اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:بیستم فروردین،یادآوراوج اقتدارو عظمت ملت بزرگ ایران است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:بیستم فروردین،یادآوراوج اقتدارو عظمت ملت بزرگ ایران است

نمازجمعه اینهفته ۹۷/۰۱/۱۷وسومین جمعه فروردین ۹۷باحضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- علم و دانش چهار رکن دارد.

۲- آن قدر باید انسان پرستش خدا کند که نیاز به خدا دارد .

۳- برای آخرت به اندازه ای که آنجا می مانی تلاش کن!

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-بیستم فروردین را روز اثبات اقتدار و افتخارآفرینی ایرانیان است

۲-ما چه اندازه نگران دین خود واطرافیان وفرزندان خود هستیم؟؟!!

۳- دین خدا را بشناسید که دین‏ شناسى کلید بینش و کمال عبادت است.

۴- ذکر سندی تاریخی در حمایت از کالای ایرانی!!

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-03-28_06-39-09

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم. خداوند متعال وصف های با عظمتی برای تقوا بیان فرموده است که برای هیچ مفهوم دیگری در قرآن این وصف ها گفته نشده است. یکی از آن توصیفات با عظمت این است که خداوند متعال خبر می دهد که حسن عاقبت همیشه با تقوا حاصل می شود   « وَالعاقِبَهُ لِلمُتَّقینَ»( القصص -آیه ۸۳).

 در خطبه اول پیرامون روایتی ازامیرالمؤمنین علی عله السلام ، دررابطه با سبک زندگی الهی و اسلامی چنددقیقه ای صحبت میکنم:

سُئِل أَمیرُالمُؤمِنینَ‏ علیه السلام عَنِ «العِلْمِ»، فَقالَ: أَربَعُ کَلِماتٍ: أَنْ تَعْبُدَ اللهَ بِقَدْرِ حاجَتِکَ إلَیْهِ، وَ أَنْ تَعْصِیَهُ بِقَدْرِ صَبْرِکَ عَلَى النَّارِ، وَ أَنْ تَعْمَلَ لِدُنْیاکَ بِقَدْرِ عُمُرِکَ فیها، وَ أَنْ تَعْمَلَ لآِخِرَتِکَ بِقَدْرِ بَقائِکَ فیها{کافی /ج۱/ص۸۲}

امیرالمؤمنین علی  ( علیه آلاف التحیه و الثناء) فرموده اند:« العلم أربع کلمات» علم و دانش چهار رکن دارد.

اول: « أَنْ تَعْبُدَ اللهَ بِقَدْرِ حاجَتِکَ إلَیْهِ» آن قدر باید انسان پرستش خدا کند که نیاز به خدا دارد . یک انسان چقدر به خدا نیاز دارد؟، سر تا پای انسان نیاز به خدا است. ای انسان تو در تمام وجودت، در تمام مراحل حیاتت نیاز به خدا داری. حیات و بقا از آن خدا است، ثنای تو به دست خدا است، ثواب تو به عنایت خدا است، رزق تو، دین تو و همه چیز انسان به دست خدا است و حالا که این طور است امام می فرماید چقدر باید عبادت خدا کنی، زندگی تو طبق دستور خدا باشد، به آن مقداری که نیاز به خدا داری و تمام وجودت نیاز است بنا بر این باید تمام عمرت در راه خدا قدم برداری.

photo_2018-03-28_06-38-16

دوم: «وَ أَنْ تَعْصِیَهُ بِقَدْرِ صَبْرِکَ عَلَى النَّارِ» اگر می خواهی گناه کنی ببین چقدر شکیبایی داری، می توانی تحمل کنی آتش جهنم را، اگر ثانیه ای می توانی آتش جهنم را تحمل کنی. انسان آتش دنیا را هم نمی تواند تحمل کند تا چه برسد به آتش جهنم. می گوید اگر مقداری تحمل آتش جهنم را داری به همان مقدار گناه کن. انسان هیچ تحمل آن را ندارد لذا نباید گناه بکند.

سوم:«وَ أَنْ تَعْمَلَ لِدُنْیاکَ بِقَدْرِ عُمُرِکَ» ای انسان برای دنیا به قدر عمرت تلاش کن، انسان چقدر می تواند در این دنیا زندگی کند با این عمرهایی که شما هر روز تشییع جنازه می بینید، انسان از فردای خودش خبر ندارد، می گوید انسان به قدر عمرت، همین چند روزه باشد تلاش کن.

چهارم:«أَنْ تَعْمَلَ لآِخِرَتِکَ بِقَدْرِ بَقائِکَ فیها» اما برای آخرت به اندازه ای که آنجا می مانی تلاش کند که دنیا عمرش ۷۰ سال ، ۸۰ سال، ۱۰۰ سال به این قدر چقدر ارزش دارد تلاش کن اما برای آخرتت که جاودانه در آن هستی به آن قدر تلاش کن.

لذا اگر می خواهی  مقایسه کنی دنیا و آخرت را نگاه کن عمر دنیا در مقابل عمر آخرت چگونه است ، عددی نیست عمر دنیا و به همین خاطر برای آخرتت فوق العاده تلاش کن و برای دنیا به قدری که می مانی لذا باید تمام تلاش انسان برای آخرت باشد.

در کلامی دیگر می فرماید ای انسان شما سه تادوست دارید، سه تارفیق دارید. یکی از این دوستها،رفاقتش همیشگی است  در دنیا و آخرت که تو را رها نمی کند ، چه زنده باشی و چه بمیری و آن عمل انسان است.

دوست دیگر می گوید من با تو هستم تا جایی که زنده هستی و زمانی که مردی دیگر با تو نیستم و آن مال انسان است و انسان را همراهی نمی کند.

و رفیق بعدی که با تو است تا در قبر و بعد با تو نیست و بعد تو را تنها می گذارد و آن فرزندان انسان هستند.

photo_2018-03-28_06-36-40

پس انسان سه دوست دارد، یکی مال است که با مرگ می گوید خداحافظ، یکی خاندان انسان است که تا قبر انسان را همراهی می کنند و بعد از آن دیگر نمی آیند یعنی نمی توانند همراهی کنند اما یک رفیق است که همیشه با انسان است، چه انسان زنده باشد و چه بمیرد و آن عمل انسان است و اگر آن عمل خیر باشد چه خوب همنشینی است و اگر بد باشد انسان عذاب می بیند.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

اگر انسان میخواهد کسب و کار و زندگی و عاقبتش ختم به خیر بشود راهش فقط تقواست . بعضی از انسان ها با پایان عمرشان به آتش می رسند،وقتی که چشم از این دنیا فرو می بندند و حصار زمان و مکان این عالم از بین می روند و چیزهایی که انسان را مست کرده بودند از بین می روند ، آنگاه چشم می گشایند و حقیقت اشیاء را می بینند، حقیقت اخلاق  و کارهایی را که  انجام داده اند می بینند، یعنی هم تجسم اخلاق و هم تجسم اعمال را آنجا ملاحظه می کنند که همه چیز برای آنها آتش است و در درون آتش در محاصره هستند، خداوند متعال در قرآن در مورد عده ای می فرمایند « إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِینَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا »(کهف-آیه۲۹)، خداوند متعال می فرمایند انسان های ظالم را ، آنهایی که حق دیگران را خورده اند و دیگران را فریب داده و بر سر آنها کلاه گذاشته اند و خیانت کرده اند  وقتی اثر آن  اعمال را می خواهند ببینند، مشاهده می کنند که در سراپرده آتش قرار گرفته اند. حضرت زهرا(س) در لحظات آخر عمر شریفشان دست به دعا بلند کردند و به خداوند متعال عرضه داشتند” اللهم الیک لا الی النار ” (کتاب فوائد المشاهد ) یعنی خدایا مرا به سمت خودت  و رحمتت ببر و مرا به سوی آتش مبر)

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

photo_2018-03-28_06-38-28

دوشنبه ۲۲فروردین روزملی فناوری هسته ای

بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای یادآور ایمان و عزم ملی دانشمندان جوان میهن اسلامی در اثبات توانمندی‌های علمی کشور و اوج اقتدار و عظمت ملت بزرگ ایران برای حرکت در مسیر رشد علمی و تکنولوژی و بومی‌سازی صنعت انرژی هسته‌ای است.روز بهت و حیرت جهانیان است

آمریکایی ها تلاش کردند از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای جلوگیری کنند با توجیه اینکه ایران از منابع نفتی و گازی برخورداراست اماآمریکا در این زمینه برخورد دوگانه و تبعیض آمیز داشته ودارد،چرا که کشورهای غربی دارای انرژی هسته ای، دانش مربوط به غنی سازی اورانیوم را در انحصار خود قرار داده و از دسترسی کشورهای جهان سوم به این فن آوری جلوگیری می کنند و در عین حال همچنان به سکوت حمایت آمیز خود از توسعه زرادخانه اتمی اسراییل ادامه می‌دهند.ملت مابا تمامی موانعی که وجود دارد دستیابی به انرژی هسته ای راکاری بزرگ ترومهم تر از ملی شدن نفت میداند.

وازمسؤلین میخواهند در اینزمینه در برابرخواسته های  استکبار مقاومت نمایند چراکه برای کشور وملت پیشرفت ورشد وشکوفایی به ارمغان خواهد آوردو این موضوعی است که همگان به آن اذعان دارند.

چیزی که ، مستکبران غربی را به وحشت انداخته این است که مبادا مقاومت در کشور تبدیل به قدرت شود.لذا مرتب کارشکنی ومانع تراشی میکنند.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

photo_2018-03-28_06-39-15

پنج شنبه ۲۵رجب شهادت امام کاظم علیه السلام

 ما از این مناسبت‏ها ـ‌چه میلاد و چه شهادت‌ـ یاری و تبرک می‏جوییم و با زنده نگه داشتن آنها، آموزه‏ها و دستورات دینی را می‏آموزیم تا پشتوانه برای زندگی دشوارمان باشد.همان کسانی که پیامبر(ص) در مورد آنها فرموده است: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا و إنهما لن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض؛ من دو چیز گران‌بها در میان شما باقی می‏گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم. تا زمانی که به این دو تمسک بجویید، گمراه نخواهید شد و این دو از یکدیگر جدا نمی‏شوند تا در نزد حوض بر من وارد شوند.بنابراین، آنچه مانع گمراهی و انحراف می‏شود، تمسک جستن به قرآن و خاندان پیامبر(ص)، یعنی پیشوایان معصوم است.

معنای تمسک جستن به آنها،فقط دوست داشتن آنها و احترام گذاشتن به آنها و مقدس شمردن آنها نیست. به این نیست که قرآن را ببوسیم و روی تاقچه بگذاریم و یا امامان را دوست داشته‏ باشیم و یادشان را در قلب و عکس ایشان را در خانه‏هایمان نصب کنیم.تمسک جستن، یعنی عمل کردن، یعنی پیروی کردن. واین هزینه زیادی ندارد

همان گونه که واجب است قرآن را بشناسیم تا گمراه نشویم، واجب است امامان را نیز بشناسیم تا از آنان پیروی کنیم و به وسیله آنان هدایت شویم.

امام موسی بن جعفر(ع) از جمله این امامان است، در زندگی ایشان ویژگی خاصی وجود داشته است که موجب شده است زندگی این امام از دیگر امامان متمایز و متفاوت باشد. این ویژگی این است که امام تحت ظلم و ستم شدیدی زندگی می‏کرده است

که در زیارت‌نامه خاص ایشان نیز به آن اشاره شده است. امام در زندان به سر می‏برد و از این زندان به آن زندان منتقل می‏شد. امام موسی بن جعفر بیشتر دوران نشاط زندگی‏اش را در زیر ظلم و ستمی پیوسته به سر می‏برد. کدام ظلم؟ ظلم جدا کردن و دور نگه داشتن ایشان از مردم. امام را از مردم دور نگه می‏داشتند و ایشان و اصحابشان را تحت کنترل داشتند و برای اصحاب امام توطئه‏ چینی می‏کردند.

ماجرای علی بن یقطین معروف است. او از اصحاب امام و از علمای زمانش بود و در عین حال در دستگاه حکومت هارون الرشید نیز مقام بالایی داشت و مشاور او بود. طبیعتاً تقسیمات اداری در آن زمان مانند اکنون نبود. می‏توان گفت او در مقام یک وزیر و رازدار هارون الرشید بود و توزیع اموال به دست او بود. او مرد بزرگی به شمار می‏رفت. این مرد از اینکه مبتلا به نیرنگ ستمگران است نزد امام کاظم(ع) شکایت آورد و گفت: دوست دارم این کار را رها کنم ولی بر سر جانم می‏ترسم. ببینید آنها چگونه بوده‏اند؟ از وضع خود گله می‏کرده‏اند و از همکاری با ظالمان راضی نبوده‏اند، هرچند در آن مال و ثروت و مقام بوده است. آنان نگران دین خود بوده‏اند، زیرا می‏دانسته‏اند که پیامبر(ص) و خاندان ایشان فرموده‏اند کسی که ستمگر را کمک و یاری کند با او شریک است هرچند به این اندازه که قلمی به دست ستمگر بدهد تا بنویسد.ما چه اندازه نگران دین خود واطرافیان وفرزندان خود هستیم؟؟!!

photo_2018-03-28_06-38-43

فرصت اندک است یکروایت اززبان امام کاظم علیه السلام عرض کنم:تَفَقَّهُوا فِی دِینِ اللَّهِ فَإِنَّ الْفِقْهَ مِفْتَاحُ الْبَصِیرَهِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَهِ وَ السَّبَبُ إِلَى الْمَنَازِلِ الرَّفِیعَهِ وَ الرُّتَبِ الْجَلِیلَهِ فِی الدِّینِ وَ الدُّنْیا وَ فَضْلُ الْفَقِیهِ عَلَى الْعَابِدِ کفَضْلِ الشَّمْسِ عَلَى الْکوَاکبِ وَ مَنْ لَمْ یتَفَقَّهْ فِی دِینِهِ لَمْ یرْضَ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا (بحارالانوار، جلد۱۰، صفحه۲۴۷)

دین خدا را بشناسید که دین‏ شناسى کلید بینش و کمال عبادت است و راه رسیدن به جایگاه‏ هاى بلند و مراتب ستبر و با عظمت در دین و دنیاست و برترى دین‏ شناس بر عابد همانند برترى خورشید بر ستارگان است و هر کس دینش را نشناسد، خدا از هیچ کردار او خرسند نباشد.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

اشاره ای کوتاه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری

میدانید که امسال ازطرف مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که هفته گذشته هم اشاره ای کردم:

امروز به سندی تاریخی در حمایت از کالای ایرانی اشاره میکنم که مربوط به سال ۱۲۴۱ شمسی است توسط علمای سرشناس تنظیم و به امضا رسید که به این شرح است:

«این خدام شریعت مطهره با همراهی جناب رکن‌الملک، متعهد و ملتزم شرعی شده‌ایم که مهماامکن بعد ذلک تخلف ننماییم؛ فعلا پنج فقره است:

اولاً: قبالجات و احکام شرعیه از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود. اگر بر کاغذهای دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمی‌ینویسیم. قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند و تاریخ آن بعد از این قرارداد باشد، امضا نمی‌نماییم. حرام نیست کاغذ غیرایرانی و کسی را مانع نمی‌یشویم؛ اماماها به این روش متعهدیم.

ثانیاً: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه‌هایگی دیگر ایرانی باشد، متعهد شده‌ایم بر آن میت، ماها نماز نخوانیم. دیگری را برای اقامه صلوه برآن میّت بخواهند. ماها را معاف دارند.

ثالثاً: ملبوس مردانه جدید که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده می‌شود، قرار دادیم مهماامکن، هرچه بدلی در ایران یافت می‌شود، لباس خودمان را از آن منسوخ نماییم و منسوج غیرایرانی را نپوشیم و احتیاط نمی‌کنیم و حرام نمی‌دانیم لباس‌های غیرایرانی را، اما ماها ملتزم شده‌ایم حتی‌المقدور بعد از این تاریخ، ملبوس خود را از منسوج ایرانی بنماییم. تابعین ماها نیز کذلک و متخلف، توقع احترام از ماها نداشته باشند. آنچه از سابق پوشیده و داریم و دوخته، ممنوع نیست استعمال آن.

رابعاً: مهمانی‌ها بعد ذلک ولو اعیانی باشد، چه عامه، چه خاصه، باید مختصر باشد. یک پلو و یک خورش و یک افشره. اگر زاید بر این کسی تکلف دهد، ماها را به حضور خود وعده نگیرد. خودمان نیز به همین روش، مهمانی می‌نماییم. هرچه کمتر و مختصرتر از این تکلف کردند، موجب مزید امتنان ماها خواهد بود.

photo_2018-03-28_06-38-50

خامساً: وافوری اهل وافور را احترام نمی‌کنیم و به منزل او نمی‌رویم؛ زیرا که آیات باهره:

 “ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین”،”ولا تسرفوا انه لایحب المسرفین”،”ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه” و حدیث:

 “لاضرر و لاضرار” ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دینی و عرضی و شغلی آن محسوس و مسری است و خانواده‌ها و ممالک را به باد داده. بعد از این، هرکه را فهمیدیم وافوری است به نظر توهین و خفت می‌نگریم.

اسامی امضا‌کنندگان:

 حجت‌الاسلام آقا نجفی اصفهانی، ثقهالاسلام حاج آقا نورالله،الاحقر حسین بن جعفر فشارکی، آقا شیخ مرتضی ریزی،جناب رکن‌الملک، آقا میرزا محمدتقی مدرس، حاجی سید محمدباقر بروجردی،میرزا محمدمهدی جویباره‌ای،السید ابوالقاسم الدهکردی، حاجی سید ابوالقاسم زنجانی، آقامحمد جواد قزوینی

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@# 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --