اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: نکته اصلی برای مسؤلین انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: نکته اصلی برای مسؤلین انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است.

نمازجمعه پرصلابت جمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهدرتاریخ۱۳۹۴/۱۲/۲۱با حضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.امام جمعه محترم دربخشی ازخطبه دوم یادآورشدند: وظیفه‌ی مجلس خبرگان عبارت است از: «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن»که این نکته مهمی است برای همه مسؤلین مابعضاًافرادی دیدیم که دررفتار،گفتارواعلام مواضع دچارتغییرشدندرنگ عوض کردند که به هرحال این ملتند که اگر مشاهده کنند افرادی را اینگونه که ازامام،رهبری ولایت ،انقلاب ،شهدا،.وآرمانهای نظام وانقلاب فاصله بگیرند همین مردم دست رد به سینه آنان خواهندزد.

عناوین خطبه اول:

۱- آن‌چه در نظر پیغمبر اسلام مهم بود مسأله دین وراه صحیح پرستش بود.

۲- حتی بهترین کارها اگر به قصد اطاعت خدا انجام نگیرد همه مانند ذرات غبار پراکنده خواهد شد

عناوین خطبه دوم

۱- ملت ما، شهادت را نه پایان زندگی،بلکه اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه عروج روح آدمی می‌داند

۲-هیچ گروه وحزب وفردی حق ندارد انتخابات را به نفع مصادره کند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

images5

      أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیـــــــم     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــم

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم«أُوصِیکُمْ بِتَقْوَی اللَّهِ فَإِنَّهَا حَقُّ اللَّهِ عَلَیْکُمْ»

از خطبه مبارک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به این فراز رسیدیم که وقتی خدای متعال پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را مبعوث فرمود، حضرت دیدند که عالم دارای ادیان و مذاهب مختلفی است که هر کدام به نوعی از مسیر حق منحرف شده‌اند. «وَ هَدَاهُمْ إِلَى الدِّینِ الْقَوِیمِ، وَ دَعَاهُمْ إِلَى الطَّرِیقِ الْمُسْتَقِیم‏»

یکی از نکته‌هایی که از این بیان استفاده می‌شود این است که اولا آن‌چه در نظر پیغمبر اسلام مهم بود مسأله دین بود و مسائل دیگر اعم از مشکلات اجتماعی و اقتصادی در درجات بعدی است. آن‌چه قبل از همه چیز باید به آن توجه کرد این است که انسان باید دارای دین صحیحی باشد. در میان بخش‌های مختلف دین، تکیه حضرت روی بخش «خداپرستی» است. انحراف بزرگی که در آن زمان وجود داشت این بود که مردم از مسیر خداپرستی صحیح منحرف بودند. قرآن هم می‌فرماید:«وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ» ما برای هر امتی پیامبر فرستادیم و سرلوحه دعوت انبیاء هم این بود که خدای یگانه را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید.»
مسأله دوم این است که رسالت پیغمبر این بود که راه صحیح پرستش را که در دین مقدس اسلام و در قرآن کریم بیان شده، به مردم تعلیم دهند و به این وسیله، ظلمت‌ها، ابهام‌ها و گمراهی‌ها را از جامعه انسانی بزدایند. معنای این حرف این است که تنها راه صحیح، راه انبیاء الهی است که شکل کامل آن به وسیله پیغمبر اسلام عرضه شد. این تنها صراط مستقیم است.

نکته اول:اسلام می‌گوید: حتی بهترین کارها اگر به قصد اطاعت خدا انجام نگیرد همه مانند ذرات غبار پراکنده خواهد شد«وَقَدِمْنَا إِلَى مَا عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْنَاهُ هَبَاء مَّنثُورًا»( فرقان، ۲۳)آیا منظور قرآن این است که کارهای بد مشرکین را هباء منثورا قرار دادیم؟! خود مشرکین هم که امیدی به کارهای بدشان نداشتند؛ پس مقصود این است که آن کارهایی را که خیال می‌کردند خوب است و باعث نجات آن‌ها می‌شود «هباء منثورا »قرار دادیم. چرا؟ برای این‌که روح پرستش خدا در آن‌ها نیست و از ایمان به خدا سرچشمه نمی‌گیرد. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در این فراز بر روی دین و پرستش خدا تأکید دارند و مهم‌ترین رسالت پیغمبر را بر طرف کردن شبهه‌هایی می‌دانند که در باره خدا پرستی مطرح است.

نکته دوم:در عالم چند میلیارد انسان وجود دارد که خدای یگانه را نمی‌پرستند. حال با این‌ها چگونه باید برخورد کرد؟
نوع برخورد با ادیان مختلف تابع نظرها و دیدگاه‌های مختلفی است. ما معتقدیم که دین حق یکی است و آن دینی است که خدا توسط پیغمبرانش فرستاده و هر پیغمبری در زمان خودش واجب الاطاعه بوده است. ولی در دنیا گرایش‌های دیگری هست که متأسفانه بعضی از نواندیشان ما به این گرایش‌ها اهتمام دارند و آن‌ها را ترویج می‌کنند.معتقدند که دین هم از این مقوله است؛ یعنی ما ادیان مختلفی داریم و هر کدام پیروانی دارند. یکی از اسلام خوشش می‌آید؛ لذا مسلمان می‌شود. دیگری مسیحیت را می‌پسندد؛ لذا مسیحی می‌شود.برای کسانی که این طرز فکر را دارند اصلاً دین حق و دین باطل معنی ندارد. اسلام می‌گوید: دین حق یکی است و هر چه غیر آن همه گمراهی است«فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلاَلُ  »یونس، ۳۲

مسئله دیگر چگونگی رفتار و ارتباط با ادیان مختلف است. مسأله اعتقاد و فکر یک مسأله است و مسأله عمل مسأله دیگری است. باید بین این دو مرحله فرق گذاشت. اسلام به هیچ وجه فکر باطل را نمی‌پذیرد، حتی اگر به صورت مَجاز هم گفته شود. مواظب است که از ابتدا جلوی مجاز و شوخی در اعتقاد را بگیرد تا کم‌کم به جدی تبدیل نشود. می‌گوید: از اول نگویید «نحن ابناء الله» تا روزی نرسد که بگویید باید معتقد باشیم که عیسی پسر خداست. اسلام به هیچ وجه جایز نمی‌داند که در فکر من این بیاید که شاید بت‌پرستی هم یک توجیهی داشته باشد. باید اعتقادات صحیح چنان با مبانی عقلانی تقویت شود که در قلب من، اعتقاد من و فکر من حجابی آهنین بین فکر توحید و فکر شرک کشیده شود تا هیچ وقت در ذهن من هم خیال شرک‌آمیز خطور نکند.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم و تمامی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم،

به مناسبتهای هفته آینده اشاره میکنم:

شنبه۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی (۱۳۵۸ ه‍ ش(

روز بزرگداشت شهدا

بنیاد شهید و امور ایثارگران از نهادهای انقلاب اسلامی است که بنیان اولیه آن بر اساس فرمان ده ماده‌ای امام خمینی(ره) خطاب به شورای انقلاب و دولت موقت در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به‌منظور رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و هم‌چنین رسیدگی به امور معلولین و آسیب‌دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد. تأسیس این نهاد از سوی امام خمینی(ره) ضمن آن‌که نشان‌دهنده ارزش‌گذاری اسلام و نظام اسلامی به شهید و خانواده شهدا می‌باشد، با توجه به نقش بی‌بدیلی که این نهاد در زمان دفاع مقدس و پس از آن ایفا می‌نمود و با عنایت به عدم پیش‌بینی جنگ تحمیلی در زمان صدور فرمان امام، نشان از آینده‌نگری و ژرف‌اندیشی در مدیریت امام دارد.

فرهنگ ملت ما، فرهنگ شهادت است. ملت ما، شهادت را نه پایان زندگی، که اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه عروج روح آدمی می‌داند. شهادت برای ملت مسلمان ایران، یعنی انتخاب خدا به‌جای خود، یعنی فدا کردن خود و رسیدن به خدا، یعنی سودمندترین معامله در بازار دنیا، معامله جسم خاکی در برابر رضایت الهی و یعنی رها کردن دنیای گذرا و رسیدن به بقا و جاودانگی.

روز بزرگداشت شهدا، روز بزرگداشت این باور ملکوتی و فرهنگ پایدار شهادت است. بنابراین برهمه مسؤولان، مقامات، آحاد جامعه، به‌ویژه نسل جوان و آینده‌سازان نظام اسلامی و حکومت امام زمان(ع) و حتی سایر انسان‌های دنیا لازم است با الگو قراردادن سیره و روش شهدا و سایر ایثارگران نه تنها درحفظ این امانت بزرگ کوشا باشند، بلکه تمام تلاش خود را صرف گسترش این مکتب الهی‌ و انسان‌ساز نمایند.

یکشنبه۳ جمادی‌الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) (۱۱ ه.ق)

به طورکلی، سه عنصر اصلی را می‌توان در ساختار بینش فرد مؤثر دانست: ارزش‌ها، باورها و آگاهی‌ها. ارزش‌ها ملاک‌های هستند که موجب می‌شوند انسان یک گونه از نمود و حالتِ حقیقی را نسبت به حالت دیگر آن‌ترجیح دهد، برای مثال، حضرت زهرا(س) حمایت از ولایت عظما را به‌عنوان حقیقتی در نظر داشتند و از این‌رو، جان خود را برای اثبات این حقیقت نثار کردند. به عبارت دیگر، ایشان شهادت در راه ولایت را بر زندگی مادی‌ ترجیح دادند.

منظور از «باورها» نیز ایمان و اعتقادی است که ما نسبت به وجهی از واقعیت داریم، به‌گونه‌ای‌که آن‌را حقیقتی‌آزمون شده و دانسته تلقّی می‌کنیم. حضرت زهرا(س) به این باور رسیده بودند که تنها راه نجات و سعادت انسان‌ها، تمسّک به دامان ولایت و امامت است و هر راهی جز این‌راه، انحراف و سقوط در فتنه می‌باشد.
آخرین عامل مؤثر در ساختار بینش، عنصر «آگاهی و شناخت» استمنشأ آگاهی‌های حضرت زهرا(س) وحی الهی می‌باشد که این مسأله از دو طریق امکان‌پذیر شده است: علاوه بر این‌که ایشان در دامن کامل‌ترین انسان‌های روی زمین‌ تربیت شده‌اند (از طریق پدر، به اطلاعات و آگاهی‌هایی‌ رسیده‌اند که دیگران از آن‌ها بی‌نصیب هستند)، از سوی دیگر، با توجه به احادیث وارد شده، پس از رحلت پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) از طریق جبرئیل، آگاهی‌هایی را کسب می‌نمودند باید توجه نمود که حضرت، آگاهی عمیقی ‌نسبت به مسائل روز داشتند. آگاهی ایشان از متن اجتماع مسلمانان نیز قابل توجه می‌باشد.حضرت فاطمه علیهاالسلام، هم عملاً از طریق رفتارهای سیاسی خود، مبارزه با غاصبان را به شیعیان می‌آموزند و هم در خطبه‌های خویش، مردم را به مبارزه و جهاد فرا می‌خوانند.

برای مثال، در بخش «فلسفه احکام» می‌فرمایند: «فَجعَلَ الله الایمانَ تطهیرا لکم مِن الشرکِ… و الجهادَ عزّا لِلاسلامِ» یعنی خداوند ایمان را برای پاکی شما از شرک… و جهاد را به‌خاطر عزّت و سربلندی اسلام قرار داد.
در خطبه فدکیه، نمود عینی مبارزه در راه هدف نیز به چشم می‌خورد. ایشان با اشاره به مبارزات پیامبر(ص) و امام علی علیه‌السلام در این دو خطبه، مهم‌ترین عنصر ایدئولوژی سیاسی شیعه را برای مسلمانان آینده ‌ترسیم می‌کنند و آن عدم سازشگری با دشمن می‌باشد.

اشاره ای کوتاه به بیانات مقام معظم رهبری در دیداربانمایندگان مجلس خبرگان رهبری

بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خبرگان ملت ایران که در آخرین دیدار نمایندگان دوره چهارم آن با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شد،‌ سخنانی تعیین کننده و مهم و در عین حال صریح و روشن بود.

به چندمحورسخنان معظم له اشاره میکنم:

یکی از مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید بر حضور درخشان و مشارکت جدی و اعتماد وافر مردم به نظام اسلامی در انتخابات ۷ اسفند بود. که فرمودند:مردم با این مشارکت بالا، در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی، به‌صورت عملی نشان دادند. لذا هیچ گروه وحزب وفردی نمیتواند آن را به نفع مصادره کند(تکبیرنمازگزاران)

محور دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید بر خصوصیات انتخابات در نظام اسلامی بود. رهبر انقلاب اسلامی به برشمردن خصوصیات و ویژگی‌های انتخابات در نظام اسلامی به‌ویژه انتخابات هفتم اسفند پرداختند و گفتند: «آزادی عمل مردم» برای شرکت در انتخابات از جمله‌ی این ویژگی‌ها است زیرا در نظام اسلامی، حضور در انتخابات اجباری نیست و مردم با رغبت و انگیزه و فکر در همه‌ی انتخابات‌ها حضور می‌یابند. یک بار دیگر مشخص شد که فتنه گران ۸۸ که نظام اسلامی را متهم به تقلب و دروغ‌گویی می‌کردند، خود دورغ‌گو و متقلب بودند و با رفتار نانجیبانه خود برای کشور خسارت به بار آوردند.

محور دیگر سخنان مقام معظم رهبری بیان وظایف نمایندگان دوره‌ی جدید مجلس خبرگان به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی بودو گفتند: وظیفه‌ی مجلس خبرگان عبارت است از: «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن»که این نکته مهمی است برای همه مسؤلین مابعضاًافرادی دیدیم که دررفتار،گفتارواعلام مواضع دچارتغییرشدندرنگ عوض کردند که به هرحال این ملتند که اگر مشاهده کنند افرادی را اینگونه که ازامام،رهبری ولایت ،انقلاب ،شهدا،.وآؤمانهای نظام وانقلاب فاصله بگیرند همین مردم دست رد به سینه آنان خواهندزد(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --