اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ماچنان سیلی محکمی بردهان فتنه گران زدندکه دیگرنتوانستنددرمقابل نظام کمرراست کنند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ماچنان سیلی محکمی بردهان فتنه گران زدندکه دیگرنتوانستنددرمقابل نظام کمرراست کنند

نمازجمعه اینهفته ۰۸/۱۰/۹۶با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- لقمان کیست؟

۲- لقمان, پیامبر نبود,ولى بنده اى بودکه بسیار فکر مى کرد,ایمان ویقینش عالى بود

۳- اى پسرجان!من چهار صد پیامبر راخدمت کردم, و از گفتار آنها چهار سخن رابرگزیدم

################################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- دنیا عالم حساب است و آخرت، از این دنیا هم با حساب و کتاب تر می باشد

۲- حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاازجمله زنانى است که مى‌توان ادعا کردکه تالى تلومعصوم است.

۳- آنچه از فتنه  ها در طول تاریخ بوده در فتنه ۸۸ جمع شد.

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-12-29_14-01-55

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

با کرامت ترین و بزرگوارترین افراد نزد خدای متعال با تقوا ترین هستند

موضوع حکمت های دهگانه لقمان حکیم در قرآن کریم:

لقمان کیست؟

یکى از حکماى راستین و بزرگ تاریخ, حضرت لقمان(ع) است که نامش در قرآن دو بار(سوره لقمان  آیه ۱۲ و ۱۳) با عظمت یاد شده و یک سوره قرآن (سى و یکمین سوره) به نام او است. خداوند او را در قرآن براین اساس یاد کرده که فرزندش را به ده اندرز بسیار مهم و سرنوشت ساز نصیحت کرده, و این نصایح در ضمن پنج آیه سوره لقمان ذکر شده است.
مطرح شدن لقمان و حکمت هاى دهگانه او در قرآن, و یک سوره به نام او, در کتابى که جاودانى و جهانى است بیانگر آن است که خداوند مى خواهد نام لقمان و روش و نصایح حکیمانه او را در پیشانى ابدیت ثبت کرده , و تابلو قرار دهد, تا شیفتگان حق و عرفان در هر نقطه و عصرى, در پرتو آن هدایت یابند, و از فیوضات آن براى پاک سازى و به سازى بهره جویند.

لقمان نظر به این که عمر طولانى کرد, با پیامبران بسیار (که طبق بعضى از احادیث تا چهارصد پیامبر) را دیدار کرده استو نظر صحیح این است که او پیامبر نبود, چنانکه خاطرنشان مى شود.
به عقیده بعضى چند سال قبل از تإسیس حکومت حضرت داود(ع), و به نظر بعضى ده سال پس از حکومت داود(ع) متولد شد, و عمر او تا عصر پیامبرى حضرت یونس(ع) ادامه یافت, او در عصر نبوت و حکومت حضرت داود (ع) همراه آن حضرت به جنگ جالوت رفت, و در کشتن جالوت که طاغوت آن عصر بود, شرکت داشت.

سلسله نسب لقمان را چنین نوشته اند:((لقمان بن عنقى بن مزید بن صارون))و به گفته بعضى او پسرخاله یا خواهرزاده ایوب(ع) بود, و سلسله نسبش به ناحور بن تارخ (برادر ابراهیم خلیل((ع))) مى رسد.
او عمر طولانى کرد, که عمرش را از دویست تا ۵۶۰ سال, و از هزار تا ۳۵۰۰ سال نوشته اند, در عین حال بسیار زاهد بود, و دنیا را به اندازه عبور از سایه اى به سایه دیگر در نزدیک آن مى دانست.

شغل و محل زندگی لقمان:

او مدتى چوپان و برده قین بن حسر (از ثروتمندان بنى اسرائیل) بود, سپس بر اثر بروز حکمت هاى سرشار نظرى و عملى از او, از طرف اربابش آزاد شد.( سفینه البحار, ج۲, ص۵۱۵)
به نظر مى رسد لقمان(ع) بیشتر عمرش را در خاورمیانه, به خصوص در فلسطین و بیت المقدس گذرانده است, و نقل شده که قبرش در ایله (یکى از بندرهاى فلسطین) است.

photo_2017-12-29_14-03-17

فرزندان لقمان:

از گفتنى ها این که او داراى فرزندان بسیار بود, آنها را به گرد خود جمع مى کرد, و نصیحت مى نمود. و به گفته بعضى گرچه با گفتن ((یا بنى; اى پسرک من)) تنها پسر بزرگش به نام ناتان  (ناسان هم گفته شده )مورد خطاب خود قرار مى داد, ولى خطاب او در حقیقت به همه پسران و فرزندانش, بلکه به همه انسان ها بود, و با این تعبیر مهرانگیز مى خواست عواطف آنها را جلب کند, و به آنها بفهماند که من همانند پدر دل سوز براى شما هستم, نصایح دل سوزانه مرا که از روى خیرخواهى است بپذیرید.
چنان که این شیوه در نصایح امیرمومنان حضرت على(ع) به دو فرزندش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به طور فراوان دیده مى شود

براى این که باز لقمان را بیشتر بشناسیم نظر شما را به این حدیث جلب مى کنیم, او خطاب به فرزندش چنین گفت:

((یا بنى انى خدمت اربعمإه نبیاو اخذت من کلامهم إربع کلمات,و هى :

اذا کنت فى الصلوه فاحفظ قلبک,و اذا کنت على المائده فاحفظ حلقک,و اذا کنت فى بیت الغیر فاحفظ عینک,واذا کنت بین الخلق فاحفظ لسانک;

اى پسرجان! من چهار صد پیامبر را خدمت کردم, و از گفتار آنها چهار سخن را برگزیدم:

۱ـ هنگامى که در نماز هستى, حضور قلبت را حفظ کن

۲ـ هنگامى که در کنار سفره نشستى گلویت را (از مال حرام) حفظ کن

۳ـ هنگامى که به خانه دیگرى رفتى, چشم خود را (از نگاه به نامحرم) حفظ کن

۴ ـ و هنگامى که بین انسان ها رفتى, زبانت را حفظ کن.))

در این که لقمان, پیامبر بود یا نه؟ شیوه بیان قرآن نشان مى دهد که او پیغمبر نبوده است, و در روایات نیز با صراحت, پیغمبر بودن او نفى شده, از جمله روایت شده پیامبر اسلام(ص) فرمود:

((حقا اقول لم یکن لقمان نبیا ولکن عبدا کثیر التفکر, حسن الیقین, احب الله فاحبه, و من علیه بالحکمه;(علامه مجلسى, بحارالانوار, ج۱۳, ص۴۲۴, مجمع البیان, ج۸, ص۳۱۵(

به حق مى گویم که لقمان, پیامبر نبود, ولى بنده اى بود که بسیار فکر مى کرد, ایمان و یقینش عالى بود, خدا را دوست داشت, و خدا نیز او را دوست داشت, و خداوند نعمت حکمت را به او عنایت فرمود.))

################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

دنیا عالم حساب است و آخرت، از این دنیا هم با حساب و کتاب تر می باشد؛ انسان در آخرت در محضر حق آنقدر منتظر رسیدگی به حساب اعمال خود خواهد ماند که بالاخره خودش خواهد گفت: ” زودتر تکلیف ما را روشن کنید حتی اگر قرار است به جهنم برویم.”حاسبونا و لو الی النّار

################################################################

photo_2017-12-29_14-02-08

جمعه ۸ دی ۱۰ ربیعالثانى وفات حضرت معصومه(س) (٢٠١ ه.ق)

 حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ازجمله زنانى است که مى‌توان ادعا کرد که تالى تلو معصوم است.

امام صادق(ع) ولادت چنان دخترى را مژده داده بود، ازاین‌رو خاندان پیامبر بی‌صبرانه در انتظار طلوع خورشید وجود حضرت معصومه(س) بودند.

چند نکته در زمینه شخصیت آن بانوى بزرگ درخور توجه است:
۱. مسافرت ایشان پس از هجرت اجبارى برادر بزرگوارش امام رضا(ع) به مرو، به سمت ایران به جهت دیدار با برادر، اما آنگونه که مورخان نوشته‌اند این مسافرت به سرانجام نرسید و حضرت معصومه با رسیدن به ساوه بیمار شد و دستور داد او را به قم ببرند و در همین شهر بود که جان را به جان‌آفرین تسلیم کرد.
حرکت آن‌حضرت از مدینه به سمت ایران با این مسیر طولانى و به جان خریدن همه سختى‌هاى مسافرت مخصوصاً خطراتى که از ناحیه حکومت مأمون آن‌حضرت را تهدید مى‌کرد حاکى از شخصیت سیاسى و اجتماعى این بانوى بزرگ است.

۲. در این مسافرت آنگاه که مریض شد و از دستیابى به امام رضا(ع) مأیوس شد، با توجه به آگاهى او از موقعیت آینده قم و مرکزیت فرهنگى آن دستور داد او را به قم ببرند تا پس از پرواز روح بلندش به‌سوى ملکوت، حرم بهشت‌گونه‌اش مأمن عاشقان اهل بیت علیهم السّلام قرار گیرد.
این تصمیم یعنى دستور براى رسیدن به قم، حاکى از داشتن دید فرهنگى دختر موسى‌بن جعفر سلام الله علیها است.

  1. همان‌گونه که حضرت زهرا سلام الله علیها با استدلالهاى متین و استوار، حقانیت ولایت حضرت على(ع) را تبیین مى‌کرد، حضرت معصومه(س) نیز چنین بود. روایاتى که از آن‌حضرت نقل شده غالباً درباره امامت و ولایت على(ع) است که با اثبات ولایت او، ولایت امامان معصوم نیز ثابت مى‌شود. ایشان روایاتى را از اجداد طاهرینش نقل کرده، هم‌چنین جمعى از ارباب علم حدیث از او نقل حدیث کرده‌اند که در حقیقت خود نوعى مبارزه علمى را تداعى مى‌کند

################################################################

شنبه ۹ دی ۱۱ ربیعالثانى سالروز حماسه مردم ایران (١٣٨٨ ه. ش) // روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

فتنه یکی از کلمات رایج در آیات قرآن و نهج البلاغه است،در هر دوره ای افراد بی صفتی وجود دارند که به فتنه گری علیه حق و حقیقت می‌پردازند.

فتنه به رنگ ها و شکل های مختلفی در قالب افکار مختلف بروز می کند که راه های مقابله با آن در هر زمان متفاوت است، چنانچه گاهی شمشیر امام علی(ع) جلوی فتنه را می‌گیرد و گاهی صلح امام حسن (ع) آن را مانع می‌شود.

photo_2017-12-29_14-02-15

 آنچه از فتنه  ها در طول تاریخ بوده در فتنه ۸۸ جمع شد چنانچه  که فتنه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … همه  در سال ۸۸جمع شدند تا ولایت فقیه را به حاشیه بکشند و انقلاب را دگرگون کنند، در این راه ایادی استکباری از آمریکا، انگلیس و اسرائیل همه با هم متحد شدند.

البته این فتنه ضایعاتی داشت. یکی از آن‌ها شهادت عزیزانی بود که یک مویشان بر فتنه جویان وکاخ فتنه‌جویان برتری داشت اماملت ما در حماسه نهم دی به تبعیت از ولایت فقیه کار را تمام کردند و چنان سیلی محکمی بر دهان فتنه گران زدند که دیگر نتوانستند در مقابل نظام کمر راست کنند.

دشمن در هشت سال دفاع مقدس جنگی سخت بر ما تحمیل کرد،و در فتنه ۸۸ هم سخت ترین جنگ نرم را به ما تحمیل کردند و با این وجود مردم در حماسه ۹ دی نه تنها دشمن را شکست دادند بلکه تقابل حزب الله با حزب الشیطان نیز مشاهده شد و این رمز ماندگاری این روز حماسی است.

یکی ازدرسها این است که: داستان جنگ احزاب درصدر اسلام یک داستان منحصر به فرد نبود. یادمان نرود که دشمن از هیچ‌چیز برای نابودی اسلام و نظام اسلامی و از بین بردن ارزش‌ها و باورهای اسلامی فروگذار نمی‌کند.مؤمن باید همیشه هوشیار باشد و هیچ‌گاه دشمن را دست کم نگیرد. دشمن هرقدر کوچک هم که باشد، باز باید از فتنه‌های آن پرهیز کرد.افرادی که بصیرتشان قوی است، دشمن را در هر چهره ای می‌شناسند و از بوی سخن و رنگ و قیافه دشمن به نیت او پی می‌برند، اما اگر بصیرت نباشد، فرد نمی‌تواند بین دوست و دشمن فرق بگذارد که این مصیبتی بزرگ است.

مقام معظم رهبری در آستانه ۹ دى و در دیدار شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى و نکات بسیار مهمى که در این سخنرانى بیان فرمودند، باید مورد تحلیل دقیق و جدى قرار گیرد.

photo_2017-12-29_14-02-19

یکی ازآن نکات فرمودند:در جنگ باید حدس بزنید دشمن مى‌خواهد چه‌کار بکند. امروز حدس زدن نیاز ندارد، هزاران توپخانه‌ى دروغ‌پردازى به سمت این ملت مشغول شلیک هستند، براى این‌که مردم را ناامید و بدبین کنند و اعتماد به نفس مردم را بگیرند. متأسفانه در داخل هم گروهى، درست همان کار دشمن را ادامه مى‌دهند. ناامید کردن مردم، متهم کردن، دروغ‌هاى شاخدار دشمن‌ساز را در ذهن مردم جا انداختن؛ این‌ها کارهایى است که عده‌اى دارند انجام مى‌دهند

 آن کسانى‌که کار دشمن را در داخل انجام مى‌دهند تقوا ندارند. این‌ها دینشان سیاسى است؛ به‌جاى آن‌که سیاستشان دینى باشد.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

###############################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --