اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / با اخلالگران نظم و امنیت کشور و محرکین و کسانی که به نوعی برای تجمعات و اعتراضات غیرقانونی و تخریب ها برنامه ریزی می کنند برخورد قانونی و جدی صورت بگیرد

با اخلالگران نظم و امنیت کشور و محرکین و کسانی که به نوعی برای تجمعات و اعتراضات غیرقانونی و تخریب ها برنامه ریزی می کنند برخورد قانونی و جدی صورت بگیرد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهروکهریزک نمازباشکوه جمعه ،درتاریخ سی ام اردیبهشت ماه مصادف با هجدهم شوال ۱۴۴۳ به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقرشهروکهریزگ وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی نمازجمعه برگزارشد

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱٫«فلسفه زندگی» یا «هدف زندگی» از مسائل مهم انسان شناسی به شمار می رود

۲٫بخشندگی از صفات خداست. به هر اندازه دروجود ما باشد، به همان اندازه شبیه خدا می‌شویم.

۳٫در چند جای قرآن می‌خوانیم که روز قیامت ترازویی خواهد بود و عملکرد ما وزن می‌شود.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
  1. امروز درکشور ما با توجه به نرخ بارورى پائین وبا این شرایط جمعیت آینده کشور جمعیتى پیر خواهد بود
  2. امروزهدر رفت و اسراف منابع در حوزه‌هایی مانند انرژی را مشاهده میکنیم که باید سازمانها ادارات و خانواده ها مدیریت نمایند
  3. باکسانی که برای تجمعات و اعتراضات غیرقانونی و تخریب ها برنامه ریزی می کنند برخورد قانونی و جدی صورت بگیرد
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

درابتدای خطبه اول خودم را وشما عزیزان نماز گزار را توصیه میکنم به تقوای الهی !!

«فلسفه زندگی» یا «هدف زندگی» از مسائل مهم انسان شناسی به شمار می رود و یکی از اساسی ترین موضوعات زندگی انسان است. اگر انسان نتواند در یابد که «هدف اززندگی چیست» و پاسخ مناسبی برای این پرسش نداشته باشد، زندگی را بی معنی خواهد یافت. تلاشهای روزمره زندگی انسان، زمانی مفهوم خواهد یافت که «هدف نهایی از زندگی» روشن باشد.

هر قدر این هدف با ارزشتر و والاتر باشد، به همان اندازه زندگی از ارزش و کیفیت عالی تری برخوردار خواهد شد؛ بنابراین، سعادت و کمال انسان در گرو «شناخت هدف» و آگاهی از «فلسفه حیات» و تلاش بی وقفه در راه رسیدن به آن می باشد.

روایتی از امام صادق (ع)وارد شده که ما در دنیا دنبال چه چیزی هستیم؟ از خیلی‌ها می‌پرسند: در دنیا دنبال چه چیزی هستید؟ تردید و تحیّر دارد و نمی‌داند یا جواب روشنی ندارد.

 امام(ع) تجربه زندگی خودش را در این حدیث برای ما تعریف کرده است.۲۵ نکته حضرت بیان میفرمایند که من در زندگی دنبال این بیست و چند چیز بودم و راه‌های رسیدنش را پیدا کردم. یک قله‌هایی را امام پیش روی خودش در نظر گرفته و روش‌های رسیدن به آن را پیدا کرده است. یک تجربه فوق العاده زیبا است.

مورد اول:طَلَبْتُ‏ الْجَنَّهَ فَوَجَدْتُهَا فِی السَّخَاءِ» من در زندگی دنبال بهشت بودم، راهش را در سخاوت پیدا کردم. بخشندگی از صفات خداست. به هر اندازه در ما باشد، شبیه خدا می‌شویم. یک بخشنده‌ای در عرب شهرت دارد، حاتم طاعی! دخترش در جنگ جزء اسرا بود. امیرالمؤمنین آمد از اسرا بازدیدی کند، این دختر به حضرت علی(ع) گفت: من دختر حاتم طاعی هستم. به احترام پدرم مرا آزاد کنید. امیرالمؤمنین(ع) خوشش آمد و فرمود: فردا پیامبر دیدن شما می‌آید. این منطقی پشتش هست. فردای آن روز پیامبر آمدند از اسرا بازدید کنند، به آن دختر رسیدند. او همین مطلب را گفت، پیغمبر فرمود: در اولین فرصت، دین ما دینی است که انسان‌ها را به بخشندگی و سخاوت تشویق می‌کند. حتی پدر تو قبل از اسلام بوده ولی در دین ما ارجمند است. حضرت فرمود: باید صبر کنی یک کاروان مطمئن بیاید، توشه سفر به او دادند و آن دختر را به سلامت و امنیت رساندند. این نشان می‌دهد بخشندگی صفت فوق العاده قشنگی است. در قرآن هم کسانی مورد توجه خدا قرار گرفتند که چیزی را بخشیدند. مالشان، جانشان، فرزندشان، آنهایی که بهشت می‌خواهند، خدا شهید بهشتی را رحمت کند. این جمله بر دلها حک شده است «بهشت را به بهاء می‌دهند نه به بهانه» این بند اول، دنبال بهشت بودم و راهش را پیدا کردم.

نکته دوم:”طَلَبْتُ الْعَافِیَهَ فَوَجَدْتُهَا فِی الْعُزْلَه» دنبال آسایش بودم، دیدم راهش در خلوت گزینی است. دین اسلام یک دین اجتماعی است. نماز جماعت، نماز جمعه، حج، عبادت سالانه، مشورت، ولی در عین حال یک عبادت دیگری هم به نام اعتکاف داریم که یک نوع خلوت گزینی هست. هیچ پیامبر و امامی نیست مگر اینکه مدتی از عمرش را عزلت گزیده است منظو  کناره گیری از غیر اهل الله از مردمان، سیما از نسوان و طفلان و عوام و ارباب عقول ناقصه و اهل عصیان و طالبین دنیا مگر به قدر ضرورت!!
نکته سوم:طَلَبْتُ ثِقْلَ الْمِیزَانِ» در چند جای قرآن می‌خوانیم که روز قیامت ترازویی خواهد بود و عملکرد ما وزن می‌شود. «فَأَمَّا مَنْ ثَقُلَتْ مَوازِینُهُ‏، فَهُوَ فِی عِیشَهٍ راضِیَه» (قارعه/۶و۷) آن کسی که عملکرد خوبش سنگین باشد در شادمانی و رضایت به سر می‌برد. «وَ أَمَّا مَنْ خَفَّتْ مَوازِینُهُ‏، فَأُمُّهُ هاوِیَه» (قارعه/۸و۹) آن کسی که عملکرد کارهای خوبش سبک و ناچیز است، «فَأُمُّهُ هاوِیَه، وَ ما أَدْراکَ

باشد. راهش را پیدا کردم. «فَوَجَدْتُهُ فِی شَهَادَهِ أَنْ لا إِلَهَ إِلا للَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّه‏» از جمله مواردی که با لا اله الا الله در کفه ترازوی اعمال در قیامت برابری می‌کندذکر صلوات برمحمد وآل محمد است. اینها ترازوی اعمال ما را سنگین می‌کند.

نکته چهارم:طَلَبْتُ السُّرْعَهَ فِی الدُّخُولِ إِلَی الْجَنَّهِ» روز قیامت یک روزی طولانی است. قرآن می‌فرماید: پنجاه هزار سال، بعضی خیلی معطل می‌شوند. پنجاه موقف دارد. موقف نماز، موقف حق الناس، موقف زکات، موقف برای اخلاق، ایستگاه برای چه، حتی حدیث داریم بعضی‌ها وارد بهشت می‌شوند دوستش که او هم فرد صالحی است پس از بیست هزار سال وارد بهشت می‌شود. عمرهای طولانی ما نود سال و صد سال هستند که نهصد سال اضافه کنیم هزار سال می‌شود. خیلی خطرناک است، روزی است که خدا می‌خواهد عملکرد ما را ریز به ریز مورد محاسبه قرار بدهد در حضور دیگران، دیگران هم تماشا می‌کنند که ما در این عمر شصت سال، هفتاد سال. چه کرده ایم.

امام صادق دنبال این است که سریع به بهشت برود غیر از اصل بهشت،«طَلَبْتُ السُّرْعَهَ فِی الدُّخُولِ إِلَی الْجَنَّهِ» راهش چیست؟ «فَوَجَدْتُهَا فِی الْعَمَلِ لِلَّهِ تَعَالَی‏» اخلاص است. این حرف را برای خدا بزنم. این نماز را برای خدا بخوانم. برای کمک به فقیر هیچ انگیزه‌ای غیر از خدا نباشد. هرچه کارهای ما صاف‌تر و زلال‌تر باشد، سرعت رفتن ما به بهشت بیشتر می‌شود. معطلی‌ها برای این است که این کارهایی که کردی چه انگیزه‌ای داشتی؟ تا برویم آنجا ثابت کنیم، چون شاهدهای قیامت خدا و پیغمبر هستند، امام زمان شاهد است، اعضاء و جوارح ما شاهدها هستند، زمین و زمان، در آن دادگاه پاسخ گفتن خیلی دشوار است. اخلاص، یعنی کار خوبی که انجام می‌دهیم تمرین کنیم «فقط خدا». برای خوشایند دیگران، از ترس این و آن نباشد. چیزی قاطی نکنیم. ناخالصی نداشته باشد. خدا همان خالص و ناب را می‌پسندد.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

 درنهج البلاغه از حضرت امیر وارد شده که فرمودند: اذْکُرُوا انْقِطَاعَ اللَّذَّاتِ، وَ بَقَاءَ التَّبِعَاتِ.

باتوجه به این سخن حضرت امیر باید عرض کنم که اگر تقوا در وجود ما باشد دربرابر لذات زود گذر گناه زانو نمیزنیم

جمعه ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت

جمعیت فراوان، از مؤلفه‌هاى مهم قدرت است هنگامى که فرعون در سرزمین مصر سر برافراشت و سرکشى و برترى‌جوئى در زمین کرد، براى استحکام حاکمیت خویش سه اقدام عمده انجام داد

 اول، مردم را فرقه فرقه نمود و نظامى طبقاتى ایجاد کرد. (جَعَلَ أَهْلَهَا شِیعًا یسْتَضْعِفُ) تفرقه‌اندازى، بارزترین اهرم سلطه مستکبران بر مردم است.

دوم، سیاست تحدید نسل و کاهش شدید جمعیت را در پیش گرفت. جوانان گروه مستضعفین را مى‌کُشت (یذَبِّحُ أَبْنائَهُمْ) و نمى‌گذاشت نسل جوان و نیروهاى فعّال جامعه رو بیایند، احساس مى‌کرد که در میان آن‌ها حرکت و هیجان است و مى‌دانست آن کسى‌که بتواند این حرکت و هیجان را به آخر برساند، نسل جوان است.

سوم، دختران و زنان گروه مستضعفین را زنده نگه مى‌داشت (یسْتَحْیى نِسائَهُمْ) یا براى این‌که آن‌ها را فاسد کند، یا نسلشان را به فحشاء بکشاند

امروز هم درکشور ما با توجه به نرخ بارورى پائین و این‌که با این شرایط جمعیت آینده کشور جمعیتى پیر خواهد بود و دشمنان هم همان سیاستهای فرعونی را دنبال میکنند که برای کشور خطر بزرگی محسوب میشود ،نکته قابل تامل و زنگ خطر برای خانواده های ایرانی فقط نگه داری از سگ نیست بلکه جایگزینی سگ به جای فرزند است امروز سگ پروری ترویج میشود،ازدواج سفید ترویج میشود که هردو از سوغاتیهای غرب برای جامعه ماست که لازم است برنامه‌ریزى‌هاى جامع براى رشد اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى کشور متناسب با سیاست‌هاى جمعیتى انجام گیرد. تا موضوع ازدیاد جمعیت به یک باور عمومى و حتى گفتمان تبدیل شود.

یکشنبه ۱ خرداد روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف

دررابطه با اصلاح الگوی مصرف که به معنی نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع کشور است، سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌ها شده و زمینه‌ای برای گسترش عدالت است سخن فراوان گفته شده اما میخواهم نکته ای عرض کنم وآن این است که بین مصرف و مصرف‌ گرایی درتفاوت وجود دارد. چرا که مصرف به خودی خود یکی از مهم‌ترین عوامل در تولید و رشد اقتصادی کشور می‌باشد و منجر به ایجاد تقاضا و در نهایت تولید می‌گردد که این مهم خود عامل افزایش بهره‌وری در جامعه است. اما مصرف‌گرایی به معنای مصرف است که باعث هدررفت منابع کشور در تمامی زمینه‌ها می‌گردد.

امروز متاسفانه هدر رفت و اسراف منابع در حوزه‌هایی مانند انرژی را مشاهده میکنیم که باید سازمانها ادارات و خانواده ها مدیریت نمایند

در حوزه آب، باید اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در جامعه در راستای اصلاح الگوی مصرف صورت گیرد درمصرف نان ،برنج خیلی از خانواده ها مرتکب اسراف میشوند واین خود ضربه بزرگی به اقنصاد کشور وارد میکند ودر واقع تکمیل کنندازل دشمن است.

سه‌شنبه ۳ خرداد فتح و آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس(۱۳۶۱ه ش)

اصولا برای اینکه بتوانیم تصمیم درستی برای امروز و فردای کشور داشته باشیم، باید نگاهی به تاریخ و حوادث تاریخی و جریان های برآمده از دل آن بیندازیم و از آنها نیز برای امروز خود درس بگیریم .

حزب بعث عراق و صدام به عنوان یک شخصیت اقتدارگرا و مستبد، نه تنها به ایران بلکه به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز چشم طمع داشت، نظام سلطه اعم از بلوک غرب و شرق، صدام را برای سرنگونی انقلاب اسلامی بسیج کرد و از همه جهات نظامی و اقتصادی، به او کمک کردند و خرمشهر اشغال شد.اما امدادهای غیبی در دوران دفاع مقدس به‌ویژه حماسه فتح خرمشهر یک عطیه الهی برای انقلاب بود.که البته مقاومت رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر بود

 برای آینده در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، هیچ راهی جز استقامت و فداکاری نداریم، دشمنان نه تنها جنگ تحمیلی بلکه دها فتنه دیگر مانند جریان های چپ، منافقین، جریان های ناسیونالیستی و تجزیه طلب را بر کشور تحمیل کردند ولی در سایه فداکاری و هوشیاری مردم یکی پس از دیگری خنثی شد.

حدود ده روز از آغاز اجرای سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها می‌گذرد. طبیعی است هنوز ابهاماتی در این باره وجود داشته باشد.

اگرچه امتیازات متعددی برای اقتصاد کشور خواهد داشت  مثلا جلو رانت، فساد و قاچاق کالا را خواهد گرفت که حتی در همین ۱۰ روز آثار مثبت آن مشاهده میشود.پایان دادن به وابستگی معیشت مردم به خارج از مرزها،به صرفه شدن تولید در داخل و رونق تولید ،وهمچنین با برطرف شدن ارز ترجیحی تیم مذاکره کننده در وئن باصبلابت بیشتری میتوانند برای استیفای حق ملت سخن بگویند و دهه امتیاز دیگری که در این طرح وجود دارد

اما دونکته لازم به ذکر است.

نکته اول:قیمت چهار قلم بالا رفته نه چهل قلم!!!که قبل از بالا رفتن آن دولت یارانه آن را به حساب خانوارها واریز کردلازم به ذکر است  اما بعضی توجه ندارند به این بهانه اجناسی که هیچ ارتباط به این چهار قلم ندارد گران میفروشند!!هیچ گونه گران فروشی و اخلال در بازار مورد قبول نیست و اگر کمبودی نیز وجود داشته باشد باید هرچه سریع تر کالا عرضه شود؛ امروز اولویت تمام دستگاه ها باید سفره مردم باشد

نکته دوم:با اخلالگران نظم و امنیت کشور و محرکین و کسانی که به نوعی برای تجمعات و اعتراضات غیرقانونی و تخریب ها برنامه ریزی می کنند برخورد قانونی و جدی صورت بگیرد.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورخمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --