اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ما،ملت شجاعی هستندوپوشالى بودن تهدیدهارامى‌دانند،لذاهیچ ترسی به دل راه نمیدهند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:ملت ما،ملت شجاعی هستندوپوشالى بودن تهدیدهارامى‌دانند،لذاهیچ ترسی به دل راه نمیدهند.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آباد نمازباشکوه جمعه دراولین جمعه اردیبهشت ماه سال نود وشش به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- ذره ای حزن و نگرانی از آینده در اهل تقوا پیدا نمیشود .
۲- پیامبر(ص) انتظار دارند ، همه ما یکپارچه شویم.
۳- رسول خدامبعوث شدند تا یک عائله ی بزرگ ایجاد کند و بزرگ آن خانواده نیز خود خداوند باشد.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱٫ گستره‌ى وسیعى از فعالیت‌هاى سازندگى و محرومیت‌زدایى درفعالیتهای سپاه بعدازجنگ دیده میشود.
۲٫ دریک موقعیت اسف‌بار و ناهنجار فرهنگى اجتماعى، امام کاظم رهبرى شیعیان را به‌عهده گرفت .
۳٫ این طبیعت بشر است که از چیزی که نمی‌داند می‌ترسد.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســــــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم
photo_2017-04-21_16-09-49
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.
بزرگترین مزیت ، عظمت و فایده ی تقوا این است که، انسان را از فزع اکبر که از عقبات و حالات وحشتناک آخرت است نجات می دهد،« ثُمَّ یُنَجِّی اللَّهُ الَّذینَ اتَّقَوْا بِمَفازَتِهِمْ لا یَمَسُّهُمُ السُّوءُ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ » (زمر-آیه۶۱) ذره ای حزن و نگرانی از آینده در اهل تقوا پیدا نمیشود .
درآستانه سالروزمبعث مبارک پیامبر(ص) قرارگرفته ایم.چندجمله ای پیرامون رسول خدا درخطبه اول صحبت کنیم:
ابتدا چندنکته عرض کنم: یکی این که؛ همه امت، پیامبر(ص) را قبول می کنند. دوم این که خداوند متعال بارها در قرآن فرموده اند که؛ اگر اختلافی داشتید بروید آن را نزد پیامبر مطرح کنیدو پیامبر(ص) بین شما حَکَم باشد، خداوند به خودش قسم خورده که ای پیامبر قسم به خدای تو « فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی‏ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیماً » (نساء-آیه۶۵) آنها ایمان ندارند مگراینکه اختلافاتشان را به محضر تو بیاورند و بعد از این که توحکم کردی در حکم تو و در حکمیّتت ذره ای تردیدو اعتراض نداشته باشند.
الآن نیز وظیفه داریم اختلافهایمان را محضر پیامبر عرضه داشته و هر حکمی فرمودند، همه ی فرقه هاوجناحهایی که وجود دارد در برابر آن تسلیم باشند. از طرف دیگر سیره ی پیامبر ما، تکلیف همه را روشن کرده است.پیامبر(ص) سیره دارد، در تمام موضوعات اختلافی، پیامبر به ما معیارهایی داده است، که هر یک از آنها از چنان جامعیتی برخوردار هستند، که می تواند برای ما الگوهای خوبی باشند. خدای متعال در مورد پیامبر می فرماید: « قُلْ أُذُنُ خَیْرٍ لَکُمْ » (توبه-۶۱) یعنی؛ گوش می کند و حرف را می شنود. زیبایی کار یک حاکم این است که حرف همه ولو مخالف را بشنود. وقتی به سیره پیامبر نگاه می کنیم ،می بینیم حضرت مامور قیصر را برادر خطاب کرده و دوبار به وی فرموده : «یا أخا تنوخ» ،دیگر تکلیف برای ما مشخص می شود، بعد از رحلت پیامبر(ص) سراغ مامور قیصر رفتند و از او در خصوص جزئیات ملاقات وی با نبی اکرم پرسیدند ، وی گفت: دو بار پیامبرِ شما، من را با عنوان برادر خطاب کرد.
پیامبر(ص)در خیلی موارد به وحدت توصیه و بدان تأکید نموده اند، حضرت در حجه الوداع نگرانی خودشان را مطرح کرده اند: «لاترجعوا بعدى کفاراً یضرب بعضکم رقاب بعض»( صحیح بخارى -کتاب دیات- ص ۶۲) فرمود: بعد از مرگ من یکدیگر را تکفیر نکنید و گردن هم را نزنید، ببینید چه حرف زیبایی بیان کرده اند.حضرت امام (ره)هم دروصیتنامه الهی وسیاسی خودسفارش فرمودند که وحدت داشته باشیدخصوصاًدربحث انتخابات که یکماه آینده داریم باید بیشتر دقت کنیم وفرداصلح راان شاءالله باآگاهی کامل انتخاب کنیم.در سیره پیامبر(ص) نمی توان موردی را پیدا کرد که ایشان کسی را تکفیر کرده باشند، پیامبر(ص) انتظار دارند ، همه ما یکپارچه شویم، همانطور که می فرمایند: « المؤمنون إخوه تتکافی دماؤهم و هم یدعلی من سواهم» (کافی، ج ۴ ، ص ۲۲۴) یعنی مومنان با هم برادرند، اینطور نیست که خون یکی کم ارزش بوده و خون دیگری محترم تر باشد. امت من باید در برابر دشمنانشان متحد بوده و ید واحد باشند. حضرت فرمود: «لا تختلفوا» اختلاف نکنید«لا تختلفوا فإن من کان قبلکم اختلفوا فهلکوا » (صحیح بخاری-کتاب الخصومات) تمدن های گذشته سقوط کردند، به این علت که اختلاف پیدا نمودند.

photo_2017-04-21_16-10-00
حضرت می فرمایند:« مَن فارق الجماعه شبرًا فقد خلع رِبْقَهَ الإسلام من عنقه » (سنن ابی داوود)هر کس به اندازه یک وجب از جماعت جدا شود مانند این است که از اسلامیت خارج شده است. از رسول خدا پرسیدن یا رسول الله جماعت چیست؟حضرت پاسخ دادند: «جماعت یعنی حق ولو اهل حق کم باشند »، جماعت یعنی حق و هرجایی حق وجود دارد. تعصب نداشته باش،نگو که من حاضرم علیه شیعه با شیطان، پیمان ببندم- یکی از مفتی های وهابی این راگفته است-. حضرت جمله ای فرموده اند که باید بر سر در سازمان ملل نصب شود؛«الخلق کله عیال الله»(مستدرک الوسائل، ج۱۲، ح ۱۴۳۸۳٫)
انسان هایی که می بینید، همگی عایله خداوند می باشند، با این نگاه به انسان ها باید نگریست. آنها را تحقیر نکرده،کوچک نشمارید، نکُشید و آنها را شکنجه نکنید؛؛ «إِنَّ اللَّهَ یُعَذِّبُ الَّذِینَ یُعَذِّبُونَ النَّاسَ فِی الدُّنْیَا» (صحیح مسلم)کسانی که انسان ها را در این دنیا شکنجه می کنند خداوند آنها را شکنجه خواهد کرد.
الخلق کله عیاله یعنی خانواده واحد جهانی؛پیامبر چند اصل دارد که یکی از آنها همین اصل می باشد.
حضرت مبعوث شده تا یک عائله ی بزرگ ایجاد کند و بزرگ آن خانواده نیز خود خداوند باشد.همانطور که در خانه، پدر، بعضی از بچه ها را بیشتر از بقیه دوست دارد،خداوند هم در این خانواده بزرگ کسی را بیشتر دوست دارد که بیشتر به درد مردم بخورد ؛ همانطور که در ادامه فرموده اند: «و أحبهم إلیه أنفعهم لعیاله» (بحار الانوار, مجلسی, ج۹۳/۸۰)

اولین بار در جهان کسی که ایده ی خانواده واحد جهانی را مطرح کرده است پیامبر (ص)است.
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

photo_2017-04-21_16-10-13
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.
شنبه ۲اردیبهشت ۲۴رجب تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى (۱۳۵۸ ه ش) – سالروز اعلام انقلاب فرهنگى (۱۳۵۹ ه ش)
در دوم اردیبهشت سال ۵۸ که امام خمینى(ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را صادر فرمودند، هیچ کسى گمان نمى‌برد روزى فراخواهد رسید که این تشکیلات علاوه بر پاسدارى از انقلاب و آرمانهاى آن، گام در راه سازندگى کشور بگذارد. درطول سال‌هاى دفاع مقدس یگان‌هاى مهندسى باتوجه به روحیه اعتقادى و مردمى با بکارگیرى امکانات محدود موجود و استفاده از ابتکار وخلاقیت‌ها در امور مهندسى اقدام به احداث خاکریز، راه، پل، سنگر و…. مى‌نمودندپس از پایان دفاع مقدس به‌لحاظ ضرورت‌هاى بازسازى و تکنولوژى، شرایط ویژه‌اى جهت فعالیتهاى مهندسى در مجموعه سپاه ایجاد گردید. که گستره‌ى وسیعى از فعالیت‌هاى سازندگى و محرومیت‌زدایى درفعالیتهای سپاه بعدازجنگ دیده میشود.

یکشنبه ۳اردیبهشت ۲۵رجب شهادت حضرت امام موسى کاظم(ع) (۱۸۳ ه‍.ق)
پس از شهادت امام صادق(ع) با نص صریح آن‌حضرت، فرزندش موسى‌بن جعفر(ع) در سن بیست سالگى به امامت رسید و مدت سى و چهار یا سى و پنج سال، رهبرى امت اسلامى را عهده‌دار شد.
بعد از امام ششم سردرگمى عجیبى در میان شیعیان نسبت به رهبرى آینده پدیدار گشت و این در حالى بود که شبهه جانشینى اسماعیل فرزند بزرگ امام صادق(ع) در زمان حیات ایشان مطرح بود و به‌همین‌دلیل آن‌حضرت به مناسبتهاى مختلف، مسأله جانشینى اسماعیل را به‌شدت نفى مى‌نمود و حتى هنگامى که اسماعیل در زمان حیات امام از دنیا رفت، آن‌حضرت على‌رغم این‌که به‌شدت از مرگ فرزندش متاثر شده بود، اصرار داشت تا رواندازى که بر پیکر مطهر اسماعیل بود برداشته شود تا مردم مرگ او را به چشم خود ببینند.
با این حال شیعیان که در شهرهاى دور و نزدیک پراکنده بودند، پس از شهادت امام صادق(ع) به ۶ فرقه منشعب شدندامام هفتم در چنین موقعیت اسف‌بار و ناهنجار فرهنگى اجتماعى، رهبرى شیعیان را به‌عهده گرفت و توانست کشتى طوفان‌زده امت اسلامى را از گزند حوادث، رهایى بخشیده، به ساحل نجات برساند.

photo_2017-04-21_16-10-20

سه‌شنبه ۵اردیبهشت ۲۷رجب مبعث حضرت رسول اکرم(ص) (۱۳ سال قبل از هجرت)

حقی که پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بر ما دارد و همه ما می‌توانیم بفهمیم این است که اگر وجود مقدس پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نبود ما از شناخت راه سعادت محروم بودیم. اگر آن وجود مبارک نبود انسان‌ها چه وضعیتی پیدا می‌کردند؟ ما انسان‌ها معمولا وقتی می‌توانیم نعمت‌هایی که داریم را بشناسیم که وجود آن‌ها را با فرض نبود آن‌ها مقایسه کنیم. باید فرض کنیم چنین نعمتی را نداشتیم و نتایج آن را بررسی کنیم. اگر بنا بود وضعیت جزیره‌العرب و بت‌پرستیِ رایج در آن حاکم می‌ماند یا سایر مذاهبی که کم یا بیش در آن‌جا یا سایر نقاط دنیا وجود داشت همچون یهودیت، مسیحیت، زرتشتی‌گری، بودیسم، هندوئیسم و … بر افکار مرد حاکم باشد، سرنوشت دنیا و آخرت ما چه می‌شد؟ امروز هم بعد از گذشت ۱۴۰۰سال از زمان پیغمبر در بسیاری از کشورهای دنیا، مردم متمدن، پیشرفته، عالم، و تحصیل‌کرده در مقابل بت سجده می‌کنند!
کشور هندوستان در حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیت آن چند برابر کشور ایران است و مذهب اکثریت مردم آن‌جا بت‌پرستی است! در بسیاری از خیابان‌های شهرهای هندوستان از جمله دهلی، بمبئی و شهرهای بزرگ دیگر ده‌ها بت‌خانه شبیه کیوسک‌های روزنامه‌فروشی یا گاهی شبیه به سقاخانه‌ای در خیابان وجود دارد که بت‌های کوچک به عنوان نمادی از بت‌های بزرگ در آن قرار دارند و مردم صبح که از خانه بیرون می‌آیند آن‌جا عرض ارادتی به بت‌ها می‌کنند، سری می‌سپارند و همتی می‌طلبند و به سر کارشان می‌روند. بسیاری از مردم – با عرض معذرت – ادرار گاو را مقدس می‌دانند و از آن به عنوان شفا استفاده می‌کنند. مسایل دیگری هم وجود دارد که بیان آن‌ها سخت مشمئزکننده است. این‌ها مسایلی است که امروز وجود دارد. تصور کنید۱۴۰۰ سال پیش‌تر در عربستان مردم چگونه بوده‌اند. آن‌ها هم بت‌پرست بودند، اما گاهی بت‌هایشان را با کشک و خرما درست می‌کردند و وقتی گرسنگی به آن‌ها فشار می‌آورد اضطراراً بتشان را می‌خوردند! شناخت، معرفت، عقل و شعور مردم در این مرتبه بود.
حضرت امیردرنهج البلاغه خطبه ۹۵ میفرمایند:
بَعَثَهُ‏ وَ النَّاسُ ضُلَّالٌ فِی حَیْرَهٍ وَ حَاطِبُونَ فِی فِتْنَهٍ قَدِ اسْتَهْوَتْهُمُ الْأَهْوَاءُ وَ اسْتَزَلَّتْهُمُ الْکِبْرِیَاءُ وَ اسْتَخَفَّتْهُمُ الْجَاهِلِیَّهُ الْجَهْلَاءُ حَیَارَى فِی زَلْزَالٍ مِنَ الْأَمْرِ وَ بَلَاءٍ مِنَ الْجَهْلِ فَبَالَغَ فِی النَّصِیحَهِ وَ مَضَى عَلَى الطَّرِیقَهِ وَ دَعَا إِلَى الْحِکْمَهِ وَ الْمَوْعِظَهِ؛ خدا پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را به هنگامى مبعوث فرمود که مردم در حیرت و سرگردانى بودند، در فتنه‏ها به سر مى‏بردند، هوى و هوس بر آنها چیره شده و خود بزرگ بینى و تکبّر به لغزش‏هاى فراوانشان کشانده بود و نادانی‌هاى جاهلیّت پست و خوارشان کرده و در امور زندگى حیران و سرگردان بودند و بلاى جهل و نادانى دامن‌گیرشان بود؛ پس پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم در نصیحت و خیرخواهى، نهایت تلاش را کرد و آنان را به راه راست راهنمایى و از راه حکمت و موعظه نیکو، مردم را به خدا دعوت فرمود.

photo_2017-04-21_16-10-07
اشاره ای به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار جمعى از فرماندهان ارتش جمهورى اسلامى
فرمایشات مقام معظم رهبری داراى فرازها و محورهاى بسیار مهمى بود که شایسته توجه کامل است.
مهم‌ترین محورهاى بیانات معظم له چنین است:

۱. اهمیت مسائل اقتصادى و معیشتى مردم و لزوم فعالیت جدى مسؤولان کشور
۲. جایگاه مهم انتخابات و لزوم برگزارى انتخابات سالم و امن و گسترده‌
۳. تمرکز دشمن بر روى ضربه اقتصادى به ملت ایران‌
۴. دشمن با تشر و تهدید به‌دنبال امتیاز گرفتن است و مسؤولان و مردم باید نسبت به این طرح دشمن آگاهى داشته باشند.
۵. اگر شخصى از تهدید آمریکا مى‌ترسد باید بداند که کسى حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه‌ى ایران بترسد.
یک فراز مهم از سخنان رهبر معظم انقلاب همین بود که متذکر شدند که کسى حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه‌ى ایران بترسد. اگر کسى مى‌خواهد در برابر تهدید دشمن و ارعاب او بترسد این به خودش ربط دارد اما حق ندارد به نمایندگى از ملت ایران و در جایگاه مسؤولان ایرانى و یا از طرف مردمى که خود شجاع هستند و در میدان حاضرند و پوشالى بودن تهدیدها را مى‌دانند،بترسدملت ما،ملت شجاعی هستندودرمیدان حاضرند و پوشالى بودن تهدیدها را مى‌دانند،لذاهیچ ترسی به دل راه نمیدهند..{تکبیرنمازگزاران}
البته این طبیعت بشر است که از چیزی که نمی‌داند می‌ترسد، آقای ترامپ هم اکنون یک پدیده ناشناخته است که با الگوی رئیس‌جمهور بودن در آمریکا جور در نمی‌آید. وقتی ترامپ رئیس جمهورتازه به دوران رسیده ودیوانه آمریکابا این حرف‌های عجیب و غریب که می‌زند که ثابت کرده که نظمی در فکرش وجود نداردرا میبینند می‌گویند چیزی نگوئید چون جنگ می‌شود آقا مگر به این سادگی است که جنگ شروع شود؟ جنگ آمریکا با عراق را دیدیم که چه وضع نکبت باری خارج شد،در مورد سوریه دیگر خودش هم نیامد جنگ کند به اسرائیل و پادوهای سعودی گفت شما بروید جلو، حالا در این شرایط می‌آید با ایران که خودشان می‌گویند بزرگترین، قویترین و ثروتمندترین کشور منطقه است بجنگد؟
توجه داریددر جنگ هیچ وقت نمی‌توانید سنگرهای خودتان را ترک کنید، سنگر خود را در جنگ تحویل بدهید نابود می‌شوید، به همین دلیل است که سربازهای دلاور و میهن‌پرست در سنگر خود کشته می‌شوند ولی از آنجا کنار نمی‌روند لذاعده ایکه میترسندومیگویند سنگرها را ول کنید و در برویم.باید بگوییم حرف عمده این ملت این نیست این ملت همان امتی است که ۸سال بادست خالی درمقابل دنیا با شجاعت ایستاد ولحظه ای ترس به خودراه نداد امروز هم شجاعتر،مستحکم تر،توانمندترومقتدرتردرمقابل تمام دنیای استکبارمیایستد وخم به ابرو نمی آورد.{تکبیرنمازگزاران}
{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --