اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قدس شریف متعلق به جهان اسلام بوده و برای مسلمانان حائز اهمیت مذهبی و استراتژیکی است.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قدس شریف متعلق به جهان اسلام بوده و برای مسلمانان حائز اهمیت مذهبی و استراتژیکی است.

نمازپرصلابت جمعهاینهفته ۱۲/۰۴/۱۳۹۴دومین جمعه مبارک رمضان باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم درمصلی امام خمینی حسن آباد برگزارگردید .ایشان دربخشی ازسخنان خوددرخطبه اول گفتند:شایدکمتر کسی در تاریخ داشتیم که مانند حضرت علی (ع) اینقدر مورد حب شدید وبغض شدیدقرار گرفته باشد . دشمن و دوست هر دو گاهی به حضرت ضربه زدند.دشمن به خاطرعناد و دوست به خاطر ترس.

ایشان درخطبه دوم اظهارکردند : بی شک یکی از اسناد بزرگ جنایت آمریکا، شلیک به هواپیمای مسافربری ایران درتاریخ  ۱۲ تیر ۱۳۶۷است و این امر در دنیا همانند یک نقطه سیاه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است. چرا که درمیان آنان ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال و ۵۲ زن و ۱۷۲ مرد در میان قربانیان بودند و ۳۶ تن تبعه کشورهای یوگسلاوی، هندوستان، پاکستان، ایتالیا، شارجه و دوبی و ازجمله وابسته نظامی  پاکستان در ایران و خانواده اش، در میان کشته شدگان بودند.

**********************************************************

عناوین خطبه اول:

۱-بیان ابعاد مظلومیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام

عناوین خطبه دوم:

۱-یکی از ویژگیهای شب قدر بخشش گناهان و عفو عاصیان و گنهکاران است

۲-یکی از اسناد بزرگ جنایت آمریکا، شلیک به هواپیمای مسافربری ایران درتاریخ  ۱۲ تیر ۱۳۶۷است

**********************************************************

مشروح خطبه اول:

بسم الله الرحمن الرحیم

عبادالله و نفسی بِتَقوی الله فان خیر الزاد التقوی

جمعه گذشته راجع به سه نکته صحبت کردم،

بســــم الله الرحمن الرحیــــــم

IMG_3475

اللّهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه ساعه وفی کل ساعه ولیاً وحافظا وقائداً وناصرا ودلیلاً وعینا حتّی تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فیها طویلا صلّی الله علیک یا صاحب الزمانعِبَادَ اللَّهِ اُوصِیـکُمْ وَ اِیَّایَ بِتَقْوَى اللَّهِ.

درآستانه شهادت حضرت امیر المؤمنین علی (ع) قرار داریم لذا بهانه ای است تااینکه دلهایمان رابا مقام والای امیر مومنان (ع) و سرور متقیان عالم بیشترآشنا کنیم و درس بگیریم.

شایدکمتر کسی در تاریخ داشتیم که مانند حضرت علی (ع) اینقدر مورد حب شدید وبغض شدیدقرار گرفته باشد . دشمن و دوست هر دو گاهی به حضرت ضربه زدند.دشمن به خاطرعناد و دوست به خاطر ترس.

آنقدربا حضرت علی (ع) مخالفت کردند که کسی پیش حجاج آمد و گفت ما افتخار میکنیم که در خانواده ما نام علی نیست و بچه هایمان را با بغض علی بزرگ میکنیم.

لذاهمه سخن و کلام امروز ما به علی اختصاص دارد به مظلومیت علی .پیغمبراکرم فرمود : « یَا عَلی لا یَعرِفُکَ اِلا الله وَ اَنا » علی تو را نمیشناسد مگر خدا و من . مظلومیت علی هم قابل درک نیست عمق مظلومیت علی را هم کسی نمی داند تا الان از روز خلقت آدم تا به الان مظلومی مثل امیرالمومنین(ع) به دنیا نیامده از همه مظلومان عالم مظلوم تر یعنی عمده مظلومیت امیرالمومنین (ع) این است که عناصر و عواملی که در یک انسان باعث محبوبیت او می شود باعث اقتدار او می شود امتیازی است که ملت ها و انسان های دیگرچنین انسان با این امتیاز را روی سر می گیرند استقبال می کنند همین امتیازات عامل مظلومیت امیرالمومنین علی (ع) شد مظلومیت مولا ? مراحلی دارد

مرحله اول کنار زدن علی از قدرت و از حقش بود .از روزی که پیغمبر اکرم مبعوث شدند در همه جنگ هایی که با پیغمبر صورت گرفت در همه جا یک چهره بارز درمیدان های جنگ می درخشید و آن وجود مقدس امیرالمومنین (ع) بود . حضرت صدیقه اطهرفاطمه زهرا(س) در خطبه ای که  درمسجدپیغمبر النبس خواندند تعبیرمیکنند « اَوْ نَجَمَ قَرْنُ الشَّیْطانِ اَوْفَغَرَتْ فاغِرَهٌمِنَ الْمُشْرِکینَ قَذَفَ اَخاهُ فی لَهَواتِها فَلایَنْکَفِی‏ءُ حَتَّى یَطَأَ جِناحَها بِأَخْمَصِهِ وَ یَخْمِدَ لَهَبَها بِسَیْفِهِ »می فرماید هر وقت یک شاخی از شیطان سر در آورد و هر وقت یک عربده کش دیو و دد صفتی هم چون عمر بن عبدود از مشرکین مقابل شما مسلمانان وپیغمبر در آمدپیغمبر برادرش علی را به کام او انداخت و علی از کام اوبرنگشت « حَتَّى یَطَأَ جِناحَها بِأَخْمَصِهِ » مگر آنجایی که سرو کله او در هم کوبید « وَ یَخْمِدَ لَهَبَها بِسَیْفِهِ » و آتش او را با شمشیرش خاموش کرد .

در جنگ بدر۷۰ نفر ازبزرگان قریش کشته شدند اینها به خاک افتادن ۳۵ نفر آن ها منحصراً به دست امیرالمومنین به هلاکت رسیدند و در۳۵نفر دیگرهم که قاتلشان معلوم نبود علی در هلاکت آن ها نقش داشت .در جنگ احد ۳۰۰۰ نفر لشکر قریش علی ماند و پیغمبرتنها مولا ۳۰۰۰ نفر را یک تنه جواب داد و این ها را به هلاکت رسانید شکست داد .در جنگ احزاب فاتح منحصر به فرد در مقابل عمر بنعبدود امیرالمومنین (ع) بود .همهی این ها امتیاز است برای علی(ع) اما آمدند گفتند علی مرد خشن است بعنوان خشونت عملیات روانی کردند علی را از قدرت کنار زدند این که مرحب خیبری رامیکشد خشن است اینکه باشجاعت تمام درجنگها ظاهرمیشودنشانه خشونت است؟؟!! اماهمین علی که در مقابل اشک وآه یک بیوه زن وپیر زن پا به پای او می نشیندواشک می ریزد این علی مهربان و رحیم نیست؟درمحراب عبادت ازترس خدابه خودنمیپیچد؟؟!!

مولا(ع) بیست و پنج سال در خانه نشست بطوری که خود امیرالمومنین (ع) مظلومیتش رابا این تعابیر تعبیر می کند می فرماید : « وَ طَفَقَت أرتَی بَینَ أَناصولَ بِیَدٍجَذاء اَو اَصبِر عَلی طَحِیَهِ عَمیاء یَهرم فِیهَا الکَبیروَ یَشیب فِیها الصَغیروَ یَکدِحُ فِیهَا مُومِنُ حَتی یَلقی رَبِه فَرأَیت أَن الصَبر عَلی هَاتا أحجی فَصبَرتُ و فِی العَین قَذی وَ فِی الحَلق شَجّآ فَصَبِرتُ وَ أَری تَراثی نَهبَا » ای خدامن امرم دائر شد یکه و تنهابجنگم حقم را بگیرم یا در یک خفقان ظلمت و تاریکی کورمن صبر کنم من صبر راترجیح دادم اما چه جوری صبر کردم صبر کردم در حالی که خار درچشمم بود درحالی که استخوان در گلویم بود « أَری تَراثی نَهبَا » من با چشم خودم میدیدم حق من را دارند غارت می کنند .

مظلومیت مرحله دوم ::ریختند به درخانه امیرالمومنین (ع) باعلی بیعت کردند حالا بعداز اینکه تبعیض ها را دیدند بعضی از اعمال فاشیستی رادیدند بعد از اینکه چپاول و غارتگری بیت المال مسلمین را مردم دیدند آمدند بسراغ علی با علی

بیعت کنند آنقدر به امیرالمومنین (ع)فشارآوردند که مولا (ع) خودش گفت به طوری به من فشار آوردند : « حَتَى وُطِىَءالحَسَنان » کار بجایی رسید که بچه هایم زیر دست وپا لگد مال شدند وبه زور با علی بیعت کردند مولا روز اول خلافتش برنامه اش رااعلام کرد  اعلام کرد مردم ؛ من حکومت را برای این می خواهم که نظام سازی کنم این حکومت منحرف شده را به نظام پیغمبر برگردانم من برای این حکومت می خواهم  و بااینکه علی برای نظام سازی آمد بیعت راشکستند.

مرحله سوم:علی یک قداستی داشت که کسی فکر نمی کرد می شود باعلی جنگید متاسفانه دو تا از اصحاب پیغمبر طلحه وزبیروهمسر پیغمبر آمدند رو در روی علی ایستادن و پرده قداست را دریدند با علی جنگیدند و مبارزه کردند راه را برای قاسطین باز کردند بستر را برای علی ستیزی مارقین آماده کردندمولا (ع) در برابراین مخالفت قرار گرفت همه زندگی و حکومتش شد جنگ حالا می خواهدمردم هم علی را رها کردند مولا یکه و تنها ماند تا به جایی که فریاد زد : « أَیَّتُهَااَلنُّفُوسُ اَلْمُخْتَلِفَهُ وَ اَلْقُلُوبُ اَلْمُتَشَتِّتَهُاَلشَّاهِدَهُ أَبْدَانُهُمْ وَ اَلْغَائِبَهُ عَنْهُمْ عُقُولُهُمْ أَظْأَرُکُمْ عَلَى اَلْحَقِّ وَ أَنْتُمْ تَنْفِرُونَ عَنْهُ نُفُورَاَلْمِعْزَى مِنْ وَعْوَعَهِ اَلْأَسَدِ » ای انسانهای پراکنده ای آدم های از هم جدا من شما را به حق دعوت می کنم شما از حق فرار میکنید مثل فراربزغاله گان از فرار شیر من می خواهم به وسیله شما عدل را پیاده کنم شما به طوری به زمین چسبیدید مثل سوسمار به خاک افتاده خب! این مرحله سوم مظلومیت علی از همه بدتر مرحله چهارم مرحله مظلومیت علی .هر مظلومی با شهادتش مظلومیتش تماممی شود اماعلی با شهادتش مظلومیتش تمام نشد تازه مظلومیتش بیشترشد بعد از امیرالمومنین در منابر و خطبه های نماز

جمعه شروع کردند علی را سب ولعن کردن کار بجایی رسید بچه های علی در مسجدپیغمبر نشستند خطیب بر بالای منبر مقابل چشم امام مجتبی و سید الشهدا پدرش امیرالمومنین را سب و لعن می کرد علی (ع)میخواستند از مظلومیتشان برای ابددر دنیا بماندلذا صدا زد عزیزان من جنازه من را شب بلند کنید

################################################

مشروح خطبه دوم:

امام جمعه محترم درابتدای خطبه دوم هم  خودونمازگزاران را به تقوای الهی سفارش نمودند.

اما مناسبتها:

 لیالی قدر

یکی از ویژگیهای شب قدر بخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان است، لذا باید تلاش نمود تا این فیض عظمای الهی شامل حال انسان شود . وای به حال انسانی که درشب قدر مورد غفران الهی قرار نگیرد; چنان که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می فرمود: « مِنْ ادرک لَیْلَهَ الْقَدْرِ فَلَمْ یُغْفَرْ لَهُ فَأَبْعَدَهُ اللَّهُ من ادرک لیله القدر فلم یغفر له فابعده الله (بحارالانوار ، ج ۹۴، ص ۸۰، ) ;کسی که شب قدر را درک کند، پس بخشیده نشود [و مورد حمت بی پایان الهی واقع نشود] پس خدا او را [از رحمت خویش] دور می سازد .»

ودر جای دیگر فرمود: « مَنْ حُرِمَهَا فَقَدْ حُرِمَ الْخَیْرَ کله ولایحرم خَیْرُهَا إِلَّا مَحْرُومٌ من حرمها فقد حرم الخیر کله ولایحرم خیرها الامحروم کنز العمال،ج۸، ص ۵۳۴ .  هرکسکه از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات محروم [و بی نصیب] شده است ومحروم نمی ماند از [برکات و] خیرات شب قدر، مگر کسی که [با اعمال خویش] خودرا محروم نموده باشد .» لذا باید تلاش مضاعف نمود تا غفران الهی در این شب بخشش گناهان شامل حال انسان گردد

 

**********************************************************

شهادت مظلومانه مولاى متقیان، حضرت امام على(ع) (۴۰ ه.ق)

 امامعلی(ع) ۲۵ سالبعدازرحلتپیامبر(ص) بهخلافتورهبریمسلمینبرگزیدهشدونزدیکبه ۵ سالحکومتمسلمینرابرعهدهداشت. امامعلی(ع) سعینمودتادراینمدتدرزمینههایمختلفسیاسی،اجتماعیواصلاحاتیرابهوجودآوردامادراجرایاصلاحاتامام(ع) مشکلاتوموانعگستردهای  بهوجودآمد. مشکلاتاصلیدورانخلافتامام(ع) دراجرایعدالتاقتصادیواجتماعیومبارزهبارفاهگرائیوبرخیانحرافاتوبدعتهابروزکردوجنگهایداخلیرابهوجودآورد

 امیرالمؤمنینبامشکلاتبسیارزیادیدرایندورانمواجهبود. حکومتآنحضرت،حکمرانیوزمامداریبرروییکجادهصافوهموارنبود. خودوینیزاینمسألهراپیشبینی  میکردوآنرابهبیانهایگوناگوندرلحظهبیعتمردمباآنحضرتبیانفرمودهبودکهبخشیازآندرنهجالبلاغههمآمدهاست. گرچهنهجالبلاغهمجموعهکاملیازجملاتوکلماتونامههایآنحضرتنیست،ولیمجموعهایبسیارارزشمندواثریگرانبهاستکهمیتواندبرای  ترسیمدورانحکومتامیرالمؤمنینماراازخواندنتاریخهایمفصل،مستغنیبدارد.

عدمآشناییرعایابااسلام

با توجه به وسعتدنیایاسلامبدونآشناییمردمتازهمسلمانباعمقفرهنگاسلامبود. همینمسألهباعثشدکهمعاویهبهراحتیبتواندباافکارمردمشامبازیکند. دلیلاینکهمعاویهبهاین  راحتیسرمردمشامکلاهمیگذاشت،همینبودکهحتیتوانستنمازجمعهرادرروزچهارشنبهاقامهکند. مردمبهفرهنگاسلامآشنایینداشتند. بامتنکلماتوگفتاروسیرهپیامبروحتیاصحابویارانپیامبرکمترنزدیکبودند.استفاده کنم مقام معظم رهبری درمراسم سالروز ارتحال حضرت امام فرمودند عده ای به دنبال تحریف شخصیت امام هستند ما باید کاملا هوشیارباشیم چرا که اگراتفاق بیفتد امام وانقلاب را ودستاوردهای انقلاب را ازما خواهند گرفت.

 

یکشنبه۱۴ تیر دستور آمریکا مبنی بر مسدودکردن دارایی های ایران (۱۳۵۹ ه.ش)

باکمالتاسفازمدتهایمدیدیشاهدگفتارهاونوشتارهاییهستیمکهبنادارندچهرهجنایتکاروخبیثاستکبارجهانی،بهویژهآمریکارادراذهانوافکارعمومیجامعهبهعنوانانسانهاییمتمدن،مدافعحقوقبشر،صلحطلبومعرفیکنند. اینانبههردلیلینهتنهانمیخواهندجنایاتوظلمهایدشماناسلاموانقلاب،بهویژهآمریکارامطرحکنند،بلکهباروپوشگذاشتنبراینجنایات،بهدنبالارایهچهرهمثبتوانساندوستانهازاینکشورضدبشریهستند. برخیازاینافراداگرنادانستهچنیناعمالیرامرتکبمیشوند،میشودآنهاراغافلدانست،ولیاگرباعلموتعمدبهاینامراقداممیکنند،قطعاًدرحقمردمستمدیدهوانقلاباسلامیخیانتمیکنند. اینانبدانندکهنزدمردمموردتنفرهستندوبایدیکروزیدردادگاهعدلالهیپاسخگویاعمالزشتوخیانتهایخودباشند.

دراینخصوصرهبرکبیرانقلاباسلامی،امامخمینی(ره) فرمودند: «شمااگررفراندومکنیدبینملتهایدنیا،کهامروزوحشیترینرژیمهاکداماست؟منگمانمایناستکهبینملتهااگراتفاقآراءنباشد،اکثریتآراءقاطعهستکهآمریکاوحشیترینرژیمهاست

بیشکیکیازاسنادبزرگجنایتآمریکا،شلیکبههواپیمایمسافربریایران درتاریخ  ۱۲ تیر ۱۳۶۷استواینامردردنیاهمانندیکنقطهسیاه،رویسردمدارانآمریکاییراتاابدسیاهکردهاست. چرا که درمیان آنان ۶۶ کودکزیر ۱۲ سالو ۵۲ زنو ۱۷۲ مرددرمیانقربانیانبودندو ۳۶ تنتبعهکشورهاییوگسلاوی،هندوستان،پاکستان،ایتالیا،شارجهودوبیوازجملهوابستهنظامی  پاکستاندرایرانوخانوادهاش،درمیانکشتهشدگانبودند.

کودتای ۲۸ مرداد،آغاز جنگ تحمیلی ،اعمال فشار اقتصادی پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریکا ، منع اغلب صادرات و معاملات مالی با ایران ،تلاش برای دامن زدن به اختلافهای داخلی، اتهام محور شرارت به ایران ، اقدام برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی درفتنه ۸۸،تلاش گسترده برای جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به علوم پیشرفته وصدها مورد دیگر که برای بیان آن مثنوی ۷۰من هم کم است

امروز هم درقضیه مذاکرات  طرف آمریکایى دنبال  زیاده خواهى و مطالباتى بیشتر از توافق است ،واین خود مانعى بر سر راه توافق است.

این زیاده خواهى غیرمنطقى تنها باعث خواهد شد که آن ها به عنوان مقصر شکست مسیر توافق معرفى شوند.

خطوط قرمز در مذاکرات کاملا شفاف اعلان شده است و تیم مذاکره کننده هم به آن توجه خواهندداشت امید است آمریکاییها ازاین فرصت استفاده کنند و مسیر اشتباه گذشته خودرا اصلاح کنندچرا که ملت دلیر و آگاه ایران همانگونه که تاکنون توانست با هوشیاری کامل در مقابل نظام سلطه جهانی مقاومت کند امروز هم میتواندهمان مسیررابالنده تر از گذشته و با افتخار در مسیر عزت آفرین تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی وامام ورهبری به پیش رود(تکبیرنمازگزاران)

 

اشاره کوتاه به روزجهانی قدس

بیشازششدههازاشغالقدسشریفوکشورفلسطینمیگذرد.صهیونیستهابارهادرسخنانشاناعلاممیکنندکه «اسرائیلبدونقدسوقدسبدوناسرائیل» بیمعناست. اماحقیقتایناستکهقدسشریفدروهلهنخستمتعلقبهجهاناسلامبودهوبرایمسلمانانحائزاهمیتمذهبیواستراتژیکیاست. چراکهجهاناسلامپیرامونقدسومفهوممذهبیآنگردهممیآیند،بنابراینمسلماناننیزنمیتوانندونبایدازاصولومبادی  اعتقادیودینیخویشپیرامونقدسصرفنظرکنندوآنرادستبستهبهصهیونیستهابسپارندتاهرآنچهمیخواهندانجامدهند،چوناگراختیاربه  دستصهیونیستهابیفتد،آنهاخودرامحدودبهقدسیافلسطیننمیکنندونخواهندکرد. چراکهطرحصهیونیسمفقطمحدودبهقدسوفلسطیننیست،بلکهشاملتماممنطقهخاورمیانهمیشود.

درستبهخاطردرکاینمسألهوهمچنیناهمیتوجایگاهراهبردیقدسبرایمسلمانانبودهاستکهامام(ره) ودولتانتخابیوی،ازهمانآغازینروزهایپیروزیانقلاباسلامی،دفاعازمستضعفانبهخصوصمردممظلومفلسطینوقدسشریفرابهعنوانیکیازاصولمهموبرگشتناپذیرنظامجمهوریاسلامیایراننهادینهکردند. فلذادرهمینراستابودکهجمعهآخرماهمبارکرمضان،بهنام «روزجهانیقدس» ودفاعازآرمانفلسطیننامگذاریشد.

ابتکاربینظیرامامخمینی(ره) درنامگذاریآخرینجمعهماهمبارکرمضانبه «روزجهانیقدس» دشمناناسلاموقدسشریفراغافلگیرکرد. امام(ره) باایناقدامراهبردی،بهرژیمصهیونیستیوحامیانآمریکاییوغربیآنفهماندکهازاینپسنهقدسوفلسطین،کههیچمظلومومحرومیدرجغرافیایزمین،تنهانیست.

 روزقدساززوایایگوناگونیدارایاهمیتاست. ازجملهاینکهنشانگرمخالفتهمگانیجهاناسلامباموجودیتنامشروعرژیمغاصباسرائیلاست. همچنینروزقدسبهمنزلهاهرمفشارعلیهرژیمصهیونیستیاست.

 (والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --