اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:مستکبرین همواره گرگ صفتانه به فکردریدن ملت هابوده اند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:مستکبرین همواره گرگ صفتانه به فکردریدن ملت هابوده اند

نمازجمعه این هفته دوازدهم آبانماه ۹۶ با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- یکی دیگراز هشدارهای اباعبدالله(ع)انحطاط اخلاقی و بازگشت به جاهلیت است
۲- پنج انحطاط اخلاقی اززبان امام حسین علیه السلام
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.
۲-مستکبرین همواره گرگ صفتانه به فکر دریدن ملت ها بوده اند.
۳- ازظرفیت اربعین بایددرجهت معرفى قیام عاشورا به دنیا بهره برد.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم           بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-09-29_15-40-51
عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

توفیقی بود درایام محرم وصفردرخطبه اول هشدارهای حسینی را مطرح ‌کردیم چون قیام عاشورا گرچه ساعات محدودی در سرزمین محدودی واقع شدنهایتاً یک روز اما به بلندای همه تاریخ درس و پیام دارد امروز هم باید از این واقعه استفاده کنیم
یکی دیگراز هشدارهای اباعبدالله که امام حسین ـ علیه السلام ـ اشاره کرده انحطاط اخلاقی و بازگشت به جاهلیت است
حضرت ابی‌عبدالله چند جااشاره به این نکته دارند که جامعه اسلامی سال ۶۱ هجری برگشته دوباره به قبل از اسلام یعنی هفتاد سال قبل از این چون از بعثت پیغمبر گرامی اسلام هفتاد سال میگذرشت جامعه دوباره برگشته به اون هفت دهه پیش به آن زمانی که جامعه بت‌پرست بود جامعه انحطاط اخلاقی داشت

یعنی آن جاهلیتی که بعد از پنجاه سال از رحلت پیغمبر اسلام و بیش از هفتاد سال از بعثت پیغمبر گرامی اسلام یعنی اگر یک آدم ناآشنایی در سال ۶۱ هجری که هیچ خبری از هیچ کجا نداردبیاید شام پایتخت اسلامی بگوید میخواهم بااسلامی که پیغمبرآورده میخواهم آشناشوم بایدکجا برود باید اورا به مرکزخلافت ببرندتابااسلام آشنا شود خب این خلیفه شرب خمر که می‌کند نماز که نمی‌خواند مغنیه و زنان بدکاره هم در دربارش هستند بیت‌المال کاملاً درچنگ خودشان هست کاخ خضراء ساختند از طرفی هم فساد درجامعه آشکار است هیچ خبری هم ازفرزندان و وابستگان پیغمبر نیست به علی بن ابی طالب هم سب میشود ناسزا میگویند!!! این یعنی بازگشت به جاهلیت!!!
امام حسین(علیه السلام) هنگامی که به منزلگاه «بیضه»رسیدند در جمع یاران خود و سپاه حرّ، پس از حمد و ثناى الهى چنین فرمودند:

الا وَ اِنَّ هوُلاءِ قَدْ لَزِمُوا طاعَهَ الشَّیْطانِ، وَ تَرَکُوا طاعَهَ الرَّحْمنِ، وَ اَظْهَرُوا الْفَسادَ، وَ عَطَّلُوا الْحُدُودَ وَاسْتَاْثَرُوا بِالْفَیءِ، وَ اَحَلُّوا حَرامَ اللّهِ، وَ حَرَّمُوا حَلالَ اللّهِ،

photo_2017-11-03_14-32-31

یعنى بنى امیه، ملازم اطاعت شیطان شدند « وَ تَرَکُوا طاعَهَ الرَّحْمنِ » عهد خدا این بود که «أن لا تعبدوا الشیطان انه لکم عدو مبین» این عهد را بر عکس کردند، اطاعت شیطان مى‌کنند، اما خدا را اطاعت نمى‌کنند. «و اظهروا الفساد» مورد شاهد من این عبارت است. اینها فساد را ظاهر کردند، فساد را در جامعه پدید آوردند، چه کار کردند؟ در عطف تفسیر عبارت قبل مى‌فرماید: «و عطّلوا الحدود» حدود الهى را تعطیل کردند، در موردى که باید دست دزد را ببرند، نمى‌برند، جایى که باید زانى و زانیه را تازیانه بزنند، نمى‌زنند و آنجا که باید سایر احکام الهى را اجرا کنند، نمى‌کنند. اینها فساد است، در فرهنگ حسین(علیه السلام) اینها فساد است. «و استأثروا بالفىء» بیتالمال را به خود و دار و دسته خود اختصاص دادند، بیتالمالى که باید صرف همه مسلمانان بشود، امکاناتى که باید به طور یکسان در اختیار همه قرار بگیرد، در اختیار دار و دسته خود قرار مى‌دهند، «و أحلوا حرام الله» آنچه را خدا حرام کرده مى‌گویند نه، مقدار کم آن عیب ندارد! یا الآن اشکال ندارد! اسلام سیّال است! فقه پویا مى‌خواهیم! دیروز حرام بود، امروز حلال است! آیا هنوز حلال نشده است؟ ربا دیگراشکال ندارد!!!مى‌گویم این مسایل حلال شدنى نیست، چیزى که خدا حرام کرده حرام است. مى‌گویند نه، خیلى چیزها هست که حرام بوده است حالا حلال شده است! چه وقت این ها حلال مى‌شود؟

امام حسین(علیه السلام) در بیان دیگرى، مشابه همین مى‌فرماید: «اِنَّ هؤُلاءِ الْقَومَ لَزِمُوا طاعَهَ الشَّیْطانَ وَ تَرَکُوا طاعَهَ الرَّحْمنِ وَ أَظْهَرُوا الْفَسادَ فى الاَْرْضِ وَ عطَلُوا الْحُدُودَ وَ شَرِبُوا الْخُمُور»؛ اینها شریعت خدا را منزوى و ذلیل کردند، از جامعه کنار زدند،اینها حدود الهى را باطل کردند، تعطیل حدود، یک مطلب است؛ باطل کردن، از آن بالاتر است. گاهى مى‌گویند امروزه شرایط به گونهاى نیست که ما حدّ الهى را اجرا کنیم. ولى زمانى هم مى‌گویند این حکم بىمورد است، این قانون خلاف ارزشهاى انسانى و انسانیّت است، آنگونه که جبهه ملى درباره لایحه قصاص گفتند،۱ و امروز اتباع آنها به صورت صریحتر مى‌گویند و مى‌روند در کنفرانس برلین و در آنجا رسماً احکام اسلامى را محکوم کرده ومى‌گویند باید تغییر کند! لذا میفرماید:این جامعه پنج تا مشکل دارد
۱- لزموا طاعه الشیطان؛ از شیطان پیروی می‌کنند
۲- ترکوا طاعه الرحمان؛ از خدا کسی اطاعت نمی‌کند
۳- أظهر الفساد؛ فسادم که آشکار است عرض کردم مغنی‌ها می‌آمدند برا مردم آوازه‌خوانی می‌کردند مدینه‌ای که یه زمانی هفتاد ،صد تا حافظ قرآن حافظ قرآن داشت درآن صداهای قرآن بلند بود وضعیت این شد
۴- شربوا الخمور؛ ببینید امروزم کسی ممکن هست به شما بگه خیلی هستند شراب می‌خورند زمان امام صادق هم ما شرابخوار داشتیم زمان امام باقر هم داشتیم زمان امام رضا هم داشتیم زمان حکومت امیرالمؤمنین نجاشی شاعر حضرت امیر است جزو مادحین حضرت امیر شراب خورد تو ماه رمضان شراب خوردند مردم تو جامعه مخفی و گوشه کنار همیشه بود اما حاکم شراب بخورد بحثش فرق میکند خلیفه شراب بخوردبحثش فرق میکند شراب خوردن حاکم مسلمین درواقع رسمیت دادن به این موضوع است!!
۵- واستأصلوا اموال الفقراء؛ اموال مردم را هم برا خودشون برداشتند آیاباین این پنج مشکل درجامعه میشود سکوت کرد ؟؟

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

photo_2017-11-03_14-32-39

مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

شنبه ۱۳ آبان ۱۵ صفر بازداشت و تبعید حضرت امام خمینى(ره) به ترکیه (۱۳۴۳ ه.ش) // یورش مأموران شاه به دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران و شهید و مجروح کردن ده‌ها دانش‌آموز (۱۳۵۷ ه‍ . ش) // روز دانش‌آموز // تسخیر لانه جاسوسى آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (۱۳۵۸ ه.ش) // روز ملى مبارزه با استکبار جهانى‌

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانى نام‌گذارى شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به‌همین‌دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌عنوان روزى به یادماندنى به ثبت رسانده است.

مسأله عدم رابطه ایران با آمریکا بیش از آنکه یک مسأله سیاسی صرف باشد، یک اصل ایدئولوژیک راهبردی در نظام جمهوری اسلامی است. اصلی که برگرفته از محکمات قرآنی و بینات سیره نبوی و علوی است. استعلا و علوطلبی فرعون گونه آمریکا در مواجهه با دیگر ملت ها و تجاوزات پی در پی جنگ طلبان آمریکایی به نقاط مختلف دنیا نمونه ای امروزی از همان نظام مستکبر فرعونی- قارونی است که یک سلطه گر در آرزوی تسلط بر همه دنیاست.
مروری تاریخی بر رابطه ما و آمریکا نیز مؤید همین نگاه قرآنی است. آنها همواره گرگ صفتانه به فکر دریدن ملت ها بوده اند. رابطه با آمریکا به قول حضرت امام و رهبر معظم انقلاب زمانی می تواند برقرار شود که آمریکایی ها دست از شیطنت بردارند و آدم شوند! یعنی ذات گرگ صفت خود را رها کنند. اما تا زمانی که آمریکا تجلی شیطان است، رابطه با او میوه ممنوعه ای است که خوردنش ما را به زمین ذلت می زند.
شاید این سؤال، ذهن بخشی از جامعه و خصوصاً برخی از جوانان را به خود مشغول کرده باشد که «چرا باید با استکبار ستیز داشته باشیم؟» این سؤال، در واقع با بیان دیگر ممکن است پررنگ‌تر مطرح باشد که «چرا باید با امریکا مبارزه کنیم؟» این مبارزه تا کی و تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا از طریق مذاکره و توافق همانند توافق هسته‌ای و برجام، می‌توان به نقطه‌ای رسید که استکبارستیزی و امریکاستیزی تمام شود؟
استکبارستیزی یک وظیفه دینی و قرآنی استیعنی تا استکبار وجود دارد، مبارزه با استکبار هم وجود خواهد داشت. استکبارستیزی تعطیل‌پذیر نیست. استکبار یک بحث قرآنی است و قرآن دو گروه مستکبرین و مستضعفین را با ویژگی‌های‌شان مورد بررسی قرار داده و تکلیف مستضعفین را در قبال مستکبرین بیان داشته است.
مفسر بزرگ قرآن مرحوم علامه طباطبایی(ره)، با استناد به آیه شریفه «فاستکبروا فی‌الارض بغیر حق»، تصریح می‌کند که استکبار، همیشه یک امر باطل، ناروا و مذموم است. ایشان در تعریف استکبار و فرق بین متکبر و مستکبر بیان می‌دارد: «مستکبر کسی است که می‌خواهد به بزرگی دست یابد و درصدد است که بزرگی خود را به فعلیت برساند و به رخ دیگران بکشد و متکبر کسی است که بزرگی را به عنوان یک حالت نفسانی در خود سراغ دارد و برای خود پذیرفته است.»
عده ای اندک در ایران همانند کثیری در غرب و خصوصاً در امریکا، می‌پنداشتند که با برجام، فتیله استکبارستیزی در جمهوری اسلامی پایین کشیده خواهد شد. بدیهی بود که براساس آنچه ذکر شد، این پنداشت‌ها با واقعیت همخوانی نخواهد داشت. اکنون روحیه استکبارستیزی در فضای پسابرجام،‌ به دلیل بدعهدی و نقض پیمان امریکایی‌ها در برجام که ریشه در همان خلق و خوی استکباری آنان دارد، به مراتب بیشتر از قبل شده است. تجربه برجام، بر اطمینان ملت ایران مبنی بر «شیطان بزرگ» بودن امریکا، غیرقابل اعتماد بودن امریکا و زیاده‌خواه بودن امریکا افزود. تجربه برجام ثابت کرد که امریکایی‌ها به چیزی کمتر از نابود ساختن هویت مستقل دینی ایرانیان رضایت نخواهند داد. همان هویتی که قدرت تمدن‌سازی‌اش آشکار شده و نفس‌های غرب را در منطقه راهبردی غرب آسیا به شماره انداخته است.

آمریکا در عین خیانت به برجام و عمل نکردن به وظایف خود، مدعى مى‌شود که براى محدود کردن توانایى موشکى و دفاعى ایران باید مذاکرات و توافق جدیدى صورت بگیرد. برخى از کشورهاى غربى نیز در این توطئه رذیلانه و این اقدام خبیثانه با آمریکا همدست شده‌اند.

مذاکراتى که در آن یک طرف فقط امتیاز بگیرد و زیاده‌خواهى کند و طرف دیگر مجبور به امتیازدهى و عقب‌نشینى باشد، مذاکره نیست، حماقت است.

photo_2017-11-03_14-32-46

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

پنجشنبه ۱۸ آبان ۲۰ صفر اربعین حسینى (روز زیارتى مخصوص حضرت سیدالشهداءعلیه‌السلام‌)

امروزه شاهد احیاى پیاده‌روى‌ها در قالب کاروان‌هاى عزادارى در اربعین به کربلا و زیارت قبر امام حسین(ع) و هم‌چنین زیارت مخصوصه‌اى که در اربعین براى امام حسین(ع) صورت مى‌گیرد، هستیم که این اعمال براى این است که خاطره حماسه و قیام عاشورا تجدید خاطر شود و از دل و ذهن مردم بیرون نرود.

ظرفیت اربعین یک ظرفیت خاص است و مى‌طلبد در قالب برگزارى این قبیل مراسم عزادارى از ظرفیت اربعین در جهت نشر فرهنگ شیعه و فرهنگ حسینى استفاده و بهره لازم را برد.همان گونه که حضرت زینب سلام الله علیها واهلبیت وهم جنین خواجه عبدالله انصاری ازآن بهره بردند.
این‌که مردم در اربعین حسینى با پاى پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) در کربلا مى‌روند بیان‌گر این است که باید فرهنگ حسینى در جامعه نهادینه شود و از ظرفیت اربعین در جهت معرفى قیام عاشورا به دنیا بهره برد.
«حُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرِ بْنِ أَبِی فَاخِتَهَ قَالَ قَالَ صادق ع‏ یَا حُسَیْنُ مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص إِنْ کَانَ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَسَنَهً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَهً حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ [الْمُفْلِحینَ الْمُنْجِحِینَ‏] حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص یُقْرِؤُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى.»
حسین بن ثویر بن أبى فاخته می‌گوید، امام صادق (ع) فرمودند: «اى حسین! کسى که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن على علیهما السّلام باشد اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمی‌‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید تا زمانى که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف حق تبارک و تعالى او را از رستگاران قرار می‌دهد تا وقتى که مراسم و اعمال زیارت را به پایان رساند که در این هنگام او را از فائزین محسوب می‌فرماید تا زمانى که اراده مراجعت نماید در این وقت فرشته‏‌اى نزد او آمده و می‌گوید: «رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم سلام رسانده و به تو می‌فرماید: «از ابتداء عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته‌ات آمرزیده شد.»

photo_2017-11-03_14-32-50

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --