اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: مشکلات اقتصادی مردم باحاشیه سازی حل نمیشود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: مشکلات اقتصادی مردم باحاشیه سازی حل نمیشود.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه دومین جمعه ازآخرین ماه سال نود وپنج به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- قسم چهارم ازمردم جامعه درقبال ارزشها:تشنگان قدرت و فرصت طلبان

۲-چگونه مى شود باور کرد که اصحاب و یاران رسول خدا (ص) بر سر اهل بیت او آتش و شمشیر ببارند!؟

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱٫۱۴ اسفندیادآور به بار نشستن شجره طیبه نهادی است که به دست پیر جماران غرس شد.

۲- درخت از گرانبهاترین آفریده های خداوند دانا برای انسان است

۳- مشکلات مردم خصوصاًمشکلات اقتصادی باحاشیه سازی حل نمیشود

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 IMG_7708

خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.خداوند متعال تقوا را با اثر بزرگی که دارد یاد می کند و فرموده است« الْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ »(اعراف-آیه۱۲۸) اگر در کاری تقوا رعایتشدآن کارعاقبت خوبی خواهدداشت.

عنوان بحث مااقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا (س)واز نگاه آنحضرت بوددوقسم را اشاره کردیم که عبارت بودازدوستان ناآگاه ،رفاه زدگان بی تقوا وطرفداران ترسووسست عنصر

اما گروه چهارم:تشنگان قدرت و فرصت طلبان

برخى دیگر از طرفداران نهضت ها قدرت طلبند. مى گویند: اگر حکومت و قدرت ما تأمین شود در صحنه باقى مى مانیم. و اگر بناست از حکومت و قدرت محروم شویم، کناره مى گیریم. سکوت مى کنیم. و یا مانند طلحه و زبیر با دست خود ارزش هاى انقلاب و اسلام را به آتش مى کشیم. این گروه لقمه لذیذى براى دشمنان انقلابند، و هر لحظه در معرض وابستگى و سقوط قرار دارند. به ظاهر طرفدارند و ادّعاى اسلام مى کنند مانند «ولید بن عبدالملک» براى رسیدن به حکومت دست به هر کارى مى زنند.وقتی هم که به حکومت رسیدندبا قرآن خداحافظى مى نمایند.

هوى و هوس، اغراض سیاسى، عطش قدرت گرائى. مهلت هرگونه دفاع از اسلام و آرمان توحیدى را از آنها سلب میکند. کارى ندارند که اهل بیت منزوى شدند. و دختر رسول خدا بین در و دیوار در کنار فرزند شهیدش یارى مى طلبد. تشنگان قدرت جنازه پیامبر (ص) را تنها گذاشتند همه مورخان به این واقعیت تلخ اشاره کردند که سران سقیفه و همراهان کودتاگران، جنازه رسول خدا را ترک کرده در یک جنگ قدرت، به همدیگر هجوم مى آوردند، در سقیفه جمع شده بودند و در مراسم دفن و کفن رسول خدا شرکت نکردند .اگر از آنها کمکى بخواهى مى گویند. حکومت کدام سامان را مى بخشى؟ در این گروه عمر سعدها بودند که ادّعاى اسلام و قرآن و صحابى رسول خدا بودن داشتند امّا در برابر استاندارى و ولایت مُلک رى، زانو مى زدند و کمر به قتل فرزندان رسول خدا مى بستند که: « الملک عقیم».

حضرت زهرا (علیهاالسلام) به مردم ساکت مى فرماید: چرا سکوت کردید؟ آیامى شود باور کرد که در برابر کتاب خدا و آیات روشن آن. راه خدا را نمى توانید شناسائى نمائید؟ روشن است که آگاهانه صحنه را خالى گذاشتید و منافع و قدرت طلبى خود را اصل قرار داده اید. « و َ کِتابُ اللّهِ بَیْنَ اَظْهَرَکُمْ» در حالى که کتاب خدا در میان دست و پاى شماست.

« اُمُورُهُ ظاهِرَهٌ» مطالبش هویداست. « و َ اَحْکامُهُ زاهِرَهٌ» و احکامش درخشان است. « و َ اَعْلامُهُ باهِرَهٌ» پرچم هاى آن نور چشمان را مى رباید. « و َ زَواجِرُهُ لائحَهٌ» و زواجر و نواهى آن دمبدم به چشم مى آید و درخشان است. « و َ اَوامِرُهُ واضِحَهٌ» و اوامرش واضح است. «و َ قَدْ خَلّفْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِکُم»ولى آن را پشت سر انداخته اید.

« أرْغَبَهٌ عَنْهُ تُریدونَ؟» آیا بى رغبتى به آن را مى طبید. « أمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟» یا حاکمى را به غیر او به حکمیّت مى طلبید.« بئس لِلظّالمینَ بَدَلاً» بد بدلى است براى ظالمان حکم مخالف قرآن. « و َ مَنْ یَبْتَغ غَیْرَ الاِسْلامِ دیناً فَلَنْ یَقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِى الاخِرَهِ مِنَ الْخاسِرینَ» و هر کس غیر از اسلام دینى را طلب کند از او پذیرفته نشده و در آخرت از زیانکاران خواهد بود. « ثُمّ لَمْ تَلْبَثُوا اِلى رَیْثَ اَنْ تَسْکُنَ نَفْرَتُها» سپس آنقدر درنگ نکردید که این دل رمیده آرام گیرد. « و َ یَسْلَسَ قِیادُها» و کشیدن افسار آن سهل گردد. « ثُمّ اَخَذْتُم تُوروُنَ وَقْدَتَها، وَ تُهَیِّجُونَ جَمْرَتَها» پس آتش گیره ها را افروخته تر مى کردید و دامن به آتش مى زدید تا آتش را شعله ور کنید.

با توجه به چهار گروه یاد شده، تحلیل حوادث غمبار پس از رسول خدا، به گونه روشنى ممکن و قابل شناساندن است.

اکثر سؤال کنندگان، جامعه رسول خدا (ص) را یک جامعه ایده آل بى عیب و نقص، و یک مدینه فاضله بهشت گونه مى پندارند و همه اقشار و مردم آن روزگاران را چون اباذر و سلمان و عمّار تصوّر مى کنند، و سپس با اینگونه از تصوّرات مى پرسند.

چرا حوادث ناگوار پدید آمد؟ چگونه مى شود باور کرد که اصحاب و یاران رسول خدا (ص) بر سر اهل بیت او آتش و شمشیر ببارند؟. و حرمت حرم را پاسدار نباشند؟ چهار گروه نامبرده در تمام قبائل و اقشار مدینه از یک اکثریّت قابل توجّهى برخوردار بودند که با سکوت و انزوا و سازش آنان، طرفداران انگشت شمار اسلام ناب محمّدى (ص) و یاران صادق و اندک پیامبر گرامى نتوانستند، حرکت مؤثّرى را آغاز نمایند.و در برابر سیل تهاجمات و یورش هاى نظامى و سیاسى مقاومت کنند.

و امام صادق (ع) به این حقیقت تلخ (سیر ارتجاعى مردم مدینه) اشاره مى فرمایند که: « اِرْتَدَ النّاسَ بَعْدَ النّبِى (ص) إلا ثَلاثَهَ نَفَر، اَلْمِقْداد بن الأسْوَد، وَ أبُوذِر الغِفارى، وَ سَلمانِ فارِسى، ثُمّ اِنّ النّاسَ عَرَفُوا وَ لَحَقُوا بَعد.» پس از وفات رسول خدا مردم از دین و اسلام دست کشیدند و راه ارتداد و ارتجاع را در پیش گرفتند به جز ۳ نفر، مقداد و اباذر و سلمان، تا آنکه مردم بعدها اندک اندک بیدار شدند و به سوى اهل بیت (ع) بازگشتند.(کافى، روضه کافى؛ صفحه ۳۵۶ و رجال کشى؛ صفحه ۵ و بحارالانوار؛ جلد ۸ ؛صفحه ۷۲۵)

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.

خداوندمتعال در قرآن می فرماید « وَلَوْ أَنَّ لِکُلِّ نَفْسٍ ظَلَمَتْ مَا فِی الأَرْضِ لاَفْتَدَتْ بِهِ وَأَسَرُّواْ النَّدَامَهَ لَمَّا رَأَوُاْ الْعَذَابَ وَقُضِیَ بَیْنَهُم بِالْقِسْطِ وَهُمْ لاَ یُظْلَمُونَ »(یونس-آیه۵۴آن کسی که در این دنیا ظلم می کند، مال ورثه را به ناحق تصاحب می کند ، به بیت المال نقب پنهانی می زند ، رشوه خواری می کند،شایعه پراکنی میکند بدگویی میکند  دکتر است به مریض و به دولت خیانت می کند، کسی دچار بیماری شده و خودش را تسلیم پزشک کرده است چون چیزی از پزشکی نمی داند و دکتر هرچه بگوید باور می کند، روز گرفتاری اوست و در روز گرفتاری پیش دکتر آمده است، ای کسانی که انسان ها در روز گرفتاری پیش شما می آیند و شما به آنها خیانت می کنید، خداوند متعال می فرماید یک روز می شود که در آن روز آرزو خواهید کرد که ای کاش در روی زمین هرچه وجود دارد برای شما باشد و شما همه ی آن را فدیه دهید در عوض خداوند شما را از عذاب نجات دهد .« وَأَسَرُّوا النَّدَامَهَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ » و چون عذاب را ببینند در دل پشیمانی کنند ولی مگر می توانند پنهان کنند، « وَقُضِیَ بَیْنَهُم بِالْقِسْطِ وَهُمْ لاَ یُظْلَمُونَ » خداوند متعال با قسط بین آنها حکم می کند اما به کسی ظلم نمی شود 

شنبه۱۴ اسفند تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) (۱۳۵۷ ه‍.ش وآغاز هفته احسان و نیکوکاری (۱۴ تا۲۰ اسفندماه)

۱۴ اسفند هر سال یادآور به بار نشستن شجره طیبه نهادی است که به دست پیر جماران غرس شد تا ثمره آن، رهاوردی باشد برای محرومان و نیازمندان

کمیته امداد از نهادهایی است که از پایه براساس مسئولیت اسالمی و تقوا ایجاد شده است ومخاطبان این نهاد از ارزنده ترین افراد جامعه محسوب می شوند که بر اساس روحیه عدالت طلبی انقالب باید به آنها خدمات بیشتری ارائه شود.

طبق آیات قرآن فقر زدودنی است، حوزه ها و دانشگاهها باید امت را کمک کنند تا نعمات را به درستی بشناسند و در جای خود مصرف کند،فقرا نباید این تصور را داشته باشند که فقیر به دنیا آمدند،فقیر زندگی کنند و فقیر بمیرند این طرز فکر، از فقر فرهنگی نشأت می گیرد که فقرا فکرکنند ،نمی توانند از این شرایط فقرخارج شوند.هم دولت وهم متمکنین ومتمولین وخیرین کمک کنند وهم خود افرادهمت کنند تاازاین شرایط خارج شوند درسابقه درخشان کمیته امداد موجود است که افرادی هستند که بادریافت وام خوداشتغالی ازاین نهاد امروز به یک فرد خودکفاتبدیل بشوند حتی اشتغالزایی هم ایجادکرده است.

یکشنبه۱۵ اسفند روز درختکاری‌ و آغاز هفته منابع طبیعی

یکی از زیبایی های دین مبین اسلام کامل بودن آن است. یعنی در این دین هیچ چیز ارزشمندی نادیده گرفته نشده و از قلم نیفتاده و بر هر چیز به میزان اهمیت آن مورد امر یا نهی قرار گرفته است. یکی از این ارزشمندی ها و از جمله نعمتهای الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده است، درخت است.  درخت از گرانبهاترین آفریده های خداوند دانا برای انسان است و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده به خصوص انسانها دارا می باشد در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.   وجود درخت برای انسانهای نخستین و پس از آن و به خصوص قرن اخیر که زندگی ماشینی، آلودگی های بسیاری را به همراه دارد، اهمیت فوق العاده داشته و روز به روز افزایش می یابد. از رسول خدا{ص}  نقل است که فرمود: إِنْ قَامَتِ السَّاعَهُ وَ فِی یَدِ أَحَدِکُمُ الْفَسِیلَهُ فَإِنِ اسْتَطَاعَ أَنْ لَا تَقُومَ السَّاعَهُ حَتَّى یَغْرِسَهَا فَلْیَغْرِسْهَا{مستدرک‏الوسائل، ج ۱۳، ص۴۶۰} اگر قیامت بر پا شد و در دست یکى از شما  نهالى بود، اگر  کمى پیش از قیامت توانست آن را بکارد، باید بکارد.

اشاره ای به عنوان شعارسال

مردم هم‌اکنون از مشکلات زیادى رنج مى‌برند و ضرورى است دولتمردان براى حل این مشکلات تدبیر جدى بیاندیشند. در راس این مشکلات، بیکارى جوانان و دانش‌آموختگان، رکود فراگیر و بى‌سابقه و تورم و گرانى را مى‌توان نام برد.که وقتی عملکرد عده ای  بررسی میشودناکارآمدی آنها مشخص میشود.که متأسفانه برای فرارازپاسخگویی به این مطالبات مردم به حاشیه سازی روی آورده اندلازم است به آنها یادآوری گردد که مشکلات مردم خصوصاًمشکلات اقتصادی باحاشیه سازی حل نمیشود {تکبیرنمازگزاران}

برخی هنوز نگاهشان به آمریکایی هاست بعدازاینهمه بدعهدی ازطرف آنها فکر میکنند دشمنان برای ماکاری خواهندکردبدانیدآبی ازآنها گرم نخواهدشد واین فکراشتباه وغلطی است ومردم دیگرآنراتحمل نمیکنند.{تکبیرنمازگزاران}

نکته دوم:گفتندمعیاراصلی تورم جیب مردم است نه مرکزآماروبانک مرکزی !!اما امروز چیزی که مدام تکرارمیشود آماردستگاههاست نه جیب مردم!!مردم تورم را باپوست وگوشت واستخوان خوددارن لمس میکنند لازم است مسؤلین درپایان سال اقتصادمقاومتی اقدام وعمل ،اقدام وعمل شایسته ای را به نمایش بگذارند تا ملت ما درآستانه سال جدید شیرینی آنرا بهترلمس نمایند{تکبیرنمازگزاران}

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --