اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:درچهاردهه انقلاب ملّت ودولت کارهای بزرگی انجام داده‌اندکه اینهامطلقاًقبل ازانقلاب وجودنداشت

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:درچهاردهه انقلاب ملّت ودولت کارهای بزرگی انجام داده‌اندکه اینهامطلقاًقبل ازانقلاب وجودنداشت

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز باشکوه جمعه دراولین  جمعه  بهمن ماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-قرآن درباره‌ى دو گروه تعبیر «خَتَمَ اللَّهُ» آورده است: یکى کفّار دیگرى هواپرستان!!

۲-هوى پرستى ابزار شناخت را از کار مى‌اندازد، نه چشم حقیقت را مى‌بیند و نه گوش حقّ را مى‌شنود و نه دل درک صحیح دارد.

۳-یکی ازبدترین نفرینهایی که حضرت موسی به فرعون کرداین بودکه خدادلهایشان راسخت ونفوذناپذیر کند

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-نژادپرستی وتبعیض نژادی درآمریکا غوغا میکیند ‏

۲ آمریکاییها خودراپرچمدارحقوق بشر دردنیا معرفی میکنند امادرعمل چیزی جزدستاویزسیاسی نیست.

۳– تحریم اقتصادى علیه ملت ایران که امروز تبدیل به جنگ اقتصادى شده،یکى از سرفصل‌هاى نقض حقوق بشراست.

۴- در این چهار دهه ملّت و دولت کارهای بزرگی انجام داده‌اندکه اینها مطلقاً قبل از انقلاب وجود نداشت!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9349

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم. گناه همانند باتلاقى است که گناهکار را به تدریج در کام خود فرو مى برد، تا آن جا که ناگهان خود را غرق در باتلاق مى بیند و دیگر نمى تواند کارى انجام دهد، مگر این که لطف الهى شاملش گردد.

موضوع بحث ما پیرامون وصایای پیامبر(ص) به عبدالله ابن مسعودبود گفتیم رسول اکرم (ص) عبدالله ابن مسعود را از گناه و عواقب شوم آن برحذر می دارد

به شش اثراز آثار گناه اشاره کردیم اما یکاثر دیگرازاثرات گناه:

۷-از دست دادن ابزار فهم

بسیار دیده‌اید که گاهی افراد خوب و بد را از هم تمیز نمی‌دهند و با چشم باز کارهای زشت را خوب می‌بینند و با فطرت الهی خود فاصله می‌گیرند.

أَفَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَهً(۲۳ / جاثیه)او را از روی آگاهی خود [بر اینکه شایسته هدایت نیست] گمراه کرد، و بر گوش و دلش مُهرِ [تیره بختی] نهاد، و بر چشم [دلش] پرده‌ای قرار داده است، (جاثیه/۲۳مهر شدن دل به این معناست که نور حق در آن وارد نمی‌شود هر چه پدر و مادر و معلم او را راهنمایی می‌کنند او گوش نمی‌دهد انگار کر و کور شده است.

 قرآن درباره‌ى دو گروه تعبیر «خَتَمَ اللَّهُ» آورده است: یکى کفّار که مى‌فرماید: «خَتَمَ اللَّهُ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ وَ عَلى‌ سَمْعِهِمْ» و دیگرى هواپرستان که مى‌فرماید: «خَتَمَ عَلى‌ سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ»

هوى پرستى ابزار شناخت را از کار مى‌اندازد، نه چشم حقیقت را مى‌بیند و نه گوش حقّ را مى‌شنود و نه دل درک صحیح دارد.چشمى که پرهیزگاران با آن آیات خدا را مى‏دیدند، و گوشى که سخنان حق را با آن مى‏شنیدند، و قلبى که حقایق را بوسیله آن درک مى‏کردند در اینها از کار افتاده است، عقل و چشم و گوش دارند، ولى قدرت” درک” و” دید” و” شنوایى” ندارند! چرا که اعمال زشتشان و لجاجت و عنادشان پرده‏اى شده است در برابر این ابزار شناخت.

امام باقر علیه السلام :

ما مِن عَبدٍ إلاّ و فی قَلبِهِ نُکتَهٌ بَیضاءُ ، فإذا أذنَبَ ذنباً خَرَجَ فی النُّکتهِ نُکتهٌ سَوْداءُ ، فإن تابَ ذَهَبَ ذلکَ السَّوادُ ، و إن تَمادى فی الذُّنوبِ زادَ ذلکَ السَّوادُ حتّى یُغَطِّیَ البَیاضَ ، فإذا [تَـ]غَطَّى البیاضُ لَم یَرجِعْ صاحِبُهُ إلى خیرٍ أبداً، و هو قولُ اللّه ِ عزّ و جلّ « کَلاّ بَلْ رانَ على قُلُوبِهِم ما کانُوا یَکْسِبُونَ » .
هیچ بنده اى نیست مگر آن که در دلش نقطه اى سفید وجود دارد ؛ پس هر گاه گناهى مرتکب شود ، در آن نقطه ، نقطه اى سیاه پدید آید، که اگر توبه کرد آن سیاهى مى رود و اگر در گناهان فرو رفت، نقطه سیاه افزایش مى یابد چندان که همه سفیدى را فرو مى پوشاند . و چون سفیدى پوشانده شد، گنهکار دیگر به خیر و صلاح باز نمى آید . این است سخن خداوند عزّ و جلّ که :« به حقیقت ، کارهایى که مى کردند ، بر دلهایشان زنگار بسته است). المطفّفین : ۱۴ – الکافی : ۲/۲۷۳/۲۰ (

این امر در واقع عقوبت اعمال نادرست و باورهای غلط عمدی است و یکی از بدترین عذاب‌های الهی شمرده می‌شود عذابی که در این دنیا بر پاره ای از انسان‌ها نازل می‌شود و به سبب این عذاب فرد قدرت تشخیص حق از باطل را از دست می‌دهد.البته این به معنای ستم خدا بر بندگان نیست بلکه آن گاه که آنان خود کج روی و کج اندیشی را برگزیده‌اند پیامد این کژی مهر به قلب‌هاست.

IMG_9356

فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ غڑ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ؛ پس هنگامی که [از حق] منحرف شدند، خدا هم دل‌هایشان را [از پذیرفتن هدایت] منحرف کرد، و خدا مردم بدکار و نافرمان را هدایتنمی‌کند(صف/۵)

باتوجه به آیات شریفه قرآن بسته شدن دلها وگرفته شدن ابزار هدایت ازانسان دو عامل عمده  دارد یکی هواپرستی است که انسان پس ازروشن شدن حق به جای خدامحوری هوا محور وهوس محور باشد که خداوند میفرماید : «خَتَمَ اللَّهُ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ وَ عَلى‌ سَمْعِهِمْ»که پس ازآن حق را نمیبیند ونمیشنود ونمی فهمد.

عامل دوم بسته شدن دلها گناه است کافران به پیامبرمیگفتند:قلب ما درغلاف وکنان است گوش ماسنگین است سخنانت را نمیشنویم بین ما وتوحجابی است که برآثرآن تورا نمی بینیم

شخصی به امیرالمؤمنین علیه السلام عرض کرد :توفیق نماز شب ندارم .حضرت فرمودند:گناهان توپایبند توست

أَبِی رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى اَلْعَطَّارُ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ مُوسَى عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ اَلنُّعْمَانِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ بَعْضِ رِجَالِهِقَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ یَا أَمِیرَ اَلْمُؤْمِنِینَ إِنِّی قَدْ حُرِمْتُ اَلصَّلاَهَ بِاللَّیْلِ قَالَ فَقَالَ أَمِیرُ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ أَنْتَ رَجُلٌ قَدْ قَیَّدَتْکَ ذُنُوبُکَ .(بحارالانوار،ج۸۴،ص۱۵۱)

پدرم رحمه اللّٰه علیه از محمّد بن یحیى عطّار،از عمران بن موسى،از حسن بن على بن نعمان،از پدرش از برخى رجالش،وى گفت:مردى محضر مبارک امیر المؤمنین علیه السّلام مشرّف شد و عرض کرد: یا امیر المؤمنین:من از خواندن نماز شب محروم هستم چه کار کنم‌؟ امیر المؤمنین علیه السّلام فرمودند:گناهانت تو را مقیّد و ممنوع از خواندن نماز شب کرده‌اند.

بسته شدن دل وواژگونی دل ویژه کافران ومنافین نیست بلکه به هرمیزانی که دل آدمی به زنگارگناه آلوده باشد واژگونی وبسته شدن دل هم به همان اندازه ازفهم آیات الهی محروم میگرددکه ازآلودگی به مکروهات آغاز میگردد وبه کناهان صغیره وسپس کبیره میرسد.

یکی ازبدترین نفرینهایی که حضرت موسی به فرعون کرد این بود که ازخداوند مسئلت کرد تا افزون بر آن که اموالشان را نابود میکند دلهایشان را سخت ونفوذناپذیر کند تا توفیق ایمان ازآنان گرفته شودوبه عذابی درد ناک گرفتارشوند.

وَقَالَ مُوسَى رَبَّنَا إِنَّکَ آتَیْتَ فِرْعَوْنَ وَمَلَأَهُ زِینَهً وَأَمْوَالًا فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا رَبَّنَا لِیُضِلُّوا عَنْ سَبِیلِکَ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَى أَمْوَالِهِمْ وَاشْدُدْ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَلَا یُؤْمِنُوا حَتَّى یَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِیمَ ﴿یونس/۸۸﴾

و موسى گفت پروردگارا تو به فرعون و اشرافش در زندگى دنیا زیور و اموال داده‏ اى پروردگارا تا [خلق را] از راه تو گمراه کنند پروردگارا اموالشان را نابود کن و آنان را دل‏سخت گردان که ایمان نیاورند تا عذاب دردناک را ببینند (۸۸)قَالَ قَدْ أُجِیبَتْ دَعْوَتُکُمَا فَاسْتَقِیمَا وَلَا تَتَّبِعَانِّ سَبِیلَ الَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ ﴿یونس۸۹﴾جناب هارون دراین نیایش با حضرت موسی هماهنگ بود خداوند میفرماید:دعایتان مستجاب شد

IMG_9358

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

درخطبه دوم به دو مطلب اشاره میکنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

اشاره ای کوتاه به دستگیرى وآزادی مرضیه‌هاشمى خبرنگار پرس تى وى درآمریکا                              

 ۳۵سال پیش، وى در جوانى در حالى که مشغول تحصیل در رشته خبرنگارى بوده، با انقلاب اسلامى ایران و افکار امام خمینى(ره) آشنا شده و پس از تحقیق و بررسى بسیار و دقیق، به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف مى‌شود و نام مرضیه‌هاشمى را براى خود برمى گزیند. مرضیه‌هاشمى در سال ۱۳۶۷ و در اوج جنگ تحمیلى به ایران مى‌آید و هدف از این مهاجرات را این‌گونه بیان مى‌کند که ایران مرکز مقاومت است و «احساس مى‌کردیم باید به ایران بیاییم و هر کارى مى‌توانیم براى ایران انجام دهیم.»

روز بیست و سوم دى ماه، خانم مرضیه‌هاشمى که براى عیادت برادر بیمارش که به سرطان مبتلاست به آمریکا رفته بود، در فرودگاه شهر سنت لوئیس از سوى ماموران اف. بى. آى (پلیس فدرال آمریکا) بازداشت شد. او بلافاصله به واشنگتن منتقل شده و بدون هیچگونه توضیحى روانه زندان شد. ماموران آمریکایى بدون انجام تشریفات قانونى و به شکلى زشت و زننده با این زن مسلمان و سیاه پوست برخورد کردند. حجاب وى را با زور برداشته و از او عکس‌گرفتند. در زندان گوشت خوک -که براى مسلمانان حرام است- به وى داده و وقتى او از خوردن این غذاى حرام امتناع مى‌کند و درخواست نان مى‌کند، درخواست وى را رد مى‌کنند.

خانم‌هاشمى یک مسلمان است و مهم‌تر آن‌که وى با تحقیق و بررسى و به انتخاب خود، مسلمان شده و باز مهم‌تر آن‌که، تحت تأثیر انقلاب اسلامى ایران و حضرت امام خمینى(ره) این‌راه را انتخاب کرده است. این از منظر آمریکا، گناه و جرم اندکى نیست و به تنهایى براى نفرت سیستم حاکم بر آمریکا از این بانوى مسلمان کافى است.

IMG_9359

اگرچه روز گذشته آزادشد اما چندنکته ای عرض کنم:

۱٫على‌رغم تمام ادعاها و شعارهاى آمریکا درباره الغاى نژاد پرستى و تساوى سیاه و سفید، اما سیاهان همچنان به‌طور گسترده مورد ظلم و نفرت هستند. شاید در ظاهر آنان از حقوقى مساوى برخوردار باشند اما در عمل و واقعیت، آنان همچنان شهروندان درجه ۲ آمریکا محسوب مى‌شوند.

۲٫هم‌اکنون سفر اتباع هفت کشور به آمریکا ممنوع و تحت تدابیر بسیار خاص و در اندازه بسیار محدودى صورت مى‌گیرد. این کشورها همگى مسلمان -ازجمله ایران- بوده دین و مذهب خانم‌هاشمى است. او یک مسلمان است و مهم‌تر آن‌که وى با تحقیق و بررسى و به انتخاب خود، مسلمان شده و باز مهم‌تر آن‌که، تحت تأثیر انقلاب اسلامى ایران و حضرت امام خمینى(ره) این‌راه را انتخاب کرده است. این از منظر آمریکا، گناه و جرم اندکى نیست و به تنهایى براى نفرت سیستم حاکم بر آمریکا از این بانوى مسلمان کافى است.  او معتقد به اسلامى سیاسى است و دین را دینى شخصى و محدود در عبادات فردى نمى‌داند. او اسلام را از سرچشمه پاک و زلال و حقیقى آن یعنى حضرت امام خمینى(ره) دریافت کرده و آن‌را دینى سیاسى -اجتماعى مى‌داند. اسلام او ۱۸۰ درجه مخالف اسلام آمریکایى و براى شیطان بزرگ بسیار خطرناک و تهدیدکننده است.

۳٫آمریکایى‌ها خود را پرچمدار و مدافع سرسخت حقوق بشر در دنیا معرفى مى‌کنند و سالانه مبالغ هنگفتى نیز در این مسیر هزینه مى‌کنند اما در عمل و واقعیت، حقوق بشر چیزى جز یک ابزار و دستاویز سیاسى نیست.

نقض حقوق بشر از سوى آمریکا دهه‌هاست که ادامه دارد،جنگ، قتل و ترور، غارت، کودتا فعالیت‌هایى آشنا و تکرارى در پرونده آمریکایى‌هاست. فعالیت هایى که یا مستقیماً توسط خود آمریکایى‌ها یا با حمایت و پشتیبانى آن‌ها انجام مى‌شود.تحریم اقتصادى علیه ملت ایران که در واقع، امروز تبدیل به جنگ اقتصادى شده است، یکى از سرفصل‌هاى این پرونده سیاه و قطور است. جهان را از تجارت و کار با ایران مى‌ترسانند و اجازه فعالیت عادى و معمول اقتصادى به ایران و شرکاى تجارى آن نمى‌دهند؛ چرا؟ چون ایران نمى‌خواهد مانند آل سعود گاو شیرده آمریکا باشد. این جرم جمهورى اسلامى و مردم ایران است!البته لازم است دشمنان بدانند این ملت مسیر روشن خود را باتمام توان درکنار مقام معظم رهبری ادامه خواهند داد ودشمنان را دراهداف خود شکست خواهند داد(تکبیرنمازگزاران)

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

از دستاوردهای انقلاب اسلامى‌ و موفقیت‌هاى جمهورى اسلامى ایران چه مى‌دانیم؟

هفته گذشته گفتیم در دوره پهلوى اکثریت ملت ایران‌بى‌سواد بوده‌اندتعداددانشگاهها محدود ،اما امروز و با گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى ملت ایران مرزهاى علم و دانش را درنوردیده و به پیشرفت‌هاى عظیمى نائل شده‌اند.

در این چهار دهه ملّت و دولت کارهای بزرگی انجام داده‌اند. زیربناهای علمی و اجرائی و عملی و فکری فراوانی در کشور در این مدّت به وجود آمده است که اینها مطلقاً قبل از انقلاب وجود نداشت؛

IMG_9363

رتبه جهانی تولید علم ایران طی سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۵ از ۵۳ ام به ۱۶ ام در جهان ارتقاء یافته است. رتبه جهانی تولید علم ایران در رشته مهندسی هواوفضا از ۴۳ به ۱۱ ام جهان ارتقاء یافته است.( افزایش تعداد مقالات از ۴ به ۳۴۱)رتبه جهانی تولید علم ایران در رشته پزشکی از ۵۴ به ۱۹ ام جهان ارتقاء یافته است.( افزایش تعداد مقالات از ۶۴ به ۳هزار)

درحالیکه تا ابتدای انقلاب، نام هیچ یک از دانشگاه های ایرانی در فهرست دانشگاه های برتر دنیا نبود اکنون دانشگاه های کشور در نظام های رتبه بندی بین المللی حضور دارند و تنها در یک نظام رتبه بندی تایمز ۸ دانشگاه ایرانی قرار دارند و همچنین ۱۴ دانشگاه جامع، ۱۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی علوم پزشکی، ۸ دانشگاه صنعتی، ۲ دانشگاه غیر متمرکز و یک پژوهشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع موثرترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقات جهان قرار دارند.

پیش از انقلاب اسلامی در کل کشور تنها ۵ هزار و ۸۹۰ متخصص وجود داشت که ۶۸ درصد آن در تهران بودند اما در حال حاضر بر اساس آمار نظام پزشکی، ۷۸ هزار نفر پزشک عمومی، ۳۶ هزار نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، ۲۴ هزار نفر دندانپزشک عمومی، ۲ هزار نفر دندانپزشک متخصص، ۱۹ هزار نفر دکتری داروسازی، یک هزار و ۲۰۰ نفر دکتری علوم آزمایشگاهی، ۳۵ هزار نفر ماما.اینهاازبرکات انقلاب امام ورهبری وازبرکات خون مطهرشهداست قدر آنهارا بدانیم ووظیفه خودمان را به درستی انجام بدهیم(تکبیرنمازگزاران)

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

درپایان امام جمعه محترم مطالبی پیرامون دیدار مسؤولین شهرستان با استانداراستان تهران که روز گذشته دراستانداری تهران صورت گرفت ارائه کردند که بنده عنوان نماینده شما مردم  بخشی از مسائل ومشکلات منطقه را به استاندارمحترم منتقل کردم که امیدواریم به زودی این موارد ازطرف استاندارمحترم پیگیری ومشکلات ومعضلات مرتفع گردد.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --