اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قیام ۱۵ خرداد نیز جنبشى ماندگار و اثرگذار است که به عنوان یکی ازعوامل اصلی پیدایش انقلاب بود.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قیام ۱۵ خرداد نیز جنبشى ماندگار و اثرگذار است که به عنوان یکی ازعوامل اصلی پیدایش انقلاب بود.

نمازپرصلابت جمعهاینهفته ۱۵/۰۳/۱۳۹۴و باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم درمصلی امام خمینی حسن آباد برگزارگردید .ایشان دربخشی ازسخنان خوددرخطبه اول گفتند:درداستان حضرت موسی وحضرت خضر شنیده ایدکه حضرت خضر گفت: اگر می خواهی شاگرد من بشوی باید تسلیم محض بشوی و سوال نکنی. علما می گویند که شرط اول و آخر این است که ما در مقابل خدا و اهل بیت تسلیم محض باشیم و چون و چرا نکنیم.
ایشان درخطبه دوم با اشاره به قیام ۱۵خرداداظهارکردند:بى تردید هیچ دگرگونى و انقلابى بدون زمینه قبلى و علت پدید نمى آید و بسترها و عواملى در شکل گیرى آن مؤثر هستند. قیام ۱۵ خرداد نیز جنبشى ماندگار و اثرگذار است که به عنوان یکی ازعوامل اصلی پیدایش انقلاب بود. 
*****************************************************************************
عناوین خطبه اول:
۱-تسلیم بودن در برابر رهبر، شرط پیروز شد
۲- آینده‌ی جهان ازآن  کیست؟
عناوین خطبه دوم:
۱-      قیام ۱۵ خرداد نیز جنبشى ماندگار و اثرگذار است
۲-      حضرت امام که واقعا کلید خیر وخوبیها بودند که درجامعه پرورش دادند.
*****************************************************************************
مشروح خطبه اول:
بسم الله الرحمن الرحیم

images

عبادالله و نفسی بِتَقوی الله فان خیر الزاد التقوی
گفتیم غیبتامام،بسترآزمایشمردم است که ازدوجهت موردامتحان قرار میکیرند:
۱- چون اصل غیبت بسیار طولانى مى‏شود، بیشتر مردم در شک و تردید مى‏افتند و برخى در اصل ولادت و بعضى نیز در بقاى آن حضرت شک مى‏کنند.
۱-      شدت‏ها و پیشامدهاى ناگوار، باعث مى‏شود که حفظ ایمان و استقامت در راه دین، بسیار دشوار گردد و ایمان افراد در مخاطرات سخت واقع شود
تسلیم بودن در برابر رهبر، شرط پیروز شد
ما باید تسلیم باشیم. آینده‌ی جهان با کیست؟ با کسانی که تسلیم باشند. در جنگ احد مسلمان‌ها شکست خوردند. آمدند گفتند: یا رسول الله! مگر شما نمی‌گویی «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَیَنْصُرْکُمْ» (محمد/۷) مگر شما نمی‌گویید: «أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقین‏» (بقره/۱۹۴) پس چرا اینجا خدا با متقین نبود، چرا نصرت نشدیم؟ می‌گوید: بابا! آخر درست است خدا گفته: حق را پیروز می‌کنم، اما شما هم یک وظیفه‌ای دارید. شماها در احد می‌دانید چه کردید؟ «عَصَیْتُم‏» (آل‌عمران/۱۵۲) معصیت کردید. پیغمبر فرمود: این منطقه را حفاظت کنید، حفاظت نکردید. «تَنازَعْتُمْ»(آل‌عمران/۱۵۲) نزاع کردید، اختلاف در بین شما افتاد. «فَشِلْتُم‏» (آل‌عمران/۱۵۲) فَشَل شدید. شُل شدید. اینها آیه‌ی قرآن است. «فَشِلْتُمْ، تَنازَعْتُمْ، عَصَیْتُم‏» رمز شکست در احد اینها بود. آینده‌ی جهان با کیست؟ با امت شُل نمی‌شود. با امتی که معصیت کند، حرف فرماندهی را زمین بگذارد. پیغمبر فرمود: این منطقه را رها نکنید. «تَنازَعْتُمْ» نزاع در شما افتاد. یکی گفت: بمانیم، یکی گفت: برویم. رمز سقوط شما خودتان هستید. آینده‌ی جهان با کیست؟
در قرآن بعضی‌جاها می‌گوید: «لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ» (انبیاء/۳۱) «لَعَلَّهُمْ» یعنی شاید. بعضی‌ جاها هم می‌گوید: «أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» (بقره/۱۵۷)،«هُمُ الْمُتَّقُون‏» (بقره/۱۷۷) «لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ»، «هُمُ الْمُتَّقُون‏». «لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ»، «أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ». «لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ» (بقره/۱۸۶)، «أُولئِکَ هُمُ الرَّاشِدُونَ» (حجرات/۷) یعنی آینده‌ی جهان با کسی است که از این «لَعَّلَ» رد شده باشد به آن قطعی رسیده باشد. آخر یک وقت دکتر می‌گوید: این قرص‌ها را عمل کن. فردا بیا تو را ببینم. یعنی چه؟ یعنی نمی‌دانم این قرص نتیجه می‌دهد یا نمی‌دهد، حالا فعلاً آزمایشی. یک وقت می‌گوید: نه، دوای تو قطعاً همین است. در قرآن راجع به سه چیز سه مرحله دارد. یک مرحله گفته: «لَعَّلَ»، «لَعَّلَ» می‌دانید یعنی چه؟ شاید، «لَعَلَّهُمْ»، «لَعَلَّهُمْ»چه…   «لَعَلَّهُمْ یَتَّقُون‏» (بقره/۱۸۷)، «لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ»، «لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» (بقره/۱۸۹) ولی بعضی جاها «لَعَّلَ» نیست. «هُمُ الْمُتَّقُون‏»، «هُمُ الرَّاشِدُونَ»، «هُمُ الْمُفْلِحُون‏» (بقره/۵). یعنی باید یاران امام زمان کسی باشد که از «لَعَّلَ» بیرون بیاید، قطعاً.
درداستان حضرت موسی وحضرت خضر شنیده ایدکه حضرت خضر گفت: اگر می خواهی شاگرد من بشوی باید تسلیم محض بشوی و سوال نکنی. علما می گویند که شرط اول و آخر این است که ما در مقابل خدا و اهل بیت تسلیم محض باشیم و چون و چرا نکنیم. البته تمام احکام ما حکمت و حقیقتی دارند ولی خدا ما را آفریده است و ما باید روح عبودیت داشته باشیم. باید در ما روح بندگی و تسلیم باشد .اگر ما تسلیم امام زمان(عج) باشیم امام ظهور می کند ولی بسیاری به امام اعتراض می کنند. اگر ما تسلیم بشویم خدا همه ی دعاهای ما را هم مستجاب می کند.
******************************************************************
توصیه به تقوا:خودم و تمام عزیزان را به تقوای الهی  دعوت می کنم؛ 
اما مناسبتها:
سالروز ارتحال حضرت امام را داشتیم وسالروز قیام خونین ۱۵ خرداد (۱۳۴۲ ه.ش/ ۱۲ محرم ۱۳۸۳ ه.ق(داریم اشاره ای می کنم:
 بى تردید هیچ دگرگونى و انقلابى بدون زمینه قبلى و علت پدید نمى آید و بسترها و عواملى در شکل گیرى آن مؤثر هستند. قیام ۱۵ خرداد نیز جنبشى ماندگار و اثرگذار است که به عنوان یکی ازعوامل اصلی پیدایش انقلاب بود. 
پیامبر اسلام میفرمایند:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم:إِنَّ مِنَ النَّاسِ نَاسًا مَفَاتِیحَ لِلْخَیْرِ مَغَالِیقَ لِلشَّرِّ وَمِنَ النَّاسِ مَفَاتِیحَ لِلشَّرِّ مَغَالِیقَ لِلْخَیْرِ فَطُوبَى لِمَنْ جَعَلَ اللَّهُ مِفْتَاحَ الْخَیْرِ عَلَى یَدَیْهِ وَوَیْلٌ لِمَنْ جَعَلَ مِفْتَاحَ الشَّرِّ عَلَى یَدَیْهِ.
این روایت میگوید مردم دودسته اندیکی اینکه برخی کلیدخیرندوهرخیری به دست آنهاصورت میگیردواگرشری هم باشدمانع میشوندوجلوآن رامیگیرند
ودیگری هم اینکه گروهی کلیدشرندوجودشان کلیدشراست اصلا شروفسادازوجودشان میباردفسادرا میگشایند وراه خیروخوبی رامیبندند
اگربه دنبال مصداقی برای این روایت باشیم وجودپرخیروبرکت حضرت امام بودند که واقعا کلید خیر وخوبیها بودند که درجامعه پرورش دادند ومانع شرور وبدیها شدند
لذا همین خصوصیت است که پس ازگذشت ۲۶ سال عاشقان ودلدادگان امام ازاقصی نقاط کشوراسلامی وممالک اسلامی درمراسم ویژه آن یارسفرکرده حاضرمیشوند
دیدیداین مراسم را که برگزارشد واقعادردنیا بی نظیر است مقام معظم رهبری سخنان مهمی ایرادفرمودند که من به سه نکته اشاره میکنم اول فرمودند تحریف شخصیت حضرت امام درحال شکل گیری است ودوم بحث اشرافی گری که هردو اگر گسترش پیدا بکند برای جامعه ما آسیب است وسوم هم توجه نکردن به لبخند دشمنان خصوصاًآمریکا که مورداعتماد نیستند که باید تیم مذاکره کننده ما به آن توجه ویژه ایکند که خدای ناکرده ازخطقرمزهاعبورنکنند
آغاز دهها نکوداشت مساجدرا داریم که که متأسفانه وقت نداریم ان شاءالله هفته آینده صحبت خواهم کرد.
(والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --