اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:فتواى به‌ظاهرساده وکوتاه،مرحوم میرزای شیرازی،رژیم غفلت‌زده رادرآستانه سقوط قرارداد.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:فتواى به‌ظاهرساده وکوتاه،مرحوم میرزای شیرازی،رژیم غفلت‌زده رادرآستانه سقوط قرارداد.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت جمعه اینهفته بیست چهارم اردیبهشت ماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.امام جمعه محترم دربخشی ازخطبه اول یادآورشدند:غیرت نوعی پاسبانی است که آفرینش برای مشخص بودن و مخلتط نشدن نسلها در وجود بشر نهاده است. در دوره ی آخرالزمان زنان و مردان و جوانان دچار نوعی بی حسی و بی میلی در دفاع از ارزشهای اسلامی و انسانی خود و از کیان خود و خانواده خود می شوند و با بی تفاوتی و گاهی در معرض نامحرمان قرار دادن شرافت و ناموس خود، به ساختارشکنی نظام و حقوق و مبانی اخلاقی خانواده می پردازند.

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به صدورفتوای تحریم تنباکویادآورشدند: فتواى به‌ظاهر ساده و کوتاه، مرحوم میرزای شیرازی موجهاى آشفته را به طوفانى سهمگین تبدیل کرده و رژیم غفلت‌زده را در آستانه سقوط قرار داد.

ایشان دربخش دیگری ازخطبه دوم بااشاره به روزجوان اظهارکردند: انگیزه های جوانی مانند بادی است که برای راندن کشتی سودمند است، اما نباید بادبان کشتی را به حال خود واگذارشت و گرنه آدمی را با خود خواهد کشانید.

عناوین خطبه اول:

۱-یکی از مهمترین خصوصیات دوران غیبت امام عصر (ع) وجود تعارضات و فتنه های فرهنگی اخلاقی و دینی و رواج انواع مکاتب و باندهای ضد اخلاقی و ضد خانواده است.

۲-خانواده های مهدی باور بایدآسیب ها و آفتهای دوران آخرالزمان رابشناسد ودر مقابل فرهنگ ابتذال بایستد ومبارزه کند.

عناوین خطبه دوم:

۱- فتواى به‌ظاهر ساده و کوتاه، مرحوم میرزای شیرازی،رژیم غفلت‌زده را در آستانه سقوط قرار داد.

۲- اگر از انرژی جوانان به طرز صحیح استفاده شود،قادرند بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه جامعه را از میان بردارند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

     أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم        بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 images (2)

«أُوصِیکُمْ ونًفسی بِتَقْوَی اللَّهِ فَإِنَّهَا حَقُّ اللَّهِ عَلَیْکُمْ»

درایام ماه معظم شعبان واعیاد شعبانیه وازهمه بالاترولادت حضرت ولیعصر (عج) امام زمان (ع) داریم درایام ماه شعبان موضوعات پیرامون وجودمقدس امام عصر(عج) است

لذا امروز بحثم را اختصاص می دهم به سبک زندگی مهدوی و ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزمان.

یکی از مهمترین خصوصیات دوران غیبت امام عصر (ع) وجود تعارضات و فتنه های فرهنگی اخلاقی و دینی و رواج انواع مکاتب و باندهای ضد اخلاقی و ضد خانواده است. در این دوران ناهنجاری ها و قانون شکنی های دینی، بی حیایی و سنت شکنی ملی ومذهبی رواج می یابد و هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد و جوامع در مخاطره ی شدید قرار می گیرد. یکی از بدترین حملات و تخریب ها در این دوره، متوجه کانون خانه و خانواده است و گروهها و مکاتب فاسد در این خصوص پایه گذاری می گردد.

یکی از آن مکاتب در جهان غرب به نام نهضت فمینیستی در کنار شیطان پرستی جهت فروپاشی نهاد خانواده و ایجاد گسست فرهنگی بین نسلهای گذشته و حال و آینده و تکثیر و تولید نسلهای آلوده وغیر قانونی و ترویج شهوت پرستی و خطاکاری و استحاله فرهنگی در کارکرد زن و مرد و نظام خانواده و خانه داری است.یعنی می خواهند فرهنگ ابتذال را جانشین فرهنگ و تمدن و اخلاق اصیل نمایند که در روایات اهل بیت(ع) به آنها هشدار داده شده است.

خانواده های مهدی باور باید این آسیب ها و آفتهای این دوره را بشناسد و با فرهنگ انتظار در مقابل فرهنگ ابتذال بایستد و مبارزه کند. در روایات اهلبیت (ع) ناهنجاری خانوادگی دوره آخرالزمان و دوران غیبت تبیین شده تا محبّان اهل بیت (ع) با مراقبت شدید، خانواده های خود را از اینگونه آسیب ها محافظت کنند.

در روایتی امام صادق(ع) پس از آن که به نشانه ها، علامات، اوضاع و احوال دوره ی آخرالزمان اشاره می کند، می فرماید: « فَکُن عَلی حذَرٍ واطلُب إلی الله النَّجاهَ واعلَم أنَّ الناسَ فی سُخطِ الله عزَّو جلَّ…وَاجتهِد أن یَراکَ الله عزَّو جلَّ فیِ خِلافِ ما هُم عَلَیهِ » (روزگار رهایی؛حدیث۱۰۹۵)

در چنین زمانی از خشم خدا برحذر باش و از خداوند نجات بطلب و بدان که مردم مورد خشم و غضب پروردگار هستند و… تلاش کن که خداوند تو را در وضعی برخلاف وضع آنها ببیند.

ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزمان:

۱-بی غیرتی:

غیرت در لغت یعنی کراهت انسان از تصرف بیگانه در حقوق او و در اصطلاح به معنای تلاش انسان برای مراقبت از ناموس، آبرو، مال و حق خویش می باشد و بی غیرتی نیز به معنای کوتاهی در نگهبانی از آن ارزشهائی( چون ناموس، آبرو و….) است که حفظش واجب است.

شهید مطهری (ره) در تعریف غیرت می فرمایند: غیرت نوعی پاسبانی است که آفرینش برای مشخص بودن و مخلتط نشدن نسلها در وجود بشر نهاده است. در دوره ی آخرالزمان زنان و مردان و جوانان دچار نوعی بی حسی و بی میلی در دفاع از ارزشهای اسلامی و انسانی خود و از کیان خود و خانواده خود می شوند و با بی تفاوتی و گاهی در معرض نامحرمان قرار دادن شرافت و ناموس خود، به ساختارشکنی نظام و حقوق و مبانی اخلاقی خانواده می پردازند.

قال علی (ع): « وَ یَری الرَّجل من زَوجَته القبیح فَلا یَنهاها و لایَرُدُّها عنه و یَأخذُ ما تأتی مِن کدِّ فَرجها و مِن مُفسِد خِدرِها حَتّی لَو نُکِحَت طولاً و عرضاً لم یَنهَها و لا یَسمَعُ ما وَقَعَ، فَذاک هُوَ الدَّیُّوثُ » (روزگار رهایی؛حدیث۱۰۸۷)مرد از همسرش انحرافات جنسی را می بیند و اعتراضی نمی کند، از آنچه از طریق خود فروشی به دست آورده می گیرد و می خورد، اگر انحراف سراسر وجود را فرا گیرد، اعتراض نمی کند، به آنچه انجام می شود و در حقش گفته می شود گوش نمی دهد. پس او کسی است که دیوّث است (بیگانگان را بر همسر خود وارد می کند.)

و روایتی دیگر از پیامبر (ص) که فرمود : « و إذا رأیتَ المرأهَ تَصانِعُ زَوجَها عَلی نِکاح الرِّجال !… رأیتَ خَیرَ بیتٍ یُساعِدُ النِّساءَ عَلی فِسقِهِنَّ » (روزگار رهایی ؛حدیث۱۱۰۶) هنگامی که ببینی زن از همسرش مطلع است که او با هم جنس خود رابطه دارد و به روی او نمی آورد و می بینی که در بهترین خانه ها زن تشویق می شود که فسق و فجور کند.

پس بر اساس روایات اهل بیت (ع)، این صفت اخلاقی در آخرالزمان به شدت مورد آسیب قرار می گیرد و زنان، مردان و جوانان نه تنها غیرت خویش را از دست می دهند، بلکه به نداشتن آن نیز افتخار می کنند، به همین دلیل جهت حراست از کیان و قداست خانواده لازم است با پناه بردن به فرهنگ انتظار و غیرت ورزی از ابتذال و بی غیرتی، خانواده ها را مصونیت بخشیم.

مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی “قحط غیرت” می شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانواده های خود دچار نوعی بی حسّی و بی میلی می گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می دهند و حتّی به بی عفّتی ها و خودفروشی ایشان رضایت می دهند: “مرد از همسرش انحرافات جنسی را می بیند و اعتراضی نمی کند.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

درخطبه دوم سه مطلب را به محضرشما نمازگزاران عزیزعرضه میدارم:

 جمعه۲۴ اردیبهشت لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت‌الله مجاهد، میرزا محمدحسن شیرازی(ره) (۱۲۷۰ ه.ش)

ایران در دوران حکومت سلسله قاجاریه یکى از اسفبارترین دورانهاى خود را مى‌گذرانید. هر روز به یکى از دشمنان این مرز و بوم امتیاز تازه‌اى واگذار مى‌شد و دست آن‌ها براى سلطه این کشور گشوده‌تر مى‌گشت. گاه این امتیازها آنقدر ظالمانه و نابخردانه بودکه از سوى دشمنان نیز «بخشیدن ایران توسط شاه» نام مى‌گرفت.

واگذارى امتیاز خرید و فروش توتون و تنباکو در داخل و خارج کشور به کمپانى ساختگى «رژى»، یکى از این امتیازبخشیها بود.در آن زمان یک‌پنجم مردم ایران به کار کشت و زرع و خرید و فروش تنباکو مشغول بودند و واگذارى این امتیاز به‌منزله واگذارى حق حیات یک‌پنجم مردم ایران به انگلیس بود.

اولین عکس‌العمل این امتیاز استعمارى، قیام مردم شیراز بود. رهبر آنان روحانى برجسته و مجاهد نستوه، مرحوم فال اسیرى بود که آن قیام به تبعید ایشان و شهادت برخى از مردم منجر شد. در تبریز مردم مسلمان به رهبرى آیت‌الله مجتهد تبریزى به‌پا‌خاسته و با تلگراف تندى به ناصرالدین شاه قاجار، اعتراض و خشم خود را منعکس نمودند. مردم خراسان به پیروى از حاج شیخ محمدتقى بجنوردى و آیت‌الله سید حبیب مجتهد شهیدى و دیگر عالمان آن دیار علیه امتیاز تنباکو شورش نموده و از ورود افراد کمپانى رژى به مشهد جلوگیرى کردند. مردم اصفهان را آیت‌الله آقا نجفى و آیت‌الله محمدباقر فشارکى و آقا منیرالدین، علیه شاه و استعمارگران بسیج نمودند.

در تهران آیت‌الله میرزا حسن آشتیانى و آیت‌الله شیخ فضل‌الله نورى که هر دو از شاگردان برجسته میرزاى شیرازى‌ بودند، رهبرى خیزش مردمى را به‌دست گرفته و با اشاره‌هاى میرزاى شیرازى، هجوم گسترده‌اى علیه شاه و همدستانش آغاز کردند.

اما مرجع بزرگ شیعیان جهان در سامرا، حضرت میرزاى شیرازى در دو نوبت با تلگراف به ناصرالدین شاه اعتراض خود را نسبت به واگذارى امتیاز تنباکو به عوامل بیگانه اعلام نمود و با شمردن مفاسد و پیامدهاى ننگین این‌گونه امتیازات، از او خواست به‌جاى اعتماد به بیگانگان اسلام‌ستیز و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، به مردم مسلمان تکیه کند و کشور را به خارجیان نفروشد.

ولى با کمال تأسف هیچگونه پاسخ مثبتى دریافت نکرد تا این‌که به نیروى مقتدر مرجعیت و با عنایت و فضل پروردگار، فتواى جاودانه خود را این‌گونه نگاشت:

«الیوم استعمال توتون و تنباکو بِاَیِّ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان صلوات الله علیه است.»

این فتواى به‌ظاهر ساده و کوتاه، موجهاى آشفته را به طوفانى سهمگین تبدیل کرده و رژیم غفلت‌زده را در آستانه سقوط قرار داد. امواج آن، چنان سنگرهاى دشمن را درنوردید که حتى شاه در خانه‌اش نیز از آن در امان نماند. هنگامى که ناصرالدین‌شاه در حرمسراى خود دستور آوردن قلیان را داد، هیچ‌کس اعتنا نکرد و چون از اطاق خود بیرون آمد، زنان را مشغول شکستن قلیانهاى سلطنتى دید.

حضرت امام خمینى رحمه الله مى‌فرماید: «ایشان یک سطر نوشت که تنباکو حرام است، حتى بستگان خود آن‌جائر هم و حرمسراى خود آن‌جائر هم‌ ترتیب اثر دادند به آن فتوا و قلیانها را شکستند. در بعضى جاها تنباکوهائى که قیمت زیاد داشت در میدان آوردند و آتش زدند و شکست دادند آن قرارداد و لغو شد قرارداد.

امروز هم توجه داریددشمنان این انقلاب وقتى خواسته‏اند به انقلاب و نظام ماصدمه‏اى وارد کنند، آماج حملات آن‏ها چه بوده است؟ آماج حملات دشمنان، دو نقطه اساسى است: یکى دین، یکى مردم و وفادارى آن‏ها. یعنی یکی جداکردن مردم از نظام، یکی هم جداکردن مردم از بینات دین و اصول دین و واضحات احکام اسلامى و شریعت اسلامى!که البته مردم اجازه نخواهندداد(تکبیرنمازگزاران)

یکشنبه۲۶ اردیبهشت اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس؛ یوم‌النکبه (۱۳۲۷ ه.ش)

یوم النکبه یا روز نکبت، واژه ای است که اشاره به جنگ اسرائیل و فلسطین در سال ۱۳۲۷ دارد که در نتیجه آن، هزاران فلسطینی به اجبار ترک وطن کردند و آواره سرزمین‏های دیگر شدند. این واژه، اشاره به روز نکبتی دارد که در آن روز، رژیم صهیونیستی تاسیس شد.و چکمه پوشان صهیونیست با حمایت قدرتها بویژه انگلیس، برپائی دولت جعلی خود در سرزمین مقدس فلسطین را اعلان کردند.

بااین حمایتهاگرگ درنده ای به نام رژیم صهیونیستی به وجودآمدکه ازآن روز تاکنون در حال فاجعه آفرینی است وهرروز جنایت وحشت ناک علیه ملت مظلوم فلسطین به کارمیبندد.امید است بشریت در مقابل جنایات این رژیم خونخوارِ کافر عکس العمل نشان دهدخصوصادولت های اسلامی به یاری مظلوم برخیزیند و نشان دهیندکه جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم آرام نمی نشیند.

چهارشنبه۱۱ شعبان ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) (۳۳ ه ق)وروز جوان

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال ۳۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.

مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است . لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا ، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید “هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم”

انگیزه های جوانی مانند بادی است که برای راندن کشتی سودمند است، اما نباید بادبان کشتی را به حال خود واگذارشت و گرنه آدمی را با خود خواهد کشانید.

جوانان به خوبی نشان داده اند که قدرت رفع دشواری ها و مشکلات اجتماعی را دارند و اگر از انرژی آنها به طرز صحیح استفاده شود، قادرند بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه جامعه را از میان بردارند. همان گونه که برای حل مسائل نظامی از نیروی جوان بسیجی بهره گرفتیم، برای رفع مشکلات دیگر نظیر مشکلات اقتصادی نیز می توانیم از این نیروی قدرتمند و عظیم کمک بگیریم و امکانات و منابع فراوان موجود در کشور را به کار بگیریم.امروز هم میتوانیم باتکیه به آنها واعتماد به آنها درجهت رفع مشکلات جامعه قدمهای مؤثری رابرداریم.(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --