اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مردم ازمسؤلین انتظاردارندباجدیت واهتمام باهنجارشکنى‌هابرخوردکنند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مردم ازمسؤلین انتظاردارندباجدیت واهتمام باهنجارشکنى‌هابرخوردکنند

نمازجمعه اینهفته ۹۶/۱۲/۰۴با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-یکی ازمهم‏ترین بخش‏های آداب معاشرت اسلامی وانسانی،رفتارمتواضعانه،و پرهیزازتکبروغروراست

۲- یکی از مظاهر تکبر و خودخواهی ،راه رفتن مستانه یا مغرورانه است.

۳-علت حقیقی تکبر دو چیز است

۴- راه های مبارزه با کبر و غرور چیست؟

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-ایجادامورتربیتی توسط شهیدان رجایی وباهنر مانع جذب نیروهای جوان به  گروههاى مخرب سیاسى مى‌شد.

۲- تمامی افرادمصرف‌کننده،دارای حقوقی هستندکه عرضه‌کنندگان کالاهاوخدمات بایدآن رارعایت کنند.

۳-اراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نیروهاى نظامى و امنیتى سوء‌استفاده کردند.

۴- اگر کسى نسبت به حکمى اعتراض دارد، باید از راه قانونى پیگیرى کند.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-02-23_14-19-59

عبادالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع ماپیرامون حکمت های لقمان حکیم بود

هشتمین و نهمین نصیحت لقمان، خطاب به پسرش چنین است: «و لا تصعر خدک للناس و لا تمش فی الارض مرحا ان الله لا یحب کل مختال فخور; (لقمان – ۱۸) پسرم! با بی‏اعتنایی از مردم روی مگردان، و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ متکبر مغروری را دوست ندارد.»

یکی از مهم‏ترین بخش‏های آداب معاشرت اسلامی و انسانی، رفتار متواضعانه، و پرهیز شدید از هر گونه کردار تکبرآمیز و مغرورانه است، چرا که برخوردهای مغرورانه و خودپسندانه، موجب ناهنجاری روابط، و عکس ‏العمل‏های ناموزون، و پیامدهای شوم و کینه توزانه، و قطع رشته‏ های دوستی و صفا و صمیمیت‏ خواهد شد.

 در این نصیحت‏ حضرت لقمان، به دو نشانه تکبر و خودپسندی، اشاره شده که باید از آن پرهیز کرد:

۱- روی گردانی خشم گون و غیردوستانه از مردم

۲- راه رفتن مغرورانه و تکبرآمیز در کنار مردم.

این دو خصلت که از حالت زشت تکبر نشات می‏گیرد، آسیب شدیدی بر آداب صحیح معاشرت می‏رساند، و چه بسا دوستی‏ ها را به دشمنی، و صفا و صمیمیت را به کدورت و خشونت تبدیل نموده و باعث اختلافات و ناسازگاری‏های زندگی، به ویژه بین همسران، همسایگان و دوستان خواهد شد. ممکن است‏ به نظر برسد که لقمان در این نصیحت، چرا امور جزیی را مطرح کرده است؟

photo_2018-02-23_14-20-14

یکی از مظاهر تکبر و خودخواهی که لقمان پسرش را به پرهیز از آن دعوت کرده راه رفتن مستانه یا مغرورانه است، که نشان دهنده حالت درونی زشت‏ خودخواهی و خودبزرگ بینی است. این گونه راه رفتن، یک نوع بلند پروازی و خود برتربینی است که موجب سرکشی و طغیان شده، و انسان را از مرز بندگی خدا خارج می‏سازد،

پیامبراکرم (ص) و امامان (ع) نهایت تواضع را در راه رفتن و سایر شؤون زندگی مراعات می‏کردند، تا آنجا که پیامبر (ص) فرمود: «من مشی علی الارض اختیالا لعنه الارض، و من تحتها و من فوقها; کسی که از روی تکبر و غرور بر روی زمین راه رود، زمین و آنان که در زمین خفته‏اند، و بر روی زمین هستند او را لعنت می‏کنند.» ( تفسیر نورالثقلین، ج ۴، ص ۲۰۷; ثواب الاعمال، ص ۲۴۵)

روزی آن حضرت در حین عبور از کوچه‏ ای جمعیتی را دید که اجتماع کرده ‏اند، نزد آنها رفت و فرمود: چه خبر است؟ آنها شخصی را نشان دادند و گفتند: این دیوانه ‏ای است که حرکت‏ها و گفتار خنده آورش، مردم را متوجه خود ساخته است، مردم به تماشای او پرداخته ‏اند، پیامبر (ص) آنها را به سوی خود فرا خواند، و به آنها فرمود: «این شخص دچار بیماری است، آیا می‏خواهید دیوانه حقیقی را به شما معرفی کنم؟» آنها عرض کردند: آری. فرمود: «المتبختر فی مشیته، الناظر فی عطفیه، المحرک جنبیه بمنکبیه، فذاک المجنون; دیوانه حقیقی کسی است که با تکبر و غرور راه می‏رود، هنگام راه رفتن پیوسته به دو طرف خود نگاه می‏کند، و پهلوهای خود را با شانه‏اش تکان می‏دهد (تنها خودش را می‏نگرد) این است دیوانه حقیقی.» (بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۳۰۳)

photo_2018-02-23_14-20-10

علت حقیقی تکبر دو چیز است:

۱- احساس حقارت و خواری؛ کسی از این احساس برخورداراست سعی می‏کند با تحمیل کردن خود بر دیگران آن را جبران کند. ۲- احساس بزرگی و برتری جویی.

از آن جا که انسان متکبر احساس حقارت و کوچکی می‏کند، می‎کوشد با اقدامات مختلف به دیگران ثابت کند که از آنها بزرگتر و برتر است.

حدیث شریف می‎گوید: خداوند متکبران را به صورت ذره محشور می‏کند و مردم لگدمالشان می‏کنند، چون خداوند را کوچک و خوار شمرده‏اند.(المحجه البیضا ج ۶ ص ۲۱۵).

حضرت امام صادق(ع) فرموده است: إِنَّ فِی السَّمَاءِ مَلَکَیْنِ مُوَکَّلَیْنِ بِالْعِبَادِ فَمَنْ تَوَاضَعَ لِلَّهِ رَفَعَاهُ وَ مَنْ تَکَبَّرَ وَضَعَاهُ دو ملک در آسمان هستند که موکل بندگانند؛ هر که تواضع کند، او را بلند مرتبه کنند و هر که تکبر نماید، او را پست مرتبه سازند)، (کافی. ج۲، ص۱۲۲)

راه های مبارزه با کبر و غرور چیست؟

یکی از راه های مبارزه با کبر و غرور ذکر خدا ،رفتن و استغاثه کردن به در خانه ی خداست.

راه دیگر این است که همیشه خوبی ها را به خدا نسبت بدهیم و بدی ها را به خودمان نسبت بدهیم. این ادب ورزی انسان، را از غرور و کبر دور می کند.

راه دیگر از بین بردن غرور ،مجالست با افراد فقیر است. منظوراز فقرا افراد متکدی نیست ،منظور افرادمستضعفی است که در فامیل و محل هستند و شغل های کم درآمددارند ولی افراد شریفی هستند. امام حسن(ع) از جایی رد می شدند و دیدند که عده ای از فقرا نشسته اند و نان خالی می خوردند. آنها به امام تعارف کردند و امام با آنها نان خوردند و فرمودند که خدا انسان های مستکبر را دوست ندارد. اگر افراد فقیر فامیل شما را دعوت می کنند حتما به میهمانی آنها بروید. کمک کردن به افراد فقیر و سرزدن به افراد بیمار غرور انسان را می شکند.

photo_2018-02-23_14-20-20 پشت خانه ی حضرت زهراو مسجد مدینه ، عده ای زندگی می کردند .آنها افراد فقیری بودند و پیامبر خیلی به آنها می رسید. آنها فقط به مسجد می آمدند و در نماز شرکت می کردند. عده ای از ثروتمندان نزد پیامبر آمدند و گفتند که ما نزد شما می آییم و به شما کمک می کنیم بشرط اینکه از این افراد فقیر را از خودت دوری کنی .آیه نازل شد: ای پیامبر، مبادا افراد فقیر را ترک کنی که اهل عبادت هستند. پیامبر با فقرا و بندگان روی زمین می نشست و با آنها غذا می خورد.

راه دیگر شکستن غرور، صله ی رحم با افرادی است که به ما بدی کرده اند و ما از آنها دلگیر هستیم. در اینجا ما می توانیم غرورمان را بشکنیم. فردی نزد پیامبر آمد و گفت: من فامیلی دارم که به آنها احسان می کنم ولی آنها به من بدی می کنند، به آنها محبت می کنم ولی آنها به من کینه ورزی می کنند، من چکار کنم؟ حضرت فرمود شما به این آیه عمل کن که خداوند فرمود: در مقابل بدی احسان کنید.آیه دیگر می فرماید: کسی که با شما قطع رحم کرده، با او صله رحم کنید. آیه دیگر می فرماید: هر کس به شما ظلم کرد او را عفو کن. آیه دیگر می فرماید: کسانی که به شما بدی کرده اند ،در حق آنها احسان و خوبی کن.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم
قال الرضا علیه السلام:
«اَلصَّغَائِرُ مَنَ الذُّنُوبِ طُرُقٌ اِلَی الْکَبَائِرِ مَنْ لَمْ یَخَفِ اللهَ فی الْقَلِیلِ لَمْ یَخَفْهُ
فِی الْکَثِیرِ»
گناهان کوچک،زمینه ی گناهان بزرگ است. هر که در گناه کوچک از خدا نترسد
در گناه بزرگ هم از خدا نخواهد ترسید
عیون اخبار الرضا علیه السلام /ج ۲/ ص ۱۸۰

photo_2018-02-23_14-20-42

سه شنبه ۸ اسفند ۱۰ جمادی الثانی روز امور تربیتى و تربیت اسلامى

 پس از پیروزى انقلاب اسلامى در هشتم اسفند ۱۳۵۸، با تدبیر شهیدان، رجایى و باهنر، نهاد «امور تربیتى» در آموزش و پرورش با ساختار جدید و اهداف نظام اسلامى بنیان نهاده شد. اهمیت این تدبیر، زمانى روشن مى‌شود که بدانیم در آن زمان، آموزش و پرورش و مدارس کشور علاوه بر این‌که گرفتار فرهنگ غربى و ستمشاهى بود، آماج انواع حملات گروههاى سیاسى شده بود و اگر این اقدام صورت نمى‌گرفت، میلیون‌ها جوان کشور در معرض تبلیغات گروههاى مختلف قرار گرفته بودند و مدارس کشور، بهترین میدان جذب نیرو براى انواع گروههاى سیاسى مى‌شد. درواقع شهید بزرگوار رجایى و با هنربا تأسیس نهاد امور تربیتى صدقه‌ى جاریه و کار حسنه‌اى از خود بر جاى گذاشتند.

امروزهم این نهادوظیفه ای بس سنگین تربه عهده  داردمن جمله:حفظ دست‌آوردهاى انقلاب، ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامى، مبارزه با افکار انحرافى و مخرب وباطل ، و پاسدارى از هویت دینى و ملى وانقلابی جوانان

photo_2018-02-23_14-20-51

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

چهارشنبه ۹ اسفند روز ملى حمایت از حقوق مصرف کنندگان

 تمامی افراد بشر به عنوان مصرف‌کننده، دارای مجموعه حقوقی هستند که عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات بایستی آن را رعایت کنند. امروزه در بسیاری از کشورها ، قوانین مشخص و واضحی برای ادای این حق وجود دارد. حق برخورداری از ایمنی، حق برخورداری از اطلاعات کامل، حق انتخاب آزادانه کالاها، حق معامله منصفانه، حق دادرسی برای جبران خسارت، حق جبران آسیب‌های وارده، حق برخورداری از حمایت دولت درصورت وقوع برخی تخلفات از سوی صاحبان واحدهای صنفی، حق استفاده از محصولات دارای کیفیت مناسب و متناسب با انتظارات مصرف‌کننده، حق در اختیار داشتن مشخصات تولیدکننده کالا و… همگی از حقوق مسلم مصرف‌کنندگان به شمار می‌آیند.

خداوند در قرآن  عظیم الشأن، فروشندگان را به رعایت عدالت و دقت در وزن کردن اجناس و پرهیز از کم فروشی امر می‌کند، که پیمانه و وزن را تمام بگذارند و کم فروشی نکنند. سوره مطففین نیز در مذمت و توبیخ کم فروشان نازل شده است.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

اشاره ای به وقایع اخیرتهران توسط گروهی موسوم به دراویش گنابادی

در شب شهادت بانوى دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها که مردم مسلمان در حال عزادارى براى آن‌حضرت بودند، تعدادى از عوامل فریب‌خورده و تندرو فرقه دراویش گنابادى و مخلان نظم و امنیت در ادامه تجمعات اخیر خود در خیابان پاسداران در عملى مذبوحانه و خباثت‌آمیز با استفاده از سه دستگاه خودرو با حمله به نیروهاى تأمین‌کننده امنیت، سه تن از دلاورمردان سبزپوش و حافظان نظم و امنیت نیروى انتظامى و دو نفر از بسیجیان جان بر کف را که براى سامان‌بخشى به امنیت در منطقه حاضر بودند، به شهادت رساندند و به برخى از اموال عمومى و مردم خساراتى وارد کردند.

photo_2018-02-23_14-20-47

شروع ماجراى آشوب توسط اخلال‌گران، زمانى آغاز شد که پلیس کلانترى ۱۰۲ خیابان پاسداران تهران دو سارق خودرو۲۰۶ (که از قضا درویش هم بودند) به اتهام سرقت و با شکایت شاکى خصوصى را دستگیر کردند. پس از بازداشت سارقان، جمعى از اراذل و اوباش دراویش در مقابل کلانترى تجمع کرده و و در یک رفتار بسیار زشت و غیرمعقول به مسؤولان کلانترى مورد نظر نیم ساعت فرصت مى‌دهند تا سارقها آزاد شوند و إلّا مى‌ریزن بیرون و مى‌کشن و… ! با توجه به این‌که این درخواست خلاف قانون و غیرعقلانى بوده، پلیس توجهى به این درخواست نمى‌کند. بعد از این فرصت، وحشى‌گرى تعدادى از اراذل و اوباش شروع مى‌شود، عربده‌کشى این عده و توسل آن‌ها به سلاح سرد و کوکتل مولوتف، منجر به آسیب رساندن به اموال عمومى، تعرض به مردم و… و هم‌چنین منجر به شهادت رساندن تعدادى از حافظان امنیت مى‌شود.

على‌رغم حلم و بردبارى نیروهاى عمل‌کننده نیروى انتظامى در شب حادثه، در عملیاتى پس از تعیین ضرب‌الاجل براى آشوبگران خیابان پاسداران و پایان این ضرب‌الاجل در ساعت ۴ بامداد، آتش برافروخته‌شده توسط مخلّان نظم و امنیت را خاموش و عناصر اصلى را دستگیر کردند.حتماً یک عامل خارجى دارد و باید با این عامل و محرک خارجى برخورد لازم صورت پذیرد و با افرادى که ملعبه این عوامل شده‌اند نیز باید برخورد لازم صورت گیرد.

از اوایل دهه ۸۰ برخى از وابستگان این فرقه با سوء‌استفاده از آزادى بیان و رأفت نظام اسلامى بر دامنه تبلیغات خود افزودندکه مى‌توان به حوادث سال‌هاى ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ در شهرهاى قم، کرج، بروجرد، اصفهان، شهرکرد، سروستان و کوار فارس اشاره کرد.

متأسفانه برخى از آشوب‌طلبان وابسته به فرقه دراویش، دوشنبه‌شب منطقه‌اى از تهران را به آشوب کشیدند و با کمک رسانه‌هاى وابسته به آل سعود و منافقین، تصویرى ناامن از پایتخت ایران را به دنیا مخابره کردند. رسانه‌هاى عربى وابسته به «بلوک سعودى» از نخستین ساعات آغاز آشوب‌ها به بازتاب این حوادث پرداختند.

photo_2018-02-23_14-20-55

چندنکته دراین زمینه عرض کنم:

۱-در کشور ما همانند بسیارى از کشورها تنوع قومیتى و فرقه‌هاى مختلف وجود دارد و طبق اسلام فرقه‌هاى مختلف در محدوده عمل به اعتقادات شخصى تا زمانى که این عملکرد شخصى به جایى نرسد که به مرز براندازى برسد و نخواهند به امنیت کشور صدمه‌اى بزنند با آن‌ها مدارا می‌شود.
۲-     در رابطه با این حادثه باید از همه نیروهاى نظامى و انتظامى که با وجود عربده‌کشى این عده و توسل آن‌ها به اتوبوس و سلاح سرد و کوکتل مولوتف، با خویشتن‌دارى براى حفظ جان مردم تلاش کرده‌اند، تشکر کرد.
امااراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نیروهاى نظامى و امنیتى سوء‌استفاده کردند؛ در حالى‌که براساس روح قانون اساسى کشور ما، همه گروه‌ها و تفکرات چندین سال است که در کنار هم به‌صورت مسالمت‌آمیز زندگى کرده‌اند و این‌ها هم یک عده معدود هستند و هیچ‌کس هم قصد ندارد حرکت آن‌ها را به تمام دراویش تعمیم دهد.
براى اثبات مدارا و احتیاط نظام همین بس که حالا که غائله ختم شده، حافظان امنیت حداقل ۵ شهید داده‌اند اما از مهاجمان حتى یک نفر کشته نشده است. اگر این اتفاق در آمریکا که اینقدر مدعى حقوق بشر است مى‌افتاد، به جاى ۳۰۰ نفر بازداشت حتماً ۳۰۰ نفر کشته به‌جاى مى‌گذاشت، اما مشى نیروى انتظامى پیشگیرى و مداراست.

 ۳-این‌که کسى تخلفى کرده و پرونده‌اش در مرجع قضایى در دست پیگیرى است، اگر کسى نسبت به حکمى نیز اعتراض دارد، باید از راه قانونى پیگیرى کند و قطعاً این قابل پذیرش نیست که هر کسى با لشکرکشى در داخل خیابان به‌دنبال رسیدن به خواسته خودش باشد.
۴-     لازم است هم مجلس شوراى اسلامى به‌ویژه کمیسیون امنیت ملى ،قوه قضائیه قوه مجریه خصوصاًوزارت اطلاعات به این مسئله ورودکنندو با جدیت و اهتمام با این هنجارشکنى‌ها برخورد کنند، (تکبیرنمازگزاران)

۵-مردم میگویند مماشات دیگربس است!!مماشات بیشتر موجب زیر سؤال رفتن نیروهاى انتظامى و امنیتى است. امنیت مردم چیزى نیست که بر سر آن بخواهند ریسک کنند. مسأله امروز این است که کسانى اراده کرده‌اند به هر روش ممکن به جان مردم بیفتند و آرامش را از «ایران آرام» بگیرند. اینجا جاى مماشات نیست. زیبنده کشورى که خاورمیانه را امن کرده این نیست که قمه‌کش‌ها وسط خیابان پایتخت، جولان بدهند.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --