اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:عزاداری در ایام محرم با رعایت تمام دستورالعملهای بهداشتی برگزارشود

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:عزاداری در ایام محرم با رعایت تمام دستورالعملهای بهداشتی برگزارشود

به گزارش دفتر امام جمعه باقر شهرو روابط عمومی بخشداری کهریزک، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه باقرشهر وکهریزک،عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسمات ماه محرم در بخش کهریزک که با حضور امین بابایی بخشدار و علی کلهر رئیس شورای بخش کهریزک وتعدادی از مسئولین وروحانیون برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص و ویژه مربوط به ویروس کرونا اظهار داشت: در رابطه با حفظ سلامت مردم با جدیت پیش خواهیم رفت، چرا که برخی از ناهماهنگی ها ممکن است موجب صدمات شود.

وی بیان کرد: مطابق دستورالعملی که ابلاغ شده است، مسئولیت اجرا با سازمان تبلیغات اسلامی است ولی امید است دیگر دستگاه ها با بسیج تمام توان خویش، پشتیبانی های لازم را برای مدیریت برگزاری مراسم ها در اولویت برنامه هایشان قرار دهند.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک همچنین با بیان اینکه سینه زنی و زنجیرزنی ها باید در فضای باز انجام شود افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، دسته گردانی کاملا منتفی بوده و این امکان مقدور نخواهد بود، پذیرایی ها و برپایی ایستگاه ها نیز ممنوع می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین استیری همچنین خاطرنشان کرد: به خاطر جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، تعداد مکان‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد شد و زمان برگزاری مراسمات محدودتر و استفاده از ماسک الزامی است.

دکتر امین بابایی بخشدار محترم کهریزک هم دراین نشست اظهار داشت: مراسم عزاداری ایام محرم در بخش کهریزک را طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا سبب شده تا امسال مانند سنوات گذشته مراسمات با حضور گسترده مردم برگزار نشود تصریح کرد: داشتن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو متری الزامی است و علاوه بر این دسته‌روی، علم‌گردانی و هرگونه تجمع نیز ممنوع است.

بخشدار کهریزک افزود: امسال در شرایطی که کرونا بسیاری از مناسبات اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، طبق دستورالعمل‌های ویژه بهداشتی و فقط در فضای باز برگزار می‌شود.

بابایی طبخ و توزیع پذیرایی را در هیئت‌های مذهبی ممنوع دانست و تأکید کرد: درخواست جدی ما از برگزارکنندگان آئین‌های حسینی این است که به‌طور جدی از طبخ و توزیع پذیرایی و نذوراتی که به‌صورت غذا هستند پرهیز کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ماه محرم ماه معنویت است و سلامت روان افراد در این ایام معنوی ایجاد می‌شود گفت: امیدواریم مراسم ماه محرم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و مشکلی برای عزاداران امام حسین(ع) پیش نیاید.

{تصاویر}

IMG_20200816_233242_454 IMG_20200816_233250_415 IMG_20200816_233306_158

{پایان}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --