اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضورهیأتهاوشخصیتهای مختلف درمراسم تحلیف،نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضورهیأتهاوشخصیتهای مختلف درمراسم تحلیف،نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته بیستم/مردادماه/نودوشش با حضور اقشارمختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

************************************************************************************

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-توصیه های حضرت خضر به حضرت موسی(ع)

۲- انسان های لجوج کمترتن به گذشت می دهندوسخن وگفتارخویش رابه هرشکلی می خواهندبه کرسی بنشانند.

۳- لجاجت اولش جهل و آخرش پشیمانی است.

************************************************************************************

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- برای صنعتی شدن کشورهای درحال توسعه، صنایع کوچک نقش بسزایی دارند

۲- تعیین روز زیارتی مخصوص برای امام رضا(ع)خط بطلانی براندیشه‌های فرقه‌های باطل شیعه درگذشته است.

۳- ۲۶مردادماه یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است

۴- حضورهیأتهاوشخصیتهای مختلف درمراسم تحلیف،نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی است

*************************************************************************************

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                      بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-08-12_01-36-22

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع بحث:توصیه های حضرت خضر به حضرت موسی(ع)

امام صادق علیه السلام : قَالَ انْهَ موسی بْنِ عِمْرَانَ حین أَرَادَ انَّ یفارق الْخُضَرِ قَالَ اوصنی فکان مِمَّا أَوْصَاهُ انَّ قَالَ لَهُ ایاک وَ اللجابه وَ انَّ تمشی فی غیر حَاجَّهُ أَوْ تضحک مِنْ غیر عَجبٍ وَ اذکر خطیئتک وَ ایاک وَ خطایا النَّاسِ 

موسی بن عمران هنگام جدایی از خضر به او گفت: به من سفارش کن پس از جمله سفارش های او این است که گفت: از لجاجت، و رفتن بدون نیاز و خندیدن بدون تعجب برحذر باش به یاد گناه خود باش از خطاء مردم بر حذر باش(  امالی صدوق، ص ۱۹۴ ) «الشافی فی العقاید، الاخلاق و الاحکام و امالی»

این روایت اشاره دارد به بعدازآن سفرتاریخی فرمود: هذا فِراقُ بَینِی وَ بَینِکَ…؛ اینک وقت جدایی من و تو است

امام باقر(ع) فرمود: اگر چنانچه موسی در مصاحبت خضر صبر می‌کرد و با بی‌صبری از او مفارقت نمی‌کرد، عجایبی نصیبش می‌شد! زندگی یکسان نیست روزی عسر و روزی یسر . روزی ناراحتی و روزی فرح به نص قرآن کریم « إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا » در صورت صبر و مقاومت بعد از هر عسر و ناراحتی شاهد یسر و فرج و پیروزی خواهم بود خداوند به مادر موسی الهام فرمود: موسی را به آب نیل پرتاب کن آنرا به آغوش شما بر خواهم گردان و سفیر خود خواهم کرد. مادر موسی اگر چه خیلی دلهره مادری داشت با توکل به خدا و صبر، عسر وی به یسر مبدل گشت و این امر برای همه ما درسی است که در وقت ناراحتی و عسر با صبر خود توفیق و پیروزی بدست آوریم .

حضرت موسی در حیات خود با سه مظهر فساد و سه پرچم دار زور و زر و تزویر روبرو بود. با توکل به خدا با زور فرعون و زر قارون و تزویر هامون و سامری مبارزه کرد .اما طبق آیات قرآن دراین قضیه بیصبری کرد

چهارنکته درروایت است که تقدیم میکنم باشد که برای همه مادرسی باشد

نکته اول: فکان مِمَّا أَوْصَاهُ انَّ قَالَ لَهُ ایاک وَ اللجابه:از جمله سفارش های او این است که گفت: از لجاجت برحذرباش

معلوم است توصیه ای دیگری هم داشته است

لجاجت، اصرار و مقاومت بر امر نادرست، زشت ، خلاف حق و تداوم در مسیر باطل و ناصواب است لجاجت دربحث،لجاجت درعمل،لجاجت بادوست ،بادشمن ،با همکار،باهمسر وبافرزندحتی لجاجت با خود!!

انسان های لجوج کم تر تن به گذشت می دهند و سخن و گفتار خویش را به هر شکلی می خواهند به کرسی بنشانند. از این روست که شکست این افراد در ارتباط اجتماعی و زندگی خانوادگی از همان آغاز معلوم است.

در آیه ۷ سوره نوح آمده است: وَإِنِّی کُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ وَأَصَرُّوا وَاسْتَکْبَرُوا اسْتِکْبَارًا؛ و من هر زمان آنها را دعوت کردم و تا با بازگشت و توبه به سویی خدا ، تو آنها را بیامرزی، انگشتان خویش را در گوشهایشان قرار داده ولبا سهایشان را بر خود پیجیدند و در مخالفت اصرار ورزیدند و به شدت استکبار کردند. در این آیه مفهوم لجاجت با واژه اصرار بر مخالفت با حق از سوی قوم نوح تبیین شده است.

بسیاری از مردمان همانند کودکان لجبازی می کنند؛ چرا که لج و لجبازی، تنها اختصاص به این طبقه سنی ندارد. دیده شده که حتی بزرگان و نخبگان اجتماع نیز گاه به لج و لجبازی می افتند و جامعه را با بحران گوناگون اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حتی نظامی مواجه می سازند و با این که برای دولت و ملت، زیان های کلانی را به همراه دارد و امنیت ملی و مشروعیت نظام را تهدید می کند، با این همه لجبازی کودکانه نخبگان و رهبران سیاسی کشور، ادامه می یابد و کسی هم کوتاه نمی آید و برای رو کم کنی بر همان مواضع خویش پافشاری می کنند.

photo_2017-08-12_01-31-29

عوامل لجاجت

۱-جهالت و نادانی: بسیاری از خصلت های زشت و ناپسند در آدمی ریشه در جهالت و نادانی انسان دارد. از جمله آثار جهالت و نادانی، لجاجت است. پیامبر گرامی (ص) در تبیین ریشه های لجاجت در انسان ها فرمودند: «إیّاک و اللجاجه فإنّ أوّلها جهل و آخرها ندامه، بپرهیز از لجاجت که اولش جهل و آخرش پشیمانی است».(میزان الحکمه، ج۸، ص ۴۸۵). خداوند، جهل و نادانی را عامل اصلی لجاجت مردمان در برابر حق می داند و می فرماید که علت این که برخی از مردمان با همه نشانه ها و آیات و معجزات هرگز ایمان نمی آورند، بهانه گیری می کنند و لجاجت می ورزند، جهالت و نادانی ایشان است: و اگر فرشتگان را بر آنها فرستیم و مردگان را به سخن آریم و هر چیز را به گواهی صدق و اعجاز بر آنها بر انگیزیم باز ایمان نخواهند آورد

۲-تکبّر و إستکبار: عامل دیگری که قرآن برای لجاجت بیان می کند، روحیه خود بزرگ بینی و منش استکباری است. متکبر و خود بزرگ بین کسى است که بخواهد با ترک پذیرفتن حق، خود را بزرگ جلوه داده و خود را بزرگ تر از آن بداند که حق را بپذیرد. این حسِ خود برتربینی، به شخص اجازه نمی دهد که به سخنی غیر از سخن خود گوش کند و به همین جهت بدون هیچ دلیل و حجتى از پذیرش حق سر برمى‏تابد.( ترجمه المیزان، ج‏۱۲، ص ۳۳۳ ) خداوند در آیه ۲۲ سوره نحل تبیین می کند که چگونه روحیه تکبر و خودبرتربینی به منش استکباری می انجامد و اجازه نمی دهد تا شخص در برابر حق سر فرود آورد و آن را بپذیرد.

۳-حسادت: از جمله عوامل لجاجت و ستیزه جویی لجوجانه، حسادت است. این صفت شوم و ناپسند صاحبش را وادار به انواع مخالفت ها و ستیزه جویی های پایدار می سازد و به قدری خطرناک است که باید از شر آن به پروردگار عالم پناه برد (سورۀ ناس) و راه گذشت واغماض در پیش گرفت. قرآن مجید انگیزه اهل کتاب از مخالفت با مسلمین را حسادت می داند و در عین حال توصیه به عفو و گذشت می نماید و چنین می فرماید: آیا حسد میورزند نسبت به مسلمانان چون آنها را خدا بفضل خود برخوردار نمود (نساء، آیه ۵۴)

۴-بغض و کینه: بعضی از انسان ها این خوبی را دارند که اگر بدی دیدند کینه به دل نمی گیرند، هرچند ممکن است در آن لحظه تاب و تحمل در مقابل آن بدی را نداشته و برآشوبند، اما بعد آن را فراموش می کنند و در دل بغض و کینه ای از آن ماجرا ندارند، این گونه افراد خصومت و مخالفتشان مقطعی و موردی است، و زود به حال طبیعی و دوستی سابق برمی گردند، اما برخی دیگر، هرگز در درون خود بدی ها را نمی بخشند وفراموش نمی کنند، هرچند ممکن است به ظاهر با آن بدی برخودی نکنند و واکنشی نشان ندهند اما کینه ای از آن در دل می گیرند و در انتظار فرصت برای انتقام گرفتن هستند. این کینه درونی ریشه و سرچشمه خصومت ها و تداوم دشمنی ها و لجاجت در مخالفت و نزاع است و مانع از بوجود آمدن جوّ برادری و دوستی است. مخالفت های پیگیر و خصومت ورزی های لجوجانه ای که پس از پیامبر (ص) در مقابل حضرت علی (ع) شکل گرفت از جمله معمول کینه هایی بوده که از آن حضرت به دل داشتند چنان چه در دعای ندبه می خوانیم: «فأودع قلوبهم أحقاداً بدریّهً و خیبریّهً و حنینیّهً و غیرهنّ فأضبت علی عداوته و أکبّت علی منابذته»، و به دل آنها کینه ها سپرد و از بدر و خیبر و حنین جنگهای دیگر بدینجهت همه به دشمنی با او برخاستند و سعی در حذف و نابودی او نمودند.

نکته دوم: انَّ تمشی فی غیر حَاجَّهُ:ازرفتن بدون نیاز برحذر باشرفت وآمدهای بیدلیل

خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن مجید(مومنین/۱۱۵؛ذاریات/۵۶؛ص/۲۷) به هدف‌دار بودن نظام هستی اشاره می‌کند.

خداوند متعال در برخی از آیات قرآن، به هدف‌دار بودن خلقت اشاره می‌کند، آیاتی مانند: «أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ أَنَّکُمْ إِلَیْنا لا تُرْجَعُون ‏[مومنون/۱۱۵] آیا گمان کرده‌‏اید که ما شما را بیهوده آفریده‌‏ایم و به سوى ما بازگشت نخواهید کرد.» و یا در آیه دیگر، خداوند متعال در مورد هدف خلقت جن و انسان می‌فرماید: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون‏[ذاریات/۵۶] من جن و انس را جز براى عبادت نیافریدم‏.» و یا در آیه دیگر خداوند متعال بی‌هدف بودن خلقت را انکار می‌کند و می‌فرماید: «وَ ما خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَیْنَهُما باطِلا[ص/۲۷] آسمان و زمین و آنچه میان آنهاست بیهوده نیافریده‌‏ایم‏.»

نکته سوم: أَوْ تضحک مِنْ غیر تَعَجُّبٍ: ازخندیدن بدون تعجب برحذر باش

گاه انسان لطیفه ای را میشنود میخندد منظره ای را میبیندگناه نیست مکروه هم نیست اما بیدلیل وبی خود

نکته چهارم: وَ اذکر خطیئتک وَ ایاک وَ خطایا النَّاسِ : به یاد گناه خود باش از خطاء مردم بر حذر باش

این توصیه مهم دیگری است گناه وخطای خودراازیادنبرمرتب یادآوری کن چرا که موجب میشود توبه کنی،پشیمان شوی ،دیگرانرا تکرارنکنی،باعث میشود مغرور نشوی این غرور انسان را بیچاره میکند

عکس آن راهم میگوید گناه خودت رامرتب یادآوری کن اماعکس آن خطاها ی مردم را ازیادببرخطاهایی که نسبت به ماانجام داده اند خطاهای شخصی معمولی اینهارا فراموش کن.

*************************************************************************************

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

*************************************************************************************

اما مناسبتها:

شنبه ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک

 ۲۱ مرداد بهانه ای است برای حمایت از صنایعی که اگر چه به آنها کوچک می گویند اما بزرگ ترین تحولات اقتصادی در گرو حمایت از این صنعت است و امیدها به آینده است که با حمایت های دولت از صنعتگران و تولیدکنندگان ، موانع و مشکلات تولیدی کشور بر طرف شود و با ایجاد بازارهای منطقه ای و برنامه ریزی درست تحول چشمگیری در صنایع کوچک کشور صورت پذیرد.

برای صنعتی شدن کشورهای درحال توسعه، صنایع کوچک نقش بسزایی دارند و از شریان های اصلی اشتغال و تولید محسوب می شود.

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۲۳ ذیقعده روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا(ع) از دور و نزدیک

در باب زیارت روایت‌های متعدد نقل شده است، به گونه‌ای که در کتاب «کامل الزیاره» ابن قولویه که معتبرترین و کهن‌ترین کتاب زیارتی است که حدود هزار سال -در قرن چهارم- پیش نگارش یافته است، روایت‌های متعددی درباره ثواب زیارت ائمه(ع) آمده است.

 روایت‌های زیادی داریم که به ثواب زیارتی حضرت سیدالشهدا(ع)،و روایت‌های ثواب زیارتی امام رضا(ع) نسبت به دیگر ائمه(ع) در جایگاه دوم قرار دارد، لذادر روایتی جواد الائمه(ع) ثواب زیارتی پدر بزرگوارش را بالاتر از ثواب زیارتی امام حسین(ع) دانسته و می‌فرماید: زیارت پدرم افضل است، زیرا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را همه مردم زیارت مى‌کنند؛ اما پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمى‌کنند.

فرقه‌های باطل درون شیعه از جمله چهار امامی، شش امامی و هفت امامی جایگاهی برای امام رضا(ع) قائل نیستند،

اهل بیت(ع) از این منظر خواسته‌اند که شیعه به امام رضا(ع) توجه زیادی کند تا پاسخی به آن انحراف‌ها باشد که در اندیشه شیعه هفت امامی (واقفیه) رخ داد، زیرا آن‌ها معتقد به این بودند که امام کاظم(ع) آخرین امام بوده است و از دیده‌ها غائب شده و یک روز ظهور می‌کنند! بنابراین امامت امام رضا(ع) را انکار کردند.

 اهل‌بیت(ع) خواستند این سرخط را به شیعیان بدهند که این انحراف، انحراف باطلی است و تعیین روز زیارتی برای امام رضا(ع) خط بطلانی بر اندیشه‌های فرقه‌های باطل شیعه باشد، بنابراین حرکت شیعیان از شهرهای مختلف آن هم در زمان عباسیان برای زیارت حرم امام رضا(ع) برای یک روز خاص بسیار ارزشمند بوده است.

*************************************************************************************

photo_2017-08-12_01-31-22

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲۴ ذیقعده آغاز بازگشت افتخارآفرین اولین گروه آزادگان ۸ سال دفاع مقدس به میهن اسلامى (۱۳۶۹ ه.ش)

دراین روزمیهن اسلامی شاهد حضور عزیزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

*************************************************************************************

اشاره ای به مراسم تحلیف رئیس جمهرکه شنبه گذشته برگزارشد

روز شنبه رئیس جمهور دوازدهم ایران با برگزارى مراسم تحلیف و سوگند در محضر قرآن کریم، رسماً سکان قوه مجریه کشور را براى ۴ سال آینده به دست گرفت. مراسم تحلیف مطابق قانون اساسى، رویه ثابت همه دوره‌ها بوده و بخشى از مناسبات سیاسى معمول در کشور براى شروع به کار دولت جدید است که در این دوره هم انجام ‌شد. بنابراین از این حیث تفاوتى با سایر موارد ندارد اما به نظر مى‌رسد استقبالى که از دعوت جمهورى اسلامى براى شرکت در این مراسم از سوى هیأت‌هاى خارجى و شخصیت‌هاى سیاسى صورت‌گرفته، تفاوت‌هایى را نسبت به تحلیف‌هاى گذشته به‌وجود آورده است.

حضور نمایندگان کشورهاى اروپایى در این مراسم‌، بى‌ارتباط با رأىآورى آقاى ترامپ و سیاست‌هاى بین‌المللى وى که موجب نگرانى اروپایى‌ها مى‌شود، نیست.

حضور گسترده هیأت‌هایى از کشورهاى مختلف‌،برخى کشورهاى حوزه شمال آفریقا، حضور هیأت‌هایى از کشورهایى که در معرض آسیب گروه‌هاى تکفیرى تروریستى هستند، همچون سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان،بى‌ارتباط با نقش منطقه‌اى جمهورى اسلامى ایران در مقابله با جریان تکفیرى تروریستى نیست، چراکه این جریان موجب نگرانى‌هایى در سطح دنیا و برخى از مناطق خاص مثل شمال آفریقا، آسیاى میانه و آسیاى جنوب غربى شده که قطعاً بخشى از شرکت‌کنندگان با توجه به نقش راهبردى جمهورى اسلامى در مقابله با این جریانات تکفیرى تروریستى در مراسم حضور یافتند.

 آمدن این میزان از شخصیت‌ها و هیأت‌هاى سیاسى به جمهورى اسلامى براى شرکت در مراسمى که کاملاً جنبه داخلى دارد، نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی و استحکام نظام است و بیهوده بودن دشمنى‌ها علیه ایران را نشان مى‌دهد. قطعاً آمدن این هیأت‌ها با محاسباتى صورت مى‌گیرد و آن‌ها حتماً به پیامدهاى این حضور توجه دارند و این نشان مى‌دهد که آن‌ها فایده ارتباط با نظام جمهورى اسلامى را از هزینه‌هاى احتمالى آن بالاتر مى‌بینندکه درواقع نمىتواند خوشایند دشمنان جهانى و منطقه‌اى ما باشد.

مجموعه کشورهاى اسلامى نسبت به سرنوشت فلسطین حساس‌اند و امروز پرچم‌دار اصلى مبارزه با صهیونیزم و دفاع از موجودیت فلسطین، جمهورى اسلامى ایران است، امروزه تروریسم یک تهدید مشترک براى مجموعه کشورهاى اسلامى است و پرچم‌دار مبارزه میدانى، عینى و قطعى با این جریان منحوس تکفیرى که مخدوش‌کننده اسلام و جهان اسلام است، جمهورى اسلامى ایران است و همین‌طور دشمنى‌هایى که با جهان اسلام صورت مى‌گیرد و اعتماد به نفسى که در نظام مقدس جمهورى اسلامى براى مقابله با این دشمنى‌ها وجود دارد، الهامبخش سایرین است. بنابراین مى‌شود شرکت گسترده و فعال هیأت‌هایى از جهان اسلام را در این‌راستا ارزیابى کرد.

انتظارات مردم ورهبرى ازآقاى روحانى‌

بر اساس پیمایش سراسرى که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى انجام داده و نتایج آن اخیرا منتشر شده است؛ مهم‌ترین مطالبات مردم آشکار شده است. از مردم سؤال شده به نظر شما در حال حاضر مهم‌ترین مشکل جامعه چیست؟ و هر کس فقط بایستى یک مورد را ذکر کند. پاسخ‌ها به ترتیب ذیل بوده است: گرانى و تورم، فقر و کمبود امکانات، مسائل و مشکلات اقتصادى، بى‌عدالتى و تبعیض، اعتیاد، مواد مخدر، دخانیات، کمآبى، بى‌سوادى و فقر فرهنگى، کم‌کارى و مدیریت غلط مسؤولان، معضلات اجتماعى، فساد، فساد اقتصادى، نقض قانون و بىقانونى، بالا رفتن سن ازدواج و طلاق، تجمل‌گرایى و کمرنگ شدن ارزش‌هاى مذهبى، بدحجابى، تحریم و مذاکرات هسته‌اى، پارتىبازى، دروغ و دورویى، مسکن، مسایل سیاسى، ناامنى و جرم، مشکلات جوانان، سلامتى و بیمارى، آلودگى آب و هوا و محیط زیست، نبود آزادى، شبکه‌هاى اجتماعى، بى‌توجهى به درخواست‌هاى مردم و…

در مراسم تنفیذ حکم حجت‌الاسلام حسن روحانى براى تصدى پست ریاست جمهورى در دولت دوازدهم که پنجشنبه برگزار شد، مقام معظم رهبرى به تبیین سه جهت‌گیرى دولت آینده پرداختند و فرمودند: «پرداختن به مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات معیشتى و اقتصادى» به‌عنوان اولویت اصلى، «تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملت‌ها و دولت‌ها» و «ایستادگى همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه‌طلبان»، سه جهت‌گیرى اصلى است که باید به‌طور همزمان در دستور کار دولت باشد.
در حکم تنفیذ ریاست جمهورى که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدى گلپایگانى ، رئیس دفتر رهبرى آن‌را قرائت کرد، مقام معظم رهبرى فرموده بودند: «لازم مى‌دانم بار دیگر درباره‌ى اجراى برنامه‌ى اقتصاد مقاومتى و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلى تأکید کنم.»

حل مشکلات اقتصادى را موکول به توسعه روابط با غرب نکنیم‌

آمریکا باید در مقابل عهدشکنى‌ها و زیاده‌خواهى‌ها علیه ایران، صداى واحد بشنود

دولت و مجلس به‌دنبال اقدام متقابل باشند؛ چراکه تجربه نشان داده است مقابله قاطع با چنین زیاده‌خواهى‌هایى سبب کوتاه آمدن دشمن مى‌شود؛ اما اگر دشمن متوجه شود که در داخل کشور براى مقابله مؤثر با این اقدامات، اجماع و اتحاد وجود ندارد، در ادامه راه خود جرىتر هم خواهد شد.

اگرچه مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شوراى اسلامى با حضور شخصیت‌ها، مسؤولین و مهمانان داخلى و خارجى با برگزارى مناسب و در شأن نظام اسلامى ازلحاظ حضورگسترده مقامات، پذیرایى و امنیت‌ بى‌نظیر برگزار شد ، ولى حواشى دامنهدارى که از این مراسم منتشر شد – ماجراى عکس و سلفى گرفتن تعدادى از نمایندگان مجلس بدون رعایت عرف دیپلماتیک بود.

انتشار این تصاویر فارغ از نگاه جریانى و داخلى، اقدامى اشتباه و ناصواب است. اگرچه این حرکت یک خبط و خطا براى آن نمایندگان محسوب مى‌شود ولى ارتباط دادن آن با عزت و غیرت ایرانى کار درستى نیست و نباید با دشمن براى زیر پا گذاشتن عزت ایران همگام شد. تاریخ ایران پر است از صحنه‌هاى عزت و اقتدار مانند ایثارگرى‌هاى‌ بینظیر رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، دستیابى به تکنولوژى هسته‌اى بهرغم مخالفت و اراده قدرت‌هاى بزرگ، ورود به باشگاه کشورهاى داراى پایگاه فضایى در اوج تحریم‌ها و… که هویت اسلامى ایرانى ما را براى دنیا نمایان‌کند، بنابراین ترویج این نوع تصاویر کمک به دشمن براى وارونه نشان دادن حقیقت پرافتخار جمهورى اسلامى ایران است که باید از آن پرهیز کرد.

وقتى که یک بازیکن ورزشى در صحنه‌هاى بین‌المللى نماینده ملت ایران محسوب مى‌شود و باید رفتار خود را متناسب با جایگاه ملت مسلمان ایران تنظیم کند، به طریق اولى نماینده ملت و در جایگاه رفیع مجلس شوراى اسلامى موظف به رعایت شأن ملت ایران مى‌باشد. نمایندگان خاطى باید در اسرع وقت نسبت به عملکرد خود از مردم عذرخواهى کنند چنان‌که برخى از نمایندگان نیز همین کار را انجام دادند و ضمن پذیرش خطاى خود در این اقدام کودکانه، جلوى فضاسازى بیش از حد آن‌را بگیرند، و هم‌چنین هیأت نظارت برعملکرد رفتار نمایندگان نیز باید برخورد جدى با رفتارهاى دون شأن نمایندگى نظام مقدس اسلامى داشته باشند.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

************************************************************************************

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --