اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری خطیب جمعه فشافویه:یکى ازاهداف دشمنان انقلاب،تحریف تاریخ انقلاب و وارونه جلوه دادن آن است

حجت الاسلام والمسلمین استیری خطیب جمعه فشافویه:یکى ازاهداف دشمنان انقلاب،تحریف تاریخ انقلاب و وارونه جلوه دادن آن است

نمازجمعه اینهفته ۹۶/۱۱/۰۶با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱-چهارمین و پنجمین حکمت لقمان مساله امر به معروف ونهی از منکر است.
۲- بهترین راه برای شناخت معروف و نیکی، مراجعه به شرع مقدس است.
۳-کسانی که نه بازبان،نه بادست ونه باقلب نهی ازمنکرنمی‏کنند،درحقیقت مردگانی در میان زندگان هستند.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- متأسفانه درجامعه طلاق زود هنگام بسیار رایج شده است.
۲- ترامپ رئیس جمهورآمریکا براى ایران دو راهبرد کلى مدنظر دارد.
۳-هرگونه قضاوت درباره علت حادثه کشتی سانچی تاکشف اطلاعات جعبه سیاه،گمانه‌زنى وقضاوتى نارواست.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم          بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-01-26_14-14-26

عبادالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله
موضوع ماپیرامون حکمت های دهگانه لقمان حکیم بودهفته گذشته اشاره ای به سومین اندرز لقمان حکیم کردیم که پیرامون اقامه نمازبود گفتیم پیرامون نماز، مسایل گوناگونى مطرح مى‏شود و قابل بحث است، ولى نکته مهمى که لقمان به آن توجه نموده مساله اقامه نماز است،
اماچهارمین و پنجمین حکمت لقمان مساله امر به معروف ونهی از منکر است، چنان که از زبان او خطاب به پسرش می‏خوانیم:
« یَا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَاهَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْکَرِ; پسرم! امر به معروف ونهی از منکر کن‏»این دستور، از دستورهای بسیار مهم است
بهترین راه برای شناخت معروف و نیکی، مراجعه به شرع مقدس است بنابراین، هر چیزی را که شارع مقدس اسلام به آن امر کرد، و مسلمانان را به انجام آن ترغیب نمود، همان معروف است.
در قرآن و روایات صدها و هزارها مصداق معروف ذکر شده است، مانند: ایمان، تلاوت قرآن، تفکر و اندیشیدن، توکل و اعتماد بر خدا، صبر و شکیبایی، پرهیزکاری، پیروی از خدا و رسول، پیشی گرفتن برای تحصیل علم و کارهای نیک، انفاق، فرو بردن خشم، عفو و بخشش، احسان و نیکی، اطمینان به صحت وعده ‏ها، توبه، سیر در زمین و توجه و عبرت‏ گیری، جهاد و پیکار، شهادت در راه خدا، عدالت، شکر خدا، دعا کردن، استقامت وایستادگی، بردباری، خوش اخلاقی، مشورت، آموزش قرآن ودانش، صراحت و قاطعیت در بیان حق، تحمل آسیب‏ها و گرفتاری‏ها، ذکر خدا، نماز، روزه، حج، هجرت، استقامت در راه حق، مرابطه و مرزداری، صدقه و راستی، امانت داری، تقیه در موارد خود، دوستی با دوستان خدا، و دشمنی با دشمنان خدا، وفای به عهد، عفت، شجاعت، سخاوت، دوستی و اتحاد با شایستگان، قیام و انقلاب برای تحقق آرمان‏های مقدس، عمل صالح، یاری دین، آمادگی برای دفاع از حق، استفاده بهینه از وقت، دعا و مناجات، رازداری، حساب گری، خشنودی به رضای خدا، آشکار ساختن حق، گمان نیک، دفاع از مظلوم، صله رحم، نیکی به پدر و مادر، نیکی به همسایه، ادب در برابر استاد، حق‏ شناسی، تدبر در قرآن، اخلاص، یاد مرگ و معاد، تلاوت قرآن، قرض الحسنه دادن، یاری کردن مؤمن، وساطت‏برای تحقق ازدواج بین زن و مرد و…

photo_2018-01-26_14-13-59
مصداق‏های منکر بسیار است، مانند:
کفر، قتل نفس، گناه، جهل و نادانی، دوستی با نااهلان، ضعف اراده، اصرار بر گناه، سستی و بی‏حالی، اندوه بیجا، ظلم و ستم، اطاعت از کافران، کشمکش و نزاع با مؤمنان، توجه به تبلیغات باطل، راضی شدن به ظلم، کتمان حق، فروختن دین و حق به دنیا، حب تعریف بدون عمل، گمان بد، دروغ، خیانت، غیبت، عهدشکنی، انکار غیب، نمامی، زخم زبان، تهمت، ترس از کفار و منافقان، سازش با بیگانگان سلطه گر، انفاق در راه باطل، تقویت و امضای ناحق، فتنه جویی، بدعت گذاری، حسد، تکبر، حرص، تبهکاری، بازداشت مردم از راه حق، قطع رحم، بی‏ احترامی به پدر و مادر، ترسو بودن، عدم تدبر در قرآن، مخالفت‏ با پیامبر (ص)، ریاکاری، پشت‏ به دین کردن و…
امام باقر (ع) فرمود:
« وَیلٌ لِقَومٍ لَا یَدِینُونَ اللَّهَ بِالاَمرِ بِالمَعرُوفِ وَالنَّهیِ عَنِ المُنکَرِ; وای به حال ملتی که امر به معروف و نهی از منکر را روش دینی خود قرار نمی‏دهد و در اعتقاد به این دو تسلیم خدا نمی‏شود.» (وسائل الشیعه، ج‏۱۱، ص‏۳۹۲)

photo_2018-01-26_14-13-34
امیرمؤمنان علی (ع) فرمود:
« فـَاِنَّ اللّهَ سـُبـْحـانـَهُ لَمْ یـَلْعـَنِ الْقـَرْنَ الْمـاضِىَ بَیْنَ اَیْدیکُمْ اِلاّ لِتَرْکِهِمُ الاَْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْىَ عَنِ الْمُنْکَرِخداوند متعال پیشینیان را از رحمت‏ خود دور نساخت، مگر به خاطر این که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند.» (نهج البلاغه، خطبه‏۱۹۲)
نیز فرمود: «و ان الامر بالمعروف والنهی عن المنکر لخلقان من خلق الله سبحانه، و انهما لایقربان من اجل، و لاینقصان من رزق;امر به معروف و نهی از منکر، دو صفت از صفات خدا هستند، این دو قطعا، نه مرگ انسان را نزدیک می‏کنند و نه از رزق انسان می‏کاهند.» (نهج البلاغه ،خطبه‏۱۵۶)
و همچنین می‏ فرماید: «گروهی از مردم با دست (عمل) و زبان و قلب، به مبارزه با منکرات برمی‏خیزند، آنها همه خصلت‏های نیک را در خود جمع کرده‏اند، گروهی دیگر تنها با زبان و قلب نهی از منکر می‏کنند، این‏ها به دو خصلت نیک تمسک کرده‏اند، و یکی را از دست داده‏اند، گروهی دیگر تنها با قلبشان مبارزه می‏کنند، اما مبارزه با دست و زبان را ترک کرده‏اند، این گروه بهترین خصلت‏ها را از این سه ترک نموده و تنها یکی را گرفته‏اند، و گروهی دیگر نه به زبان و نه با دست و نه با قلب نهی از منکر می‏کنند: «فذلک میت الاحیاء، اینها در حقیقت مردگانی در میان زندگان هستند» .(نهج البلاغه،حکمت‏۳۷۴)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

photo_2018-01-26_14-13-51
چهارشنبه ۱۱بهمن ۱۳جمادی‌الاول شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ روز (۱۱ ه ق)
ما در قرآن سه نوع الگو داریم:
الگوی عام: مانند صادقین در آیه ی «کونوا مع الصادقین.
الگوی خاص: مانند ادریس و آسیه زن فرعون.
الگوی اخص: مانند رسول الله که اسوه ی حسنه معرفی شده اند.
حضرت زهرا(سلام الله علیها) کسی است که الگوی اخص دست او را بوسیده است. در روایات آمده وقتی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بر پیامبر وارد می شدند، پیامبر چهار کار را انجام می داد:خوش آمد می گفت ؛ بلند می شد و به استقبال او می رفت ؛ او را در جای خود می نشاند ؛ دست او را می بوسید.
من دراین فرصت کوتاه فقط به یکی ازاصول زندگی حضرت زهرا اشاره میکنم وآن اصل معنویت است: متأسفانه معنویت در زندگی ها کم رنگ شده است. به خاطرعیدکریسمس تعداد زیادی درخت کریسمس در تهران خریداری شد. سگ ، به خانه های زیادی وارد شده است. طلاق زود هنگام بسیار رایج شده است. حضرت زهرا(سلام الله علیها) در شب اول زندگی به فکر فرو رفته بودند. امیرالمومنین (علیه السلام) از ایشان علت فکرشان را جویا شد. ایشان فرمودند: «من از خانه پدرم به این جا منتقل شده ام و روزی از این جا به سرای آخرت منتقل می شوم». کسی که این گونه فکر می کند هرگز به جدایی نمی تواند فکر کند.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

photo_2018-01-26_14-13-46
پنج‌شنبه ۱۲بهمن ۱۴جمادی‌الاول بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران (۱۳۵۷ ه.ش) و آغازدهه مبارک فجر انقلاب اسلامى
اجازه یافتن هواپیماى حامل حضرت امام براى پرواز به سمت ایران، برخلاف خواست همه قدرتهاى غربى بود و همه
شواهد تاریخى حاکى از این است که همه قدرتهاى غربى ازجمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و نیز کلیت نظام شاهنشاهى و دولت بختیار عزم خود را جزم کرده بودند تا مانع از ورود امام خمینى(ره) به ایران گردند اما عزم و اراده پولادین امام خمینى در کنار شرایط انقلابى آن مقطع به‌مثابه سیل بنیان‌کن و ظالم‌سوزى بود که هیچ ترفند و توطئه‌ای را یاراى مقابله با آن نبود و به‌همین‌دلیل امام خمینى علی‌رغم همه مخالفت‌ها و مخاطراتى که جان ایشان را تهدید می‌کرد، وارد ایران شد وقدرتهای غربی هم چاره‌اى جز تسلیم شدن نداشتند
دولت فرانسه هم در مدت اقامت امام خمینى در پاریس، از هیچ اقدامى بر علیه ایشان مضایقه نکرده بودوهم پس از قصدحضرت امام براى بازگشت به ایران نیز اقدامات گسترده‌اى براى ممانعت از این تصمیم امام انجام داد و در واپسین روزهاى حضور ایشان در فرانسه و صرفا با هدف مصلحت رژیم شاهنشاهى و ایجاد فرصت براى ایجاد کودتا، تلاشهاى فراوانى براى ممانعت از ورود امام خمینى به ایران انجام داد که باشکست مواجه شد و چون قانونا نمى‌توانست هیچ اقدام دیگرى در ممانعت از حضرت امام انجام دهد لذا مجبور شد اجازه بازگشت حضرت امام خمینى به ایران را صادر نماید. چنان‌که فردوست درکتاب خاطراتش از طرح انفجار هواپیماى امام توسط کمیسیونى نام مى‌برد که متشکل از بختیار، نماینده ساواک، سران نیروهاى نظامى و انتظامى و… بود. (رک: حسین فردوست، ظهور و سقوط سلطنت پهلوى، اطلاعات، تهران، ۱۳۸۱، صفحه ۶۰۷ و ۶۰۸) و یا توطئه ربودن و انتقال هواپیماى حامل امام به یکى از جزایر خلیج فارس به‌منظور ممانعت از ورود حضرت امام تا زمانى که بتوانند توطئه‌هاى خود را عملى نمایند. (رک: دکتر صادق طباطبایى، همان، ص ۱۷۸) و یا حداقل اجراى زودهنگام کودتاى آمریکایى ارتش به فرماندهى ژنرال ‌هایزر که همه این اقدامات خوشبختانه ناکام ماند و انقلاب اسلامى ایران به لطف خداوند به پیروزى رسید.

photo_2018-01-26_14-14-16
در آستانه دهه فجر و سى و نهمین سالگرد ورود امام خمینى(ره) به میهن و پیروزى انقلاب اسلامى، یادآورى خاطرات دوران انقلاب از دو جهت حائز اهمیت است:

اوّل – شناخت چهره واقعى رژیم فاسد ستمشاهى که بیشتر به عمله و نوکرى حلقه به‌گوش می‌ماند براى غربى‌ها به‌ویژه آمریکاى جنایتکار تا جایى‌که امام خمینى(ره) مى‌فرمودند: «در ذلت آن روز ملت ایران همین بس که طبق لایحه کاپیتولاسیون، یک سگ آمریکایى بر شاه ایران شرف داشت و اگر کسى متعرض سگ آمریکایى مى‌شد باید محاکمه مى‌گردید و اگر یکى از مستشاران آمریکایى به شاه ایران متعرض مى‌شد، کسى حق دخالت و یا اعتراضى نداشت.» در بیان ذلت و خوارى و بردگى آن‌روزها متأسفانه کمتر سخن گفته مى‌شود در حالى‌که در سطح کشور حدود ۶۰ هزار مستشار آمریکایى جولان مى‌دادند و براى غارت ثروت ملى ایران از یکدیگر سبقت مى‌گرفتند و از این گذشته براى حضورشان در ایران حق توحش نیز دریافت مى‌کردند. در آن دوران تنها سران و عوامل رژیم و وابستگان به شاه از همه‌چیز برخوردار بودند و توده ملت به‌دور از کمترین امکاناتى به امید نجات از خفقان و ظلم و چشیدن طعم آزادى لحظه‌شمارى مى‌کردند.
دوم – یادآورى آثار و برکات مادى و معنوى انقلاب اسلامى که از آن‌جمله است بازگشت عزت به کشور ایران و ملت سلحشور و غیور آن، توأم با استقلال و رهایى از بردگى قدرتهاى ظالم و زورگو و اقتدارى که اکنون ایران را بر بام عزت جهانى قرار داده است. در درک واقعیت این اقتدار همین بس که ملت ایران در ۴ دهه مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستى اسرائیل و اذنابشان، بارها و بارها در عرصه‌هاى مختلف، بینى آن‌ها را به خاک مالیده است و به فضل الهى نصرت جبهه حق را به رخ دنیا کشیده است. آنچه در این‌راستا لازم به یادآورى است، نقل واقعیتهاى تاریخ براى نسل جوان است. نسلى که باید افتخار کند به مجاهدات و مبارزات پدران و پیشینیان خود چراکه این روزها یکى از اهداف دشمنان ملت ایران، تحریف تاریخ انقلاب و وارونه جلوه دادن آن است.

photo_2018-01-26_14-27-14
البته لازم است یادآورشوم که امروز هیچ‌کس در کشور مدعى نیست مشکل وجود ندارد، اما شیوه و روش برخورد ما در چنین فضایى از اهمیت بسیارى برخوردار است و نباید با حاشیه‌سازى، مشکلات را افزایش داد و ذهن‌ها را متفرق کرد، بلکه با تمرکز و همگرایى و تعامل باید به‌دنبال اتخاذ راهکار مناسب براى حل این مشکلات بود.

همه بایدبافسادمالی مبارزه کنند دستگاه اجرایی ،دستگاه قضایی ،مجلس شورای اسلامی ،کارشناسان تمهیداتی بیندیشندتاازبازتاب توطئه دشمن کاسته شود همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان سعی میکنند مردم را ازانقلاب ،از آینده و…ناامیدکنندلذا باید روی نقاط قوت تکیه کنیم که الحمدلله نقطه قوت هم کم نیست تابتوانیم دراین توطئه جدیدی که دشمنان آغاز کردند هم آنها را شکست دهیم{تکبیرنمازگزاران}
والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --