اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: به جای احساس ضعف،اقتصادمقاومتی راجدی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: به جای احساس ضعف،اقتصادمقاومتی راجدی بگیریم.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه سومین جمعه ازآخرین ماه سال نود وپنج به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- تقسیم مردم جامعه ازدیدگاه حضرت زهرا(س)به پنج گروه.
۲- مؤمن ازپاره های آهن محکم تراست.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱٫ امروز نقش مادران وهمسران شهدا درپاسداری ازارزشهای انقلاب برجسته است.
۲- مرحوم حاج احمد آقا(ره)صادقانه درکنارولایت فقیه ورهبری قرارگرفت.
۳- به جای احساس ضعف ،اقتصادمقاومتی راجدی بگیریم.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم      بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم
img_7364
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.خداوند متعال تقوا را با اثر بزرگی که دارد یاد می کند و فرموده است« الْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ »(اعراف-آیه۱۲۸) اگر در کاری تقوا رعایت شدآن کارعاقبت خوبی خواهدداشت.
عنوان بحث مااقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا (س)واز نگاه آنحضرت بودچهارقسم را اشاره کردیم که با توجه به چهار گروه یاد شده، تحلیل حوادث غمبار پس از رسول خدا، به گونه روشنى ممکن و قابل شناساندن است. این چهار گروه نامبرده در تمام قبائل و اقشار مدینه از یک اکثریّت قابل توجّهى برخوردار بودند که با سکوت و انزوا و سازش آنان، طرفداران انگشت شمار اسلام ناب محمّدى (ص) و یاران صادق و اندک پیامبر گرامى نتوانستند، حرکت مؤثّرى را آغاز نمایند.و در برابر سیل تهاجمات و یورش هاى نظامى و سیاسى مقاومت کنند.که عبارت بودازدوستان ناآگاه ،رفاه زدگان بی تقوا ،طرفداران ترسووسست عنصر وتشنگان قدرت و فرصت طلبان
گروه پنجم:انقلابیون صادق و آرمان طلب:
انقلابیون جان بر کف و ایثارگر انقلاب، آرمان طلب و فداکارند. قرآن و اسلام را مى خواهند. براى این گروه خدا و اسلام و قرآن اصالت دارد. زندگى و آسایش. جان و مال. دنیا و حکومت دنیا، موضوعیّت ندارند. اینها طلاى سُرخند. هر چه در آتش و مشکلات و سختى ها قرار گیرند، ایمان و عشق آنها بیشتر مى شود. شکسته نمى شوند.
سختى و خستگى نمى فهمند. با هرگونه مشکلى مقابله مى کنند. و براى هر مصیبتى آماده اند. در گرماگرم جنگ خدا را و شهادت در راه خدا را آرزو مى کنند. مانند امام على (ع) به دشمن پشت نمى کنند. واژه «فرار» و «گریز» اصلا برای آنهامعنا ندارد. و تمام زخم ها را بر سینه و پیش رو دارند. و تا آخرین نَفَس دست از پرچم اسلام برنمى دارند. پدید آورندگان انقلابند و عامل اصلى تداوم آن. خط شکن مقاومند و افشاکننده منافقین اند.
قال الإمام جعفر الصادق (علیه السلام):
إِنَّ المُؤمِنَ أَشَدُّ مِنْ زُبُرِ الحَدِیدِ إِنَّ زُبُرَ الحَدِیدِ إِذا أَدْخَلَ النّارَ تَغَیَّرَ وَإِنَّ المُؤمِنَ لَو قُتِلَ ثُمَّ نُشِرَ ثُمَّ قُتِلَ لَمْ یَتَغَیَّرْ قَلْبُهُ}سفینه البحار، ج ۱، ص ۱۴۷}
امام صادق علیه السلام : مؤمن از پاره هاى آهن محکمتر است؛ پاره هاى آهن هر گاه در آتش نهاده شود تغییر مى کند اما اگر مؤمن بارها کشته و زنده شود دلش تغییرى نمى کند.

امّا باید پرسید که تعدادشان چقدر است؟ و در هر نهضتى چه مقدار یافت مى شوند؟ و چقدر باید همه امکانات و عوامل را بکار گرفت تا اینگونه از اُسوه هاى تقوى و مبارزه را تربیت نمود؟ را ستى اگر این گروه فراوان بودند؟ و در صحنه سیاسى حضور داشتند؟ مگرمى گذاشتند: دختر پیامبر سیلی بخورد. و حقّ مسلّم او غصب گردد؟ با سیرى در تاریخ نهضت ها، و بررسى علل پیروزى و شکست آنها، به این واقعیّت مى رسیم که پیروزى انقلاب هاى بشرى یا الهى، به ایثارگرى و شهادت طلبى و آرمان خواهى این گروه مربوط مى شود و شکست نهضت ها نیز به کمى نفرات و شهادت یا کنار زدن همین دسته از یاوران آگاه، ارتباط پیدا مى کند و هزاران افسوس که همواره تعدادشان اندک است. که فرمودند: « اِرْتَدَ النّاسَ اِلّا ثَلاثَهَ نَفَر» اگر نگاه کوتاهى به حوادث پس از پیامبر (ص) بیافکنیم مى بینیم که این گروه:
یا برده آزاد شده اند «چون بلال». و یا کارگر ساده اند «مانند مقداد و سلمان».
اینجاست که دشمنان انقلاب و استعمارگران سلطه گر با بکارگیرى علم روانشناسى، و جامعه شناسى، و نظریه پردازى سیاستمداران کارکُشته، از کانال ضد انقلاب وارد صحنه اجتماعى، سیاسى نهضت ها شده و با وعده هاى حکومت و قدرت، قدرت طلبان بى تقوى را اجیر مى کنند و با انواع حیله ها و نقشه هاى شیطانى. بى تفاوت ها را به کار گرفته، علیه انقلاب مى شورانند و زمینه انواع مفاسد و اعتیاد را فراهم کرده تا طرفداران فساد و آلودگى ها را جذب نمایند.
آنگاه با مونتاژ چند شایعه. و بمباران تبلیغاتى. و تهدیدهاى دروغین. طرفداران سُست عنصر و رفاه طلب را از سر راه خود برداشته، علیه مواضع انقلاب تحریک مى کنند. و آرام آرام به پاسداران صادق انقلاب نزدیک مى گردند تا با انواع تهاجمات، حمله هاى کارى خود را متوجه انقلاب سازند.
که در زمان انحضرت این چند گروه سست عنصر و رفاه طلب و ترسو وجاهل را فریب دادند ودر آنها نفوذ کردند وبه خانه وحی هجوم آوردند ودر خانه را سوزاندند و پهلوی حضرت زهرا س را شکستند وریسمان به گردن ولایت انداختند اما جز فاطمه زهرا س هیچ کس دفاع نکرد و فقط تماشا کردند.
توابین به ولی امرشان شک کردند ویاشایدم ترسیدند ،که از کربلا جاماندند ، توبه کردن و سپس شدن توابین اما آنها هیچوقت کربلایی نشدنددقت کنیم دقت کنیم که یک غفلت برابر با یک عمر پشیمانی است !
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.
یکشنبه۲۲ اسفند۱۳ جمادی‏الثانی سالروز وفات حضرت ام‏البنین (سلام الله علیها) (۶۴ ه‍ ق)
روز تکریم مادران و همسران شهدا
روز بزرگداشت شهدا (سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی – ۱۳۵۸ ه.ش)
بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸، به فرمان امام(ره) تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیر دولتی و در چارچوب اساسنامه مصوبه و آیین‌نامه‌های مربوط زیر نظر رییس جمهور و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می‌شود
استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا است و همه باید برای حفظ این استقلال و امنیت تلاش کنیم.
مادران و همسران شهدا نقش اساسی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و امروز هم این نقش را به‌خوبی در جامعه ایفا می کنند. امروز نقش برجسته مادران و همسران شهدا در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برجسته است، چراکه این افراد ادامه دهنده راه شهدا محسوب می‌شوند.
گذشت و ایثار مادران و همسران شهدا از عزیزترین‌های خود موجب شد تا امنیت و آزادی برای کشور رقم بخورد.
در سال‌های اخیر و به پاس قدردانی از زحمات مادران و همسران شهدا، سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) به‌عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است. این روز، مناسب‌ترین روز برای تقدیر از مادران و همسران شهدا که با سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت ام‌البنین(س) همسر شهید و مادر چهار شهید گره خورده است
اواین درسرا به زنان وجامعه ما میدهد که بایددرس عشق به دین و ایثار در راه حق را به فرزندان باید با شیر داد و سرشت فرزندان را با محبت و در زمره مکتب اهل بیت(ع) آمیخت.
زمانی تقویت جبهه‌های دفاع مقدس بر همه تکلیف بود و بایستی نیازهای جبهه را تأمین می‌کردند و اعتقاد داشتند که هر فردی از یک روستا در جبهه‌های جنگ حضور یابد، کشور یا آن روستا را بیمه می‌کند و بنابراین هر خانواده‌ای که فرزند خود را در راه دفاع از اسلام و کیان کشور تقدیم کرده، در واقع مردم کل کشور را بیمه کرده است و اکنون که خطر داعش در خاورمیانه حس می‌شود، مدافعین حرم برای دفاع از حرم معصومین(ع) و جلوگیری از پیشروی این گروه تروریستی به مرزهای ایران، به سوریه و عراق اعزام می‌شوند و جانشان را تقدیم می‌کنند، نیاز است که مسؤولان با دیدی باز حامی این خانواده‌ها باشند و آن‌ها را در پیچ و خم زندگی به فراموشی نسپرند.

پنج‏شنبه۲۶ اسفنددرگذشت جانسوز یادگار امام، حجت‏الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی (۱۳۷۳ ه‍ ش)
: از همان اڄامی که امام راحل نهضت اسلامی را آغاز کرد ڄدرم حاج سید احمد در کنار اڄشان بودند و این از ویژگی های مرحوم حاج سید احمد است.
اڄشان با حفظ اصول انقلاب، عامل اتحاد و وحدت همه جناح ها در کشور بود.
بعد از رحلت امام نیز در جریان رحلت، حاج‌احمدآقا زیباترین حرکت ممکن را در مسیر آرمان پدر انجام داد بعد از اینکه ولی‌فقیه تعیین شد، صادقانه خودش را عرضه کرد، خودش را به‌عنوان یک خادم و پیرو مطرح کرد و آنچه را در اختیار داشت که این برای همه مادرس است.

اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعى از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس
حضرت آیت‌الله العظمى امام خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى دراین دیدار،به موارد مختلفی اشاره کردند بنده به یک نکته کلیدى و مهم اشاره میکنم.
اول این سؤال را مطرح کنم: نمازگزاران عزیزعلت شروع جنگ تحمیلی چه بود ؟؟علت این بود که دشمن بعثى و حامیانش در ما احساس ضعف کردند و اگر از تصرف چند روزه تهران مطمئن نبودند، قطعاً جنگ را آغاز نمى‌کردند این، یک قاعده کلى است که «احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد»، بنابراین اگر مى‌خواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنید، باید از اظهار ضعف بپرهیزیم و نقاط قوت فراوانى را که در اختیار داریم، آشکار کنیم. اشتباه برخى در چالش بزرگ اقتصادى که کشور اکنون دچار آن است، این بود که در زمینه اقتصادى اظهار ضعف شد و دشمن دید که اینجا مى‌توان فشار آورد و فشار را زیاد کردند.
نمونه‌اى از این احساس ضعف،در اظهارات یکی از مشاوران اقتصادى دولت چندى قبل در جمع مدیران خودروساز و قطعه‌ساز گفته بود: اگر قرار باشد تعرفه واردات برداشته شود، در هیچ صنعتى به‌جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزى، در هیچ تکنولوژى تولید رقابتى و برترى نخواهیم داشت!این یعنی احساس ضعف!!
شخص دیگری در جمع اعضاى اتاق بازرگانى ایران صریحا اقتصاد را به اسب چموشى تشبیه کرد که احترام سوارکار خود را نگه نمى‌دارد. وى در ماه‌هاى پایانى دوره روحانى مى‌گوید: در شرایط کنونى، حال بیمار وخیم‌تر از گذشته خواهد شد و امیدى به درمان نیست!این هم یعنی احساس ضعف که دشمن راامیدوارمیکند.
عزیزان نمازگزار!!ایران، داراى موقعیت بسیارویژه و برتر در منطقه است که داراى ۶۰۰۰ کیلومتر مرز زمینى و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبى است که به آبهاى آزاد نیز دسترسى دارد و باعث کاهش اساسى در هزینه حمل و نقل خواهد شد. همسایگى با ۱۷ کشور و قرار گرفتن در جاده شاهى و جاده ابریشم سه قاره متراکم، یعنى آسیا، اروپا و آفریقا را به یکدیگر وصل مى‌کند. ایران کشورى چهار فصل با ویژگى‌هاى اقلیمى منحصر به فرد و داراى تمدنى غنى است و هم‌چنین داراى منابع غنى و حیاتى نفت، گاز و معادن گوناگون است.
بى‌تردید مى‌توان اذعان کرد که استعدادها، توانمندى‌ها و قابلیتهاى اقتصادى بسیارمناسبی درکشور موجود است که اگر تلاش وبرنامه مناسبی اتخاذشود ومدبرانه بهره گیری صورت بگیرد بسیاری ازمشکلات ومعضلات مثل: رکود ، بیکارى و بحران اشتغال، بحران مسکن، نابودى تولید و تعطیلى واحدهاى تولیدى ، حجم بسیارى بالاى نقدینگى و فساد عمیق در نظام بانکى، حل خواهدشدیعنی بهترین راهکار براى عبور از این وضعیت، حمایت عملى و اجرایى تمام‌قد از راهبرد اقتصاداست.که درسخنان ریاست مجلس خبرگان رهبری هم آمده بود که مسؤلین گزارش بدهند درراستای اجرای اقتصادمقاومتی چه کرده اند.لذاباید به جاى احساس ضعف، اقتصاد مقاومتى را جدى بگیریم البته طی اخبارواصله معاون اول ریاست جمهوری نامه ای به ریاست مجلس خبرگان نوشتد وافدامات انجام شده دولت رادرراستای اقتصاد مقاومتی گزارش دادن که تشکر میکنیم اما باید ملت طعم شیرین آنرا لمس کنند{تکبیرنمازگزاران}
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

images

لازم به ذکر است که دکترعلی رضا محجوب نماینده محترم مردم تهران درمجلس شورای اسلامی ضمن حضوردرنمازجمعه پیرامون مصوبات بودجه سال ۹۶گزارش کوتاهی ارائه دادند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --