اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:اصلاح نظام بانکى،اصلاح ساختار بودجه وایجاداشتغال سه اولویت مهم اقتصادى دردولت دوازدهم است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:اصلاح نظام بانکى،اصلاح ساختار بودجه وایجاداشتغال سه اولویت مهم اقتصادى دردولت دوازدهم است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادهمزمان باعیدسعیدقربان نمازعیدقربان با حضور اقشارمختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

################################################################
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- تقوی یعنی تعلق نداشتن به دنیا وعدم وابستگی به دنیا
۲- عید سعید قربان که از برجسته‌ترین اعیاد اسلامی است.
۳- یکی از بخش‌های اساسی که باید به ابراهیم خلیل(ع) تأسّی کردتبرّی از مشرکین است.
###############################################################
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- ربا، گناه کبیره‌ای است که در اسلام حرام است.
۲- بانک‌ها به بهانه‌های مختلف قانون را دور می‌زنند.
۳- اصلاح نظام بانکى،اصلاح ساختار بودجه وایجاداشتغال سه اولویت مهم اقتصادى در دولت دوازدهم است.
################################################################
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم        بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-09-01_09-12-21
عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله
تقوی یعنی تعلق نداشتن به دنیا وعدم وابستگی به دنیا ضمن استفاده از دنیا برای جلب رضایت خدا. بهترین راه زندگی و سفر کردن وابسته نبودن است و به یاد قیامت بودن است که این خصوصیت را دروجودحضرت ابراهیم (ع)میبینیم.
عید سعید قربان که از برجسته‌ترین اعیاد اسلامی است، به پیشگاه ولیّ عصر ،رهبی معظم انقلاب و عموم علاقه‎مندان قرآن و عترت و شما نمازگزاران تهنیت عرض می‌کنیم.
عید قربان یا عید الاضحى (روز دهم ذى‌حجه) از عیدهاى بزرگ مسلمانان است. بنابر روایات اسلامى، در این روز خدا به حضرت ابراهیم خلیل(ع) فرمان داد، حضرت اسماعیل(ع) را ذبح کند. او نیزحضرت اسماعیل را به قربانگاه برد ولى جبرئیل همراه با «گوسفندی» فرود آمد و حضرت ابراهیم(ع) آن‌را به‌جاى حضرت اسماعیل(ع) قربانى کرد.
دونکته به محضرشمانمازگزاران عزیزعرضه بدارم:
۱-جریان عید قربان، اصل قربانی و حج، از یادگارهای ابراهیم خلیل و دودمان او(علیهم الصلاه و علیهم السلام) است. قرآن کریم بعد از اینکه سنّت ابراهیم را بازگو میکند، به ما میفرماید باید تأسّی بکنید در بخش‌های فراوان؛ یکی از بخش‌های اساسی که شما باید به ابراهیم خلیل(سلام الله علیه) تأسّی بکنید آن تبرّی از مشرکین است. سنّت‌های فراوانی قرآن کریم از خلیل حق یاد کرده است، ولی در بخش برائت از مشرکین فرمود شما به اینها تأسّی کنید،« قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْکُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ »(ممتحنه/۴)این برائت از مشرکین که در سرزمین وحی انجام می‌شد و امیدواریم به بهترین وجه بعدها انجام بشود، عمل به همین دستور قرآن کریم است.
۲-حضرت ابراهیم این کعبه را این خانه را این دیوارها را سانتیمتر به سانتیمتر به قصد قربت ساختند. ببینید قرآن وقتی کیفیت کعبه‌سازی این خلیل و ذبیح را ذکر می‌کند شنیدید غالباً این کارگرها این بنّاها اینها ذکرهایی زیر لب زمزمه دارند، آنکه متعهّد است یا آیات و روایات را زیر لب زمزمه می‌کند یا اشعار سودمند را. آنکه بیهوده‌گراست یا ترانه می‌خواند یا تصنیف می‌خواند خیال می‌کند این خستگی‌اش را رفع می‌کند! به هر حال کارگر زیر لب زمزمه‌ای دارد، زمزمه این بزرگوار خلیل حق، آن بزرگوار ذبیح حق، در قرآن کریم به این صورت آمده است: «وَ إِذْ یَرْفَعُ إِبْرَاهِیمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَیْتِ وَ إِسْمَاعِیلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا»(بقره/۱۲۷) ﴿رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا﴾؛ تک‌تک این سنگ‌ها، تک‌تک‌ها این مَلات‌ها، تک‌تک این جاگذارها ﴿رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا﴾؛رَبَّنَا﴾، ﴿رَبَّنَا﴾، ﴿رَبَّنَا﴾، ﴿رَبَّنَا﴾؛ یعنی در حال ساختار آنچه در زیر لب زمزمه داشتند، ﴿رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا﴾ بود، این شده کعبه درقضیه ذبح اسماعیل هم وقتی خداوند گوسفندی فرستادند ابتدا ناراحت شدند نکند قربانی من پذیرفته نشده است چراچنین شد؟؟؟

################################################################
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم
امروز فقط به یک مناسبت اشاره میکنم بناندارم درخطبه های نمازعید خیلی تصدیع وقت داشته باشم.

جمعه۱۰شهریورعید سعید قربان‌ // روز بانکدارى اسلامى
در دنیای امروز بانکداری اسلامی، وجود بانک یک ضرورت است و اساسا بدون بانک نمی‌توان مبادلات و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی کرد و زندگی بدون بانک بسیار سخت است. وملت بدون ثروت مادی فقیر بوده و ستون فقرات او شکسته امیشود. اما نکتهای بایدبه آن توجه داشت این است که بانکداری از غرب به کشور آمده و ما از غرب پیروی کردیم؛ باید بانکداری را اصلاح و اسلامی کنیم؛ اما متأسفانه هر کاری می‌کنیم از طرف دیگر بوی غرب می‌دهد، خیلی کار می‌خواهد تا بانکداری تبدیل به اسلامی شود.
اگر در مقابل یک قرض، پول بیشتری گرفته شود، حرام و ربا است و متأسفانه این کار در بانک‌های ما انجام می‌شود. ربا، گناه کبیره‌ای است که در اسلام حرام است.
دوتامشکل وجودداردیکی دور زدن قانون بانکداری اسلامی است، بانک‌ها به بهانه‌های مختلف کلاه درست می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.
مشکل دوم که مهم تراز اولی است: در اجرای قانون است، باید به مردم آموزش داد، وگرنه روی کاغذ قانون درست کنیم ارزشی ندارد، باید هم قانون اصلاح شود هم ضمانت اجرایی داشته باشد تا شاهد برچیده شدن مشکلات در حوزه بانکداری شویم.

هفته گذشته تیم اقتصادى دولت تکمیل شد. علاوه بر وزرا،دستیار ویژه اقتصادى رئیس جمهور و نیز معاون اقتصادى رئیس جمهورتعیین شدند شد.لذااصلاح نظام بانکى، اصلاح ساختار بودجه و ایجاد اشتغال سه اولویت مهم اقتصادى در دولت دوازدهم است. که ان شاءالله دولت دوازدهم به آن توجه وعنایت ویژه خواهندداشت.

من چندروایت به محضرشما تقدیم کنم که البته فقط ترجمعه میکنم:

ربا از مباحث بسیار فساد انگیز است، ‌لذا باید اقدامی کرد و راهکاری ارائه داد تا ربا پیش نیاید. ربا بدترین گناه است و در قرآن تصریح شده که اعلام جنگ با خدا است و نظام بانکی کشور باید تلاش کند از نزدیک شدن به ربا و حرام فاصله بگیرد.
امام باقر علیه السلام :«إِنَّما حَرَّمَ اللّه عَز َّوَ جَلَّ الرِّبا لِئَلاّ یَذْهَبَ الْمَعْروفُ»
خداى عز و جل ربا را حرام فرمود تا احسان کردن از بین نرود.من لا یحضره الفقیه ج ۳ ، ص ۵۶۶ ، ح ۴۹۳۶

رسول خدا:«إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَعَنَ آکِلَ الرِّبَا وَ مُؤْکِلَهُ وَ کَاتِبَهُ وَ شَاهِدَیْهِ »خداى عز و جل رباخوار و ربا دهنده و نویسنده و شاهد بر آن را لعنت کرده است.
من لا یحضره الفقیه ج ۴ ، ص ۸ ، ح ۴۹۶۸
امیرالمؤمنین على علیه السلام :
«یَا مَعْشَرَ التُّجَّار الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ وَ اللَّهِ لَلرِّبَا فِی هَذِهِ الْأُمَّهِ أَخْفَى مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَى الصَّفَا»
اى گروه تاجران! ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید!ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید!ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید! به خدا قسم که ربا در میان این امت ناپیداتر از حرکت مورچه بر روى تخته سنگ است.من لا یحضره الفقیه ج ۳ ، ص ۱۹۵ ، ح ۳۷۳۱
رسول اکرم صلى الله علیه و آله :
«مَنْ أَکَلَ الرِّبا مَلأَ اللّه عَز َّوَ جَلَّ بَطْنَهُ مِنْ نارِ جَهَنَّمَ بِقَدْرِ ما أَکَلَ ، و َإِنِ اکْتَسَـبَ مِنْهُ مالاً لا یَقْبَلُ اللّه تَعالى مِنْهُ شَیْـئا مِنْ عَمَلِهِ ، و َلَمْ یَزَلْ فى لَعْنَهِ اللّه و َالْمَلائِکَهِ ما کانَ عِنْدَهُ مِنْهُ قیراطٌ واحِدٌ»
هر کس ربا بخورد خداوند عز و جل به اندازه ربایى که خورده شکمش را از آتش دوزخ پر کند و اگر از طریق ربا مالى به دست آورد، خداى تعالى هیچ عمل او را نپذیرد و تا زمانى که قیراطى (کمترین مقدار) از مال ربا نزدش باشد، پیوسته خداوند و فرشتگانش او را نفرین کنند.
بحار الانوار(ط-بیروت) ج ۷۳ ، ص ۳۶۴ ، ح ۳۰

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

################################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --