اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:دشمن براى تحقق نقشه‌ى خودبراى آینده‌ى کشوربردو محورجنگ اقتصادى – معیشتى و‌جنگ روانى -رسانه‌اى تمرکزدارد

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:دشمن براى تحقق نقشه‌ى خودبراى آینده‌ى کشوربردو محورجنگ اقتصادى – معیشتى و‌جنگ روانى -رسانه‌اى تمرکزدارد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز جمعه آخرین جمعه  آذرماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- از مستى گناه بپرهیز که گناه را نشئه‏ اى است چون نشئه شراب بلکه شدیدتراست.

۲- گناه انسان را بی حیا و بی‌پروا می کند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱اگر شب یلدا مورد توجه قرار گرفته به خاطرصله رحمی است که دراین شب انجام میشود.

۲– مهم‌ترین راهکارهای دشمنان براى تغییر رفتار ایران !!!

۳- دشمن براى تحقق نقشه‌ى خود براى آینده‌ى کشور بر دو محور جنگ اقتصادى – معیشتى و‌جنگ روانى – رسانه‌اى تمرکز دارد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9167

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون وصایای پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) به عبدالله ابن مسعودبود هفته گذشته گفتیم حضرت به یکی از عوامل غفلت که دنیاگرایی وعدم توجه به آخرت است اشاره دارند.

امارسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) در فرازدیگری از این وصیت مهم و ارزشمندبه عبدالله ابن مسعود این صحابی بزرگ را از گناه و عواقب شوم آن برحذر می دارد و تاثیر آن را بر روح و روان انسان این چنین بیان می دارد.

«یَا ابْنَ مَسْعُودٍ احْذَرْ سُکْرَ الْخَطِیئَهِ فَإِنَّ لِلْخَطِیئَهِ سُکْراً کَسُکْرِ الشَّرَابِ بَلْ هِیَ أَشَدُّ سُکْراً مِنْهُ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى‏ صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَرْجِعُونَ‏»(مکارم الأخلاق ؛ص۴۵۳)

از مستى گناه بپرهیز که گناه را نشئه‏اى است چون نشئه شراب بلکه شدیدتر که خداى متعال میفرماید: (مردم تبه کار) کر و لال و کورند و هرگز (بسوى حق) باز نمى‏گردند»

گناه، همانند شراب مست کننده است و همان گونه که انسان مست چون نیروی ادراکی خود را از دست داده، درست نمی‏بیند، نمی‏شنود و نمی‏اندیشد ، انسان معصیت‏کار هم این چنین است و بین آنچه برای او زیانبار یا سودمند است فرق نمی‏گذارد. آنگاه آن حضرت به این آیه کریمه استدلال کردند.

در اینجا به یکی از آثار گناه اشاره می کنم تا ببینیم انسان گنهکار با گناه خودش چه بلایی برسر خودش می آورد:

گناه انسان را بی حیا و بی‌پروا می کند: یعنی «تَهّتِکُ العِصَم»! «العِصَم» عصمت برداشته می‌شود.مثلا کسی که بار اول گناه میکند ، دفعه‌ی اول که آلوده شد غصه می‌خورد. بعد دیگر غصه نمی‌خورد. اصلاً کم‌کم غصه‌اش برطرف می‌شود و معتاد می‌شود و بعداً کیف می‌کند و بعداً اگر یک روز به گناه نرسد، می‌گوید: امروز چیزی گیرمان نیامد. ‏یعنی دیگر فکر می‌کند که مثلاً امروز باخته است.

 حضرت زین العابدین علیه السلام در ضمن حدیث مفصلی که به آثار مختلف گناهان می پردازد یکی از اثرات گناه را پاره شدن پردها بر می شمارد و می‌فرماید: «وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَمَ شُرْبُ الْخَمْرِ وَ اللَّعِبُ بِالْقِمَارِ وَ تَعَاطِی مَا یُضْحِکُ النَّاسَ مِنَ اللَّغْوِ وَ الْمِزَاحِ وَ ذِکْرُ عُیُوبِ النَّاسِ وَ مُجَالَسَهُ أَهْلِ الرَّیْبِ» ( معانی الاخبار، مرحوم صدوق ص ۲۷۰-۲۷۱.) گناهانی که باعث پرده دری می گردد: شراب خواری، قمار بازی، خنداندن مردم با کار بیهوده و شوخی بی جا(دلقک بازی) ، گفتن عیوب مردم، و معاشرت با اهل شک و تردید.

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

IMG_9170

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و شماعزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

درخطبه دوم به مطلب درخطبه دوم اشاره میکنم

جمعه ۳۰آذر ۱۳ربیع‌الثانی شب یلدا، طولانی‌ ترین شبِ سال   

 شب آخرآذریا به تعبیری شب یلدا طولانی تر شب سال است که بنا به سنت ایرانی دراین شب خانوراده ها دور هم جمعه میشوند واز حال یکدیگر جویا میشوند این شب اگر مورد توجه قرار گرفته میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که به خاطرصله رحمی است که دراین شب انجام میشود که این خود فضیلت بزرگی دارد که با عث توسعه رزق وروزی وطولانی شدن عمر میشود

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری درهفته گذشته دردیدارباخانواده معظم شهدا 

 رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت امام خامنه‌اى (حفظه الله) در دیدار اخیر خود با خانواده‌هاى معزز شهدا با تأکید بر ضرورت حفظ هوشیارى در مواجهه با دشمن فرمودند: «اگرچه نقشه دشمن لو رفته است اما همه باید هوشیارى خود را حفظ کنند زیرا امریکا، دشمنى خبیث و حیله گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا براى سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً براى سال ۹۸نقشه‌اى بکشد.» با توجه به این رهنمود رهبر انقلاب ضرورى است که با نظر به برخى مستندات منابع وابسته به اتاق‌هاى فکر آمریکایى و صهیونیستى نگاهى دسته بندى شده به مهم‌ترین تهدیدات پیش روى کشورمان در سال ۹۸ داشته باشیم.

تهدیدات رژیم صهیونیستى:

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستى اخیرا مدعى شده است که براى حفظ امنیت رژیم صهیونیستى حاضر به اجراى عملیات نظامى در خاک کشورمان است! البته هر چند این سخن بیشتر یک لاف رسانه‌اى است اما نشریه جروزالم پست در مقاله اخیر خود به نقل از مدیر کنترل تسلیحات مرکز مطالعات امنیت ملى اسرائیل مدعى شده که مهم‌ترین راهکار براى تغییر رفتار ایران استفاده از دو راهکار است:

۱. عملیات‌هاى پنهانى (جاسوسى، خرابکارى و ترور)طرح ترور شخصیت‌هاى مهم نظام را که پیشتر توسط اتاق‌هاى فکر آمریکایى و صهیونیستى مطرح شد در این بخش تعریف مى‌شود.

۲. عملیات‌هاى سایبرى (فضاى مجازى)نفوذ به پایگاه‌هاى اطلاعاتى بانک‌ها و نهادهاى دولتى و نظامى‌

IMG_9183

 تهدیدات آمریکا:

آمریکایی ها هم در کنار حفظ تحریم‌ها به‌عنوان ابزارهاى افزایش فشار بر ایران به دو مقوله دیگر پرداخته اند۱. افزایش نا امنى‌هاى مرزى‌ ۲. تشدید اختلافات قومى و مذهبى‌

با کنار هم قرار دادن این دو سیاست در مى‌یابیم که استراتژیست‌هاى کاخ سفید در تلاش اند تا در سال ۲۰۱۹ با بهره گیرى از پیامدهاى میان مدت تحریم بر اقتصاد کشورمان علاوه بر افزایش نارضایتى معیشتى و رفاهى، زمینه را براى نا امن‌سازى داخل کشور از طریق درگیر کردن مناطق مرزى به عملیات‌هاى تروریستى و هم‌چنین افزایش زد و خوردهاى قومى – مذهبى بواسطه اختلاف افکنى بین شیعه و اهل سنت و یا فضاسازى در مورد پروژه‌هاى حساسیت برانگیز مثل انتقال آب مهیا کنند!

 تهدیدات عربستان:

عرب نیوز رسانه انگلیسى زبان وابسته به رژیم آل سعود در سر مقاله اخیر خود مدعى شده است که بر خلاف اوایل انقلاب و خاصه دوران دفاع مقدس شکاف طبقاتى بین مردم و مسؤولین ایران افزایش یافته و برخى مسؤولین بدون نگرانى از واکنش افکار عمومى اقدام به بهره‌گیرى از رانت‌هاى اقتصادى و سیاسى مانند سکونت در مناطق مرفه نشین و استخدام و انتصاب نزدیکان و آقازاده‌هایشان در مسؤولیت‌هاى مهم مى‌کنند!

با توجه به این مدعا و همچین با نگاهى به سایر رسانه‌هاى وابسته به عربستان در مى‌یابیم که تهدیدآفرینى‌هاى سعودى‌ها در سال جدید در دو محورخلاصه مى‌شود: ۱. افزایش اختلاف‌افکنى بین مردم و مسؤولین‌ ۲. تحریک و تهییج قومیت‌ها بر علیه نظام با هدف بر هم زدن وحدت ملى‌

ایشان هم‌چنین با اشاره به بیدارى ملت ایران، مسؤولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و افزودند: «اگرچه نقشه‌ى دشمن لو رفته است، اما همه باید هوشیارى خود را حفظ کنند؛ زیرا آمریکا، دشمنى خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا براى سال ۹۷ جنجال کند اما مثلاً براى سال ۹۸ نقشه‌اى بکشد.»

حال سؤال این است که نقشه دشمن براى آینده‌ى کشور چیست؟ دشمن براى تحقق نقشه‌ى خود براى آینده‌ى کشور بر دو محور عمده تمرکز دارد:

۱-جنگ اقتصادى – معیشتی

دشمن در اعمال تحریم‌هاى ظالمانه درصدد است تا به افکار عمومى داخل کشور این‌گونه تلقین کند که ماهیت و استقرار نظام جمهورى اسلامى با منافع و معیشت آن‌ها در تضاد است و اگر آن‌ها در زندگى خود دچار تنگناهاى معیشتى هستند، به‌دلیل سیاست‌هاى نظام است.

۲– جنگ روانى – رسانه‌اى‌

جنگ روانى – رسانه‌اى ابزار مکملى براى اثرگذارى تحریم‌ها و فشارهاى واقعى است و از طرف دیگر، ابزار مستقلى است که در برخى مواقع و شاید هم بتوان گفت در بیشتر مواقع، تأثیرگذارى آن بیش از فشارهاى واقعى است.در این جنگ، دشمن مى‌کوشد تا با بهره‌بردارى از ضعف‌ها و نارسایى‌هاى داخلى، عملیات روانى – رسانه‌اى خود را باورپذیر سازد.

نکته مهم در ارتباط با این جنگ و هدف اساسى آن، عبارت است از بن‌بست‌نمایى از شرایط کشور و از بین بردن امید به اصلاح وضع موجود و اعتماد به مسؤولان و نظام براى عبور از شرایط کنونى. در واقع، بن‌بست‌نمایى وضعیت کشور، نقشه‌اى است که طى آن دشمنان سعى دارند تا با بهره‌بردارى از برخى شرایط نامطلوب داخلى مانند تورم، مشکلات معیشتى، بیکارى، وجود آسیب‌هاى اجتماعى و… و بزرگنمایى این مسائل از یک سو و نسبت دادن آن‌ها به ماهیت نظام، سیاست‌ها، رفتارها و حتى کارگزاران نظام، این مسائل را لاینحل قلمداد کنند. در واقع، در این سناریو تلاش مى‌شود تا اولاً این مسائل را بزرگنمایى کنند، ثانیاً ریشه‌ى آن‌ها را به ماهیت نظام نسبت دهند تا از این طریق، دوقطبى یا دوگانه‌ى تداوم نظام – مسائل جامعه را به مردم تلقین کنند.

مشخص است به میزانى که دشمن در اجراى این نقشه‌ى خود موفق شود، براحتى مى‌تواند فضاى داخل کشور را در راستاى اهداف خود هموار سازد و حتى بدون حضور فیزیکى، به آنچه که مى‌خواهد، دست پیدا کند.

IMG_9185

اما براى مقابله با این توطئه‌ى دشمن باید چه کرد؟در درجه‌ى اول مسؤولان و کارگزاران مختلف نظام باید عزم و اراده‌ى جدى براى حل مشکلات موجود داشته باشند که لازم است استفاده کنم نسبت به پایین آمدن قیمتها دولت عنایت داشته باشد زمانی که قیمتها به صورت لحظه ای بالا میرفت بهانه بالا رفتن دلار وارز را داشتند اما اکنون که دلار به زیر ۱۰ هزارتومان آمده چرا پایین آمدن قیمتها اتفاق نمیافتد؟؟{تکبیرنمازگزاران}و در درجه‌ى بعدى، باید در سطح رسانه‌اى – تبلیغى، اولاً براى خنثى‌سازى سم‌پاشى‌هاى دشمن در سطح رسانه‌ها اقدام کرد و ثانیاً تولیدات رسانه‌اى – تبیینى مفید، اقناعى و اثربخش به افکار عمومى ارائه داد.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --