اخبار ویژه
خانه / اسلایدر صفحه اول / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:شهیدان رجائی وباهنربا شهادت مظلومانه خودارزشهای الهی را،به فرهنگ تبدیل کردند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:شهیدان رجائی وباهنربا شهادت مظلومانه خودارزشهای الهی را،به فرهنگ تبدیل کردند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته سوم/شهریورماه/نودوشش با حضور اقشارمختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

################################################################
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- معیاروملاک در انتخاب همسر چیست؟
۲- آنچه درازدواج مهم است، ایمان، اخلاق، خانواده، تفکر،واصالت خانوادگی است.
۳- سبزه‏ هایی که در مزبله می‏روید چیست؟
###############################################################
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- صبر بر بلا که نیکو و زیباست و برترین این دو قسم پرهیز نمودن از حرام‌های الهی است.
۲- شهیدان رجائی وباهنرتوانستند با شهادت مظلومانه خود ارزشهای الهی را در کشور، فرهنگ کنند.
۳-عده ای درصددندجلادان وخون‌آشامان دهه۶۰وکسانی که روی داعش رادروحشی‌گری سفیدکردندرامظلوم جلوه دهند.
################################################################
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-08-25_16-21-15
عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله
موضوع بحث مادرهفته گذشته باتوجه به سالروز ازدواج حضرت امیر وحضرت زهراسلام الله علیهما اهمیت ازدواج بود که گفتیم دلیل ازدواج در قرآن این است که اصولاً اسلام چون دین فطری است، طبیعت انسان نیاز به همسر دارد و دینی که مطابق با فطرت است، باید ازدواج را اجازه بدهددین فطری باید ازدواج داشته باشد.که قرآن میگوید:ازدواج باعث آرامش روح است
اما اینهفته به ملاک‌های انتخاب همسراشاره میکنیم:
در انتخاب همسر ملاک چیست؟ قرآن می‌گوید اولین ملاک دین است. «وَ لَأَمَهٌ مُؤْمِنَه»(بقره/۲۲۱) مؤمنه یعنی ایمان دارد یا نه؟ عقیده دارد یا نه؟ بعد از ایمان اخلاق است. ممکن است مؤمن باشد، اخلاقش! بعد اصالت خانوادگی است. بعد از نظر فکری به هم بخورند. گاهی ممکن است ایمان دارد ولی عقل او نمی‌‌کشد. قرآن یک آیه دارد می‌گوید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا» یعنی ای کسانی که ایمان دارید، چنین باشید، چنین باشید، چنین باشید، چنین باشید، بعد می گوید: «إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ» (آل عمران/۱۱۸) اگر عاقل هستید.پیداست«آمنوا» هست، ولی عاقل نیست. فکرش با هم نمی‌خورد. در انتخاب همسر اصولی که باید رعایت شود، ایمان، اخلاق، خانواده، فکر به هم بخورد. هم کُفو باشد. کُفو را اسلام کُفو مالی قرار نداده. که قالی‌های خانه‌ی ما یکطور باشد، ماشین ما مثل هم باشد. لهجه‌ی ما مثل هم باشد. حالا یکی لهجه‌اش یکطور دیگر است. یکی یک طور دیگر است. قد ما به هم نمی‌خورد.باید به هم بخورد. اما حالا لازم نیست حتماً سنشان مو به مو… حالا یا شش ماه او بزرگتر است، یا یکسال این بزرگتر است.ایمان، اخلاق، خانواده، کُفو البته شکل هم که معلوم است. باید ببینیش او را بپسندی. لازم نیست زیبا باشد و زیباترین دختر یا پسر باشد. ممکن است دو نفر هستندمعمولی هستند، اما وقتی نگاه به هم می‌کنند، همدیگر را دوست دارند. اصل دوستی است. اینقدر دختر و پسر خوشگل داریم با هم بد هستند. و اینقدر آدم‌های معمولی داریم زندگی‌شان شیرین است. آنچه مهم است، ایمان، اخلاق، خانواده، تفکر، شکل هم که باید مورد قبول باشد. پدر حق ندارد به دخترش تحمیل کند تو باید حتماً زن این شوی.

photo_2017-08-25_16-49-36
دوروایت ازپیامبر اکرم(ص)ویک روایت هم ازامام صادق(ع) به محضرشما عرضه میدارم:
مَنْ تَزَوَّجَ امْرَأَهً لِمَالِهَا وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ وَ مَنْ تَزَوَّجَهَا لِجَمَالِهَا رَأَى فِیهَا مَا یَکْرَهُ وَ مَنْ تَزَوَّجَهَا لِدِینِهَا جَمَعَ اللَّهُ لَهُ ذَلِکَ.
هر که با زنی به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وی واگذار می‏کند، و هر که با او به خاطر جمال و زیبائی‏اش ازدواج نماید، در او چیزی را که خوشایند او نیست، خواهد دید، و هر که با وی به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامی این مزایا را برای او جمع می‏ کند)وسایل الشیعه ج ۲۰ ، ص ۵۱ ، ح ۲۵۰۰۸(
إِیَّاکُمْ وَ خَضْرَاءَ الدِّمَنِ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا خَضْرَاءُ الدِّمَنِ قَالَ الْمَرْأَهُ الْحَسْنَاءُ فِی مَنْبِتِ السَّوْءِ.
بپرهیزید از سبزه‏ هایی که در مزبله می‏ روید. عرض شد: یا رسول الله! سبزه‏ هایی که در مزبله می‏روید چیست؟ حضرت صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:زن زیبایی که در خانواده پست و ناشایست‏ به وجود آمده باشد.
کافی(ط-الاسلامیه) ج ۵ ، ص ۳۳۲ – من لا یحضره الفقیه ج ۳ ، ص ۳۹۱ ، ح ۴۳۷۷ – مکارم الاخلاق ص ۲۰۳
امام صادق علیه السلام:
إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ امْرَأَهً وَ إِنَّ أَبَوَیَّ أَرَادَا غَیْرَهَا قَالَ تَزَوَّجِ الَّتِی هَوِیتَ وَ دَعِ الَّتِی یَهْوَى أَبَوَاکَ.
من می‏خواهم با زنی ازدواج کنم ولی پدر و مادرم مایلند با دیگری ازدواج کنم. امام علیه السلام فرمودند: با زنی که خودت مایل هستی ازدواج کن، و زنی را که پدر و مادرت [بدون رضایت تو] انتخاب کرده‏اند، رها کن.
کافی(ط-الاسلامیه) ج ۵ ، ص ۴۰۱ – تهذیب الاحکام (تحقیق خرسان) ج ۷ ، ص ۳۹۲ – وسایل الشیعه ج ۲۰ ، ص ۲۹۳

photo_2017-08-25_16-49-41

################################################################
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم
به مناسبت شهادت امام باقرعلیه السلام روایتی درباب تقوا خدمت شما تقدیم میکنم:
سه‌شنبه ۷ شهریور ۷ ذی‌الحجه شهادت امام محمدباقر(ع) (۱۱۴ه.ق)
الصَّبرُ صَبرانِ: صَبرٌ عَلی البَلاءِ حَسَنٌ جَمیلٌ وَ أفضَلُ الصَّبرَین الوَرَعُ عَن المَحارم. [کافی، ج۲، ص۹۱] صبر بر دو گونه است: صبر بر بلا که نیکو و زیباست و برترین این دو قسم پرهیز نمودن از حرام‌های الهی است.

########################################################
چهارشنبه ۸ شهریور ۸ ذی‌الحجه انفجار دفتر نخست‏‌وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس‏‌جمهور، محمدعلی رجایی و نخست‏‌وزیر، حجت‏‌الاسلام‏‌والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر(۱۳۶۰ ه. ش) // روز مبارزه با تروریسم‏

در هفتم شهریور۸۲ بر اثر انفجار شدید یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل حرم امام علی(ع) در نجف اشرف، آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم و ۸۲ نفر از نمازگزاران شهید و ۲۳۰ نفر زخمی شدند. قسمتی از مرقد حضرت(ع) فرو ریخت و شمار زیادی از نمازگزارانْ زیرآوار ماندند.
روز هشتم شهریور، که روز مبارزه با تروریسم نام دارد، مصادف است با عملیات کم سابقه تروریستی نسبت به مقامات ارشد کشورمان در سال ۱۳۶۰ که به شهادت دو یار دیرین انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر کشورمان و تنی چند از همراهان آن‌ها انجامید.

چندنکته عرض میکنم:

نکته اول:رجایی و باهنر سینه خود را در برابر گلوله‌ها و بمب‌های منافقین و دشمنان اسلام آماده کرده بودند تا ملت ما طعم یک «حکمرانی خوب» با معیارهای الهی را تجربه کنند. آن‌ها قدرت و حکومت را وسیله‌ای برای «سورچرانی» خود و اصحاب خود نمی‌دانستند. خوشبختانه توانستند با شهادت مظلومانه خود ارزشهای الهی را در کشور، فرهنگ کنند. از دولتمردان عزیز می‌خواهیم در بسط این فرهنگ الهی و مردمی در جامعه کنونی ما تلاش کنند.حتماً تلاش آنان در نزد پروردگار مأجور خواهد بود.

photo_2017-08-25_16-49-54

نکته دوم:دهه ۶۰، دهه آزمون‌های بزرگ و خشن ترین تروریست ضد ملت ایران است، که شخصیتهایی مثل رجایی ،شهیدباهنر،شهید مطهری و شهید بهشتی به شهادت رسیدند..
تا ۱۷۰۰۰ شهید ترور را آمارمیدهند که اتفاق افتاده است. دهه ۶۰ دهه جنگ تحمیلی است که ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران شد.دهه ۶۰،دهه تجزیه طلبی است. دهه ۶۰ دهه حوادث بزرگی است که در کشور اتفاق افتاد و ملت ما آنچنان محکم ایستادند که بر همه اینها پیروز شدند.
جوانانی و نوجوانانی که در دهه ۶۰ نبودند، در سالهای اخیر از طریق رسانه‌ها و فیلم‌های سینمایی با گوشه‌ای از جنایت‌های هولناک و ددمنشانه منافقین در این دهه آشنا شده‌اند؛ اما این موارد منعکس شده تنها گوشه بسیار کوچکی از جنایت‌های منافقین کوردل است؛ برخی از اقدامات منافقین در سالهای دهه ۶۰ به قدری هولناک و قسیانه است که به قلم آوردن و به تصویر کشیدن آنها بسیار دشوار است. آن زمان منافقین با چاقو پوست از سر پاسدار می‌کندند و به صورت کامل امنیت را از جامعه سلب کرده بودند.

پژوهش‌های میدانی نشان می‌دهد که امروز متاسفانه بخشی از نسل‌های جدید به‌دلیل گذشت زمان و همان مسأله عدم پرداخت کافی به موضوع ترورهای دهه ۶۰، کمترین آشنایی را هم با این موضوع ندارند و همین مسأله زمینه سوءاستفاده ضدانقلاب و خود منافقین را فراهم آورده است.
غائله‌های «۱۴ اسفند»، «کردستان»، «آذربایجان شرقی» و «خلق عرب»، همه و همه غائله هایی در دهه ۶۰ بودند که عرض کردم هریک به تنهایی می‌توانستند یک نظام را از پای دربیاورند، ولی آن زمان سربازان امام زمان (عج) ایستادند، سینه هایشان را سپر و از حریم انقلاب پاسداری کردند.این مسأله اگر امروز در آثار مختلف فرهنگی گفته نشود، ممکن است تصویری وارونه برای نسل جوان از وقایع دهه ۶۰ ایجاد کند.

لذا مقام معظم رهبری درسالروز رحلت حضرت امام فرمودند:مراقب باشیم تا در دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشودچرا که عده ای درصددند جلادان و خون‌آشامان سال ۶۷ و کسانی که روی داعش را در وحشی‌گری سفید کردند را مظلوم جلوه می‌دهد و کسانی که می‌خواستند جلادان را تنبیه و امنیت را برقرار کنند قاتل معرفی می‌کند.

photo_2017-08-25_16-55-08

کتاب جلاد دهه ۶۰ شامل دست نوشته‌های عوامل منافقین است، مطالعه این اسناد و دست‌نوشته‌ها که از مراحل تشکیل خانه تیمی، آموزش‌های نظامی، شیوه‌های انجام عملیات تروریستی علیه مردم، خرابکاری، گزارشنویسی و… منافقین را در خود دارد، نشان می‌دهد که در دهه ۶۰ ، انقلاب نوپا با پدیده‌ای بسیار وحشیتر و بی‌رحم‌تر از داعش روبهرو بوده است. فصل هجدهم این کتاب به مسأله ترورهای کور منافقین می‌پردازد و در اسناد و دستنوشته‌های عوامل نفاق می‌بینیم که عملیات کور که فقط و فقط هدفش ایجاد رعب و وحشت و هدف قراردادن مردم عادی کوچه و بازار اعم از زن و کودک بوده، برای این سازمان ارزش عملیاتی داشته است! بخش آخر کتاب هم به اعترافات برخی اعضای سازمان در همان دهه ۶۰ می‌پردازد که در دادستانی انقلاب اسلامی در سال ۶۲ در حضور جمعی از مردم با دوربین صدا و سیما ثبت و ضبط شده است، در این اعترافات داستان‌های تکان‌دهنده‌ای هم وجود دارد که یک نمونه آن شلیک تیر خلاص به نوجوانی ۱۸ ساله و زخمی در آغوش مادرش است.

################################################################

چهارشنبه ۸ شهریور ۸ ذی‌الحجه حرکت امام حسین(ع) از مکه به‏‌سوی کربلا (۶۰ ه.ق) ‏

پنج‏شنب ۹ شهریور ۹ ذی‌الحجه روز عرفه، روز نیایش // شهادت مسلم‏ ابن ‏عقیل (۶۰ ه.ق)

مطابق روایتی از امام صادق(ع)، وقتی جد اعلای ما حضرت آدم (ع) از باغ بهشتی به زمین فرود آمد، چهل روز هر بامداد بر فراز کوه صفا با چشم گریان در حال سجده بود. جبرئیل (ع)، فرود آمد و پرسید: چرا می گریی، ای آدم؟ چرا نگریم در حالیکه از جوار خداوند به این دنیا فرود آمده ام؟به درگاه خدا توبه کن و بسوی او بازگرد. چگونه ؟
جبرئیل در روز هشتم ذیحجه آدم را به منی برد، آدم شب را در آنجا ماند و صبحگاهان عازم صحرای عرفات شد. جبرئیل هنگام خروج از مکه، احرام بستن و لبیک گفتن را به او آموخت و چون عصر روز عرفه فرا رسید، آدم را به غسل فرا خواند و پس از نماز عصر، او را به وقوف در عرفات دعوت کرد و کلماتی را که از پروردگار دریافت کرده بود به وی تعلیم داد، این کلمات عبارت بودند از:
سبحانک اللهم و بحمدک لا اله الا انت علمت و ظلمت نفسی واعترفت بذنبی اغفر لی انک انت الغفور الرحیم
جز تو خدایی نیست کار بدی کردم و بر خود ظلم نمودم اینک به گناه خود اعتراف می کنم مرا ببخش که تو بخشنده و مهربانی.
آدم (ع) تا غروب آفتاب همچنان دعا میکرد و با تضرع اشک می ریخت. وقتی که آفتاب غروب کرد همراه جبرئیل روانه مشعر شد و شب را آنجا گذراند. صبحگاهان در مشعر بپاخاست و به دعا پرداخت… تا اینکه سرانجام بخشیده شد
امام جمعه محترم حسن آباد درپایان خطبه دوم ازاعضاءمحترم شورای شهر دردوره چهارم تقدیروتشکرکردند وبه اعضاءجدید هم تبریک و خیرمقدم گفته وتوصیه نمودند که ازهمین ابتدا تلاش نمایند تا مسائل اصلی شهر وروستاها پیگیری شود وهم چنین بادوری ازحواشی به اولویتها پرداخته وازسیاسی کاری دوری نمایند.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

################################################################
لازم به ذکر است به مناسبت هفته دولت آقای مهندس ضیائی بخشدار محترم حسن آباد فشافویه درمراسم نمازجمعه به ایراد سخن پرداختند.

photo_2017-08-25_16-49-29
################################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --