اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضورهیأتهاوشخصیتهای مختلف درمراسم تحلیف،نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: حضورهیأتهاوشخصیتهای مختلف درمراسم تحلیف،نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته بیستم/مردادماه/نودوشش با حضور اقشارمختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

************************************************************************************

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1-توصیه های حضرت خضر به حضرت موسی(ع)

2- انسان های لجوج کمترتن به گذشت می دهندوسخن وگفتارخویش رابه هرشکلی می خواهندبه کرسی بنشانند.

3- لجاجت اولش جهل و آخرش پشیمانی است.

************************************************************************************

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1- برای صنعتی شدن کشورهای درحال توسعه، صنایع کوچک نقش بسزایی دارند

2- تعیین روز زیارتی مخصوص برای امام رضا(ع)خط بطلانی براندیشه‌های فرقه‌های باطل شیعه درگذشته است.

3- 26مردادماه يکی از خاطره‌انگيز‌ترين روزهای تاريخ انقلاب اسلامی است

4- حضورهیأتهاوشخصیتهای مختلف درمراسم تحلیف،نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی است

*************************************************************************************

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                      بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-08-12_01-36-22

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع بحث:توصیه های حضرت خضر به حضرت موسی(ع)

امام صادق عليه السلام : قَالَ انْهَ موسی بْنِ عِمْرَانَ حین أَرَادَ انَّ یفارق الْخُضَرِ قَالَ اوصنی فکان مِمَّا أَوْصَاهُ انَّ قَالَ لَهُ ایاک وَ اللجابه وَ انَّ تمشی فی غیر حَاجَّهُ أَوْ تضحک مِنْ غیر عَجبٍ وَ اذکر خطیئتک وَ ایاک وَ خطایا النَّاسِ 

موسی بن عمران هنگام جدایی از خضر به او گفت: به من سفارش کن پس از جمله سفارش های او این است که گفت: از لجاجت، و رفتن بدون نیاز و خندیدن بدون تعجب برحذر باش به یاد گناه خود باش از خطاء مردم بر حذر باش(  امالی صدوق، ص 194 ) «الشافی فی العقاید، الاخلاق و الاحکام و امالی»

این روایت اشاره دارد به بعدازآن سفرتاریخی فرمود: هذا فِراقُ بَینِی وَ بَینِکَ…؛ اینک وقت جدایی من و تو است

امام باقر(ع) فرمود: اگر چنانچه موسی در مصاحبت خضر صبر می‌کرد و با بی‌صبری از او مفارقت نمی‌کرد، عجایبی نصیبش می‌شد! زندگی یکسان نیست روزی عسر و روزی یسر . روزی ناراحتي و روزی فرح به نص قرآن كريم « إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا » در صورت صبر و مقاومت بعد از هر عسر و ناراحتی شاهد یسر و فرج و پیروزي خواهم بود خداوند به مادر موسی الهام فرمود: موسی را به آب نیل پرتاب کن آنرا به آغوش شما بر خواهم گردان و سفیر خود خواهم کرد. مادر موسی اگر چه خیلی دلهره مادری داشت با توکل به خدا و صبر، عسر وی به یسر مبدل گشت و این امر برای همه ما درسي است كه در وقت ناراحتي و عسر با صبر خود توفيق و پيروزي بدست آوريم .

حضرت موسی در حیات خود با سه مظهر فساد و سه پرچم دار زور و زر و تزویر روبرو بود. با توکل به خدا با زور فرعون و زر قارون و تزویر هامون و سامری مبارزه کرد .اما طبق آیات قرآن دراین قضیه بیصبری کرد

چهارنکته درروایت است که تقدیم میکنم باشد که برای همه مادرسی باشد

نکته اول: فکان مِمَّا أَوْصَاهُ انَّ قَالَ لَهُ ایاک وَ اللجابه:از جمله سفارش های او این است که گفت: از لجاجت برحذرباش

معلوم است توصیه ای دیگری هم داشته است

لجاجت، اصرار و مقاومت بر امر نادرست، زشت ، خلاف حق و تداوم در مسیر باطل و ناصواب است لجاجت دربحث،لجاجت درعمل،لجاجت بادوست ،بادشمن ،با همکار،باهمسر وبافرزندحتی لجاجت با خود!!

انسان های لجوج کم تر تن به گذشت می دهند و سخن و گفتار خویش را به هر شکلی می خواهند به کرسی بنشانند. از این روست که شکست این افراد در ارتباط اجتماعی و زندگی خانوادگی از همان آغاز معلوم است.

در آیه ۷ سوره نوح آمده است: وَإِنِّی کُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ وَأَصَرُّوا وَاسْتَکْبَرُوا اسْتِکْبَارًا؛ و من هر زمان آنها را دعوت کردم و تا با بازگشت و توبه به سویی خدا ، تو آنها را بیامرزی، انگشتان خویش را در گوشهایشان قرار داده ولبا سهایشان را بر خود پیجیدند و در مخالفت اصرار ورزیدند و به شدت استکبار کردند. در این آیه مفهوم لجاجت با واژه اصرار بر مخالفت با حق از سوی قوم نوح تبیین شده است.

بسیاری از مردمان همانند کودکان لجبازی می کنند؛ چرا که لج و لجبازی، تنها اختصاص به این طبقه سنی ندارد. دیده شده که حتی بزرگان و نخبگان اجتماع نیز گاه به لج و لجبازی می افتند و جامعه را با بحران گوناگون اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حتی نظامی مواجه می سازند و با این که برای دولت و ملت، زیان های کلانی را به همراه دارد و امنیت ملی و مشروعیت نظام را تهدید می کند، با این همه لجبازی کودکانه نخبگان و رهبران سیاسی کشور، ادامه می یابد و کسی هم کوتاه نمی آید و برای رو کم کنی بر همان مواضع خویش پافشاری می کنند.

photo_2017-08-12_01-31-29

عوامل لجاجت

1-جهالت و نادانی: بسیاری از خصلت های زشت و ناپسند در آدمی ریشه در جهالت و نادانی انسان دارد. از جمله آثار جهالت و نادانی، لجاجت است. پیامبر گرامی (ص) در تبیین ریشه های لجاجت در انسان ها فرمودند: «إیّاک و اللجاجه فإنّ أوّلها جهل و آخرها ندامه، بپرهیز از لجاجت که اولش جهل و آخرش پشیمانی است».(میزان الحکمه، ج۸، ص ۴۸۵). خداوند، جهل و نادانی را عامل اصلی لجاجت مردمان در برابر حق می داند و می فرماید که علت این که برخی از مردمان با همه نشانه ها و آیات و معجزات هرگز ایمان نمی آورند، بهانه گیری می کنند و لجاجت می ورزند، جهالت و نادانی ایشان است: و اگر فرشتگان را بر آنها فرستیم و مردگان را به سخن آریم و هر چیز را به گواهی صدق و اعجاز بر آنها بر انگیزیم باز ایمان نخواهند آورد

2-تکبّر و إستکبار: عامل دیگری که قرآن برای لجاجت بیان می کند، روحیه خود بزرگ بینی و منش استکباری است. متکبر و خود بزرگ بین کسى است که بخواهد با ترک پذیرفتن حق، خود را بزرگ جلوه داده و خود را بزرگ تر از آن بداند که حق را بپذیرد. این حسِ خود برتربینی، به شخص اجازه نمی دهد که به سخنی غیر از سخن خود گوش کند و به همین جهت بدون هیچ دلیل و حجتى از پذیرش حق سر برمى‏تابد.( ترجمه المیزان، ج‏۱۲، ص ۳۳۳ ) خداوند در آیه ۲۲ سوره نحل تبیین می کند که چگونه روحیه تکبر و خودبرتربینی به منش استکباری می انجامد و اجازه نمی دهد تا شخص در برابر حق سر فرود آورد و آن را بپذیرد.

3-حسادت: از جمله عوامل لجاجت و ستیزه جویی لجوجانه، حسادت است. این صفت شوم و ناپسند صاحبش را وادار به انواع مخالفت ها و ستیزه جویی های پایدار می سازد و به قدری خطرناک است که باید از شر آن به پروردگار عالم پناه برد (سورۀ ناس) و راه گذشت واغماض در پیش گرفت. قرآن مجید انگیزه اهل کتاب از مخالفت با مسلمین را حسادت می داند و در عین حال توصیه به عفو و گذشت می نماید و چنین می فرماید: آیا حسد میورزند نسبت به مسلمانان چون آنها را خدا بفضل خود برخوردار نمود (نساء، آیه ۵۴)

4-بغض و کینه: بعضی از انسان ها این خوبی را دارند که اگر بدی دیدند کینه به دل نمی گیرند، هرچند ممکن است در آن لحظه تاب و تحمل در مقابل آن بدی را نداشته و برآشوبند، اما بعد آن را فراموش می کنند و در دل بغض و کینه ای از آن ماجرا ندارند، این گونه افراد خصومت و مخالفتشان مقطعی و موردی است، و زود به حال طبیعی و دوستی سابق برمی گردند، اما برخی دیگر، هرگز در درون خود بدی ها را نمی بخشند وفراموش نمی کنند، هرچند ممکن است به ظاهر با آن بدی برخودی نکنند و واکنشی نشان ندهند اما کینه ای از آن در دل می گیرند و در انتظار فرصت برای انتقام گرفتن هستند. این کینه درونی ریشه و سرچشمه خصومت ها و تداوم دشمنی ها و لجاجت در مخالفت و نزاع است و مانع از بوجود آمدن جوّ برادری و دوستی است. مخالفت های پیگیر و خصومت ورزی های لجوجانه ای که پس از پیامبر (ص) در مقابل حضرت علی (ع) شکل گرفت از جمله معمول کینه هایی بوده که از آن حضرت به دل داشتند چنان چه در دعای ندبه می خوانیم: «فأودع قلوبهم أحقاداً بدریّهً و خیبریّهً و حنینیّهً و غیرهنّ فأضبت علی عداوته و أکبّت علی منابذته»، و به دل آنها کینه ها سپرد و از بدر و خیبر و حنین جنگهای دیگر بدینجهت همه به دشمنی با او برخاستند و سعی در حذف و نابودی او نمودند.

نکته دوم: انَّ تمشی فی غیر حَاجَّهُ:ازرفتن بدون نیاز برحذر باشرفت وآمدهای بیدلیل

خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن مجید(مومنین/115؛ذاریات/56؛ص/27) به هدف‌دار بودن نظام هستی اشاره می‌کند.

خداوند متعال در برخی از آیات قرآن، به هدف‌دار بودن خلقت اشاره می‌کند، آیاتی مانند: «أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثاً وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنا لا تُرْجَعُون ‏[مومنون/115] آيا گمان كرده‌‏ايد كه ما شما را بيهوده آفريده‌‏ايم و به سوى ما بازگشت نخواهيد كرد.» و یا در آیه دیگر، خداوند متعال در مورد هدف خلقت جن و انسان می‌فرماید: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُون‏[ذاریات/56] من جن و انس را جز براى عبادت نيافريدم‏.» و یا در آیه دیگر خداوند متعال بی‌هدف بودن خلقت را انکار می‌کند و می‌فرماید: «وَ ما خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما باطِلا[ص/27] آسمان و زمين و آنچه ميان آنهاست بيهوده نيافريده‌‏ايم‏.»

نکته سوم: أَوْ تضحک مِنْ غیر تَعَجُّبٍ: ازخندیدن بدون تعجب برحذر باش

گاه انسان لطیفه ای را میشنود میخندد منظره ای را میبیندگناه نیست مکروه هم نیست اما بیدلیل وبی خود

نکته چهارم: وَ اذکر خطیئتک وَ ایاک وَ خطایا النَّاسِ : به یاد گناه خود باش از خطاء مردم بر حذر باش

این توصیه مهم دیگری است گناه وخطای خودراازیادنبرمرتب یادآوری کن چرا که موجب میشود توبه کنی،پشیمان شوی ،دیگرانرا تکرارنکنی،باعث میشود مغرور نشوی این غرور انسان را بیچاره میکند

عکس آن راهم میگوید گناه خودت رامرتب یادآوری کن اماعکس آن خطاها ی مردم را ازیادببرخطاهایی که نسبت به ماانجام داده اند خطاهای شخصی معمولی اینهارا فراموش کن.

*************************************************************************************

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

*************************************************************************************

اما مناسبتها:

شنبه 21 مرداد روز حمايت از صنايع كوچك

 21 مرداد بهانه ای است برای حمایت از صنایعی که اگر چه به آنها کوچک می گویند اما بزرگ ترین تحولات اقتصادی در گرو حمایت از این صنعت است و امیدها به آینده است که با حمایت های دولت از صنعتگران و تولیدکنندگان ، موانع و مشکلات تولیدی کشور بر طرف شود و با ایجاد بازارهای منطقه ای و برنامه ریزی درست تحول چشمگیری در صنایع کوچک کشور صورت پذیرد.

برای صنعتی شدن کشورهای درحال توسعه، صنایع کوچک نقش بسزایی دارند و از شریان های اصلی اشتغال و تولید محسوب می شود.

چهارشنبه 25 مرداد 23 ذیقعده روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا(ع) از دور و نزدیک

در باب زیارت روایت‌های متعدد نقل شده است، به گونه‌ای که در کتاب «کامل الزیارة» ابن قولویه که معتبرترین و کهن‌ترین کتاب زیارتی است که حدود هزار سال -در قرن چهارم- پیش نگارش یافته است، روایت‌های متعددی درباره ثواب زیارت ائمه(ع) آمده است.

 روایت‌های زیادی داریم که به ثواب زیارتی حضرت سیدالشهدا(ع)،و روایت‌های ثواب زیارتی امام رضا(ع) نسبت به دیگر ائمه(ع) در جایگاه دوم قرار دارد، لذادر روایتی جواد الائمه(ع) ثواب زیارتی پدر بزرگوارش را بالاتر از ثواب زیارتی امام حسین(ع) دانسته و می‌فرماید: زیارت پدرم افضل است، زیرا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را همه مردم زیارت مى‌کنند؛ اما پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمى‌کنند.

فرقه‌های باطل درون شیعه از جمله چهار امامی، شش امامی و هفت امامی جایگاهی برای امام رضا(ع) قائل نیستند،

اهل بیت(ع) از این منظر خواسته‌اند که شیعه به امام رضا(ع) توجه زیادی کند تا پاسخی به آن انحراف‌ها باشد که در اندیشه شیعه هفت امامی (واقفیه) رخ داد، زیرا آن‌ها معتقد به این بودند که امام کاظم(ع) آخرین امام بوده است و از دیده‌ها غائب شده و یک روز ظهور می‌کنند! بنابراین امامت امام رضا(ع) را انکار کردند.

 اهل‌بیت(ع) خواستند این سرخط را به شیعیان بدهند که این انحراف، انحراف باطلی است و تعیین روز زیارتی برای امام رضا(ع) خط بطلانی بر اندیشه‌های فرقه‌های باطل شیعه باشد، بنابراین حرکت شیعیان از شهرهای مختلف آن هم در زمان عباسیان برای زیارت حرم امام رضا(ع) برای یک روز خاص بسیار ارزشمند بوده است.

*************************************************************************************

photo_2017-08-12_01-31-22

پنجشنبه 26 مرداد 24 ذیقعده آغاز بازگشت افتخارآفرين اولين گروه آزادگان 8 سال دفاع مقدس به ميهن اسلامى (1369 ه.ش)

دراین روزميهن اسلامی شاهد حضور عزيزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژيم بعثی صدام، قدم به خاک پاک ميهن اسلامی خود مي‌گذاشتند. اين روز يکی از خاطره‌انگيز‌ترين روزهای تاريخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پيمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزيدند و آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بيماری جسمي، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمايند تا در بازگشت به ايران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعي، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ايران اسلامی باشند.

*************************************************************************************

اشاره ای به مراسم تحلیف رئیس جمهرکه شنبه گذشته برگزارشد

روز شنبه رئيس جمهور دوازدهم ايران با برگزارى مراسم تحليف و سوگند در محضر قرآن كريم، رسماً سكان قوه مجريه كشور را براى ۴ سال آينده به دست گرفت. مراسم تحليف مطابق قانون اساسى، رويه ثابت همه دوره‌ها بوده و بخشى از مناسبات سياسى معمول در كشور براى شروع به كار دولت جديد است كه در اين دوره هم انجام ‌شد. بنابراين از اين حيث تفاوتى با ساير موارد ندارد اما به نظر مى‌رسد استقبالى كه از دعوت جمهورى اسلامى براى شركت در اين مراسم از سوى هيأت‌هاى خارجى و شخصيت‌هاى سياسى صورت‌گرفته، تفاوت‌هايى را نسبت به تحليف‌هاى گذشته به‌وجود آورده است.

حضور نمايندگان كشورهاى اروپايى در اين مراسم‌، بى‌ارتباط با رأىآورى آقاى ترامپ و سياست‌هاى بين‌المللى وى كه موجب نگرانى اروپايى‌ها مى‌شود، نيست.

حضور گسترده هيأت‌هايى از كشورهاى مختلف‌،برخى كشورهاى حوزه شمال آفريقا، حضور هيأت‌هايى از كشورهايى كه در معرض آسيب گروه‌هاى تكفيرى تروريستى هستند، همچون سوريه، عراق، افغانستان و پاكستان،بى‌ارتباط با نقش منطقه‌اى جمهورى اسلامى ايران در مقابله با جريان تكفيرى تروريستى نيست، چراكه اين جريان موجب نگرانى‌هايى در سطح دنيا و برخى از مناطق خاص مثل شمال آفريقا، آسياى ميانه و آسياى جنوب غربى شده كه قطعاً بخشى از شركت‌كنندگان با توجه به نقش راهبردى جمهورى اسلامى در مقابله با اين جريانات تكفيرى تروريستى در مراسم حضور یافتند.

 آمدن اين ميزان از شخصيت‌ها و هيأت‌هاى سياسى به جمهورى اسلامى براى شركت در مراسمى كه كاملاً جنبه داخلى دارد، نشاندهنده اعتبار نظام مقدس جمهورى اسلامی و استحكام نظام است و بيهوده بودن دشمنى‌ها عليه ايران را نشان مى‌دهد. قطعاً آمدن اين هيأت‌ها با محاسباتى صورت مى‌گيرد و آن‌ها حتماً به پيامدهاى اين حضور توجه دارند و اين نشان مى‌دهد كه آن‌ها فايده ارتباط با نظام جمهورى اسلامى را از هزينه‌هاى احتمالى آن بالاتر مى‌بينندكه درواقع نمىتواند خوشايند دشمنان جهانى و منطقه‌اى ما باشد.

مجموعه كشورهاى اسلامى نسبت به سرنوشت فلسطين حساس‌اند و امروز پرچم‌دار اصلى مبارزه با صهيونيزم و دفاع از موجوديت فلسطين، جمهورى اسلامى ايران است، امروزه تروريسم يك تهديد مشترك براى مجموعه كشورهاى اسلامى است و پرچم‌دار مبارزه ميدانى، عينى و قطعى با اين جريان منحوس تكفيرى كه مخدوش‌كننده اسلام و جهان اسلام است، جمهورى اسلامى ايران است و همين‌طور دشمنى‌هايى كه با جهان اسلام صورت مى‌گيرد و اعتماد به نفسى كه در نظام مقدس جمهورى اسلامى براى مقابله با اين دشمنى‌ها وجود دارد، الهامبخش سايرين است. بنابراين مى‌شود شركت گسترده و فعال هيأت‌هايى از جهان اسلام را در اين‌راستا ارزيابى كرد.

انتظارات مردم ورهبرى ازآقاى روحانى‌

بر اساس پيمايش سراسرى كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى انجام داده و نتايج آن اخيرا منتشر شده است؛ مهم‌ترين مطالبات مردم آشكار شده است. از مردم سؤال شده به نظر شما در حال حاضر مهم‌ترين مشكل جامعه چيست؟ و هر كس فقط بايستى يك مورد را ذكر كند. پاسخ‌ها به ترتيب ذيل بوده است: گرانى و تورم، فقر و كمبود امكانات، مسائل و مشكلات اقتصادى، بى‌عدالتى و تبعيض، اعتياد، مواد مخدر، دخانيات، كمآبى، بى‌سوادى و فقر فرهنگى، كم‌كارى و مديريت غلط مسؤولان، معضلات اجتماعى، فساد، فساد اقتصادى، نقض قانون و بىقانونى، بالا رفتن سن ازدواج و طلاق، تجمل‌گرايى و كمرنگ شدن ارزش‌هاى مذهبى، بدحجابى، تحريم و مذاكرات هسته‌اى، پارتىبازى، دروغ و دورويى، مسكن، مسايل سياسى، ناامنى و جرم، مشكلات جوانان، سلامتى و بيمارى، آلودگى آب و هوا و محيط زيست، نبود آزادى، شبكه‌هاى اجتماعى، بى‌توجهى به درخواست‌هاى مردم و…

در مراسم تنفيذ حكم حجت‌الاسلام حسن روحانى براى تصدى پست رياست جمهورى در دولت دوازدهم كه پنجشنبه برگزار شد، مقام معظم رهبرى به تبيين سه جهت‌گيرى دولت آينده پرداختند و فرمودند: «پرداختن به مشكلات مردم به‌ويژه مشكلات معيشتى و اقتصادى» به‌عنوان اولويت اصلى، «تعامل گسترده با دنيا و ارتباطات وسيع با ملت‌ها و دولت‌ها» و «ايستادگى همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه‌طلبان»، سه جهت‌گيرى اصلى است كه بايد به‌طور همزمان در دستور كار دولت باشد.
در حكم تنفيذ رياست جمهورى كه حجت‌الاسلام والمسلمين محمدى گلپايگانى ، رئيس دفتر رهبرى آن‌را قرائت كرد، مقام معظم رهبرى فرموده بودند: «لازم مى‌دانم بار ديگر درباره‌ى اجراى برنامه‌ى اقتصاد مقاومتى و توجه ويژه به موضوع اشتغال و توليد داخلى تأكيد كنم.»

حل مشكلات اقتصادى را موكول به توسعه روابط با غرب نكنيم‌

آمريكا بايد در مقابل عهدشكنى‌ها و زياده‌خواهى‌ها عليه ايران، صداى واحد بشنود

دولت و مجلس به‌دنبال اقدام متقابل باشند؛ چراكه تجربه نشان داده است مقابله قاطع با چنين زياده‌خواهى‌هايى سبب كوتاه آمدن دشمن مى‌شود؛ اما اگر دشمن متوجه شود كه در داخل كشور براى مقابله مؤثر با اين اقدامات، اجماع و اتحاد وجود ندارد، در ادامه راه خود جرىتر هم خواهد شد.

اگرچه مراسم تحليف رئيس جمهور در مجلس شوراى اسلامى با حضور شخصيت‌ها، مسؤولين و مهمانان داخلى و خارجى با برگزارى مناسب و در شأن نظام اسلامى ازلحاظ حضورگسترده مقامات، پذيرايى و امنيت‌ بى‌نظير برگزار شد ، ولى حواشى دامنهدارى كه از اين مراسم منتشر شد – ماجراى عكس و سلفى گرفتن تعدادى از نمايندگان مجلس بدون رعايت عرف ديپلماتيك بود.

انتشار اين تصاوير فارغ از نگاه جريانى و داخلى، اقدامى اشتباه و ناصواب است. اگرچه اين حركت يك خبط و خطا براى آن نمايندگان محسوب مى‌شود ولى ارتباط دادن آن با عزت و غيرت ايرانى كار درستى نيست و نبايد با دشمن براى زير پا گذاشتن عزت ايران همگام شد. تاريخ ايران پر است از صحنه‌هاى عزت و اقتدار مانند ايثارگرى‌هاى‌ بینظير رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، دستيابى به تكنولوژى هسته‌اى بهرغم مخالفت و اراده قدرت‌هاى بزرگ، ورود به باشگاه كشورهاى داراى پايگاه فضايى در اوج تحريم‌ها و… كه هويت اسلامى ايرانى ما را براى دنيا نمايان‌كند، بنابراين ترويج اين نوع تصاوير كمك به دشمن براى وارونه نشان دادن حقيقت پرافتخار جمهورى اسلامى ايران است كه بايد از آن پرهيز كرد.

وقتى كه يك بازيكن ورزشى در صحنه‌هاى بين‌المللى نماينده ملت ايران محسوب مى‌شود و بايد رفتار خود را متناسب با جايگاه ملت مسلمان ايران تنظيم كند، به طريق اولى نماينده ملت و در جايگاه رفيع مجلس شوراى اسلامى موظف به رعايت شأن ملت ايران مى‌باشد. نمايندگان خاطى بايد در اسرع وقت نسبت به عملكرد خود از مردم عذرخواهى كنند چنان‌كه برخى از نمايندگان نيز همين كار را انجام دادند و ضمن پذيرش خطاى خود در اين اقدام كودكانه، جلوى فضاسازى بيش از حد آن‌را بگيرند، و هم‌چنين هيأت نظارت برعملكرد رفتار نمايندگان نيز بايد برخورد جدى با رفتارهاى دون شأن نمايندگى نظام مقدس اسلامى داشته باشند.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

************************************************************************************

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --