌شک در این ثبات، نیروهاى اطلاعاتى و امنیتى، ارتش، سپاه و بسیج نیروی انتظامی ،مسؤلین اجرایی ونظارتی نقش اصلى را ایفا مى‌کنند.که لازم است ازهمه آنها تقدیروتشکرنمایم.

photo_2017-05-26_17-33-08
۲٫ نگاهى به حجم بالاى مشارکت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت که آن‌را جزو انتخابات‌هاى تاریخى ایران کرد، بیانگر این واقعیت است که مردم ایران دعوت رهبر انقلاب را براى مشارکت در انتخابات لبیک گفته‌اند و فارغ از جناح‌بندى‌هاى سیاسى، رأى خود را به صندوق اقتدار نظام جمهورى اسلامى انداخته‌اند تا در آشفته‌بازار ناامنى در خاورمیانه، وجود چنین پشتوانه مردمى براى نظام جمهورى اسلامى نیز فکر دشمنان براى هرگونه تعرض و تجاوز به ساحت کشور را آشفته مى‌سازد. {تکبیرنمازگزاران}
۳٫ مردم با حضورى معنادار بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامى بیعت کردند و به نظام جمهورى اسلامى ایران آرى گفتند. این حضور باشکوه بار سنگینى براى دولتمردان ایجاد کرده است که امیداست بتوانند از عهده آن برآیند. براى پاسخگویى به این همه مشارکت و حضور مردم، رئیس جمهور منتخب باید اولویت‌هاى مهم جامعه را در نظر بگیرند و از تمامى ظرفیت‌هاى قوه مجریه استفاده کنند و از چالش‌هاى جناحى به جدّ پرهیز کرده و به نابسامانى‌ها و تبعیض‌هاى جامعه توجه کنند و براى برطرف کردن محرومیت‌ها قدم بردارند. زیرا انتظار مردم از دولتمردان مضاف بر پاسدارى از دین، تحقق اهداف انقلاب اسلامى، حرکت در خط ولایت و ایستادگى در برابر دشمن است {تکبیرنمازگزاران}
۴٫با پایان یافتن رقابت‌هاى انتخاباتى و اعلام نتایج قطعى انتخابات، زمان رفاقت‌ها فرا رسیده است تا همگان در کنار هم به ساخت آینده‌اى درخشان براى کشور بپردازند. آینده‌اى که مردم براى درخشان‌تر شدن آن به پاى صندوق‌ها آمدند
امید که دولت دوازدهم فارغ از تعصبات سیاسى، انتقادات وارد و منطقى رقباى سیاسى خود را بپذیرد و براى رفع و اصلاح سیاست‌ها در جهت پیشرفت کشور تلاش کند و در مسیر حل مشکلات کشور کوشا باشد. {تکبیرنمازگزاران}
اشاره کوتاهی هم به حکومت جائر و سرکوب گر بحرین داشته باشم:
حکومت بحرین در روزهاى اخیر با افزایش فشارها و جنایت‌هاى خود علیه مردم، دست به خشونت علیه مدافعان منزل آیت‌الله شیخ عیسى قاسم زده و با خونریزى، تلاش در دستگیرى و برخورد با این رهبر مذهبى مردم را دارد. مطابق اخبار منتشرشده، ماموران حکومتى بحرین که مورد حمایت ماموران خارجى سعودى هستند، با یورش و تهاجم به مردم و ضرب و شتم گسترده آنان، آیت‌الله شیخ عیسى قاسم، رهبر مذهبى مردم بحرین را دستگیر و به مکان نامعلومى منتقل کرده‌اند.

در این میانه باید توجه داشت که این جنایات از سوى رژیم آل خلیفه در حالى صورت مى‌گیرد که مدعیان حقوق بشر چشم بر سرکوب جنایتکارانه این رژیم بسته‌اند. رژیم آل سعود که شریک جرم اصلى و در بسیارى از موارد عامل سرکوب مردم بحرین است، در همین روزها میهمان رئیس جمهور جدید آمریکا بود و مقامات غربى بدون هیچ خجالتى به فروش تسلیحات بیشتر و بیشتر به رژیم‌هاى سرکوبگر و ضد انسانى منطقه افتخار مى‌کنند. هیچ‌یک از سران غربى، رژیم سفاک آل سعود و آل خلیفه را به‌خاطر چنین جنایاتى تحت فشار و تحریم قرار نمى‌دهند و همه در پشت صحنه از جنایات آل خیلفه و آل سعود در منطقه علیه مردم کشورهاى منطقه و همسایگان آن‌ها حمایت مى‌کنند. این چهره‌ى کریه حقوق بشر دروغین غربى است. این نمادى آشکار از تزویر و خیانت غرب به آرمان‌ها و شعارهایى است که یک‌سویه علیه مخالفان خود از آن بهره مى‌برند.یعنی یک ائتلاف عربی-غربی صورت گرفته است
امابداننداین ائتلاف وبرخورد خشونت‌آمیز با مردم و کشتار جوانان بحرینى و سرکوب علماى دین راهى به ثبات و تثبیت حکومت بحرین نخواهد گشود بلکه حکومتى که به سرکوب مردم روى آورد و با جنایت به‌دنبال ایجاد رعب در ساکنان یک سرزمین باشد، به‌واسطه جنایت علیه مردم، سرنگون خواهد شد. {تکبیرنمازگزاران}
{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --