اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:فتواى به‌ظاهرساده وكوتاه،مرحوم میرزای شیرازی،رژيم غفلت‌زده رادرآستانه سقوط قرارداد.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:فتواى به‌ظاهرساده وكوتاه،مرحوم میرزای شیرازی،رژيم غفلت‌زده رادرآستانه سقوط قرارداد.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت جمعه اینهفته بیست چهارم اردیبهشت ماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.امام جمعه محترم دربخشی ازخطبه اول یادآورشدند:غيرت نوعي پاسباني است که آفرينش براي مشخص بودن و مخلتط نشدن نسلها در وجود بشر نهاده است. در دوره ي آخرالزمان زنان و مردان و جوانان دچار نوعي بي حسي و بي ميلي در دفاع از ارزشهاي اسلامي و انساني خود و از کيان خود و خانواده خود مي شوند و با بي تفاوتي و گاهي در معرض نامحرمان قرار دادن شرافت و ناموس خود، به ساختارشکني نظام و حقوق و مباني اخلاقي خانواده مي پردازند.

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به صدورفتوای تحریم تنباکویادآورشدند: فتواى به‌ظاهر ساده و كوتاه، مرحوم میرزای شیرازی موجهاى آشفته را به طوفانى سهمگين تبديل كرده و رژيم غفلت‌زده را در آستانه سقوط قرار داد.

ایشان دربخش دیگری ازخطبه دوم بااشاره به روزجوان اظهارکردند: انگیزه های جوانی مانند بادی است که برای راندن کشتی سودمند است، اما نباید بادبان کشتی را به حال خود واگذارشت و گرنه آدمی را با خود خواهد کشانید.

عناوین خطبه اول:

1-يکي از مهمترين خصوصيات دوران غيبت امام عصر (ع) وجود تعارضات و فتنه هاي فرهنگي اخلاقي و ديني و رواج انواع مکاتب و باندهاي ضد اخلاقي و ضد خانواده است.

2-خانواده هاي مهدي باور بايدآسيب ها و آفتهاي دوران آخرالزمان رابشناسد ودر مقابل فرهنگ ابتذال بايستد ومبارزه کند.

عناوین خطبه دوم:

1- فتواى به‌ظاهر ساده و كوتاه، مرحوم میرزای شیرازی،رژيم غفلت‌زده را در آستانه سقوط قرار داد.

2- اگر از انرژی جوانان به طرز صحیح استفاده شود،قادرند بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه جامعه را از میان بردارند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

     أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم        بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 images (2)

«أُوصِيکُمْ ونًفسی بِتَقْوَي اللَّهِ فَإِنَّهَا حَقُّ اللَّهِ عَلَيْکُمْ»

درایام ماه معظم شعبان واعیاد شعبانیه وازهمه بالاترولادت حضرت وليعصر (عج) امام زمان (ع) داریم درایام ماه شعبان موضوعات پیرامون وجودمقدس امام عصر(عج) است

لذا امروز بحثم را اختصاص مي دهم به سبک زندگي مهدوي و ناهنجاري هاي خانوادگي در آخرالزمان.

يکي از مهمترين خصوصيات دوران غيبت امام عصر (ع) وجود تعارضات و فتنه هاي فرهنگي اخلاقي و ديني و رواج انواع مکاتب و باندهاي ضد اخلاقي و ضد خانواده است. در اين دوران ناهنجاري ها و قانون شکني هاي ديني، بي حيايي و سنت شکني ملي ومذهبی رواج مي يابد و هويت فردي، خانوادگي و اجتماعي افراد و جوامع در مخاطره ي شديد قرار مي گيرد. يکي از بدترين حملات و تخريب ها در اين دوره، متوجه کانون خانه و خانواده است و گروهها و مکاتب فاسد در اين خصوص پايه گذاري مي گردد.

يکي از آن مکاتب در جهان غرب به نام نهضت فمينيستي در کنار شيطان پرستي جهت فروپاشي نهاد خانواده و ايجاد گسست فرهنگي بين نسلهاي گذشته و حال و آينده و تکثير و توليد نسلهاي آلوده وغير قانوني و ترويج شهوت پرستي و خطاکاري و استحاله فرهنگي در کارکرد زن و مرد و نظام خانواده و خانه داري است.يعني مي خواهند فرهنگ ابتذال را جانشين فرهنگ و تمدن و اخلاق اصيل نمايند که در روايات اهل بيت(ع) به آنها هشدار داده شده است.

خانواده هاي مهدي باور بايد اين آسيب ها و آفتهاي اين دوره را بشناسد و با فرهنگ انتظار در مقابل فرهنگ ابتذال بايستد و مبارزه کند. در روايات اهلبيت (ع) ناهنجاري خانوادگي دوره آخرالزمان و دوران غيبت تبيين شده تا محبّان اهل بيت (ع) با مراقبت شديد، خانواده هاي خود را از اينگونه آسيب ها محافظت کنند.

در روايتي امام صادق(ع) پس از آن که به نشانه ها، علامات، اوضاع و احوال دوره ي آخرالزمان اشاره مي کند، مي فرمايد: « فَکُن عَلي حذَرٍ واطلُب إلي الله النَّجاهَ واعلَم أنَّ الناسَ في سُخطِ الله عزَّو جلَّ…وَاجتهِد أن يَراکَ الله عزَّو جلَّ فيِ خِلافِ ما هُم عَلَيهِ » (روزگار رهايي؛حديث1095)

در چنين زماني از خشم خدا برحذر باش و از خداوند نجات بطلب و بدان که مردم مورد خشم و غضب پروردگار هستند و… تلاش کن که خداوند تو را در وضعي برخلاف وضع آنها ببيند.

ناهنجاري هاي خانوادگي در آخرالزمان:

1-بي غيرتي:

غيرت در لغت يعني کراهت انسان از تصرف بيگانه در حقوق او و در اصطلاح به معناي تلاش انسان براي مراقبت از ناموس، آبرو، مال و حق خويش مي باشد و بي غيرتي نيز به معناي کوتاهي در نگهباني از آن ارزشهائي( چون ناموس، آبرو و….) است که حفظش واجب است.

شهيد مطهري (ره) در تعريف غيرت مي فرمايند: غيرت نوعي پاسباني است که آفرينش براي مشخص بودن و مخلتط نشدن نسلها در وجود بشر نهاده است. در دوره ي آخرالزمان زنان و مردان و جوانان دچار نوعي بي حسي و بي ميلي در دفاع از ارزشهاي اسلامي و انساني خود و از کيان خود و خانواده خود مي شوند و با بي تفاوتي و گاهي در معرض نامحرمان قرار دادن شرافت و ناموس خود، به ساختارشکني نظام و حقوق و مباني اخلاقي خانواده مي پردازند.

قال علي (ع): « وَ يَري الرَّجل من زَوجَته القبيح فَلا يَنهاها و لايَرُدُّها عنه و يَأخذُ ما تأتي مِن کدِّ فَرجها و مِن مُفسِد خِدرِها حَتّي لَو نُکِحَت طولاً و عرضاً لم يَنهَها و لا يَسمَعُ ما وَقَعَ، فَذاک هُوَ الدَّيُّوثُ » (روزگار رهايي؛حديث1087)مرد از همسرش انحرافات جنسي را مي بيند و اعتراضي نمي کند، از آنچه از طريق خود فروشي به دست آورده مي گيرد و مي خورد، اگر انحراف سراسر وجود را فرا گيرد، اعتراض نمي کند، به آنچه انجام مي شود و در حقش گفته مي شود گوش نمي دهد. پس او کسي است که ديوّث است (بيگانگان را بر همسر خود وارد مي کند.)

و روايتي ديگر از پيامبر (ص) که فرمود : « و إذا رأيتَ المرأهَ تَصانِعُ زَوجَها عَلي نِکاح الرِّجال !… رأيتَ خَيرَ بيتٍ يُساعِدُ النِّساءَ عَلي فِسقِهِنَّ » (روزگار رهايي ؛حديث1106) هنگامي که ببيني زن از همسرش مطلع است که او با هم جنس خود رابطه دارد و به روي او نمي آورد و مي بيني که در بهترين خانه ها زن تشويق مي شود که فسق و فجور کند.

پس بر اساس روايات اهل بيت (ع)، اين صفت اخلاقي در آخرالزمان به شدت مورد آسيب قرار مي گيرد و زنان، مردان و جوانان نه تنها غيرت خويش را از دست مي دهند، بلکه به نداشتن آن نيز افتخار مي کنند، به همين دليل جهت حراست از کيان و قداست خانواده لازم است با پناه بردن به فرهنگ انتظار و غيرت ورزي از ابتذال و بي غيرتي، خانواده ها را مصونيت بخشيم.

مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی “قحط غیرت” می شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانواده های خود دچار نوعی بی حسّی و بی میلی می گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می دهند و حتّی به بی عفّتی ها و خودفروشی ایشان رضایت می دهند: “مرد از همسرش انحرافات جنسی را می بیند و اعتراضی نمی کند.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

درخطبه دوم سه مطلب را به محضرشما نمازگزاران عزیزعرضه میدارم:

 جمعه24 ارديبهشت لغو امتياز تنباكو در پي فتواي آيت‌الله مجاهد، ميرزا محمدحسن شيرازي(ره) (1270 ه.ش)

ايران در دوران حكومت سلسله قاجاريه يكى از اسفبارترين دورانهاى خود را مى‌گذرانيد. هر روز به يكى از دشمنان اين مرز و بوم امتياز تازه‌اى واگذار مى‌شد و دست آن‌ها براى سلطه اين كشور گشوده‌تر مى‌گشت. گاه اين امتيازها آنقدر ظالمانه و نابخردانه بودكه از سوى دشمنان نيز «بخشيدن ايران توسط شاه» نام مى‌گرفت.

واگذارى امتياز خريد و فروش توتون و تنباكو در داخل و خارج كشور به كمپانى ساختگى «رژى»، يكى از اين امتيازبخشيها بود.در آن زمان يك‌پنجم مردم ايران به كار كشت و زرع و خريد و فروش تنباكو مشغول بودند و واگذارى اين امتياز به‌منزله واگذارى حق حيات يك‌پنجم مردم ايران به انگليس بود.

اولين عكس‌العمل اين امتياز استعمارى، قيام مردم شيراز بود. رهبر آنان روحانى برجسته و مجاهد نستوه، مرحوم فال اسيرى بود كه آن قيام به تبعيد ايشان و شهادت برخى از مردم منجر شد. در تبريز مردم مسلمان به رهبرى آيت‌الله مجتهد تبريزى به‌پا‌خاسته و با تلگراف تندى به ناصرالدين شاه قاجار، اعتراض و خشم خود را منعكس نمودند. مردم خراسان به پيروى از حاج شيخ محمدتقى بجنوردى و آيت‌الله سيد حبيب مجتهد شهيدى و ديگر عالمان آن ديار عليه امتياز تنباكو شورش نموده و از ورود افراد كمپانى رژى به مشهد جلوگيرى كردند. مردم اصفهان را آيت‌الله آقا نجفى و آيت‌الله محمدباقر فشاركى و آقا منيرالدين، عليه شاه و استعمارگران بسيج نمودند.

در تهران آيت‌الله ميرزا حسن آشتيانى و آيت‌الله شيخ فضل‌الله نورى كه هر دو از شاگردان برجسته ميرزاى شيرازى‌ بودند، رهبرى خيزش مردمى را به‌دست گرفته و با اشاره‌هاى ميرزاى شيرازى، هجوم گسترده‌اى عليه شاه و همدستانش آغاز كردند.

اما مرجع بزرگ شيعيان جهان در سامرا، حضرت ميرزاى شيرازى در دو نوبت با تلگراف به ناصرالدين شاه اعتراض خود را نسبت به واگذارى امتياز تنباكو به عوامل بيگانه اعلام نمود و با شمردن مفاسد و پيامدهاى ننگين اين‌گونه امتيازات، از او خواست به‌جاى اعتماد به بيگانگان اسلام‌ستيز و دشمنان قسم‌خورده ملت ايران، به مردم مسلمان تكيه كند و كشور را به خارجيان نفروشد.

ولى با كمال تأسف هيچگونه پاسخ مثبتى دريافت نكرد تا اين‌كه به نيروى مقتدر مرجعيت و با عنايت و فضل پروردگار، فتواى جاودانه خود را اين‌گونه نگاشت:

«اليوم استعمال توتون و تنباكو بِاَيِّ نحوٍ كان در حكم محاربه با امام زمان صلوات الله عليه است.»

اين فتواى به‌ظاهر ساده و كوتاه، موجهاى آشفته را به طوفانى سهمگين تبديل كرده و رژيم غفلت‌زده را در آستانه سقوط قرار داد. امواج آن، چنان سنگرهاى دشمن را درنورديد كه حتى شاه در خانه‌اش نيز از آن در امان نماند. هنگامى كه ناصرالدين‌شاه در حرمسراى خود دستور آوردن قليان را داد، هيچ‌كس اعتنا نكرد و چون از اطاق خود بيرون آمد، زنان را مشغول شكستن قليانهاى سلطنتى ديد.

حضرت امام خمينى رحمه الله مى‌فرمايد: «ايشان يك سطر نوشت كه تنباكو حرام است، حتى بستگان خود آن‌جائر هم و حرمسراى خود آن‌جائر هم‌ ترتيب اثر دادند به آن فتوا و قليانها را شكستند. در بعضى جاها تنباكوهائى كه قيمت زياد داشت در ميدان آوردند و آتش زدند و شكست دادند آن قرارداد و لغو شد قرارداد.

امروز هم توجه داریددشمنان این انقلاب وقتى خواسته‏اند به انقلاب و نظام ماصدمه‏اى وارد کنند، آماج حملات آن‏ها چه بوده است؟ آماج حملات دشمنان، دو نقطه اساسى است: یکى دین، یکى مردم و وفادارى آن‏ها. یعنی یکی جداکردن مردم از نظام، یکی هم جداکردن مردم از بینات دین و اصول دین و واضحات احکام اسلامى و شریعت اسلامى!که البته مردم اجازه نخواهندداد(تکبیرنمازگزاران)

يكشنبه26 ارديبهشت اعلام موجوديت رژيم اشغالگر قدس؛ يوم‌النكبة (1327 ه.ش)

یوم النکبه یا روز نکبت، واژه ای است که اشاره به جنگ اسرائیل و فلسطین در سال 1327 دارد که در نتیجه آن، هزاران فلسطینی به اجبار ترک وطن کردند و آواره سرزمین‏های دیگر شدند. این واژه، اشاره به روز نکبتی دارد که در آن روز، رژیم صهیونیستی تاسیس شد.و چکمه پوشان صهیونیست با حمایت قدرتها بویژه انگلیس، برپائی دولت جعلی خود در سرزمین مقدس فلسطین را اعلان کردند.

بااین حمایتهاگرگ درنده ای به نام رژیم صهیونیستی به وجودآمدکه ازآن روز تاکنون در حال فاجعه آفرینی است وهرروز جنایت وحشت ناک علیه ملت مظلوم فلسطین به کارمیبندد.امید است بشریت در مقابل جنایات این رژیم خونخوارِ کافر عکس العمل نشان دهدخصوصادولت های اسلامی به یاری مظلوم برخیزیند و نشان دهیندکه جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم آرام نمی نشیند.

چهارشنبه11 شعبان ولادت باسعادت حضرت علي‌اكبر(ع) (33 ه ق)وروز جوان

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.

مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است . لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا ، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید “هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم”

انگیزه های جوانی مانند بادی است که برای راندن کشتی سودمند است، اما نباید بادبان کشتی را به حال خود واگذارشت و گرنه آدمی را با خود خواهد کشانید.

جوانان به خوبی نشان داده اند که قدرت رفع دشواری ها و مشکلات اجتماعی را دارند و اگر از انرژی آنها به طرز صحیح استفاده شود، قادرند بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه جامعه را از میان بردارند. همان گونه که برای حل مسائل نظامی از نیروی جوان بسیجی بهره گرفتیم، برای رفع مشکلات دیگر نظیر مشکلات اقتصادی نیز می توانیم از این نیروی قدرتمند و عظیم کمک بگیریم و امکانات و منابع فراوان موجود در کشور را به کار بگیریم.امروز هم میتوانیم باتکیه به آنها واعتماد به آنها درجهت رفع مشکلات جامعه قدمهای مؤثری رابرداریم.(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --