اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / امام جمعه فشافویه:اگرفردیاافرادی ازقطارانقلاب پیاده شده اند،فتنه گری وعملکردآنها باعث شده تانتواننددرحرکت بدون توقف انقلاب اسلامی سهیم باشند

امام جمعه فشافویه:اگرفردیاافرادی ازقطارانقلاب پیاده شده اند،فتنه گری وعملکردآنها باعث شده تانتواننددرحرکت بدون توقف انقلاب اسلامی سهیم باشند

نمازجمعه اینهفته 96/11/27با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1- حضرت زهرا(س)فرمودند:تعلق من در دنیا این سه چیز است.

2- اینکه دنیا مذمت شده است، چه چیزی از دنیا مذمت شده است؟

3- هفده آیه در شأن یک انفاق فاطمه سلام الله علیها نازل شده است.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1- اصلى‌ترين شاخصه حركت در صراط مستقيم، اطاعت‌پذيرى و ولايتمدارى محض است .

2- هيچ‌چيز نمى‌تواند آملت مارا را از اين دو امانت(نظام وانفلاب)جدا كند.

3- حضورتماشايى مردم غيور،فهيم،شجاع وبابصيرت مردم تمام توهمات پوشالى خيال‌پردازان رانقش برآب كرد

4- پیامهاودستاوردهاى حضورتماشايى مردم‌ بى‌نظيرايران در راهپيمايى ۲۲بهمن‌

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-02-16_14-44-03

عبادالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع ماپیرامون حکمت های لقمان حکیم بود

 اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ 

از صدیقه طاهره سؤال کردند: تعلق شما در دنیا چیست؟ مهمترین تعلق ما الآن چیست؟

حضرت فاطمه (علیها السّلام) فرمودند:

حُبِّبَ اِلَیَّ مِن دُنیاکم ثَلاثُ: تِلاوَةُ کِتابِ اللهِ، وَ النَّظَرُ فی وَجهِ رَسُولِ اللهِ، وَالإنفاقُ فی سَبیلِ الله؛

از دنیای شما سه چیز در نظر من دوست داشتنی است: خواندن کتاب خدا، قرآن، نگاه به سیمای رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم، انفاق در راه خدا.

بحث امروز من پیرامون این حدیث مشهور است و فراوان شنیدیم که صدیقه طاهره(س) فرمود: «حبب الی من‏ دنياكم‏ ثلاث‏» از همه دنیای شما سه چیز محبوب من است. خوشی من به دنیا بخاطر این سه چیز است. تعلق من در دنیا این سه چیز است. اول فرمود: «تلاوت كتاب الله» خوشا به حال کسانی که دلخوشی‌شان تلاوت قرآن است. اگر از من و شما و از بینندگان عزیز بپرسند، دلخوشی شما در دنیا چیست؟ تعلق ما در دنیا چیست؟ البته می‌دانید وقتی می‌گوییم: تعلق به دنیا، چون فراوان من می‌گویند: اینکه دنیا مذمت شده است، چه چیزی از دنیا مذمت شده است؟ چه چیزی در دنیا مذموم است؟ دنیا یعنی آسمان، یعنی زمین، یعنی دریاها، یعنی جنگل‌ها، اینها مذمت شده است؟ اینها که مخلوق خود پروردگار است. خدا مذمت نمی‌کند یا نه کسب و کار و تجارت مذمت شده است؟ این هم حتماً نیست. این همه روایت در مورد تجارت و کسب و کار و« الْكَادُّ عَلَي‏ عِيَالِهِ كَالْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ‏» (كافي،ج5، ص88) کاسب حبیب الله است. پس دنیا به معنی کسب و کار هم مذمت نشده است. به معنی زمین و آسمان و دریا هم مذمت نشده است. پس چه چیزی مذمت شده است؟ امیرالمؤمنین سومین مورد را در نهج‌البلاغه اشاره کردند. فرمودند: «اقلوا العرجه علی الدنیا» (نهج‌البلاغه/خطبه 204) اسیر دنیا نباشید، دل بسته‌ی دنیا نباشید. همه عالم برای شما، اشکالی ندارد. ولی طوری نباشد که وقتی گفتند بروید، رفتن شما سخت باشد.

photo_2018-02-16_14-34-28
من یک مثالی بزنم، اگر دنیا مذموم بود، داشتن دنیا مذموم بود، یکوقت پیامبری مثل حضرت سلیمان نمی‌گفت: «رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ هَبْ لِي مُلْكاً لا يَنْبَغِي‏ لِأَحَد» (ص/35) یک حکومتی، یک سلطنتی به من بده، که قبل از سلیمان، بعد از سلیمان نظیر نداشت. در سوره سبأ هست، عزیزان مراجعه کنند. «يَعْمَلُونَ لَهُ ما يَشاءُ مِنْ مَحارِيبَ وَ تَماثِيلَ» قرآن کریم می‌فرماید: حتی جن و انس و پرندگان لشگریان سلیمان بودند و در خدمت سلیمان بودند. جن را به خدمت کشیده بود. «وَ حُشِرَ لِسُلَيْمانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ الطَّيْرِ فَهُمْ يُوزَعُونَ» (نمل/17) جن و انس و پرنده در خدمتش بود. بد نیست که انسان قدرت داشته باشد و حکومت داشته باشد. دنیا داشته باشد، زندگی داشته باشد، دلبسته نباشد، هرروزی گفتند برویم، برویم.
خدا رحمت کند، مرحوم آیت الله شیخ عباس تهرانی(ره) یک آقایی می‌گفت: من خانه‌ای ساخته بودم، خیلی مجهز و با دقت ساختم. معماری و نقشه و همه چیز کامل بود. ایشان را مهمانی دعوت کردم و گفتم: آقا ببین خانه ما خوب است و هیچ نقصی در آن نیست. خانه را خوب گشت، گفت: یک عیب بزرگی دارد. گفتم: دیگر نمی‌توانی روی این خانه ایراد بگیری! همه چیز رعایت شده است. فرمود: فقط اشکالش این است که دل کندن از این خانه سخت است. اگر دل کندن تو سخت نیست، عیب ندارد. اما اگر روزی بگویند: برو، رفتن تو سخت باشد، این عیب بزرگ زندگی دنیاست. جن و انس و پرنده لشگر سلیمان بودند. آن روزی که گفتند: برو، آماده رفت. این خیلی مهم است که ببینیم تعلقات ما در دنیا به چه چیزی هست.

از صدیقه طاهره سؤال کردند: تعلق شما در دنیا چیست؟ مهمترین تعلق ما الآن چیست؟ این تعلقات ما را زمین‌گیر نکند. هرچه هست ما را زمین‌گیر نکند. درمانده نشویم. «وَ لَوْ شِئْنا لَرَفَعْناهُ بِها» ما می‌خواهیم انسان را بالا ببریم، «وَ لكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ» (اعراف/176) خودش به زمین چسبیده است.

photo_2018-02-16_14-34-41
صدیقه طاهره فرمود: دلخوشی من در دنیا سه چیز است.

 1- «تلاوت كتاب الله» هم فاطمه زهرا(س) و هم ائمه(ع) در حالاتشان فراوان هست که خیلی تلاوت قرآن داشتند. پیامبر خدا و ائمه خیلی قرآن می‌خواندند. شیخ صدوق نقل می‌کند که امام رضا روزی ده جزء قرآن تلاوت می‌‌کرد. شاید بگویند: چطور فرصت می‌کردند؟ ما وقت نداریم. این اشتغالاتی که ما برای خودمان درست کردیم، فضای مجازی و غیره که فکر می‌کنیم چیزی هم نیست. اگر در طول روز جمع بزنیم چقدر از فضای مجازی استفاده می‌کنیم، خیلی زمان زیادی می‌شود. آنوقت می‌گوییم: وقت نداریم قرآن بخوانیم.

دومین دلخوشی من «و الانفاق في سبيل الله» دلم در دنیا به این خوش است که انفاق کنم. اینکه زنده‌ام به این است که انفاق کنم. در سوره انسان از آیه 5 تا 22، هفده آیه در شأن یک انفاق فاطمه زهرا آمد. «وَ يُطْعِمُونَ‏ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيرا» (انسان/8) هفده، هجده آیه قرآن در مورد انفاق حضرت زهرا نازل شد. دلخوشی من انفاق در راه خداست.حضرت زهرا(س) فرمود: دلخوشی من این است که به دیگران کمک کنم.)من از همه عزیزان تقاضا می‌کنم، در روزهای پایانی سال هستیم. انفاق خوب است(

سومین مورد از دلخوشی‌های حضرت زهرا «و النظر في وجه رسول الله‏» نگاه به جمال پیامبر است. الآن برای ما نگاه به جمال رسول الله امکان پذیر نیست. شاید به جای آن صلوات بر خاتم الانبیاء بفرستیم.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

photo_2018-02-16_14-34-48

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

سید بن طاووس(ره) نقل کرده است. کتاب‌های قبل از ایشان نقل کردند. دو آیه بر پیامبر نازل شد. اصحاب خدمت پیامبر نشسته بودند. آیات که نازل می‌شد، مردم متوجه نزول آیات نمی‌شدند. ولی حالت پیامبر تغییر می‌کرد، می‌فهمیدند یک آیه‌ای نازل شده و خبری هست. وقتی پیامبر خدا به حالت اولیه برگشت، روایت این است «بَكَي‏ بُكَاءً شَدِيدا» (مسند فاطمه زهرا سلام الله علیها) بلند بلند گریه کرد، به حدی که «و بکت صحابته لبکائه» اصحاب هم به گریه افتادند. آدم گاهی می‌بیند که طرف چطور گریه می‌کند، از شدت علاقه متأثر می‌شود. از بس گریه پیامبر شدید بود، کسی به خودش اجازه نداد از پیامبر بپرسد که چه شده است؟ اصحاب می‌دانستند «و کان النبی صلی الله علیه و آله اذا رأی فاطمه علیهاالسلام فرح بها» تنها چیزی که دل پیامبر را شاد می‌کند، دیدن فاطمه زهرا(س) است.

سلمان در خانه حضرت زهرا آمد و گفت: به فریاد برس! بیا ببین مسجد چه خبر است! پیامبر دارد گریه می‌کند، از بس گریه شدید است که کسی نمی‌تواند سؤال کند. فاطمه زهرا(س) آمدند. وقتی وارد شدند، به پدر عرضه داشتند «فدیتک، ما الذی ابکاک»؟ جان زهرا به فدایت چرا گریه می‌کنی؟ ادب گفتگو را یاد بگیریم؟ اگر پیامبر می‌فرمود: «فداها أبوها» فاطمه زهرا هم اینطور می‌گفت: فدای تو شوم چرا گریه می‌کنی؟ برای اولین بار پیامبر دلیل گریه‌شان را بیان کردند. فرمودند: دو آیه نازل شده است. سوره مبارکه حجر آیه 43 و 44 نازل شده است. برای اولین بار پیامبر آیه را می‌خوانند. «وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ‏ أَجْمَعِينَ،لَها سَبْعَةُ أَبْوابٍ لِكُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ» (حجر/43 و44) جهنم هفت در دارد و هر گروهی از اهل آتش از یک در وارد جهنم می‌شوند. آیه در مورد جهنمی‌هاست. آیه در مورد عذاب کفار است. ولی پیامبر آنقدر گریه کرده است که رفتند فاطمه زهرا را برای دلداری آوردند.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

سه شنبه 1اسفند 3 جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها (به روايت 95 روز – 11ه.ق) 

ابتدا تسلیت عرض میکنم حضرت زهرا(س) اول شهيده اين حريم مقدس، در ضمن خطبه‌اى غرّا و راهگشا فرمودند: «فَجَعَلَ اللّه إطاعَتَنا نِظاما لِلمِلَّةِ و إمامَتَنا أمانا لِلفُرقَةِ»حركت بر ريل امامت و ولايت تنها راه نجات از تفرُّق و تشتُّت و چندگانگى‌هاى و نيز وسيله قوام و انسجام و رشد و پيشرفت عزتمندانه پس از اتمام مأموريت رسالت و نبوت خواهد بودلذا مهم‌ترين و اصلى‌ترين شاخصه حركت در صراط مستقيم، اطاعت‌پذيرى و ولايتمدارى محض است

photo_2018-02-16_14-34-53

البته الگوى كامل اطاعت‌پذيرى را شخص وجود اميرالمومنين على(عليه‌السلام) وحضرت زهرا (سلام الله علیها)بايد دانست، چه آن‌كه تا زمانى كه رسول خدا در قيد حيات بود، كلامى از وى صادر نشد و برحسب سخن حق كه فرمود: «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللّه»(نساء، آیه ۸۰) و «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي»(آل‌عمران، آیه ۳۱) هرچه امام على(عليه‌السلام) در دوران حيات نبوى(ص) بر زبان جارى ساخت جز ترجمان و تكرار فرمايشات حضرتش نبود زیرا اطاعت از وى را اطاعت از خدا باور داشت و هرگز به خود اين اجازه را نمى‌داد تا كلامى و يا خطبه و سخنى بر زبان جارى سازد. آرى امام على(عليه‌السلام) زمانىخطبه خواندندكه ديگر پيامبر خدا در ميان امت نبود و اين خود نشان از اوج اطاعت‌پذيرى و ولايتمدارى دارد كه شخص اميرالمومنين(ع) در سيره نورانى خود به همه پيروانش آموخت و نيز بانوى بزرگ اسلام و پاره تن نبى مكرم، حضرت زهراى اطهر(سلام‌الله‌عليها) وقتى تحت فشار سنگين هجمه به امامت و ولايت، در درون مسجد دست به آسمان بلند كرد تا اين قوم بدسيرت را نفرين نمايد، وقتى از سلمان شنيد كه امامش على(عليه‌السلام) فرموده است تا امر اين امت بى‌بصيرت را به قيامت واگذارد، دستهايش فرو افتاد و چه مظلومانه زمزمه كرد: «اذا اسكت واصبر و ارجع»اين يعنى جلوه ديگرى از اطاعت‌پذيرى و ولايتمدارى. البته سيره حضرت زهرا(س) پر است از اين‌گونه درسها و عبرتها به شرط آن‌كه يك جو معرفت باشد و ايمان و بصيرت.

اما امروز كه دوران تمرين ولايتمدارى در عصر غيبت و انتظار است، بر همه ماست مراقب باشيم از قطارى كه بر ريل مطمئن امامت و ولايت در حركت است و نشانه‌هاى آن در تئورى ناب ولايت فقيه و حاكميت سياسى مبتنى بر اصول مكتب و ارزشهاى دينى نمايان مى‌باشد، سر سوزنى فاصله نگرفته و تحت هر شرايطى براى قوام جامعه و استمرار انقلاب اسلامى و عزت و اقتدار ملى، از اين مسير كه راه امام و شهداى پرافتخار است، كمترين زاويه‌اى چه در قول و گفتار و چه در مواضع و نگرش و چه اقدام و عمل نداشته باشيم {تکبیرنمازگزاران}

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

photo_2018-02-16_14-35-00

اشاره ای به پیامهاودستاوردهاى حضورتماشايى مردم‌ بى‌نظيرايران در راهپيمايى ۲۲بهمن‌

ابتدا ازحضورهمه اهالی خوب اقشارمختلف ،مسؤلین ،روحانیون ،نیروی انتظامی ،پلیس راهورو بسیجیان …..تشکرمیکنتم.حضرت آيت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح روز پنج‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه جارى همزمان با سالروز بيعت تاريخى همافران نيروى هوايى در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ با امام(ره)، با جمعى از فرماندهان و كاركنان نيروى هوايى و قرارگاه پدافند هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران ديدار كردند.رهبر انقلاب اسلامى در اين ديدار، ايام‌الله و مناسبت‌هاى مهم انقلاب اسلامى را مايه قوام و استحكام نظام دانستند و تأكيد كردند: امسال به‌لطف الهى، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌هاى تماشايى خواهد بود.

1-راه‌پيمائى يوم‌الله ۲۲ بهمن امسال، جلوه‌اى از واقعيتى بود كه مردم براى پاسخ دادن به ياوه‌سرائى‌هائى كه در ماه‌هاى اخير عليه انقلاب اسلامى و نظام برآمده از آن صورت‌گرفته بود، با جوش و خروش بيشتر و حضور گسترده‌تر به صحنه آمدند و همه معاندان را نااميد كردند. محتواى مطالبى كه در ماه‌ها و هفته‌هاى قبل از ۲۲ بهمن توسط بوق‌هاى تبليغاتى دشمنان و معاندان در قالب‌هاى مختلف منتشر مى‌شد اين بود كه مردم ايران در راه‌پيمائى شركت نخواهند كرد و اين واقعه به‌معناى «نه» گفتن به انقلاب و نظام جمهورى اسلامى خواهد بود.مردم ايران در راه‌پيمائى جشن ورود انقلاب اسلامى به ۴۰ سالگى، حضورى كم‌نظير يافتند تا در عمل به دشمنان و بدخواهان بفهمانند كه به انقلاب و نظام جمهورى اسلامى به‌عنوان امانت و يادگار امام خمينى وفادارند و هيچ‌چيز نمى‌تواند آن‌ها را از اين دو امانت جدا كند.{تکبیرنمازگزاران}

2-حضورتماشايى مردم غيور،فهيم،شجاع وبابصيرت مردم تمام توهمات پوشالى خيال‌پردازان رانقش برآب كردوبارديگربه دشمنان خارجى وداخلى وبرخى از كج‌فهم‌ها نشان داد مردمى كه ازآن دم مى‌زنيد،كسانى نيستند كه درتخيلات شماجولان مى‌زنند! بلكه مردم همان كسانى هستند كه باتمام مشكلات پاى انقلاب خود وآرمان‌هاى اوايستاده‌اند و اگر نسبت به برخى مسائل معيشتى هم گله‌مند هستند و براى اعلام گله‌مندى خود به خيابان مى‌آيند به مجرد اين‌كه متوجه شدند دشمنان ازآن سوءاستفاده مى‌كنند، صف خود را جدا مى‌كنند ودربرابراغتشاشگران از انقلاب دفاع مى‌كنند.

3- مردم با حضور خود در اين‌راهپيمايى‌ها نشان دادند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند.

4- انقلاب در ۴۰ سالگى از مراحل اوليه به‌درستى عبور كرده و به سن بلوغ رسيده است با اين‌كه دشمنان و دولتمردان خبيث آمريكايى هر روز يك توطئه جديد رو مى‌كنند اما استكبارستيزى، استقلال و مردمى بودن انقلاب باعث شده كه به اهداف خودشان نرسند و از اين‌پس هم همين‌گونه خواهد بود.

5-نکته مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تشکر خودشان به آن اشاره کرده اند، خطاب به مسئولان است. وظیفه مسئولیت مسئولین هنگام حماسه آفرینی مردم بسیار بیشتر می شود، ان هم در شرایطی که علیرغم ارائه آمارهای مثبت از شرایط اقتصادی کشور، اما چنین احساسی در جامعه دیده نمیشود، با همه تبلیغات و شعارهایی که درباره دستاوردهای توافق هسته ای انجام شد اما این دستاورد نیز نتوانست گره مشکلات اقتصادی کشور را باز کند چرا که گره های اقتصادی به موضوع برجام و تحریم ها ارتباطی ندارد.

آنجا که ایشان در پیامشان می فرمایند؛«مسئولان کشور قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند

6- قطار انقلاب اسلامی، کسی را پیاده نمی کند اگر فرد یا افرادی از قطار انقلاب پیاده شده اند، کسی آنها را به زور پیاده نکرده است، بلکه فتنه گری رفتار و عملکرد آنها باعث شده تا نتوانند همچنان در حرکت بدون توقف انقلاب اسلامی سهیم باشند و دین خود را به آن ادا کنند.

اما قطار انقلاب با رویش‌های جدید همیشه پر از مسافر بوده است و سوارشدگان چند برابر پیاده‌شدگان هستند.

photo_2018-02-16_14-35-10

حضرت امام درباره پیاده‌شدگان از قطار انقلاب می‌فرمایند: «امروز هیچ تأسفی نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چراکه از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد. ما هنوز هم چوب اعتماد‌های فراوان خود به گروه‌ها و لیبرال‌ها را می‌خوریم.» و سپس درباره کسانی که به بیرون از قطار رفته و سرد و گرمشان شده است، می‌فرمایند: «آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول که چرا مرگ بر امریکا گفتید؟ چرا جنگ کردید؟ چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌اید؟ و صدها چرای دیگر و نکته مهم دیگر در این رابطه این که نباید تحت تأثیر ترحم‌های بیجا و بیهوده نسبت به دشمنان خدا و مخالفان و متخلفان نظام به گونه‌ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سؤال رود. من بعضی از این موارد را نه تنها به سود کشور نمی‌دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره می‌برند.» (صحیفه امام، جلد 21، ص 285)

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --