اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: جناح‌هاى مختلف دولت آمریکا،باهرمرام ومسلکی،درعدم وفاى به عهددربرابرایران،اشتراک‌نظردارند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: جناح‌هاى مختلف دولت آمریکا،باهرمرام ومسلکی،درعدم وفاى به عهددربرابرایران،اشتراک‌نظردارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته ۹۵/۰۸/۲۱به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- مؤمن ۵ علامت دارد.

۲- امام حسین{ع}غیرت ا… بود.ماهم بایدپیرو امام بوده و غیرت ا… باشیم.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱-. کتاب یک غذاى روح است؛وچنان‌چه کتاب خوبی باشد، روح را تقویت مى‌کند.

۲-به تجربه ثابت شده است جناح‌هاى مختلف دولت آمریکا،باهرمرام ومسلک وشیوه رفتارى،درعدم وفاى به عهددربرابرایران،اشتراک‌نظر دارند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

img_6899
در ابتدای خطبه اول خودم و همه شما را به تقوای الهی دعوت و توصیه می کنم .
بحث این هفته وهفته آینده ماپیرامون زیارت اربعین است.روز بیستم ماه صفر، روز اربعین و به گفته شیخ مفید و شیخ طوسی{رحمت الله علیهما}بازگشت اهل حرم امام حسین علیه السلام از شام به مدینه، و روز ورود اولین زائر آن حضرت جابربن عبدالله انصاری به کربلا، جهت زیارت امام حسین علیه السلام است . زیارت آن حضرت در این روز مستحب است. که به فرموده امام حسن عسکری علیه السلام از نشانه های مؤمن است.
قال العسکری علیه السلام: “علامات المؤمنین خمس : صلاهُ الاحدی و الخمسین و زیارهُ الاربعین والتـَختم فی الیَمین و تـَعفیرُ الجـَبین و الجَهر ببسم الله الرحمن الرحیم”

از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده که فرمودند:
مؤمن ۵ علامت دارد: ۱- بلند گفتن بسم ا… الرحمن الرحیم. اگر به مکه ومدینه مشرف شده باشید، می دانید که آنها این جمله نماز را آهسته می خوانند. این سنت قبیح را معاویه گذاشت. معاویه در حدودبیست سالی که به عنوان خلیفه در شامات حکومت می کرد، رسما بخش نامه درست کرد برای از بین بردن نام و یاد امام علی (ع)، و فرمان داد بسم ا… را آرام بخوانید تا یاران علی (ع) شناخته شوند.
خصوصیت دوم مومن: سجده برخاک، سوم : ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز که ۱۷ رکعت آن واجب و ۳۴ رکعت آن نافله است، چهارم: انگشتر در دست راست داشتن و پنجم زیارت اربعین که موضوع بحث این هفته وهفته آینده است.
اهمیت زیارت اربعین و درسهای استقامت و پیروی از آن
زیارت اربعین یعنی روز اربعین درکربلا باشید یعنی یکی از نشانه های مومن اینست که در اربعین امام حسین را در کربلا زیارت کندحالااگرنشدازراه دورحضرت اباعبدالله روزیارت کنید.
در باب زیارت اربعین آمده است،صفوان جمال نزد امام صادق(ع) می رود و می گوید : من می خواهم جد غریب شما را زیارت کنم چگونه اینکار را انجام دهم.
ابتداصفوان جمال رامعرفی کنم،صفوان جمال کیست؟
صفوان جمال یکی ازشاگردان خالص و خاص امام صادق(ع) و امام موسی کاظم (ع) بود و شغلش ساربانی بود . چند صد شتر داشت که به مردم کرایه میداد. زمان امام کاظم(ع)، هارون الرشید همه شترهای صفوان را از ۴۰ روز قبل و با قیمت ۲ برابر برای رفتن به حج اجاره کرد. وقتی صفوان خدمت امام کاظم(ع) رسید( امام از غیبت وشهود خبردارد)
امام(ع) به او فرمودند: شنیده ام می خواهی شترهایت را به هارون اجاره بدهی. صفوان پاسخ داد بله، برای ۴۰ روز بعد و برای رفتن به حج، پول خوبی هم می دهد. امام(ع) پرسیدند: آیا حاضری هارون زنده بماند تا بازگردد و پول شترهایت را برگرداند؟ صفوان گفت: بله، در غیر اینصورت به پول شترهایم نمی رسم.
امام(ع) فرمود: همینکه راضی به یک روز زنده ماندن ظالم هستی حتی برای رفتن به مکه، توهم ظالم هستی. هرکس راضی به ظلم باشد از ظالمین است. صفوان خیلی ترسید و پرسید: حالا چه کار کنم؟ امام(ع) پاسخ دادند قراردادت را فسخ کن وشترهایت را به او اجاره نده. صفوان نمی توانست بی دلیل قرارداد را فسخ کند. خودش را تا آخر عمر به بیماری زد، شترهایش را هم فروخت و به هارون گفت من بیمار شدم و پیر وفرتوت و ناتوانم. شما هم از جای دیگر شتر کرایه کنید.ببینیدچقدرتعبددارد.
تعبدما چه مقداراست ؟الان علما می گویند خمس واجب است و هرکس خمس مالش را ندهد نمی تواند دراموالش تصرف کند.
در زیارت اربعین آمده است. صفوان جمال نزد امام صادق(ع) می رود و می گوید : من می خواهم جد غریب شما را زیارت کنم چگونه اینکار را انجام دهم. امام(ع) گریه کردند و بعد فرمودند: ای صفوان دو رکعت نماز می خوانی و به حرم جد ما برو و اینگونه زیارت کن: یک زیارت نامه دو صفحه ایست درکتاب مفاتیح به نام زیارت اربعین که من چند فرازاول از آن را برای این جلسه انتخاب کرده ام:
اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ ؛ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ ؛ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکرُباتِ
سلام بر ولى خدا و دوست او سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب و سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده ‌اش سلام بر حسین مظلوم و شهید

“السلام علی اسیر الکربات”سلام برآقایی که گرفتار بلاها بود. یعنی: ارباب بی کفن ما گرفتار سختی های مختلف شد. شیعه از بلا وابتلا نباید بترسد. هیچ بلایی نبود که در کربلا نباشد. هر بلایی سر شما آمد یاد امام(ع) افتاده و گریه کنید. بلا برای شما آسان می شود. هر بلایی سر شما آمد بگویید برای آقای بی کفن ما که بدتر از این بلاها به اورسید. یکی از گرفتاریهای امام، خیمه ها بود. امام سجاد(ع) فرموده اند: وقتی شمر ملعون می خواست سر از تن پدرم جدا کند، ایشان نگاهشان به خیمه ها بود. امام غیرت ا… بود. ماهم باید پیرو امام بوده و غیرت ا… باشیم. ما چه فکری برای حجاب زن و بچه هاودختران وزنان جامعه کرده ایم؟ برای مجالس جشنی که درنقاطمختلف برگزارمیشود چه فکری کرده ایم؟باید این موضوع در فکر ما باشد که من چه کار کنم که حجاب زنان بهتر شود؟ حتی اگر کاری نتوانید انجام دهید همینکه در این راه گام بگذارید ماجور هستید.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم
۲۴آبان روز کتابخوانی وروزگرامیداشت مرحوم حضرت علامه طباطبایی {ره}

کتاب‌خوانى باید یک سیره و سنّت رایج بین مردم ما بشود، کتاب بخوانید و به فرزندانتان هم یاد بدهید، خانمها در خانه کتاب بخوانند و معلومات بیندوزند. کتاب یک غذاى روح است؛ یک نوشیدنى روح است و چنان‌چه کتاب خوبی باشد، روح را تقویت مى‌کند.
کتاب‌خوانى باید در جامعه ترویج شود و این‌کار بر عهده همه دستگاه‌هایى است که در این‌زمینه مسؤولند؛وازمدارس ابتدایی هم بایدشروع شود برنامه‌هایى باید باشد که کودکان را از اوان کودکى به خواندن کتاب عادت بدهد؛ انهم خواندن با تدبر، خواندن همراه باتحقیق
سالروزبزرگداشت علامه طباطبایی هم هست اشاره ایداشته باشم:علامه طباطبائی(ره) از نوادر مفسرانی بود که غواصانه وارد دریای قرآن شدند و ماهرانه گوهرشناسی کردند و مقتدرانه گوهرها را عرضه کردند چون همواره قرآن را با عترت طاهرین هماهنگ می دید و هماهنگ تفسیر می کرد و انس با این تفسیر نشان می دهد که علامه طباطبائی در هنگام معنی کردن آیات، روایات را در نظر داشتند یعنی در بحث تفسیری به روایات توجه داشتند و در بحث روائی هم قرآن را اصل قرار می دادند که این روایات باید بر قرآن کریم عرضه بشود
همانطور که خود علامه در مقدمه جلد اول تفسیرالمیزان نوشته اند روش کلی ایشان در المیزان، توضیح و تفسیر آیه با آیات دیگر است و اینکه خود آیات قرآنی و روایات اهل بیت برای تبیین و تفسیر مفاهیم قرآنی، بهترین راه است که درصدر اسلام نیز مورد عمل بوده است و البته می دانیم که این امر نشان دهنده احاطه و تسلط کامل ایشان بر آیات و روایات مربوطه است که به عنوان مهمترین شاخصه ها می تواند مطرح باشد ان شاءالله همه ما بتوتنیم ازاین تفسیرگرانسنگ بهره ببریم.

اشاره ای به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان
بنده دراین فرصت کوتاه به دوفرازازسخنان معظم له اشاره میکنم
نکته اول: آمریکا همان جنایتکارقدیمى است‌
على‌رغم جنایت‌هاى بیش از حد و غیرقابل چشم‌پوشى آمریکاى ستم‌پیشه درحق تمام انسان‌ها و به‌ویژه درحق کشورعزیزایران، در طول دوران ایجاد رابطه ظالمانه آن کشور با کشور ما و حتى درزمانى که ایران و دولتمردان کاملاً در اختیار آمریکا بودندمتأسفانه عده‌اى غافل، کم‌فهم وکج‌اندیش و یا کسانى‌که منافع نامشروع خود را با حمایت از ابرجنایتکاران تعریف مى‌کنند، به‌دنبال پاک کردن چهره ناپاک دشمن و بزک کردن آن براى جامعه هستند، این افراد آنقدر ساده و بى‌تحلیل هستندکه از تجربیات برخوردکشورهاى غربى و آمریکا عبرت نمى‌گیرندکه چگونه با نوکران خود پس از اتمام تاریخ مصرفشان برخورد مى‌کنند و آن‌ها را به‌راحتى قربانى خود مى‌کنند.{طنین شعارمرگ برآمریکای نمازگزاران}
نکته دوم:اعتمادبه آمریکا اشتباه تاریخى‌
ضرورت دارد که مردم، جوانان وبه‌ویژه کسانى‌که درمسندقدرت مستقرمى شوندبدانندکه، ایران در مواجهه با آمریکا با اشخاص و احزاب و گروه‌هاى مختلف روبه‌رو نیست، بلکه با ساختار مشخصى به نام دولت آمریکا روبه‌روست که چارچوب‌هاى اندیشه‌اى و رفتارى مستحکمى دارد. نباید تصور نمود که حضور فلان گروه و حزب در کاخ سفید، یعنى تغییر اساسى رفتار. چنان‌که به تجربه ثابت شده است جناح‌هاى مختلف دولت آمریکا، با هر مرام و مسلک و شیوه رفتارى، دربى‌صداقتى و عدم وفاى به عهد در برابر ایران، اشتراک‌نظر دارند. درطول مدت سه مرحله مذاکرات مقامات خارجه ما با آمریکائى‌ها درموضوعات مختلفى همچون آزادى گروگانهاى آمریکا در لبنان، مسأله افغانستان و بحث عراق، و حتى مسأله مذاکرات هسته‌اى که منجربه توافق‌نامه‌اى به‌نام برجام شد، آمریکا و متحدانش پاسخ اعتماد ایران را با بى‌صداقتى خود دادند. شاید بهتر باشد اکنون جمله معروف بیانیه جرج بوش پدر را بار دیگر و به‌صورت صحیح آن بخوانیم: «حسن‌نیت، همیشه حسن‌نیت نمى‌آورد»
حضرت آیت‌الله امام خامنه‌اى دردیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان با اشاره به مقطع تاریخى گذشته و دوران ملى شدن صنعت نفت و اعتماد دکتر مصدق به آمریکائى‌ها در این خصوص فرمودند: «اعتماد و امید به آمریکا اشتباه تاریخى دکتر مصدق (نخست وزیر آن مقطع) است؛ مصدق براى مقابله با انگلیس به آمریکا تکیه کرد و همین‌ خوش‌بینى و ساده‌اندیشى و غفلت، زمینه‌ساز موفقیت کودتایى آمریکایى شد، کودتایى که همه زحمات ملت را در ملى کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته پهلوى را احیا کرد و ایران عزیز را ۲۵ سال در معرض شدیدترین صدمات ملى و ضربات سیاسى – اقتصادى و فرهنگى قرار داد.لذاملت مااجازه نخواهندداد مجددچنین اشتباهی درتاریخ ثبت گردد{تکبیرنمازاران}
تصمیم داشتم اشاره کوتاهی به انتخابات ریاست جمهورى آمریکاکه روزهای گذشته برگزارشدداشته باشم که ان شاءالله درفرصت دیگری صحبت خواهم کرد.
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --