اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:بسته‌هاى حمایتى حداقل کارى است که بایددولتمردان بادقت وباسرعت انجام دهند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:بسته‌هاى حمایتى حداقل کارى است که بایددولتمردان بادقت وباسرعت انجام دهند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته ۲۳شهریور ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- به‌تصریح قرآن یکى از اهداف ارسال رسل و بعثت انبیاء الهى، مبارزه با طاغوت‌هاى زمان بوده است.

۲- با روى کار آمدن حکومت طاغوت معاویه مسیرى انحرافى را دنبال شد، به شکلى که حقیقت دین شکلى دیگر یافت

۳ امروز اگر کسى بخواهد جامعه اسلامى را از مسیر خود منحرف کند، ابزارى غیر از سه عامل تطمیع، تهدید و تبلیغات ندارد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- آثار و برکات فردى‌ عزاداری امام حسین علیه السلام

۲- اشاره ای به مهم‌ترین محورهاى عملیات روانى رسانه‌هاى بیگانه‌علیه جمهورى اسلامى

۳- اهالی حسن آباد به انتقال پسماند وزباله تهران به منطقه رضایت نخواهند داد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-10-27_14-18-53

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

به‌تصریح قرآن یکى از اهداف ارسال رسل و بعثت انبیاء الهى، مبارزه با طاغوت‌هاى زمان بوده است: «وَلَقَد بَعَثنا فى کُلِّ أُمَّهٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» (نحل/۳۶) چراکه آن‌ها همواره براى ارضاى هواى نفس و امیال و اهداف دنیایى خود، راه سعادت دین و پیامبران الهى و فطرت خداجوى انسان‌ها که همان رسول باطنى است را منحرف نموده و با تصاحب جایگاه هدایتگرى آن، راه ضلالت را پیش روى انسان‌ها مى‌گذارند: «فَمِنهُم مَن هَدَى اللَّهُ وَمِنهُم مَن حَقَّت عَلَیهِ الضَّلالَهُ» (نحل/۳۶) و از این میان عده‌اى که ایمان دارند، در راه خدا پیکار مى‌کنند؛ و آن‌ها که کافرند، در راه طاغوت: «الَّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فى سَبیلِ اللَّهِ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فى سَبیلِ الطّاغوتِ» (نساء/۷۶)

این جریان تاریخى که قرآن از آن روایت مى‌کند، در زمان کوتاهى بعد از بعثت رسول خاتم و على‌رغم تمام رنج‌ها و سختى‌هاى آن حضرت در نابودى طاغوت، بانفوذ گروهى منافق و مشرک هواپرست و دنیاطلب شکل گرفت و در فاصله‌اى کوتاه با روى کار آمدن حکومت طاغوت معاویه مسیرى انحرافى را دنبال کرد، به شکلى که حقیقت دین شکلى دیگر یافت و از مسیر حقیقى خود که جریان یافتن بر مسیر سعادت از طریق ولایت الهى بود، منحرف شد تا آن اندازه که معاویه فرزند به‌تمام‌معنا فاسد خود را همچون امپراتوران بر منصب خلافت نصب نمود و براى این امر نیز از هیچ برنامه ظالمانه‌اى فروگذار نکرد.

در این زمان بود که امام حسین(ع) فریاد استکبار ستیزى بلند کرد و در مقابل این حکومت فاسد طاغوت قیام نمود و دلیل آن‌را این‌گونه بیان کرد: «و على الاسلام السلام اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید.» چراکه این حکومت ادامه جریان انحرافى‌اى بود که در زمان خلفا و با غصب مقام ولایت و خلافت ائمه معصومین به‌ناحق شکل گرفت و مسیر هدایت الهى که تنها حق خداوند است را از مسیر درست خود منحرف نمود و کار تا آن‌جا ادامه یافت که همچون مثل یزیدى بر این منصب نشست: «و یزید رجل فاسق شارب الخمر قاتل النفس المحرمه معلن بالفسق و مثلى لایبایع مثله»؛ در این زمان تنها راه مبارزه، قیام تا سرحد شهادت بود.

امروز هم اگر کسى بخواهد جامعه اسلامى را از مسیر خود منحرف کند، ابزارى غیر از سه عامل تطمیع، تهدید و تبلیغات ندارد. فکر نکنید اگر بخواهند مسیر انقلاب اسلامى ایران منحرف بشود حتماً آمریکا باید مستقیماً عمل کند. آمریکا عوامل داخلى را شناسایى مى‌کند، آن‌ها را به‌وسیله حمایت تبلیغاتى، کمک‌هاى مالى و احیاناً قضایاى دیگرى، مانند ایجاد فتنه‌ها، آشوب‌ها و ترورها تقویت مى‌کند.

اگر دشمنان امید دارند روزى بتوانند به ایران برگردند و سلطه شیطانى خود را دوباره از سر بگیرند، به‌دلیل همین انحرافاتى است که گوشه و کنار در میان همین افراد پیدا شده است. متأسفانه برخى از این افراد در دستگاه حکومتى هم نفوذ کرده‌اند. اگر حسین(ع) «مصباح هدى» است، و نور هدایت را به دل‌هاى مردم مى‌تاباند، و راه را براى مردم روشن مى‌کند، در این زمان هم باید از نور حسین(ع) استفاده کرد.

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

با توجه به ایام عزاداری امام حسین علیه السلام به آثاروبرکات فردى‌ عزاداری اشاره ای داشته باشم

برگزارى مجالس عزادارى و اهتمام به آن، فوائد، آثار و برکات فردى فراوانى دارد که به برخى از آن آثار اشاره مى‌کنم.

اوّل: آمرزش گناهان‌

طبق روایات، اگر کسى وارد جلسه عزاى امام حسین(ع) شود و عزادارى کند، گناهان او آمرزیده مى‌شود. چنان‌که از پیامبر(ص) و ائمّه طاهرین(ع) روایاتى در اهمیّت عزادارى و این‌که گریه بر مصائب اهل بیت(ع) بهشت را واجب‌گرداند، وارد شده است. بحمدالله همیشه جلسات عزادارى رونق داشته و سزاوار نیست کسى خود را از فیض آن و نتایج مفید آن محروم سازد.

دوّم: ثواب فراوان‌

در روایات معصومین(ع) براى عزادارى و زیارت امام حسین(ع)، ثواب حج و عمره بیان شده است. حتّى در روایات آمده است که افضل از همه اعمال است.

سوّم: حسن عاقبت‌

دست عنایت امام حسین(ع) روى سر عزاداران قرار مى‌گیرد و به این واسطه، از عاقبت سوء و سرنوشت بد، مصون و در امان خواهند ماند. حسن عاقبت سه معنا دارد: اوّل این‌که ذلت بعد از عزت پیدا نمى‌کند. دوّم این‌که تا آخر عمر، حالت انحراف براى او پدید نمى‌آید و سوّم این‌که هنگام مرگ، اهل بیت(ع) به فریاد او مى‌رسند و او نزد ایشان سربلند است. جلسات عزادارى، هر سه معناى حسن عاقبت را براى عزاداران پدیدار مى‌سازد.

چهارم: استجابت دعا

از دیگر فوائد عزادارى، استحابت دعا است. استجابت دعا در جلسات عزادارى، مصادیق فراوانى دارد و همواره بسیارى از نیازمندان، حاجات خود را در عزادارى امام حسین(ع) گرفته‌اند و مى‌گیرند.دعا زیر گنبد امام حسین (ع)مستجاب میشود از حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره)نقل شده مجالس عزلداری امام حسین (ع)حکم قبه آن حضرت رادارد یعنی دعا دراین مراسم مستجاب است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&

اشاره ای به مهم‌ترین محورهاى عملیات روانى رسانه‌هاى بیگانه‌علیه جمهورى اسلامى

 در هفته‌اى که گذشت رسانه‌هاى جریان معاند، ۱۰ محور داخلى، ۳ محور منطقه‌اى و ۴ محور فرامنطقه‌اى مرتبط با جمهورى اسلامى ایران را در دستور کار قرار دادند. مهم‌ترین محورهاى مطروحه در بازه زمانى ۱۴ شهریور الى ۲۰ شهریور

القاى قریب الوقوع بودن فروپاشى نظام‌

۱٫القاى ناپایدار بودن جمهورى اسلامى با برجسته‌سازى وضعیت بحرانى کشور (نوشتار شیرین عبادى در دویچه وله)

۲٫القاى بحران فروپاشى نظام با برجسته‌سازى فساد مسؤولین (ابراهیم نبوى در گویانیوز)

۳٫القاى ناکارآمدى ولایت فقیه و گره زدن آن به قریب الوقوع بودن فروپاشى نظام (پژواک ایران)

۴٫تداوم هجمه شوراى نگهبان با هدف تخریب جایگاه ولایت فقیه‌

۵٫القاى ناکارامدى نظام و گره زدن آن به نظارت استصوابى و شخص رهبرى (یادداشت یوسفى اشکورى در زیتون)

 ۶٫القاء ناکارآمدى نظام به بهانه کمبود و گرانى کالاها و خدمات‌

۷٫برجسته کردن کمبود و گرانى کالاها و خدمات در بازار (صداى آمریکا، ایران اینترنشنال، بى‌بى سى، رادیو فردا، من و تو، شبکه منافقین)

آنچه که از نظر زندگى مردم اهمیت دارد این مسأله است که قدرت خرید مردم کاهش یافته است. این کاهش قدرت خرید به‌دلیل افزایش قیمت کالاهاى مصرفى و گران شدن سبد هزینه خانوار است

البته لازم است به دو نکته اشاره کن:

  1. نکته مهم در این زمینه که باید به آن توجه شود و مردم نیز این مسأله را به‌خوبى درک مى‌کنند، این است که دولت به‌دلیل افزایش نرخ ارز، درآمدهاى اضافى به دست مى‌آورداین درآمدها نباید براى هزینه‌هاى جارى دولت مصرف شود، بلکه این درآمدهاى مازاد براى مردم است که در حال تحمل فشار گرانى‌هاى ناشى از افزایش قیمت ارز هستند. پس ضرورى است دولت براى بازتوزیع این درآمدهاى اضافى برنامه داشته باشد. متاسفانه مدت زمان زیادى گذشته است و دولت اقدام خاصى در این زمینه نکرده است 
  2. تاکنون اظهارنظرهاى متفاوتى از سوى دولتمردان درباره بسته حمایتى از مردم صورت پذیرفته است. در ۲۴ مردادماه رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوى دولت،اعلام کرد که بسته حمایتى اقشار ضعیف جامعه در حوزه حمایت‌هاى غذایى، اقتصادى و مالى نهایى و آماده شده است در ۸ شهریور دکتر نوبخت مجددا درباره بسته‌هاى حمایتى صحبت کردند و اعلام کردند که با توجه به نوسانات بازار ارز و بروز مشکلاتى براى مردم، با تأکید رئیس جمهورى، پنج بسته جبرانى براى مردم در نظر گرفته‌ایمارایه بسته‌هاى حمایتى حداقل کارى است که باید دولتمردان آن‌را انجام دهند. این اقدام به موقع دولت مى‌تواند اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت را برگردانده و آن‌ها را که در ماه‌هاى اخیر به‌دلیل اتخاذ برخى سیاست‌هاى غلط، روند زندگى شان دستخوش تغییرات شده بود امیدوار کند.
  1. القاء ناکارآمدى سیاست‌هاى اقتصادى نظام و شکل‌گیرى وضع موجود (دویچه وله، من و تو)
  2. القاء ناتوانى دولت و حاکمیت در کنترل نرخ ارز و سکه (کیهان لندن، بى‌بى‌سى)

۱۰٫برجسته کردن اخبار مربوط به کاهش ارزش ریال (صداى آمریکا، آمدنیوز، در تى وى، بى‌بى سى)

  1. بزرگنمایى از مشکلات جامعه کارگرى به‌واسطه التهابات ارزى (آمدنیوز، صداى آمریکا، در تى وى، بى‌بى سى، رادیو زمانه)
  2. القاء ناتوانى حاکمیت در کنترل ارزش پول ملى (رادیو فردا، صداى آمریکا)

۱۳٫بزرگنمایى از افزایش فقر و فلاکت در جامعه (کیهان لندن، بى‌بى سى، صداى آمریکا، شبکه منافقین)

  1. القاء ناتوانى حاکمیت در پرداخت یارانه‌ها در آینده‌اى نزدیک (بى‌بى‌سى)

اشاره کوتاهی به احتمال انتقال پسماند تهران به منطقه

درپایان امام جمعه محترم حسن آباد حاج آقا استیری اشاره داشتند که دراین چند روز گذشته زمزمه هایی شنیده شد مبنی براینکه پسمان وزباله تهران بناست به این منطقه منتقل شود که لازم است چند جمله ای عرض کنم اولا اهالی بخش به این رضایت نخواهند دادثانیا ازشخص استاندار محترم تهران ازاین تریبون مقدس میخواهیم که به این مسئله رسیدگی کنند واجازه ندهند معضلی ومشکلی به معضلات ومشکلات بخش ما افزوده شود دراین منطقه مشکل آب کشاورزی داریم مشکل زیست محیطی داریم آلودگی هوا درمنطقه داریم چرا به آنها رسیدگی نمیشود بحث کمر بندی مصوبه دولت دارد ابلاغ هم شده است اما کوچکترین قدمی برداشته نشده است به جای اینکه به منطقه ما امکانات وخدمات داده شود میخواهند مشکلی روی مشکل ایجاد شود لذا اهالی حسن آباد به این امر رضایت نخواهند داد(تکبیرنماز گزاران)

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --