اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / امام جمعه باقرشهر،حرکت درمسیر شهدا،عامل موفقیت وعبورازبحرانهاست

امام جمعه باقرشهر،حرکت درمسیر شهدا،عامل موفقیت وعبورازبحرانهاست

بســـــــــــم اللـــــــه الـــــرحمن الــــــرحیـــــــــم

امام جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: حرکت در سمت و سوی راه شهدا و مسیر روشن راه آنان عامل موفقیت و عبور از بحران‌ها است.

IMG_6174-300x250

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر و روابط عمومی بخشداری کهریزک، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری صبح امروز سه شنبه  در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، امین بابایی بخشدار کهریزک و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد اظهار داشت: عزّت و افتخار امروز ایران اسلامی و پیروزی‌های دوران دفاع مقدس مرهون پیروی از ولایت فقیه، نثار خون پاک شهیدان و جانفشانی رزمندگان و ملت همیشه در صحنه است.

وی سپس با  بیان اینکه معنای شهادت برگرفته از رفتار و مسلکی است که سبب انتخاب مرگی آگاهانه می‎‌شود تصریح کرد: روحیه شهادت‌طلبی و آشنایی با فرهنگ شهادت ادامه راه شهدا است و سبب ترویج از خودگذشتگی و روحیه ظلم‌ستیزی در جامعه می‌شود.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک با اشاره به سیره و روش شهدا افزود: حرکت در سمت و سوی شهدا و مسیر روشن راه آنان، عامل موفقیت و عبور از بحران‌ها است؛ از اینرو عمل به سیره و روش شهدا، بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین استیری سپس با بیان اینکه توصیف فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت جامعه اسلامی است گفت: مهّم‌ترین راه ادای دین به مقام رفیع و والای شهدا و ایثارگران وصف و توصیف رواج دلاوری، مردانگی و فداکاری‌های آنان در عرصه دفاع از انقلاب است.

وی ادامه داد: شهدا با خون خود دلسوزانه جامعه را به سمت و سوی سعادت هدایت کردند؛ بنابراین با نگاهی به وصیت‌نامه شهدا می‌توان به نکات کلیدی پی برده و بر مبنای انتخابی آگاهانه مسیر صحیحی در زندگی برگزید.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقا سطح اعتقادات و باورهای مردم از طُرق مختلف به ویژه رسانه‌ها و متولیان امور دینی، معرفی شهدا و ایثارگران به عنوان الگو در سیره فردی و اجتماعی و ایجاد ارتباط و تعامل بنیاد شهید با جوانان است که خوشبختانه در شهرستان ری این موضوع کاملاً برقرار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین استیری در پایان خاطرنشان کرد: آشنایی دانش‌آموزان با سیره و روش شهدا نیز یکی از راهکارهاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

{پایان}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --