اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر وکهریزک:رجایی و باهنر،دو نام آشنا تا ابد در اذهان امت اسلامی زنده و جاوید خواهند بود

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر وکهریزک:رجایی و باهنر،دو نام آشنا تا ابد در اذهان امت اسلامی زنده و جاوید خواهند بود

 به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز باشکوه اولین جمعه شهریور ماه ۱۴۰۰  مصادف با هجدهم محرم الحرام ۱۴۴۳ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱. آیا نسبت به عاقبت به خیری دیگران هم مسئولیتی داریم؟

۲ .حالت بی تفاوتی نسبت به  امور اعتقادی حتی دامن عده زیادی از مذهبیها را هم گرفته!!

 ۳. مؤمن واقعی بجای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرد به فکر نجات ماهیهاهم است!

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱. حضرت زینب در خطبه ای که در کوفه خواندند:بـى وفایى و پـیمان شکنى و آینده دردناک کوفیان را تـبـیین کرد

۲. رجایی و باهنر، دو نام آشنا تا ابد در اذهان امت اسلامی زنده و جاوید خواهند بود.

۳. علت بازی جدید غرب چیست؟

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

گفتیم اولویتی که سبب شدحضرت اباعبدالله دست به فداکاریای بزند و قدم به کربلا بگذارد وبرای آن جان خود و عزیزانش را فدا کندموضوع باورهای دینی و معنوی مردم بود که در این زمینه روایتی از امیرالمؤمنین  على علیه السلام : مَن تَرَکَ إنکارَ المُنکَرِ بِقَلبِهِ و یَدِهِ و لِسانِهِ فَهُوَ مَیِّتٌ بَینَ الأحیاءِ ( تهذیب الأحکام ، ج ۶ ، ص ۱۸۱ )امام على علیه السلام :آن که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند ، مرده اى است میان زندگان .که پیرامون این روایت نکاتی را تقدیم کردم.

اما موضوع بحث امروز پاسخ به این سؤال است که آیا نسبت به عاقبت به خیری دیگران هم مسئولیتی داریم؟ واقعیت این است که در این بعد پای ما میلنگد! شما به یک راننده بگو: »ببخشید آقا لاستیک ماشین شما کم باده«؛ خیلی تشکر میکند که احسنت بر شما چه شهروند نمونه ای! اما اگر این تذکر را هم بدهیم که : »آقا ضمنا به همسرتان بفرمایید روسری اش را سر کند!« چه جوابی میشنوید؟ به تو چه ربطی داره؟ زن خودمه! دوست دارم اینطوری بیرون بیاد. دلم میخواد. بدن خودمه دوست دارم خالکوبی کنم. پول خودمه، دوست دارم ماهواره بخرم. دوست دارم شلوار پاره پا کنم یا فلان موسیقی حرام را گوش کنم و…

از این غم انگیزتر وقتی است یک  مسئول رده بالای مملکت میگوید:بگذارید مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند. به زور و با شلاق نمیشود مردم را به بهشت برد!!!

این واکنشها حکایت از این دارد که در فرهنگ ما دلسوزی برای آخرت و عاقبت به خیری، برای اعتقادات و معنویات ، آن جایگاهی که باید داشته باشدرا ندارد و حالت بی تفاوتی نسبت به این امور حتی دامن عده زیادی از مذهبیها را هم گرفته. دلسوز هستیم لکن فقط برای خودمان. فقط برای همسر و فرزندمان. به بقیه که میرسد میگوییم:بابا تو این دوره زمانه باید کلاه خودت را سفت بچسبی باد نبره. گلیم خودت را از آب بیرون بکش لازم نکرده به فکر بقیه باشی!

در حالی که مؤمن واقعی اینطور نیست. او فکر کلاه دیگران و گلیم دیگران هم هست. او فکر چراغ مسجد و چراغ خانه فقرا هم هست. مؤمن واقعی بجای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرد به فکر نجات ماهیهاهم است! در او نهادینه شده که این دیگ، نباید فقط برای من بجوشد، بلکه باید بر ای همه بجوشد!

چطور است که وقتی خانه ای آتش بگیرد همه دست به دست هم میدهند آتش را خاموش کنند، اما آتش گناه که به خانه ای میافتد دست روی دست میگذارند و کوچکترین واکنشی نشان نمیدهند؟! در حالی که از این نکته غافلند که آتش گناه وقتی شعله ور شود دامن همه را میگیرد. یک همسایه فاسد یک ساختمان را فاسد میکند. یک فرد منحرف جوانان محله ای را به انحراف میکشاند. یک سیب گندیده جعبه سیب را خراب میکند. گناه مثل کرونا مسری است، منتقل میشود

امام حسین (ع) حتما به فکراصلاح امور اقتصادی مردم بوده است، اما آنچه در آن دوران اولویت داشت و باید اصلاح میشد باورهای معنوی و اعتقادی اجتماع بود. گمراهیها و انحرافاتی بود که به واسطه آنها حق و حقیقت در جامعه گم میشد. امام خون قلب خودش را فدا کرد تا مردم را از این گمراهیها نجات دهد

پیامبر صلی الله علیه و آله «: إنَّ المَعصِیَهَ إذا عَمِلَ بِهَا العَبدُ سِرّا لَم تَضُرَّ إلاّ عامِلَها و إذا عَمِلَ بِها عَلانِیَهً و لَم یُغَیَّر عَلَیهِ أضَرَّت بِالعامَّهِ » {بحار الأنوار ، ج ۱۰۰ ، ص ۷۴}

پیامبر صلی الله علیه و آله :هرگاه بنده ، پنهانى گناه کند ، تنها به خود زیان مى رساند ، و هرگاه آشکارا گناه کند و بر این کار غیرت نورزد ، آن گناه به همه مردم آسیب خواهد رساند .

امام حسین (علیه السلام)«لَا یحِلُ لِعَینٍ مُؤْمِنَهٍ تَرَی اللَّهَ یعْصَی فَتَطْرِفَ حَتَّی تُغَیرَه»{ وسائل الشیعه، ج ۱۶، ص ۱۲۶}

شایسته نیست که انسان با ایمان نافرمانی خدا را مشاهده کند و با بی تفاوتی از آن چشم بپوشد، بلکه او وظیفه دارد در جلوگیری از منکر اقدامی بکند.

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما عزیزان نماز گزار را در ابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی

شنبه ۱۹ محرم حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه به طرف شام ۶۱ هجری قمری

در روز یازدهم محرم آن بزرگواران را از کربلا به کوفه منتقل کردند. پس از چند روز اقامت اسرا در کوفه آنان را روانه شام کردند تا در مجلس یزید بن معاویه حاضر کنند.

اما حضرت زینب در خطبه ای که در کوفه خواندند:بـى وفایى و پـیمان شکنى و آینده دردناک کوفیان را تـبـیین کرد.آنان را منقلب و متـحول نمود. پـایه هاى کاخ قدرت حاکمان غاصب و ظالم و قاتـل را بـه لرزه افکند و بـالاخره, غیر از بـیان فاجعه کربلا و معرفى شخصیت و هدف حـضرت حـسین(ع)و یاران او, پـیام خون شهیدان را بـه غفلت زدگان و فریب خـوردگان ابـلاغ نمود تـا ادامه اسارت و خطابـه ها, پـیام شهادت و عاشورا را در مراحل دیگر نیز, استمرار بخشد

دوشنبه ۸ شهریورانفجار بمب در دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه شهیدان رجائی وباهنردر سال    ۱۳۶۰  و روز مبارزه با تروریسم

هفته دولت، هفته سپاس و قدردانی از دولت مردانی است که در راه خدمت به مردم گام بر می دارند، این هفته که به پاس گرامیداشت یاد و نام دو یار دیرین ملت، دو اسوه خدمتگزاری و تواضع، دو انسان مخلص، شهیدان رجایی و باهنر است که تمام همتشان رفع مشکلات ملت، پیشرفت کشور، بهره گیری از نیروهای جوان، رسیدگی به مستمندان و محرومان است.رجایی و باهنر، دو نام آشنا تا ابد در اذهان امت اسلامی زنده و جاویدانند.این مناسبت را به آن دسته از مسئولین و دولتمردانی که پاکدست و خدمتگزار مردم و متعهد به عهد الهی هستند، باید تبریک گفت.

هفته دولت فرصتی است تا مسئولین به سیره بنیانگذار انقلاب و منش و رهنمودهای مقام معظم رهبری فکر کنند و با خود بیاندیشند که تا چه اندازه به ویژگی‌های برجسته آن بزرگان نزدیک هستند و چقدر به منافع مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی فکر می‌کنند و در راستای آن برنامه‌ریزی کرده و برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

مسئول پاکدست و خدمتگزار، مسئولی است که از رانت خوارای و ویژه‌خواری پرهیز کند، به مردم ظلم نکند و به زیردستان زور نگوید، حافظ اموال عمومی باشد، تشنه قدرت و مقام نباشد و اموال عمومی را برای رسیدن به صندلی قدرت، قربانی نکند.عهدنامه حضرت امیرالمومنین(ع) به جناب مالک اشتر، منشور والا و برجسته‌ای است که عمل به آن می‌تواند مدیران تراز انقلاب اسلامی را تربیت کند.

تشکیل دولت جدید و رأی اعتماد نمایندگان به کابینه معرفی شده

رئیس‌جمهور پس‌از رأی اعتماد اعضای کابینه کار خود را فوری و انقلابی شروع کرد.امروز ایران اسلامی در مقطع حساسی به سر می‌برد، انتظار از دولت جدید رفع دغدغه های مردم است. اغلب وزرای پیشنهادی از سوابق و تجربه بالا و درایت کافی برخوردار هستند و  جوانی، علم و تجربه و سلامت نفس از مهمترین شاخص‌های کابینه معرفی شده است

امتداد هیئت دولت در انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد و میانی تجلی خواهد یافت. انتظار همگان این است که دولت جوان حزب اللهی در رده‌های مختلف مدیریتی براساس شایسته‌سالاری و به‌دور ازسهم‌خواهی‌های ستاد انتخاباتی و قومیتی باشد.

تمرکز بر سه شاخصه جوان، انقلابی و کاربلدی در رده‌های مختلف مدیریتی، انتظار مردم از دولت است که ان شاءالله نسبت به حل مشکلات مختلف خصوصاً مسائل معیشتی قدمهای مؤثری برداشته شود.

اشاره ای به بازی جدید غرب برای مذاکرات هسته ای

دوشــنبه ۲۵ مــرداد مــاه بــود کــه آژانــس بــین الملـلـی انــرژی اتمی اعلام کــرد ایران اقــدام به تولید۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰درصد کرده اســت و اکنون علاوه بر آبشار ، ۱۶۴ تایی آی آر شش، یک مجموعه ۱۵۳تایی ازسانتریفیوژهای آی- آر چهار-را برای غنی سازی ۶۰درصدی مورد استفاده قرار داده است.

۲۸ مرداد ماه وزرای سه کشور اروپایی، باانتشار بیانیه مشترک نگرانی خود را از این اقدام ایران ابراز کرده اند که ایران در آستانه ساخت بمب اتمی قرار گرفته است که در این میان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم ابراز نگرانی کرده است آنها که به صورت یکطرفه از برجام بیرون رفتند امروز اظهار نظر هم میکنند

اما علت این بازی جدید غرب چیست؟

چند نکته عرض کنم:

نکته اول:

غربی ها در آستانه شکل گیری دولت جدید و رویکردهای جدید دستگاه سیاست خارجی تصمیم گرفته اند دور جدیدی از عملیات روانی و دیپلماسی و رسانه ای خود را ترتیب دهند. تا بتوانند بافشــار روانی و تبلیغ بیشـتـر دولت جدید را به انفعال وادار کنند.

نکته دوم:

هــم آژانــس و هــم اروپــا و آمریــکا می‌دانــد کــه ایــران بنا به  فتــوای رهبر معظم انقلاب به حــوزه ساخت سلاح هسته ای هرگز ورود نخواهد کرد وهمه چیز با هماهنگی آزانس خواهد بود.بلکه آنها به دنبال هدف دیگری هستند وآن طراحی برای یک برجام دیگر به امیــد شــکل گــیری مذاکــراتی کــه به برجــایم دیگــر با انــدیکی تغییر بیانجامد.

نکته سوم هم این است که آنان در حال تست رفتارهای دولت جدید ایران هستند که آیا برطبق شعارهای خود عمل خواهد کرد یا راه دیگری را پیش خواهد گرفت.

غــرب در حقیقــت باایــن اقدامــات می‌خواهــد پیامهــای پاســخ ایــران را دریافت کنــد تا رفتارهای آینده خود را براساس رفتارهای ایران تنظیم کند. که البته رفتار ایران کاملا مشخص است که دولت جدید هم از ابتدا در شعارهای خود مطرح کرده است رفتاری هوشمندانه مبتنی بر حفظ عزت و مصلت وغرور ملی در پرتو تعامل فعال با جهان به غیر از آمریکا خواهد بود.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --