اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:مقام معظم رهبرى بانامگذارى سال97 كاملاًشفاف مهم‌ترين بنداقتصادمقاومتى رامطالبه كرده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:مقام معظم رهبرى بانامگذارى سال97 كاملاًشفاف مهم‌ترين بنداقتصادمقاومتى رامطالبه كرده‌اند

نمازجمعه اینهفته 97/01/10ودومین جمعه فروردین 97باحضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1-علی علیه السلام اولين كسى بود كه به رسول خدا ايمان آورد و اسلام را به‌عنوان آخرين دين خدا پذيرفت.

2-حضرت امیربعد از ۲۵ سال خانه‌نشينى و به دعوت اجبارى مردم ، حكومتى عدالت محور را تشكيل دادند

3-فضايل و مناقب حضرت امیردرحدی استکه،دوست ودشمن به عجزو ناتوانى دربيان آن فضائل اعتراف نموده‌اند.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1-اعتكاف از لحاظ زمان و مكان فضيلتى بسيار والا دارد و فرصتى بسيار مناسب براى خودسازى و عبادت است.

2- عمل بر مبناى دانش، بصيرت و عقلانيت یکی از شاخصه‌ های شخصيت زينب كبرى(س) است.

3- سيزدهم نوروز، تنها يك بهانه است؛ بهانه‌اى براى آشتى با طبيعت،وبرای احترام به طبيعت!!!

4-در حقيقت مقام معظم رهبرى بانامگذارى سال97به‌صورت كاملاًشفاف مهم‌ترين بنداقتصاد مقاومتى رامطالبه كرده‌اند

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

اوصيکُم يَاعِبادَالله وَ نَفسي بِتَقوَي الله و نَظمَ اَمرکُم.

photo_2018-03-21_07-21-00

خودم و شما بندگان خدا را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی و نظم در امور.

سيزدهمين روز ماه مبارك رجب (۱۱ فروردين‌ماه) مصادف با سالروز ولادت باسعادت مولى الموحدين اميرالمؤمنين على(ع) است. اين ولادت باسعادت را به محضرشمانمازگزاران عزیزتبريك وتهنیت عرض مىکنم. لذادرخطبه اول پیرامون فضائل آن حضرت چنددقیقه ای صحبت میکنم.

شش‌ساله بودند كه در دامان پرمهر حضرت رسول و تعاليم الهى ايشان موردتربيت قرارگرفته و تحت سرپرستى رسول خدا(ص) قرار گرفتند و از آن زمان هميشه همراه آن حضرت بودند.
ده سال از عمرشان گذشته بود كه حضرت محمد(ص) به پيامبرى برانگيخته شد و او اولين كسى بود كه به رسول خدا ايمان آورد و اسلام را به‌عنوان آخرين دين خدا پذيرفت.

بعد از پذيرفتن اسلام در تمام سختى‌ها و دشوارى‌هاى انجام رسالت حضرت رسول(ع) براى دعوت به دين اسلام همراه و هميار واقعى آن حضرت بود و مجاهدت‌هاى بى‌شمار در راه انجام اين دعوت از خود نشان داد.

آن حضرت وقتى بعد از ۲۵ سال خانه‌نشينى و به دعوت اجبارى مردم به تشكيل حكومت و پذيرش خلافت اقدام كردند، حكومتى عدالت محور را تشكيل دادند كه الگويى براى تمام حكومت‌هاى اسلامى از آن زمان تا زمان حاضر است. به‌همين دليل امیرالمؤمنین(ع) بالاترين انگيزه خويش را در پذيرفتن زمامدارى مسلمانان اجراى عدالت و احقاق حقوق از دست رفتة مسلمانان مى‌داند، و مى‌فرمايد: «قسم به خدايى كه دانه را شكافت و جان را آفريد! اگر حضور فراوان بيعت‌كنندگان نبود و ياران حجت را بر من تمام نمى‌كردند و اگر خداوند از علماء عهد و پيمان نگرفته بود كه در برابر شكم‌بارگى ستمگران و گرسنگى مظلومان سكوت نكنند، مهار شتر خلافت را بر كوهان آن مى‌انداختم و رها می كردم.و آخر خلافت را به كاسة اول آن سيراب مى‌كردم. آنگاه مى‌ديديد كه دنياى شما نزد من از آب بينى بى‌ارزش‌تر است.»
على(ع) آن‌چنان عدالت را در زندگى شخصى خود در زمان حكومت بر مسلمانان به مرحله عمل درآورده بود كه دوست و دشمن را به حيرت و شگفتى واداشته بود. چنان‌كه معاويه بعد از برخورد شديد حضرت در پاسخ به درخواست كمك بردارشان عقيل كه از شدت فقر به نزد آن حضرت رفته بود، در تعجب فرو رفت و گفت: «هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ عَقِمَتِ النِّسَاءُ اَنْ يَلِدْنَ مِثْلَهُ؛ افسوس، افسوس، ديگر زنان نمى‌توانند فرزندى مثل على را به دنيا تحويل دهند!» (شرح نهج‌البلاغه، ابن ابى الحديد، ج ۱۱، ص ۲۵۳ و ۲۵۴)

photo_2018-03-21_07-21-22

ذكر فضايل و مناقب والاى حضرت على(ع) از زبان ما انسان‌هاى عادى بر نمى آيد و همگان و حتى دشمنان آن حضرت، به عجز و ناتوانى در بيان اوصاف و خصائص آن حضرت اعتراف نموده‌اند. مقام و منزلت آن حضرت در مرتبه‌اى از عظمت و بزرگى قرار دارد كه تنها شخصى همچون رسول خدا(ص) كه به اسرار وجودى عالم آگاه است مى‌تواند در وصف شخصيت آن حضرت سخن گويد. رسول خدا(ص) در مورد شناخت آن حضرت مى‌فرمايند: «اى على ! خداوند متعال را نشناخت به حقيقت شناختنش جز من و تو، و تو را نشناخت آن‌گونه كه حق شناختن توست، جز خدا و من.» شخصيتى كه بعد از وجود مقدس رسول گرامى اسلام(ص) بالاتر و والاتر از او يافت نمى‌شود و از مقام و منزلتى برخوردار است كه شخصى را ياراى رسيدن به آن نيست. شخصيتى كه پيامبر اعظم(ص)، برحسب احاديث معتبر و مشهور بين‌ مسلمين، آن حضرت، را با حق و با قرآن، و حق و قرآن را با او و لازم الاتصال و غيرقابل جدايى معرفى نموده و فرموده باشد: «وَ الَّذِى نَفْسِى بِيدِهِ لَوْ لَا أَنْ تَقُولَ طَوَائِفُ مِنْ أُمَّتِى فِيك مَا قَالَتِ النَّصَارَى فِى ابْنِ مَرْيمَ لَقُلْتُ الْيوْمَ فِيك مَقَالًا لَا تَمُرُّ بِمَلاٍَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا أَخَذُوا التُّرَابَ مِنْ تَحْتِ قَدَمَيك لِلْبَرَكةِ.» (بحار الأنوار، جلد ۴۰، باب ۹۱، حديث ۱۱۴)رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:سوگند به آن خدايى كه،جان من در دست قدرت او است،اگر نبود اين كه گروهى از امت من تو را مثل نصارا كه عيسى را به خدايى اشتباه گرفتند،غلو كنند،در مورد فضايل و مناقب تو مطالبى مى‏گفتم،كه تمام مسلمانان خاك زير پاى تو را توتياى چشم خود مى‏كردند.

و يا در بى‌انتهايى معجزه گونه شخصيت و مقام او فرموده باشد: «لَوْ أَنَّ الْبَحْرَ مِدَادٌ وَ الْرياضَ أَقْلَامٌ وَ الْإِنْسَ كتَّابٌ وَ الْجِنَّ حُسَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَك يا ابا الْحَسَنِ.» (بحارالأنوار، جلد ۴۰، باب ۹۱، حديث ۱۱۴)پيامبر بزرگوار اسلام فرمودند:اگر تمام باغ‏ها قلم گردد،و همه درياها مركب باشد،و كليه جن‏ها حسابگر و انسان‏ها نويسنده باشند،تا فضايل و مناقب على بن ابيطالب عليه السلام را بشمارند،نمى‏توانند!!!

قال عمر بن الخطاب:سمعت رسول الله يقول:لو ان السموات السبع،و الارضين السبع وضعتا فى كفة و وضع ايمان على فى كفة لرجح ايمان علي(ع){بحارالانوار/ج30ص112}«عمر بن خطاب‏»از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل مى‏كند كه شنيدم مى‏فرمود:اگر تمام هفت آسمان و زمين در يك كفه ترازو قرار بگيرد،و ايمان على عليه السلام در كفه ديگر،ايمان او
سنگينى مى‏نمايد!!!

photo_2018-03-21_07-21-34

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی ا… و اتباع اوامره

شنبه 11فروردين 13رجب ولادت حضرت امام علي(ع) (23 سال قبل از هجرت)

نكته جالب‌توجه در مورد فضائل و خصايص آن حضرت و نقل آن از زبان فريقين اين است كه اين موضوع مى‌تواند نقطه اشتراك و تلائم و همبستگى ميان فِرق اسلامى قرار بگيرد.که مقام معظم رهبری هم به آن تأکیددارند اين است که «اميرالمؤمنين(ع) ملتقى و محل اشتراك فرقه‌هاى اسلامى است و مى‌تواند منبعى براى وحدت بين مسلمين به‌حساب بيايد. اين امروز براى دنياى اسلام مورد نياز است. امروز كه دشمنان اسلام -كه طرفدارهیچ فرقه ای نيستند؛ گاهى از يك فرقه‌اى به ضرر فرقه ديگر حمايت مى‌كنند، گاهى هم عكس آن عمل مى‌كنند- دنبال ايجاد افتراق و شكاف بين مسلمان‌ها هستند و در يك چنين دورانى كه مسلمان‌ها به وحدت و يكدلى احتياج مبرمى دارند، اميرالمؤمنين(ع) مى‌تواند مظهر ومحوراين وحدت باشد،اگراین شدهيچ فرقه ای نمى‌تواند ادعا كند كه اميرالمؤمنين(ع) متعلق به اوست.»لذا شايسته است كه در برنامه‌هاى فرهنگى و دينى به اين موضوع وحدت‌آفرين توجه خاص نمود و در ذكر فضايل و خصائص آن حضرت به‌عنوان الگويى براى همه افراد بشريت كوشيد.

photo_2018-03-21_07-21-52

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

شنبه 11فروردين 13رجب آغاز ايام البيض (اعتكاف)

ايام نوروز امسال مصادف شده است با ماه مبارك و پر خير و فضيلت رجب، شهر الله الاعظم و ماه بندگى و عبادت خالصانه خداوند و فرصتى بسيار مغتنم براى خودسازى و حركت و براى تغيير و دگرگونى درونى انسان مؤمن و توبه از گناهان. ماهى كه در شأن و فضيلت آن روايات بسيارى وارد شده است و به فرموده حضرت رسول(ص) «ماه رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است كسى‌كه يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد، موجب خشنودى خداى بزرگ مى‌گردد و غضب الهى از او دور مى‌گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.»
از فضيلت‌هاى باارزش ماه مبارك رجب آن است كه ايام البيض در اين ماه واقع شده يعنى سه روز بافضيلت سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم اين ماه و از ايام بافضيلتى است كه براى انجام «اعتكاف» شأن و منزلت بسيار والا و ارزشمندى براى آن ذكر شده است.

اعتكاف از لحاظ زمان و مكان فضيلتى بسيار والا دارد و فرصتى بسيار مناسب براى خودسازى و عبادت است. از لحاظ مكان اين عبادت در خانه خدا يعنى مسجد انجام مى‌شود. اعتكاف همچون نماز نيست كه در هركجا بتوان اقامه كرد و مثل روزه نيست كه در هركجا بشود انجام داد بلكه بايد در مسجد خانه خدا و نه هر مسجد بلكه مسجد جامع و مطرح شهر و منطقه و در مسجدالحرام و مسجدالنبى انجام شود. انجام اعتكاف در مسجد فضاى معنوى اعتكاف را در اجتماع مؤمنان بيشتر ايجاد مى‌نمايد.

در روايت نبوى، ثمره و نتيجه اعتكاف، آمرزيده شدن تمام گناهان عنوان شده است: مَنِ اعتَكَفَ إيمانا وَ احتِسابا غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ.همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود ، آمرزيده مى‏شود.كنزالعمّال ، حدیث ۲۴۰۰۷.

هم‌چنين اعتكاف برخوردارى از پاداش انجام همه حسنات قلمداد شده است: «اَلْمُعْتَکِفُ یَعْکِفُ الذُّنُوبَ وَ یجْری لَهُ مِنَ الْاجْر کَاَجْرِ عامِلِ الْحَسَناتِ کل‌ها» معتکف گناهان را متوقف نموده [و از بین می-برد] و اجری بسان اجر انجام دهنده تمام نیکی‌ها دریافت می دارد.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

دوشنبه 13فروردين 15رجب وفات حضرت زينب(س) (62 ه ق)

۱۵ماه رجب و آخرين روز ايام البيض مصادف با وفات شهادت گونه عقيله بنى‌هاشم حضرت زينب كبرى(س) است. سالروز وفات اين بانوى گرامى اسلام را به شيعيان و محبان آن حضرت تسليت عرض مى‌نمايم. آن حضرت پس از شهادت امام حسين(ع) بيش از يك سال و نيم زندگى نكرد و در ۱۵ رجب سال ۶۲ هجرى قمرى، در ۵۶ سالگى از دنيا رحلت فرمود.

photo_2018-03-21_07-21-41

عمل بر مبناى دانش، بصيرت و عقلانيت یکی از شاخصه‌ های شخصيت زينب كبرى(س) است. آن حضرت چون تربيت‌شده دامان مادرى بزرگوار يعنى حضرت زهرا(س) بود، به عقلانيت و بصيرت بسيار والايى در دين و معارف الهى و عمل به آن دست يافته بود. اين ويژگى به‌قدرى در شخصيت آن حضرت متبلور بود كه حضرت زينب را «عقيله‌ى بنى‌هاشم» مى‌ناميدند. ويژگى و صفتى كه مى‌توان از رفتار و گفتار و نيز خطبه‌هاى با معناى آن حضرت به‌خوبى درك نمود. پيامهايى كه انقلاب كربلا را تا درون كاخ يزيد در شام پيش برد و يزيد و ابن زياد را به زانو درآورد و تدبير او بود كه كاروان اسرا را با سربلندى به مدينه رساند و در طول اسارت عزت و سربلندى، عبادت و عرفان، حيا و عفّت، پاك‌دامنى و نجابت را به نمايش گذاشت. آن بانوى عالمه، با تعقل و بصيرتى كه نسبت به تعاليم دينى داشتند، در خطبه‌ى خود در كاخ يزيد به شيوه‌اى متقن و عقلانى به آيات قرآن استناد نموده تا مخاطبان خود را متأثر كنند. آن حضرت بيوفايى و خيانت كوفيان را به زنى مثال مى‌زند كه رشته‌هاى خود را بعد از بافتن پنبه مى‌كند و تمام زحمات خود را بدون علت تلف مى‌سازد. اين سخن بانوى كربلا برگرفته از آيه‌ى ۹۲ سوره‌ى نحل است كه خداوند متعال در مورد وفاى به عهد و اهميت آن سخن گفته،آنگاه مى‌فرمايد: «و لاتكونوا كالّتى نقضت غزلها من بعد قوّهٍ انكاثا» و همانند آن زن سبك‌مغز نباشيد كه پشم‌هاى تابيده‌ى خود را پس از كامل شدن دوباره وا مى‌تابيد!

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

دوشنبه 13فروردين 15رجب روز طبيعت

سيزدهم فروردين ماه هر سال، روز پايان جشن‌هاى نوروزى است. در اين روز، مردم بنا بر سنتى فرهنگى، از خانه‌ها بيرون مى‌آيند و به دشت و صحرا و باغ مى‌روند تا آخرين روز عيد را در طبيعت، و در كنار سبزه و گياه و آب روان چشمه‌ها و جويبارها بگذرانند. اين روز زيبا را، «روز طبيعت» نام گذارى كرده اند؛

در اين عصر جديد كه همه جا را آلودگى‌هاى مختلف پر كرده، و ماشين و دود و سر و صدا همه جا هست، مردمان به‌دنبال لحظه‌اى براى آرامش و بهانه‌اى براى ديدن همديگر و با هم بودن هستند.شايد سيزدهم نوروز، تنها يك بهانه است؛ بهانه‌اى براى آشتى با طبيعت،برای احترام به طبيعت،فرهنگ احترام به طبيعت را بايد از كودكى آموخت و در بزرگسالى به كوچك ترها آموزش داد. «روز طبيعت»، فرصت بسيار مناسبى است تا اين درس بزرگ را به فرزندان دلبندمان بياموزيم. آن‌ها بايد بدانند كه طبيعت زيباى سرزمينمان ايران، خانه بزرگ تر همه ما به شمار مى‌آيد و ضرر آسيب رساندن به درختان و سبزه زارها، ابتدا به خودمان برمى گردد.

photo_2018-03-21_07-21-57

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

اشاره ای کوتاه به محورهاى بيانات مقام معظم رهبرى‌در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى در نخستين روز از سال 1397

نکته اول: همه‌ى مشكلات كشور قابل حل است؛ ما در كشور هيچ مشكلى كه قابل حل نباشد نداريم؛ هيچ مشكلى كه كليد آن و حلّ آن دست بيگانه‌ها باشد نداريم. مشكلات هست، امّا همه‌ى مشكلات كشور قابل حل است، كليدش هم دست خود ملّت ايران و مسؤولين كشور است.

نكته‌ى دوّم: انقلاب با قدرت و با نشاط دارد پيش مى‌رود؛ چهل‌سالگى انقلاب دوران پيرى انقلاب نيست، دوران عقب‌گرد انقلاب نيست، دوران پختگى و نشاط انقلاب است. انقلاب در چهل‌سالگى، بحمدالله با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچمهاى اصلى، همچنان دارد به پيش مى‌رود.

نكته‌ى سوّم:جوانانمان درهمه‌ى ميدانهاسرمايه‌ى اميدكشورند؛جوانان خيلى باارزشند.درصنايع برتر،جوانها هستندكه مشغول فعّاليّتنددرمسائل فرهنگ وهنر،جوانهاهستندكه مشغول فعّاليّتند؛درنظاميگرى وفرماندهى، جوانهاهستندكه نقش‌آفرينى مى‌كنند؛درمديريّت هم هرجاجوانهاباشند،مديريّت،مديريّت بانشاطترى خواهدبودو توصيه‌ى مااين است كه درمديريّتهاى مختلف،جوانهابيشتربه كارگرفته بشوندوبيشترمورداستفاده قراربگيرند.

نكته‌ى چهارم: دشمن اميدوار بودكه نسل سوّم انقلاب و نسل چهارم انقلاب از انقلاب روگردان بشوندولى‌ امروز گرايش و پايبندى نسل سوّم و چهارم انقلاب به انقلاب و علاقه‌مندى عميق و پخته‌ى آن‌ها به انقلاب، از نسل اوّل اگر بيشتر نباشد كمتر نيست. دشمن سعى مى‌كند مشكلات را بزرگ‌نمايى كند و به مراتب بزرگ‌تر و بيشتر از آن مقدارى كه هست نشان بدهد.

photo_2018-03-21_07-22-06

نكته پنجم: همه‌ى مشكلات كشور، به توفيق الهى و به هدايت الهى، به دست جوانهاى ما قابل حل است. دشمن از بالندگى نسل جوان ما بشدّت نگران و عصبانى است. اين‌كه شما ديديد دشمنها آمريكايى‌ها و غربى‌ها اين‌قدر با سانتريفيوژهاى ما مخالفت كردند، فقط به‌خاطر اين نبود كه اين سانتريفيوژها اورانيوم را غنى مى‌كند، بلكه بيشتر از آن به‌خاطر اين بود كه اين حركتِ علمى، ذهن جوانان ما را غنى مى‌كند، آن‌ها را آماده مى‌كند براى كارهاى بزرگ‌تر؛ بيشتر از اين جهت كه توانايى جمهورى اسلامى را در بالنده ساختنِ نسلِ جوانِ كشور نشان مى‌دهد. من به شما عرض بكنم جوانهاى عزيز ما اين كشور را خواهند ساخت، بهتر از آن‌چيزى كه در ذهن نسل قبلى وجود داشته است؛ ان‌شاءالله بهتر خواهند ساخت و خواهند توانست پرچم استقلال و عظمت و شرافت اين كشور را از آنچه تا امروز بوده است، بلندتر كنند.

لذادرنام‌گذارى سال ۱۳۹۷ از سوى رهبر معظم انقلاب به سال حمايت از كالاى ايرانى، اقدامى اساسى در حل بخشى از مشكلات اقتصادى كشور است.تعيين اين شعار براى سال جديد نشان مى‌دهد كه على‌رغم وجود مشكلات در حوزه توليد و كالاى ايرانى، بخشى ديگر از مشكل هم در بى‌توجهى و عدم حمايت از كالاى ايرانى براى تقويت آن است. درواقع، رهبرمعظم انقلاب با تشخيص درست مسأله اقتصاد كشور، بر نقطه‌اى دست گذاشته و تأكيد كرده‌اند كه اساسى و زيربنايى است و دقت و توجه به آن مى‌تواند بسيارى از مشكلات اقتصاد كشور را حل و رفع كند.

حمايت از كالاى ايرانى بخش ابتدايى و در عين حال، مهم‌ترين بخش از يك زنجيره‌ى راهبرديِ مهم است كه مى‌تواند به حل جدى مشكلات اقتصادى – اجتماعى كشور كمك كند. چراکه حمايت از كالاى ايرانى سبب رونق توليد داخلى مى‌شود و اين امر نيز به نوبه‌ى خود، باعث افزايش اشتغال شده و بخشى از مشكل بيكارى را حل مى‌كند كه اين نيز به نوبه‌ى خود مى‌تواند در كاهش و حل مسائلى چون آسيب‌هاى اجتماعى مفيد باشد.در حقيقت مقام معظم رهبرى با اين نامگذارى به‌صورت كاملاً شفاف مهم‌ترين بند اقتصاد مقاومتى را مطالبه كرده‌اند و در اين ميان وظايف دولت و مسؤولان از يك طرف و مردم را از طرف ديگر مشخص كرده‌اند.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@# 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --