اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: آمریکاییهابه اسم حقوق بشر،به دنبال حفظ منافع خودشان هستند

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: آمریکاییهابه اسم حقوق بشر،به دنبال حفظ منافع خودشان هستند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز جمعه این هفته شانزدهم آذرماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-یکى ازمواردى که موجب غفلت است ونسبت به آن هشدارداده شده توجه به مظاهر زندگى مادى است.

۲ دنیا هم مى‌تواند به ما بصیرت و بینایى بدهد و هم مى‌تواند موجب کورى و گمراهى ما گردد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱یکى از اولین حرکت‌هاى دانشجویى سازمان یافته در کشور واقعه ۱۶ آذر ۳۲است.

۲– امروز بیش از هر زمان دیگر، کشور نیازمند نیروهاى جوان و متخصص است.

۳- اروپایی‌ها در قضیه برجام بدهی زیادی به ایران دارند.

۴- آمریکا پس از جنگ دوم (جهانی) تا امروز برای سرنگونی پنجاه دولت اقدام کرده!

۵- آمریکا مهم‌ترین کشورى است که تروریسم را به‌عنوان برگ برنده خودبراى حمله به کشورهاى مختلف دراختیارگرفته است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7415

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

تقوا است که در خوشی ها و ناخوشی ها یک حالت دارد تغییر وضع نمی دهد در حدیث داریم که خاتم انبیاء محمّد بن عبد الله(ص) گروهی از اصحابش را دید به اینها فرمود: مَا أَنْتُمْ شما که هستید ؟ فَقَالُوا أَنُامؤْمِنُ ما آدمهای با ایمانی هستیم خیلی ادعای بزرگی بود حضرت فرمود: وَ مَا عَلَامَهُ إِیمَانِکُمْ نشانه ایمان شما چیست؟ نصبرُ علی البلاء از نشانه های ما این است که ما در برابر مصائب و مشکلات صابریم اظهار جزع و فزع نمی کنیم و نشکُر عند الرضاء وقتی حالمان هم خوب به درگاه خدا شاکریم اهل خلاف نیستیم و نرضی بلذائذ القضاء اگر خداوند در باره ما هر حکمی کرد بچه و همسر و پدر ما را گرفت ما راضی هستیم پیغمبر(ص) فرمودند: انتم مومنون و رب الکعبه بخدای کعبه مومن واقعی شما هستید و بعد فرمود: اینقدر اینها از جهت فهم و درک بالا هستند که نزدیک است که جزء انبیاء و پیامبران بزرگ الهی شوند اینقدر این صفاتشان برجسته است انشاالله که خداوند به همه ما چنین توفیقی و چنین روحیه ای هم عنایت کند که در پستی و بلندی های زندگی دچار لغزش نشویم

موضوع بحث ما پیرامون وصایای پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) به عبدالله ابن مسعودبود هفته گذشته نشانه های منافقین را گفتیم امافرازدیگری ازاین حدیث!!

یَا اِبْنَ مَسْعُودٍ مَا یَنْفَعُ مَنْ یَتَنَعَّمُ فِی اَلدُّنْیَا إِذَا أُخْلِدَ فِی اَلنَّارِ یَعْلَمُونَ ظٰاهِراً مِنَ اَلْحَیٰاهِ اَلدُّنْیٰا وَ هُمْ عَنِ اَلْآخِرَهِ هُمْ غٰافِلُونَ  یَبْنُونَ اَلدُّورَ وَ یُشَیِّدُونَ اَلْقُصُورَ وَ یُزَخْرِفُونَ اَلْمَسَاجِدَ لَیْسَتْ هِمَّتُهُمْ إِلاَّ اَلدُّنْیَا عَاکِفُونَ عَلَیْهَا مُعْتَمِدُونَ فِیهَا آلِهَتُهُمْ بُطُونُهُمْ

اى ابن مسعود!کسى که از نعمت‌هاى دنیا بهره‌مند است،اگر در دوزخ جاودانه شد(نعمت‌هاى دنیا)چه سودى براى او دارد(از زندگى دنیا ظاهرى را مى‌شناسند و حال آن‌که از آخرت غافلند»،خانه مى‌سازند و کاخ‌ها برافراشته مى‌کنند و مساجد را تزیین مى‌کنند،همت آن‌ها جز دنیا نیست، خود را بر دنیا افکنده‌اند و بر آن تکیه کرده‌اند،خداهاى آن‌ها شکم‌هایشان است.خداوند تعالى فرموده:«و کاخ‌هاى استوار مى‌گیرید به امید آن‌که جاودانه بمانید و چون حمله‌ور مى‌شوید چون زورگویان حمله‌ور مى‌شوید پس از خدا بترسید و از من فرمان ببرید».

IMG_9147

دراین فراز حضرت به یکی از عوامل غفلت که دنیاگرایی وعدم توجه به آخرت است اشاره دارندیکى از مواردى که موجب غفلت دانسته شده و نسبت به آن هشدار داده شده توجه به مظاهر زندگى مادى نظیر مال، ثروت و زن و فرزند است. قرآن مى‌فرماید: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تُلْهِکُمْ أَمْوالُکُمْ وَ لا أَوْلادُکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللّه(  منافقون/۹)

) اى کسانى که ایمان آورده‌اید، [زنهار] اموال شما و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نگرداند.

نفسِ مال و ثروت و زن و فرزند بد نیست؛ به همین دلیل هم قرآن و اسلام اصل توجه به آنها را حرام نکرده است؛ اما هشدار داده که مراقب باشید زمینه غفلت در آنها هست.

بسیارى از مظاهر مادى و دنیوى، امورى دو حیثیتى هستند؛ هم مى‌توان طورى به آنها نگاه کرد که موجب غفلت از یاد خدا گردند و هم مى‌توان به گونه‌اى نگریست که چنین آفتى را به همراه نداشته باشند. از همین رو قرآن کریم گاهى در مورد آنها تعبیر «فتنه» را به کار برده است. «فتنه» به معناى امتحان است و ویژگى امتحان این است که دو احتمال و دو امکان در مورد آن وجود دارد: قبولى و مردودى. قرآن مى‌فرماید: وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَه(انفال / ۲۸) و بدانید که اموال و فرزندان شما [وسیله] آزمایش [شما] هستند. اگر وظیفه خود را نسبت به آنها درست انجام دادید، موجب تقرب و رشد شما مى‌شوند؛ اما اگر دل‌بستگى به آنها موجب تخطّى از احکام خدا شد و آنها به صورت قبله آمال شما درآمدند، موجب سقوط شما خواهند شد.

امیرالمؤمنین(علیه السلام) تعبیرى بسیار عالى دارند؛ تعبیرى بسیار کوتاه و در عین حال بسیار پرمعنا و بلند. حضرت مى‌فرمایند: مَنْ تَبَصَّرَ بِالدُّنْیا بَصَّرَتْهُ وَ مَنْ اَبْصَرَ اِلَیْها اَعْمَتْه( نهج‌البلاغه، خطبه ۸۱)کسى که به دیده عبرت به دنیا نگریست، دنیا او را بینا کرد و کسى که به زینت‌هاى آن خیره شد، او را کور کرد.

دنیا هم مى‌تواند به ما بصیرت و بینایى بدهد و هم مى‌تواند موجب کورى و گمراهى ما گردد. اگر نگاهمان نگاه ابزارى باشد، به ما بصیرت خواهد داد، و اگر نگاهمان نگاه هدفى و استقلالى باشدما را نابینا خواهد کرد. نظیر عینکى است که انسان به چشم مى‌زند؛ گاهى شما از پشت شیشه‌هاى عینک، افراد و اشیا را مى‌بینید؛ این‌جا عینک کمک مى‌کند بهتر ببینید. اما اگر کسى به خود شیشه‌هاى عینک نگاه کند، نه تنها به دید بهتر او کمک نخواهد کرد، بلکه چشم او را ضعیف‌تر مى‌کند و از دیدن اشیاء مطلوبش بازمى‌دارد.
و فرموده:«پس آیا دیدى کسى را که هوس خویش را معبود خود قرار داده و خداوند او را دانسته گمراه گردانده و بر دل و دیده‌اش پرده نهاده…آیا پند نمى‌گیرید؟».و او منافقى بیش نیست که هواى خود را دینش قرار داده و خداى او شکمش است.هرچه را که از حلال و حرام هوس کند،از آن خوددارى نمى‌کند.خداوند تعالى فرموده:«آنان به زندگى دنیا شاد شده‌اند و زندگى دنیا در برابر آخرت جز بهره‌اى ناچیز نیست».
یَا اِبْنَ مَسْعُودٍ مَحَارِیبُهُمْ نِسَاؤُهُمْ وَ شَرَفُهُمُ اَلدَّرَاهِمُ وَ اَلدَّنَانِیرُ وَ هِمَّتُهُمْ بُطُونُهُمْ أُولَئِکَ هُمْ شَرُّ اَلْأَشْرَارِ اَلْفِتْنَهُ مِنْهُمْ وَ إِلَیْهِمْ تَعُودُ

اى ابن مسعود!محراب‌هاى آن‌ها زنانشان هستند و شرف آن‌ها درهم و دینار و همّت آن‌ها شکم‌هایشان است.آن‌ها بدترین اشرار هستند،فتنه از آن‌هاست و به آن‌ها بازمى‌گردد.

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

درخطبه دوم به چندمطلب درخطبه دوم اشاره میکنم

IMG_9150

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

جمعه ۱۶آذر ۲۹ربیع‌الاول                                                                                        روزدانشجو   ‌

یکى از اولین حرکت‌هاى دانشجویى سازمان یافته در کشور واقعه ۱۶ آذر ۳۲است.لذا ۱۶ آذر یادآور یک واقعه‌ى تاریخى است که هر ساله در این روز به‌عنوان روز دانشجو آرمان‌ها و خواسته‌هایى که جریان‌هاى دانشجویى کشور در دهه‌هاى گذشته به‌دنبال آن بوده‌اند، مورد توجه قرار مى‌گیرد.

دانشگاه محل تربیت دانشجوى متخصص و متعهد و زمینه ساز تحقق پیشرفت کشور در عرصه‌هاى مختلف است. به‌همین‌دلیل هم توجه به جایگاه «دانشجو» به‌عنوان نیروى انسانى جوان کشوراهمیت داردوهم توجه به رفع مشکلات و نیازمندى‌ها وهم تربیت و پرورش آنان با هدف ارتقاء و تعالى در عرصه‌هاى مختلف فردى و اجتماعى امرى ضرورى و بایسته است. به خصوص امروز بیش از هر زمان دیگر، کشور نیازمند نیروهاى جوان متخصص براى فراهم نمودن هرچه بیشتر تولید علم و فناورى بومى در جهت تحقق پیشرفت درون‌زا و با هدف قطع وابستگى از بیگانگان است هدفى که در صورت تحقق، موجب برطرف شدن تمامى تهدیدهاى سلطه‌طلبان در عرصه‌هاى مختلف به‌ویژه عرصه اقتصادى که امروزه به اهرم فشارى علیه نظام اسلامى تبدیل شده است، مى‌گردد. دانشجویان کشور نقش مهمى در به ثمر رسیدن به این هدف متعالى دارند.

امروزبرهمه روشن است که بایدازغربی ها و اروپایى‌ها قطع امید کردآنها برای ما کاری نکرده ونخواهند کردبیش از هفت ماه از خروج آمریکا از برجام مى‌گذرد که بازگشت تحریم‌هاى اولیه و ثانویه آمریکا علیه ایران از پیامدهاى مهم آن است به‌طورى که اعمال مجدد تحریم‌هاى مذکور آن هم به‌صورت یکجانبه بهره مندى ایران از مزایاى اقتصادى برجام را به صفر نزدیک کرده است.

شرایط امروز کشور و مسائلى که در حوزه اقتصاد و معیشت مردم به‌وجود آمده است به گونه‌اى است که نباید کشور را معطل طرح‌هاى و ساز و کارهاى اروپایى نمود که چشم انداز روشنى براى آن‌ها قابل تصور نیست. اروپایی‌ها در قضیه برجام بدهی زیادی به ایران دارند. ۷ ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و قرار بود اروپایی‌ها به سرعت و ظرف چند هفته عواید ایران در ادامه تعهدات برجامی را تضمین کنند. علی رغم گذشت این مدت طولانی، اروپا از مرحله حرف فراتر نرفته و هنوز اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است. علی رغم این مسئله، اروپایی‌ها دو پرونده ساختگی و جنجالی را همراه و همگام با آمریکا علیه جمهوی اسلامی گشوده اند. یکی طرح اتهامات بی پایه و اساس تروریستی و دیگری جنجال علیه برنامه موشکی ایران و ارجاع آن به شورای امنیت. می‌توان گفت اروپایی‌ها با این سیاست سعی دارند نقض عهد و بدهی برجامی خود را به حاشیه رانده و در فرایندی معکوس، ایران را در جایگاه بدهکار بنشانندکه باید پاسخ قاطعی ازدولتمردان ما به آنها داده شود(تکبیرنمازگزاران). همچنین باید بر داشته های خود ونیروی جوان ومتعهد خودمان تکیه کرده و باتوکل به خدااهداف عالیه خود رادنبال کنیم

IMG_9161

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

دوشنبه ۱۹آذر ۲ربیع‌الثانی تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد (۱۹۴۸م) // روز جهانی حقوق بشر

اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر، سال ۱۹۴۸ میلادی تصویب شد و آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند که آمریکا این اعلامیه را به تصویب رساند!!که البته تلاش برای تصویب این اعلامیه از سوی آمریکا، یک تلاش فریبکارانه بود، چرا که آمریکا رفتارهای دوگانه‌ای در رابطه با حقوق بشر داشته ودارد.

آنها اسم حقوق بشر، حقوق خودشان را حفظ می‌کنند با شعار طرفداری از حقوق بشر، بزرگ‌ترین پایمال‌کنندگان حقوق انسانها هستند و در رسیدن به اهداف ظالمانه خود، از هیچ جنایتی دریغ نمی‌ورزند.

طبق بعضی از گزارشها، آمریکا پس از جنگ دوم (جهانی) تا امروز برای سرنگونی پنجاه دولت اقدام کرده! در مورد پنجاه دولت انواع و اقسام اقدامها را کرده؛ با ده‌ها جریان مقاومتِ مردمی مخالفت کرده که این‌ها در کارنامه آمریکا و دیگران مضبوط است. استفاده از بمب اتم؛ تنها موردی که بمب اتم استفاده شده است، (توسط) آمریکا است که بیش از همه، دم از مردم و دم از حقوق مردم و مانند این‌ها می‌زند

امروز بی‌اعتناترین سیاستمداران دنیا به حقوق بشر، همین‌هایی هستند که مطلقاً اعتقاد به بشر و حقوق بشر و انسان و انسانیت ندارند!سابقه آنهارا ملاحظه کنید  در عراق، در سوریه ، در افغانستان، در پاکستان دریمن در غزّه، در بحرین، چه کردندوچه می‌کنند؟ جان انسانها برایشان ارزشی ندارد. ادّعا می‌کنند حقوق بشر و حقوق انسانها اما این ادعا هاهمه خلاف واقع است؛

شاهدش این است که ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیراً بار دیگر ملت ایران را «ملتى تروریست» خطاب کرد. او در اظهاراتى توهین‌آمیز علیه مردم کشورمان گفت: «اگر شما نگاهى به ایران داشته باشید و اگر به آنچه آن‌ها انجام مى‌دهند نگاه کنید، متوجه مى‌شوید که آن‌ها در حال حاضر یک «ملت تروریست» هستند.»

البته این نخستین بارى نیست که ترامپ به ملت ایران توهین مى‌کند. سخنان ترامپ در حالى مطرح میشودکه ایران در منطقه به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با تروریسم و آمریکا کشورى حامى تروریست‌ها وجنگ‌طلب شناخته مى‌شود.

۱-آمریکا کشورى است که تنها ۲۳۹ سال از تاریخ حیاتش مى‌گذرد و طبق آمار مراکز مطالعاتى، آمریکا ۹۳ درصد حیات خود را در جنگ گذرانده یعنى ۲۲۲ سال آن‌را در جنگ و تجاوز به کشورهاى مختلف در سرتاسر جهان سپرى کرده، این آمار یک آمار پر از سیاهى است. آمریکا در مسیر جنگ‌طلبى خود حتى از بدترین شیوه‌هاى جنگى نیز استفاده کرده است. آیااین خلاف ادعاهای آنها مبنی برحامی حقوق بشر نیست!!؟؟

این کشور یا همواره در جنگ علیه کشورهاى دیگر بوده یا این‌که در حال تأسیس و یا تقویت گروه‌هاى تروریستى بوده است. تنها در ۱۷ سال اخیر ۵۰۰ هزار نفر قربانى سیاست‌هاى جنگ‌طلبانه آمریکا شده است.نبردهایى که تاریخ نشان مى‌دهد همواره آمریکا آغازگر آن‌ها بوده که البته در هیچ‌کدام به اهداف خود نرسیده است.

۲-آمریکا مهم‌ترین کشورى است که در چند دهه اخیر تروریسم را به‌عنوان برگ برنده خود براى حمله به کشورهاى مختلف در اختیار گرفته است. حمایت این کشور از گروه‌هاى تروریستى مانند القاعده و داعش بارها توسط مقامات سابق آمریکا اعلام‌شده است. درواقع گروه‌هاى تروریستى القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره، تحریر الشام و بسیارى دیگر از گروه‌هاى تروریستى با کمک آمریکا شکل‌گرفته‌اند.  حمایت آمریکا از گروه‌هایى مانند طالبان و القاعده در افغانستان و پاکستان باعث شده که این دو کشور در ۴ دهه اخیر دربى‌ثباتى و ناامنى عمیقى گرفتار شوند. حمایت آمریکا از گروه‌هاى تروریستى مانند داعش و جبهه النصره در سوریه نیز باعث قربانى شدن صدها هزار غیرنظامى شده است. رژیم‌هاى صهیونیستى و سعودى عربستان نیز به‌عنوان دو رژیم تروریست، تنها با حمایت‌هاى آمریکا توانسته‌اند درصحنه بین‌المللى به اقدامات تروریستى و ناامن کننده خود ادامه دهند.

۳-حمایت از رژیم صهیونیستى : رژیم اشغالگر قدس را شاید بتوان مصداق واقعى تروریسم دولتى دانست. این رژیم با به کار بردن شیوه‌هاى مختلف نسبت به کشتار غیرنظامیان اقدام مى‌کند. به‌عنوان‌مثال، ترور دانشمندان هسته‌اى ایران بخشى از پروژه اسرائیل در راستاى متوقف کردن برنامه‌هاى هسته‌اى ایران بود.

IMG_9163

۴-حمایت از عربستان: عربستان نیز به‌عنوان دولتى حامى تروریسم شناخته مى‌شود. طبق اعلام مقامات آمریکایى مکتب وهابیتِ عربستان بزرگ‌ترین منبع پرورش تروریست است.

 این سیاستى است که مقامات آمریکایى باهدف رد گم کردن و انحراف افکار عمومى انجام مى‌دهند.که این سیاست هم مثل دیگر برنامه های آنان شکست خواهدخورد.{تکبیرنمازگزاران}

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

چهار‌شنبه ۲۱آذر ۴ربیع‌الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)                                                                )

 هفته آینده شهادت سومین شهید محراب را هم داریم وهم ولادت حضرت عبدالعظیم که فرصت گذشته است صرف نظر میکنم ازصحبت کردن دراین موارد.حضرت عبدالعظیم(ع) بین سادات و امام زادگان دارای عظمت فوق العاده ای است و جایگاه و موقعیت ایشان بسیار خاص و والاست، وباعث آثار و برکات زیادی در منطقه ماست که الحمدلله ازآن بهره مندیم

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --