اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:جنگ اقتصادی وحمله به سفره مردم،آخرین عربده کشی استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:جنگ اقتصادی وحمله به سفره مردم،آخرین عربده کشی استکبار است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته ششم مهرماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- یکی دیگر از ویژگی های شهدای کربلا، پاکی و اثرپذیری قلب و دلشان است.

۲-یکی ازمسایل مهمی که قرآن کریم واهل بیت(ع)به آن سفارش میکنند،سلامت قلب وپاکی دل است.

۳-فردای محشر خداوند باری تعالی به قلب و دل انسان نگاه می کند و مورد ارزیابی قرار می دهد.

۴- درزمان غیبت امام عصر هم بایددل وقلب ماپاک باشد،امام عصر هرکسی را نمیپذیرند.

 

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و حماسه‌های ماندگار ملت بزرگ ایران است.

۲-ریشه گروه الحوازیه چیست وازکجا نشأت میگیرد؟؟

۳-هدف این گروهک تروریستی چیست؟

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-09-29_15-40-51-300x265

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

یکی دیگر از ویژگی های شهدای کربلا، پاکی و اثرپذیری قلب و دلشان است. در زمانی که ارزش ها و هنجارهای جامعه اسلامی در جهت عکس خود قرار گرفته و وارونه شده است تا جایی که امام حسین علیه السلام در ورود به کربلا به آن اشاره می فرماید:

«إنّ الدنیا قد تغیرت و تنکرت و ادبر معروفها»  جداً اوضاع زمان دگرگون گردیده، زشتی ها آشکار و نیکی ها از محیط ها رخت بربسته است.

و یا در نامه ای که به مردم بصره می نویسد وضع جامعه را این طور بازگو می کند:

«ان السنه قد امیت و البدعه قد احییت»سنت پیامبر از میان رفته و جای آن را بدعت گرفته است.

باز هم در چنین شرایطی که اکثر مردم نسبت به حق بیگانه شده اند، اصحاب امام حسین علیه السلام کلام و راه حقیقت را به جان و دل می پذیرند و در کنار اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار می گیرند.

امام در طول مسیر و در روز عاشورا با افراد بسیاری به طریق گوناگون سخن گفتند و راه درست را نشان دادند، اما در این میان هفتاد و دو تن لبیک گفتند ودر مسیر خدا و اسلام حقیقی قرار گرفتند. چرا؟ چون دارای قلب سلیم و دلی پاک و اثرپذیر بودند.

حضرت سیدالشهدا علیه السلام از مدینه که عزم حرکت کردند، تا زمانی که به کربلا رسیدند، عده ی زیادی اعلام آمادگی برای یاریش نمودند، اما در مواقع گوناگون و به بهانه های مختلف، دست کشیدند و رفتند. وقتی خبر شهادت مسلم بن عقیل به امام حسین علیه السلام رسید، حضرت دستور دادند، همه کسانی که با ایشان بودند، دور هم جمع شوند. امام بعد از آن که از شهادت مسلم و عهدشکنی کوفیان، مردم را مطلع نمود به همگی آنان فرمود:

«فمن احب منکم الانصراف فلینصرف، غیرِ حرج لیس علیه ذمام»پس هرکس که می خواهد بازگردد باکی بر او نیست و ذمه و عهدی از ما بر گردنش نیست.

سیدالشهداء علیه السلام با این کار و گفتار، خواستند به کسانی که شاید به طمع دنیا و حکومت، قدرت و ثروت، به حمایت از امام برخاستند، بفهمانند راه ما، راه رسیدن به دنیا نیست، راه شهادت و رسیدن به خدا است.

لذا به محض این که سخن امام پایان یافت:

«فتفرق الناس عنه و اخذوا یمیناً و شمالاً» مردم از کنار او پراکنده شده و به چپ و راست ( هر یک به سویی) رفتند.

از این رو، کسانی که در کربلا به یاری امام زمانشان برخواستند، همگی از اول راه، همراهی نکرده بودند، بلکه عده ای از مدینه، گروهی در مکه، افرادی در طول مسیر و بعضی در کربلا و حتی روز عاشورا، وقتی که با امام و راه و هدف او آشنا شدند، همراه و یاورش شدند. چه عاملی سبب می شود که آنان یک لحظه به خود بیایند و راه درست را انتخاب کنند و به سعادتمندی در دنیا و آخرت دست یابند؟ سلامت و اثرپذیری قلب و دلشان است که سخنان امام و حوادثی را که به وقوع می پیوندد، بر آن ها اثر می گذارد و سبب تغییر و گرایش آنان به سوی حقیقت و خوبی ها می شود.

یکی از مسایل مهمی که قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام به آن اهمیت فراوانی می دهند و سفارشات بسیاری راجع به آن می کنند، بحث سلامت قلب و پاکی دل است.

قرآن در سوره شعراء یکی از سرمایه های جاودان فردای قیامت، که برای انسان نفع و سود بسیاری دارد را قلب سلیم معرفی می نماید:

«یومَ لا ینفعُ مالٌ و لا بنون  إلا من اتی الله بقلبٍ سلیمٍ»  آن روزی که مال و فرزندان، هیچ به حال انسان سود نبخشد و تنها آن کس سود برد که با قلب و دل سالم به پیشگاه خدا آید.

فردای محشر خداوند باری تعالی به قلب و دل انسان نگاه می کند و مورد ارزیابی قرار می دهد. زیرا به فرموده ی امام صادق علیه السلام قلب و دل ما از دو حال خارج نیست یا جایگاه رقت و پاکی و اخلاص است و یا محل قساوت و سنگدلی است.

حربن یزید ریاحی پس از آن که به سوی سیدالشهداء علیه السلام آمد و توبه نمود. از امام اجازه گرفت و به میان دو لشکر آمده و رو به سپاهیان کوفه فریاد زد: ای مردم کوفه، مادر به عزایتان بنشیند و گریه کند!

«ادعوتم هذا العبد الصالح حتی اذا أتاکم اسلمتموه و زعمتم انکم قاتلوا انفسکم دونه» آیا این بنده ی صالح و شایسته ی خدا را به سوی خود دعوت نمودید و حال که به سوی شما آمد، شما که می گفتید در یاری او با دشمنانش خواهید جنگید، دست از یاریش برداشتید؟

کوفیان به خودتان بیایید، چه می کنید؟ آب فراتی را که یهود و نصاری و مجوس می آشامند و حیوانات صحرا حق استفاده از آن را دارند، به روی پسر فاطمه علیهاالسلام و خاندان او بسته اید تا جایی که:

«قد صرعهم العطش» تشنگی آنان را به حال بیهوشی انداخته است.

سخنان حر که تمام شد، یکی از لشکریان کوفه به نام یزید بن زیاد بن مهاصر تحت تأثیر قرار گرفت و با خود گفت: یزید، حر، حرف درستی می زند. ما نامه نوشتیم و او را دعوت کردیم، این رسم مهمان نوازی نیست که حال با او چنین کنیم، نگاه کن، تا چند لحظه ی پیش حر در کنارت جزو لشکر کوفه بود، اما حالا در سوی دیگر و در رکاب نوه پیامبر است.

سخنان حر قلب و دل یزید بن زیاد را منقلب ساخت، تصمیم خود را گرفت، رکاب به اسب زد و خود را به خیام سیدالشهداء علیه السلام رساند، عرض کرد: یا اباعبدالله دیر آمدم اما آمدم، قبولم می کنی؟

امام حسین علیه السلام از او استقبال کرد و زمانی که به میدان آمد این رجز را می خواند:

«یا ربِ إنی للحسین ناصر … و لابن سعد تارِک مهاجر»  خدایا من یاور حسینم … و از ابن سعد دوری گزیده ام

یاران سیدالشهدا علیه السلام اگر یکی از خصوصیات خوبشان قلب سلیم و دلی اثرپذیر است، چون دلشان یک لحظه از یاد خدا خالی نیست و هدفی جز کسب رضایت الهی ندارند. بنابراین ذره ای به دنبال تعریف و به به گفتن دیگران نیستند و تمام ذهن شان بر انجام وظیفه خالصانه و کسب خشنودی معبود معطوف است.درزمان غیبت امام عصر هم باید اینگونه باشیم امام عصر هرکسی را نمیپذیرند…..

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

اشاره ای به هفته دفاع مقدس

طولانی ترین جنگ بعد از ویتنام متعلق به دفاع مقدس است و زمانی جنگ به کشور تحمیل شد که درگیر مشکلاتی چون حوادث کردستان، درگیری های قومیت، ترور شخصیت ها بودیم اما به لطف الهی از همه آنها سربلند خارج شدیم.

 هفته دفاع مقدس از زمان‌های فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب است که یادآور ایثار و حماسه‌های ماندگار ملت بزرگ ایران است

هفته دفاع مقدس تابلوی زیبای نمایش اقتدار، وحدت و ولایتمداری است گنجی است متعلق به همه ملت ایران چرا که تمام اقشار در آن زحمت کشیدند و نقش داشتند و امروز نیز با همه مشکلات و تحریم هایی که دشمنان ساختند از ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت و نظام را از آن خود می دانند.

نسل سوم و چهارم انقلاب، دوران دفاع مقدس را درک نکرده و باید برای پیشگیری از توطئه‌های فرهنگی دشمن که می‌کوشد با به‌کارگیری ذهن جوانان از طریق فضای مجازی مسائل را وارونه به آن‌ها جلوه دهد در این هفته رشادت‌های دلاوران غیور ایرانی را برای آن‌ها بازگو کرد.

 مگرمنافقین ودشمنان نامردی نکردند؟؟!!با ترور ۱۷ هزار نفر از فرزندان کشور، شهادت نخست وزیر و رئیس جمهور هر کدام می توانست یک کشور را ساقط کند اما به لطف الهی و هدایت امام و وحدت و انسجام و ایستادگی مردم از بحرانها عبور کردیم و امروز هم با همین وحدت و ایستادگی قادریم از مشکلات عبور کنیم.

  امروز در شرایطی قرار گرفتیم که دشمن وارد جنگ اقتصادی شده واز راه اقتصادی قصدضربه زدن به کشور رادارد، سفره مارا هدف قرار داده البته حمله به سفره مردم، آخرین عربده استکبار است. گرانی و بی ثباتی بازار فشار زیادی را به مستضعفان و اقشار ضعیف جامعه وارد کرده اما مردم با بصیرت ایران همچون دوران دفاع مقدس با ایستادگی و استقامت از این پیچ اقتصادی نیز عبور خواهد کرد.{تکبیرنمازگزاران}

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

اشاره ای به جنایت تروریست ها در اهواز، که درواقع سند رسوایی کاخ سفیداست

۳۱شهریور ماه و در سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ساله نظام سلطه علیه مردم ایران ، تروریست‌های تکفیری بار دیگر مردم اهواز را آماج گلوله‌های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرار داد وحدود ۹۰ نفر مجروح وشهید به جای گذاشت به زعم خود باارعاب در صدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند. که گروه الحوازیه مسؤلیت آن را به عهده گرفت

ریشه این گروه چیست وازکجا نشأت میگیرد؟؟روایت‌های متفاوتی در خصوص ریشه‌های این گروه وجود دارد.

نظراول:این است که  این جریان را به جمعیت خلق عرب نسبت می‌دهند که در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی ( ۱۳۵۷ ) در خوزستان تشکیل شد و نام خود را «جمعیت خلق عرب» نامیده بودند و رهبری این گروه را هم فردی به نام شیخ شبیر خاقانی عهده‌دار بود که اختلافاتی میان اعضای این گروه پدید آمد و جریانی تحت عنوان «سازمان اسلامی سنی »در این بین اعلام موجودیت کرد اما در سال ۲۰۱۵ یعنی چهار سال پیش این گروهک نام خود را به جنبش الحوازیه تغییر دادند.

نظردوم: این است که گروه الحوازیه اساسا در سال ۲۰۰۱ تشکیل شده و شروع به فعالیت می‌کند، اما از سال ۲۰۱۵ پسوند نام خود بر داشته و به جنبش الاحوازیه تغییر نام می‌دهند. هدف اصلی این گروهک جدایی‌طلبی و اتصال به دیگر کشورهای عربی مجاور ایران است

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش نیز با انتشار ویدئوئی از تصاویر سه نفر مدعی شد که عملیات اهواز توسط عوامل این گروهک انجام شده است .

فارغ از اینکه عامل میدانی این حادثه از اعضای کدامیک از این دوگروه تروریستی هستند، خون شهدای مظلوم این حادثه تلخ در عین اینکه ماهیت ضد مردمی این گروهک‌های تروریستی را آشکار ساخته، حقانیت نظام اسلامی در ایستادگی و مقابله با فزون‌خواهی‌های نظام سلطه را آشکار و به عرصه‌ای جهت تقویت انسجام ملی و رسوایی دشمنان نظام تبدیل شد.

در مورد ابعاد این حادثه و زمینه‌های آن به نکاتی اشاره میکنم:

۱- جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۲ تیر ۱۳۹۶ در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌‌های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرده و گفته بود که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‌سالگی‌اش برسد.به گزارش «سی‌ان‌اس نیوز» وی یادآور شده بود که نتیجه تصمیم فعلی دولت ترامپ برای بازبینی‌ سیاست‌هایش در قبال ایران بایستی این باشد که این کشور نتواند پیروزی چهل‌سالگی انقلابش را جشن بگیرد.بولتون تأکید کرده بود که : «نتیجه این بازبینی در سیاست و آنچه بسیاری از ما در ایالات متحده به‌سمت آن حرکت می‌کنیم بایستی تشخیص این باشد که انقلاب سال ۱۹۷۹ آیت‌الله خمینی تا جشن چهل‌سالگی‌اش دوام نخواهد آورد.»«بولتون» با تأکید بر اینکه «سیاست اعلام‌شده آمریکا بایستی براندازی نظام حاکم در تهران باشد» می افزاید: «رفتارها و اهداف نظام ایران تغییر نخواهند کرد و بنابراین، تنها راه حل، تغییر آن نظام است و به همین دلیل است که قبل از سال ۲۰۱۹ ما که در اینجا هستیم، این موضوع را جشن خواهیم گرفت.»که البته این آرزو را به گور برد!!!!{تکبیرنمازگزاران}

۲-  رکس تیلرسون»، وزیر خارجه پیشین آمریکا هم در نشست استماع مقابل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در پاسخ به سؤال یک نماینده گفته بود که دولت ترامپ سیاستش را کار با مخالفان داخلی در ایران برای تغییر نظام این کشور قرار داده است.پمپئو وزیر خارجه کنونی نیز بارها بر ضرورت براندازی و تغییر نظام ایران تأکید کرده است. اما بار حقوقی بکار گیری واژه «براندازی» سبب شده است که آمریکائی‌ها اکنون کمتر از آن استفاده کرده و صرفا بر تغییر رفتار ایران تأکید می کنند. مبتنی براین سناریو و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای تشدید تحریم‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و احتمال اوج گیری اعتراضات اجتماعی، دشمنان نظام برای ایران در سال ۹۷ تابستان«داغی» را طراحی و بار ها از آن سخن به میان آورده و به زعم خود فروپاشی نظام اسلامی را در خلال آن به انتظارنشسته بودند.

۳-محمد بن‌سلمان» ولیعهد جوان وخام رژیم سعودی در اردیبهشت ماه ۹۶ در گفت‌وگو با تلویزیون «ام‌بی‌سی»، گفته بود ما تلاش می‌کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم. در پی این حادثه عبدالخالق عبدا… مشاور ولیعهد ابوظبی هم در توئیتی گستاخانه پرده از حامیان اصلی جنایت تروریستی اهواز برداشت و نوشت: « کشاندن جنگ به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده است که طی مرحله آینده افزایش می‌یابد.»

۵- آمریکائی‌ها به رغم تشکیل گسترده ترین جبهه علیه مردم ایران و با هدف محو گفتمان انقلاب اسلامی، امروز نظام اسلامی را در چهل سالگی انقلاب در قله استقلال، عزت و قدرت داخلی و نفوذ منطقه‌ای و تعیین‌کنندگی در مناسبات جهانی می‌بینند. که درسخنرانی رئیس جمهور محترم وریس جمهور آمریکادرسازمان ملل مشهود بود رئیس جمهور ما مورد تشویق حضار قرار گرفتند اما رئیس جمهور آمریکا مورد تمسخر قرار گرفت ودنیا به او خندید!!آیا این نشانه عزت واقتدارنظام وملت مانیست؟؟!!

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --