اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / نظام مقدس جمهوری اسلامی در عین اقتدار، مظلوم است

نظام مقدس جمهوری اسلامی در عین اقتدار، مظلوم است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، نماز پر شکوه جمعه پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۱مصادف با دهم ربیع المولود ۱۴۴۴به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. امیرالمؤمنین (ع) همانگونه که بسترها و عوامل بروز فتنه را معرفی مـیکننـد بـه آثـار و نتایج آن هم میپردازند.
  2. به جوانان عزیزعرض میکنم:که باچشم بازنگاه کنید،با بصیرت نگاه کنید،هرحرفی راازهرگوینده‌ای نپذیرید.

فتنه که میآید خرد و عقل ناتوان و سست میشود و مجال جولان دادن و قدرت گرفتن ظالمان فراهم می گردد

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . ازدواج پیامبر با «خدیجه» شباهتی به ازدواج‌های شناخته شده نداشت، بلکه در نوع خود بی نظیربود

۲ .  یکی از اصولی ترین آموزه های مترقی و بلند قرآن مجید، وحدت و همدلی است

  1. نظام مقدس جمهوری اسلامی در عین اقتدار، مظلوم است

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!چرا که خداوند تبارک وتعالی میفرماید: «  وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَکُمْ أَجْرٌ عَظِیمٌ » آل عمران /۱۷۹

« و اگر ایمان بیاورید و پرهیزگار شوید ، پاداش بزرگی خواهید داشت . » 

موضوع بحث ما پیرامون مسأله فتنه و فتنه انگیزی بود که هفته گذشته به استناد سخنان امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج البلاغه به چهار عامل از عوامل فتنه انگیزی اشاره کردیم

موضوع بحث ما ابنهفه پیامون اثرات و پیامدهای فتنه است.

 امیرالمؤمنین (ع) همانگونه که بسترها و عوامل بروز فتنه را معرفی مـیکننـد بـه آثـار و نتایج آن هم میپردازد. و از جمله آمیخته شدن حق با باطل را از آثار اصلی فتنه میداند آنجا که طوفان فتنه وزیدن میگیرد و غبار به پا شده ناشی از آن مـانع دیـدن حقـایق مـیشـود که قبلا اشاره کردم.

پیامد اول:زمام امور به دست نا اهلان ونا پاکان می افتد

درخطبه ۱۵۱ میفرمایند: (تَرِدُ بِمُرِّ الْقَضَاءِ، وَ تَحْلُبُ عَبِیطَ الدِّمَاءِ، وَ تَثْلِمُ مَنَارَ الدِّینِ، وَ تَنْقُضُ عَقْدَ الْیَقِینِ. یَهْرُبُ مِنْهَا الاْکْیَاسُ، وَ یُدَبِّرُهَا الاْرْجَاسُ).

«این فتنه با تلخى ها و با شدت وارد مى شود و خون هاى تازه مى دوشد، علایم دین را خراب مى کند و رشته هاى یقین را از هم مى گسلد، به گونه اى که عاقلان از آن مى گریزند و پلیدان، تدبیر آن را به دست مى گیرند!»
هنگامى که هوشمندان و دانشمندان از صحنه اجتماع کنار زده شوند و ناپاکان، زمام امور را به دست گیرند، رشته هاى ایمان و یقین گسسته مى شود و جان و مال و نوامیس مردم به خطر مى افتد.

پیامد دوم: به انحراف کشیدن دلهای پاک واستوار

ثُمّ یَأتی بعدَ ذلکَ طالِعُ الفِتنَهِ الرَّجُوفِ ، و القاصِمَهِ الزَّحُوفِ (الزَّجُوفِ) ، فَتَزیغُ قُلوبٌ بعدَ استِقامَهٍ ، و تَضِلُّ رِجالٌ بعدَ سَلامَهٍ(خطبه ۱۵۱)

بر اثر فتنه هایی که  پیش می آید، برخى دلهاى راست و استوار منحرف مى شوند و برخى مردانِ به سلامت مانده، گمراه مى شوند.به هنگـام فتنـه گمراهـی و تفرقـه و تشـتت آراء حاصـل میشود و حتی آنها که سالیان متمادی به سلامت دل و عقل و استواری معروف بودنـد بـه انحراف کشیده میشوند .

بعضی‌ها یک روزی درست حرکت میکردند، امّا دلهایشان واژگونه شد! حالا چرا واژگونه میشود؟

خدا که به کسی ظلم نمیکند؛  آلوده‌شدن به دنیا سبب میشود دل وارونه گردد وانسان گرفتار فتنه گردد، آلوده‌ی جاه‌طلبی ، آلوده‌ی رفیق‌بازی، آلوده‌ی جناح‌بازی ، حزب‌بازی ، دل راوارونه می گرداندو از آن راه درست، و از آن استقامت اوّلیه بر میگردد. وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعدَ سَلامَه؛ یک روزی سالم بودند، بعد گمراه میشوند.

به جوانان عزیز عرض میکنم:که با چشم باز نگاه کنید، با بصیرت نگاه کنید، هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. خصوصاً در فضای مجازی به هر کسی وبه گوینده ای و به هر سایت و کانالی اعتماد نکنید.

حضرت امیر در خطبه ۵۰ نهج البلاغه میفرمایند:

فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِینَ وَ لَو أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِینَ(خطبه۵۰)
اگر باطل از آمیختن با حق جدا مى گردید بر کسانى که طالب حقّند پوشیده نمى ماند، و اگر حق از آمیزه باطل پاک و خالص مى شد زبان دشمنان و معاندان از آن قطع مى گردید». در ابتدا چهره حقّ به جانبى دارد و ساده اندیشان را به دنبال خود مى کشاند و تا مردم از ماهیّت آن آگاه شوند، ضربات خود را بر همه چیز وارد ساخته است.

پیامد سوم: سست شدن عقل و خرد

 تَغیض فیها الحکمهُ و تنطقُ فیها الظلمهُ](نهج البلاغه ،خطبه ۱۵۱ ،۱۴۸)

فتنه که میآید خرد و عقل ناتوان و سست میشود و مجال جولان دادن و قدرت گرفتن ظالمان فراهم می گردد

چشمه های حکمت خشکیده و ستمگران در آن به سخن آیند.

پیامد چهارم: به صحنه آمدن منافقین

خطبه ۱۰۸  ( وَ صَالَ الدَّهْرُ صِیَالَ السَّبُعِ الْعَقُورِ، وَ هَدَرَ فَنِیقُ الْبَاطِلِ بَعْدَ کُظُوم  «روزگار به سان درنده خطرناکى حمله ور مى شود و باطل بعد از مدّت ها سکوت، همچون شتر نر نعره بر مى آورد

توجه بفرمایید چه قدر حضرت امیر زیبا فرمودند کأن برای امروز چامعه ما سخن فرمودند،گروه هاى منافق و پس مانده هاى دوران ظلم وتباهی  که از صحنه جامعه اسلامى عقب رانده شده بودند بار دیگر بر اثر ضعف طرفداران حق، به صحنه مى آیند و آزادانه فریاد مى کشند.در این هنگام، تمام ارزش ها، ضد ارزش و ضد ارزش ها، ارزش مى شود

پیامد پنجم: تغییر ودگر گونی ارزشها

(وَ تَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ، وَتَهَاجَرُوا عَلَى الدِّینِ، وَ تَحَابُّوا عَلَى الْکَذِبِ، وَتَبَاغَضُوا عَلَى الصِّدْقِ).

«مردم در شکستن قوانین الهى هم دست مى شوند، و در فاصله گرفتن از دین متّحد مى گردند، براى دروغ گفتن، پیمان دوستى مى بندند و در برابر صدق و راستى، دشمنى مىورزند».

پیامد ششم:فرزندان سبب خشم والدین میشوند

در همین خظبه ۱۰۸ میفرماید:

”   فَإِذَا کَانَ ذلِکَ کَانَ الْوَلَدُ غَیْظاً  “ در آن هنگام، فرزندان سبب خشم پدران و مادران مى شوند اشاره دارد به اینکه این آثار، به درون خانواده ها نیز نفوذ مى کند و فرزندانى که باید نور چشمان پدر و مادر و مایه برکت و شکوفایى زندگى آنان باشند، مبدّل به یک عامل ناراحتى و بدبختى مى شوند. درهمین فتنه اخیر اکثر افرادی که در کف خیابانها حاضر شدند و اکثر دستگیر شده گان نوجوانهایی بودند که فریب فضای مجازی و فتنه گران را خوردند و باعث ناراختی و سر شکستگی والدین و بستگان خود شدند.

در پایان به به این آیه اشاره کنم که خداوند تبارک تعالی درسوره الأنفال/ ۲۵ فرمودند:﴿ وَاتَّقُواْ فِتْنَهً لاَّ تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنکُمْ خَآصَّهً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ: و از فتنه‏اى بپرهیزید که تنها به ستمکاران شما نمى‏رسد، بلکه همه را فرا خواهد گرفت، چرا که دیگران سکوت اختیار کردند و بدانید خداوند کیفر شدید دارد»

فتنه در آیه شریفه فوق به معنای بلاها و مصایب اجتماعی است که دامن همه را می‌گیرد و به اصطلاح، خشک و تر در آن با هم می‌سوزند. مفهوم آیه مبارکه آن است که افراد جامعه نه تنها باید وظیفه خود را انجام دهند، بلکه موظّف‌اَند دیگران را هم به انجام وظیفه وادارند؛ زیرا اختلاف، پراکندگی و ناهماهنگی در مسایل اجتماعی موجب شکست برنامه‌ها خواهد شد و دود آن در چشم همه خواهد رفت و آثار چنین مسایلی فردی و شخصی نیست 

#############################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

« ‏الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ‏ » زخزف /۶۷

« ‏ دوستان ، در آن روز ، دشمنان یکدیگر خواهند شد ، مگر پرهیزگاران . ‏ »

پس هر نوع دوستی و هم نشینی که برای غیر خدا باشد در روز قیامت به دشمنی تبدیل خواهد شد؛ اما دوستی خالصانه، هم در دنیا و هم در قیامت پایدار خواهد ماند. این جاست که نتیجه میگیریم که حتی انتخاب دوست و هم نشین هم باید بر اساس تقوا باشد.

به چند مطلب اشاره کنم:

مطلب اول: امروز جمعه ۱۰ ربیع‌الاول سالروزوفات حضرت عبدالمطلب جدّ بزرگوار پیامبر گرامی اسلام(ص) (۸ عام‌الفیل)

ضمن عرض تسلیت اشاره کوتاهی داشته باشم :تلاش حضرت عبدالمطلب(ع) در راه احیای کمالات و نشر معارف توحیدی به حدی بود که به او ابراهیم دوم لقب دادند. وی در میان اعراب جاهل که به رسمهای غیر انسانی علاقه داشتند، او سنتها و رسمهایی را رایج کرد که بعدها مورد تأیید کلام وحی قرار گرفت

جمعه  ۱۰ ربیع‌الاول سالروزازدواج پیامبر اکرم با حضرت خدیجه(س) پانزده سال قبل از بعثت (۲۵ عام‌الفیل)

ازدواج پیامبر با «خدیجه» شباهتی به ازدواج‌های شناخته شده نداشت، بلکه در نوع خود بی نظیر و دارای ویژگی‌هایی بود، چراکه این پیوند مبارک و مقدس نه ثمره زودگذر و دوستی بی پایه و اساس بود و نه برخاسته از انگیزه‌های مادی یا دیگر امور و اغراض و اهداف رایج که در ازدواج چهره‌های مشهور و سرشناس دنیا وجود دارد. و نیز هدف‌های سیاسی نیز در امضاء و تشکیل این زندگی مشترک و ساختار آن، نقشی نداشت.

ویژگی‌ها و پیام‌های ازدواج پیامبر و خدیجه

۱٫پرهیز از نگاه مادیاولین پیام این ازدواج این است کسانی که به خاطر ثروت و مال و منال دنیوی با فردی ازدواج می‌کنند، با معیارهای اسلامی فاصله دارند، پس در ازدواج‌ها باید هماهنگی از نظر اقتصادی رعایت شود، همچنانکه پیامبر به این مساله توجه داشتند.

  1. شناخت و آگاهی: پیامبر اسلام(ص) و خدیجه (س) با آگاهی و شناخت کامل از اخلاق، رفتار و خانواده همدیگر، ازدواج کردند، آنان، رشد یافته، بزرگ منش، خردمند، بصیر و مستقل در اندیشه و عمل بودند و با متانت، وقار و درایت تصمیم سنجیده‌ای گرفتند. چیزی که امروزه کمتر در ازدواج‌ها به آن توجه می‌شود، رشد جسمانی، عقلانی و عاطفی جوانان را در نظر نمی‌گیرند و بدون داشتن این معیارها اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند که آسیب‌های زیادی را متوجه زندگی مشترک می‌کند.
  2. مشورتپیامبر در این باره با عموی خود، ابوطالب مشورت کردند و او را واسطه قرار دادند، خدیجه نیز با عموی خود، ورقه بن نوفل، صحبت کردند آنان در مراسمی و با حضور بزرگان دو خانواده عقد ازدواج خود را برگزار کردند.

جوانان امروز تا چه اندازه در انتخاب و گزینش همسران، با والدین و افراد آگاه و دلسوز مشورت می‌کنند؟ از تجارب دیگران چه میزان بهره می‌برند؟ آیا با یک نگاه و علاقه سطحی و یا داشتن شناخت چند روزه، برای انتخاب کافی است.

مطلب دوم: یکشنبه ۱۷ مهر ۱۲ ربیع‌الاول  آغاز هفته وحدت

مکتب متعالی اسلام،با هرگونه نفاق و تفرقه و پراکندگى مخالف است  یکی از اصولی ترین آموزه های مترقی و بلند قرآن مجید وحدت و همدلی است قرآن کریم در بیش از پنجاه آیه به مساله ی وحدت و عواملی که فراهم آوردنده ی اختلاف است، پرداخته و راه های رسیدن به وحدت را نشان داده است و مسلمانان بلکه همه مردم را به گردآمدن بر محور حقیقت و ترک جدال و تفرقه دعوت می کند

وحدت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت اجتماعی مکتب اسلام، و انقلاب است هربار که تحقق یافته است، پیروزی‌های بزرگی برای جهان اسلام و برای ملت ما به ارمغان آورده است.لذا دشمنان تلاش دارند تا وحدت را در جامعه ازبین ببرند

نظام استکبار بطور مشخص پنج موج هراس‌انگیزی و تفرقه‌افکنی دارد:

۱)     موج دین‌هراسی، با خشن جلوه دادن ، واشاعه معنویت‌های کاذب، در سطح جهان. برای اینکه که بگویند اسلام مساوی است با جنایت و خونریزی و فرقی نمی کند یمن باشد یا فرانسه، عراق باشد یا آمریکا!

۲)  موج اسلام‌هراسی در سطح کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و استرالیایی.

 موج اسلام‌هراسی گسترده و برنامه‌ریزی شده در قالب‌ها و شکل‌های مختلف رسمی و غیررسمی

وامروز به شکل هدفمند در چارچوب‌های رسمی و قانونی نیز تجسم یافته است.

اینکه مثلا در نقطه ای ازدنیا که اصلاً ارتباطی به ایران ندارد در مراسم اربعین شرکت میکنند عاشق امام حسین (ع) هستند با تفکر اسلام هراسانه به آنها حمله کرده و حجاب زنان مسلمان را از سرشان کشیدند

۳)  موج تشیع‌هراسی در سطح جهان اسلام.

۴)  ایران‌هراسی(جمهوری اسلامی هراسی) در سطح دنیا

۵)  انقلابی‌هراسی برای عناصر خود در داخل کشور و بخشی از افکار عمومی.

 اشاره ای به حوادث اخیر که در دو هفته گذشته هم اشاراتی داشتم

آنچه در حوادث این روزها، دست‌مایه اغتشاش و آشوب فتنه‌گران شد و پیش از هر بهانه‌ی دیگری از سوی این آشوبیان مورد تهاجم و تاخت و تاز مجازی و میدانی شده و می‌شود، فریضه متعالی «عفاف و حجاب» است.که جا دارد بار دیگر از نیروی خدوم نیروی انتظامی که در این موضوع به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرده و میکند تشکر کنم .فریضه حجاب و عفاف از محکمات دین و دستورات قطعی قرآن است که بیش از۱۰ آیه به وجوب و ضرورت حجاب و عفاف برای بانوان مسلمان امر می‌کند.

«مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۱ در جوانان و دانشجویان سیستان و بلوچستان فرمودند:سیاست امروز، سیاست اندلسی کردن ایران است»

من قبلاً  به مناسبت به سخن مستر هِمْفِر جاسوس انگلیسی و سخن رابرت مُرداک صهیونیست ، اشاره کرده ام مستر هِمْفِر صریحاً اعلام می‌کند برای تسلط بر جوامع اسلامی «به هر وسیله‌ای که شده باید زنان مسلمان را از حجاب اسلام خارج کرد و بی‌حجابی در بین مسلمانان رایج شود.» رابرت مُرداک صهیونیست و غول رسانه‌ای غربی‌ها هم اعلام می‌کند: «عفاف‌زُدایی و به‌دنبال آن فروپاشی خانواده، کلید رمز انحطاط تمدن ایران اسلامی است.

 به این نکته میخواهم اشاره کنم که نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام مستحکم و مقتدری است، نظامی است که مبنای آن مبنای اعتقادی و مومنانه است ،نظام ما در عین اقتدار مظلوم است عده ای فریب خورده  تصور می‌کنند که با یک بهانه که نیروی انتظامی هیچ گونه تقصیری در آن نداشته است می توانند کشور را به هم بزنند

 کسانی که با اعتبار این نظام کسب‌ آبرویی کرده‌اند، ۲۰ سال ۳۰ سال از صداوسیمای ما کسب آبرو کرده اند آن روزی که باید در حمایت از نظام پای کار مردم بیایند به ناحق پنجه در صورت نظام می کشند، این روش دینی نیست،کسانی که در آشوب‌های اخیر نقش فعال لیدری داشته اند ضمن اینکه باید پاسخگوی خرابی‌ها باشند در ریختن خون شهدا سهیم هستند لذا از مسئولین ذیربط خصوصاً قوه قضائیه میخواهیم نسبت به مسببان اصلی این آشوبها برخورد جدی و قاطع داشته باشند.{تکبیر نماز گزاران}

 والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورخمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

لازم به ذکر است به مناسبت هفته نیروی انتظامی سرهنگ حیدری در سخنان کوتاهی به ارائه گزارش پرداختند و هم چنین پس از اقامه نماز جمعه میز خدمت برگزار شد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --