اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / سناریوی جدید ضدانقلاب، در مسمومیت دانش آموزان ادامه همان سناریوی اغتشاشات ماههای گذشته است

سناریوی جدید ضدانقلاب، در مسمومیت دانش آموزان ادامه همان سناریوی اغتشاشات ماههای گذشته است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ، نماز پر شکوه جمعه۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱مصادف با ۱۷  شعبان المعظم ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. کسانی که تقوا پیشه می‏کنند به فوز عظیم الهی نایل می‏ آیند
  2. طبق آموزه های دینی و روایات شیعه و اهل سنت و حتی برخی از ادیان مثل مسیحیت و یهودیت تهدیدهای آخر الزمان را نقل کرده اند.

 .۳ پیامبر اکرم(ص) دوره هایی که در آخرالزمان جامعه  با آن مواجه خواهند بود ، سه دوره تقسیم کردند.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . یکی از درسهای شهدابه افراد جامعه  تقویت غیرت دینی است .

۲ . سناریوی جدید ضدانقلاب، در مسمومیت دانش آموزان ادامه همان سناریوی اغتشاشات ماههای گذشته  است

  1. از مسئولان میخواهیم هم در شناسایی وهم دستگیری و در محاکمه و مجازات مسببین مسمومیت جدی وبدون اغماض عمل نمایند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

قال رسول الله (ص): فَاتَّقُوا اللَّهَ فِی عَاجِلِ أَمْرِکُمْ وَ آجِلِهِ فِی السِّرِّ وَ الْعَلَانِیَهِ فَإِنَّهُ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ فَقَدْ فازَ فَوْزاً عَظِیماً

بندگان خدا، خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می‏کنم. رسول بزرگوار اسلام (ص) می‏فرماید: تقوا پیشه کنید.، پرهیزکار باشید. هم در دنیایتان «فی عاجل امرکم وآجله» و هم نسبت به آخرتتان. «فی السر و العلانیه» در نهان و آشکار با تقوا ملازم باشید. از تقوا فاصله نگیرید. زیرا کسانی که تقوا پیشه می‏کنند به فوز عظیم الهی نایل می‏ آیند

موضوع بحث ما پیرامون امام عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداه بود

هفته گذشته به  یک مورد از انتظارات امام عصر اشاره کردم  و آن  رعایت تقوا و تسلیم بود

انتظار دوم: همدلی و اتحاد

از دیگر انتظارات امام زمان (عج) از شیعیانش این است که بر محور فرامین الهی و تعهدهایی که در مقابل امامان خویش دارند، همدل و متّحد باشند، چرا که همدلی، هم موفقیت دنیوی آنها را در پی دارد و هم زمینه تعجیل فرج و ظهور عدالت گستر جهان را فراهم می سازد.

آن حضرت دلسوزانه اظهار می دارد:لَو انَّ اشیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلی اجتِماع مِنَ القُلُوبِ فِی الوَفاءِ بِالعَهدِ عَلَیهِم لَما تَأَخَّرَ عَنهُمُ الیمنُ بِلِقائِنا{ بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۷، ح ۸}

اگر شیعیان ما که خدا آنان را بر انجام طاعت خویش موفق بدارد در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند، دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد.

انتظارسوم:  زنده نگاه داشتن دین و قرآن

امام زمان (عج) می فرماید:  اِنّی اَدْعُوکُمْ اِلَی اللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْعَمَلِ بِکِتابِهِ وَ اِماتَهِ الْباطِلِ وَ اِحْیاءِ سُنَّتهِ.{عقد الدرر، ص ۱۹۶}

من شما را به سوی خدا و پیامبرش می خوانم و از شما عمل به قرآن و نابودی باطل و احیاء سنت پیامبر خدا را خواهانم.

طبق آموزه های دینی و روایات که هم شیعه و هم اهل سنت و حتی برخی  از ادیان مثل مسیحیت و یهودیت تهدیدهای آخر الزمان را نقل کردند.

 حتی قطع نظر از روایات، مردم به صورت عینی و ملموس در زندگی خودشان این تهدیدها را و سختی دینداری را لمس کرده اند. اگرکسی این موارد را  با گذشته مقایسه کند می بیند که زمینه لغزش فراوانتر شده است که انسان را به سمت شیطنت و تمرد و دوری از خداوند متعال سوق می دهد،که نباید از آن  غافل شد.

در حدیث معروفی پیامبر اکرم(ص) دوره هایی که جامعه  با آن مواجه خواهند بود به خصوص جامعه مسلمین، سه دوره کردند،فرمودند: دوره ای خواهد آمد که مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک خواهند کرد، اصحاب با تعجب گفتند آقا یعنی این امکان دارد که امر به خوبی ها و نهی از بدیها را مردم ترک کنند. پیغمبر فرمود بالاتر، زمانی برسد که مردم همدیگر امر به منکر و نهی از معروف کنند. دوباره اصحاب با تعجب گفتند یعنی این امکان دارد که امر به بدیها و نهی از خوبیها کنند.

پیغمبر فرمود: بالاتر زمانی برسد که جای معروف و منکر و خوبی و بدی عوض شود.

توجه دارید پیغمبر اکرم (ص) سه دوره را ترسیم کردند که در دوره اول ارزشها کمرنگ می شود و به آن اعتناء نمی شود و دوره دوم دوره مقابله با ارزشها در جامعه بشری صورت می گیرد و دوره سوم دوره وارونه شدن ارزشها است و جای خوب و بد عوض می شود. آخرالزمان با دوره سوم منطبق می شود که دوره ای است که سقوط بیشتر خواهد بود و متاسفانه شیطان در ذائقه های بشری نفوذ بیشتری خواهد کرد.

در روایت دارد دینداری در این دوره مثل این است أشَدُّ بَقیّهً على دِینهِ مِن خَرْطِ القَتادِ فی اللّیلهِ الظَّلْماءِ، أو کالقابِضِ على جَمْرِ الغَضا کسى است که مى خواهد در شب تار، خارهاى ساقه گون را با دست از بالا به پایین بزداید یا همچون کسى است که زغال افروخته چوب گز را در کف نگه مى دارد.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

ماه معظم شعبان، ماه محفوف به رحمت و رضوان الهی است: «وَ هَذَا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَهِ وَ الرِّضْوَانِ‌» «محفوف» یعنی چیزی را بسته‌بندی‌کردن، داخل چیز دیگری پیچیدن، مثل کادوکردن یک هدیه. خدای متعال این ماه عظیم را برای ما به‌عنوان فرصتی طلایی برای رسیدن به هدف خلقت ‌مان قرار داده است منتهی همین عنایت ویژه را به‌صورت ارمغان، تحفه، پیشکش و هدیه در رحمت و رضوان خودش پیچیده است. این محفوف‌شدن به رحمت و رضوان به این معنا است که در این ماه عزیز، خیلی زودتر و راحت‌تر می‌توانیم رحمت و رضوان الهی را جلب نماییم/ خدا آن وقتی به مردم رحم می‌کند که او را اطاعت کنند، تکالیف خود را انجام بدهند:

مطلب اول :دوشنبه     ۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی (۱۳۵۸ش  روز بزرگداشت شهدا

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خدا هفت ویژگی به شهید داده است:

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) لِلشَّهِیدِ سَبْعُ خِصَالٍ مِنَ اللَّهِ أَوَّلَ قَطْرَهٍ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ با ریختن اوّلین قطره‌ی خون آمرزیده می‌شودوَ الثَّانِیَهُ یَقَعُ رَأْسُهُ فِی حَجْرِ زَوْجَتَیْهِ مِنَ الْحُورِ الْعِینِ وَ تَمْسَحَانِ الْغُبَارَ عَنْ وَجْهِهِ وَ تَقُولَانِ مَرْحَباً بِکَ وَ یَقُولُ هُوَ مِثْلَ ذَلِکَ لَهُمَا سر شهید در دامان دو همسرش از حوریان بهشت قرار می‌گیرد، و آنان غبار را از چهره‌اش می‌زدایند و به او خوشامد می‌گویند، و او نیز به آنها همین را می‌گویدوَ الثَّالِثَهُ یُکْسَى مِنْ کِسْوَهِ الْجَنَّهِ از لباس‌های بهشت پوشانده می‌شودوَ الرَّابِعَهُ تَبْتَدِرُهُ خَزَنَهُ الْجَنَّهِ بِکُلِّ رِیحٍ طَیِّبَهٍ أَیُّهُمْ یَأْخُذُهُ مَعَهُ نگهبانان بهشت با بوهای خوش و معطّر به استقبال او می‌آیندوَ الْخَامِسَهُ أَنْ یُرَى مَنْزِلَهُ جایگاه خود را مشاهده می‌کندوَ السَّادِسَهُ یُقَالُ لِرُوحِهِ اسْرَحْ فِی الْجَنَّهِ حَیْثُ شِئْتَ به روح او گفته می‌شود هر جای بهشت را که خواستی آزادانه انتخاب کن و به آنجا برووَ السَّابِعَهُ أَنْ یَنْظُرَ إِلَى وَجْهِ اللَّهِ وَ إِنَّهَا لَرَاحَهٌ لِکُلِّ نَبِیٍّ وَ شَهِیدٍ. به وجه خدا می‌نگرد و از هر رنجی می‌رهد؛ و این (آسایشی) برای تمام پیامبران و شهدا است

یکی از درسهای شهد  تقویت غیرت دینی است

 انسان مؤمن، هر چند اهل عبادت و زهد باشد، اما تا زمانی که برای دین و مسلک خود غیرت به خرج ندهد، و از دیدن گناه یا توهین به مقدسات آشفته نگردد و واکنشی نشان ندهد، تأثیر مثبتی در جامعه نخواهد داشت و قطعاً نخواهد توانست با شجاعت در مقابل دشمنان خدا ایستادگی کند.پیامبر اکرم {ص}می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَیُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ‏ الضَّعِیفَ‏ الَّذِی‏ لَا زَبْرَ لَهُ‏ وَ قَالَ هُوَ الَّذِی لَا یَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ»{    معانی الأخبار، ص ۳۴۴ }همانا خداوند متعال مؤمن ضعیفی که استقامت ندارد را مبغوض می‌دارد و سپس فرمودند این فرد آن کسی است که نهی از منکر نمی‌کند.

مطلب دوم: شروع دهه تکریم و غبارروبی مساجد

هر سال از ۲۱ شعبان تا پایان شعبان، دهه تکریم و تعظیم مساجد نام‌گذاری شده است . برای ورود به ماه مبارک رمضان یکی از اصلی ترین وظایف ما سوق دادن مردم به سمت بهداشت و نظافت است.

 یکی از اولین کارهایی که نبی مکرم اسلام(ص) پس از هجرت به مدینه انجام دادند، ساخت مسجدی به عنوان محل عبادت و قرارگاه سیاسی و مرکز حکومت اسلامی بود. پس از آن نیز در طول سال‌های حضور ایشان در مدینه، مساجد به عنوان مرکز اجتماع مسلمین برای دریافت دستورات اجتماعی و سیاسی پیامبر و محلی برای رایزنی و مشاوره درمورد امور مهمی جامعه بوده است.

در شرایط و دورانی که دشمنان قسم خورده اسلام و خصوصاً آمریکای جنایتکار، با تمام توان به مقابله و تهاجم فرهنگی و اقتصادی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست زده‌اند، و سعی بر آن دارند تا با ایجاد فشار مضاعف بر ملت مؤمن و مسلمان ایران، آنها را از انقلاب و اهداف الهیِ خود ناامید و مأیوس سازند

امیدواریم امسال با توجه به شرایط خاص با حضور فعال ائمه محترم مساجد و هیئت امناء از  ظرفیت ماه مبارک رمضان در جهت انتشار معارف اسلامی به نحو مطلوبی استفاده شود

مطلب سوم:اشاره ای به مسمومیت دانش آموزان در مدارس

طی چند هفته گذشته و روزهای اخیر موضوع بدحالی برخی دانش‌آموزان دختر در تعدادی از مدارس کشور به یکی از موضوعات پرتکرار در رسانه‌ها تبدیل شد

و به‌دلیل حساسیت موضوع، رئیس‌جمهور محترم با ورود به این مسأله، وزارت کشور را مسئول رسیدگی به این پرونده کرد سرانجام با بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی مواجهه با این پدیده، وارد فصل جدیدی شد.

گرچه ابعاد این رخداد از نظر عددی بسیار محدود است لیکن از آنجا که با سلامت دختران نوجوان در ارتباط است نگرانی خانواده‌ها و مسئولین را در پی داشته استگرچه سرنخ‌هایی در این رابطه به‌دست آمده وافرادی هم در روزهای گذشته در برخی استانها به دست سربازان گمنام امام زمان که در هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)قرار داریم و از زحمات این عزیزان تشکر میکنیم و خسته نباشید عرض میکنیم  اما هنوز نمی‌توان درباره ریشه اصلی بروز این اتفاق، اظهارنظر قطعی کرد.

چند نکته عرض کنم:

 نکته اول: سناریوی جدید ضدانقلاب، ادامه همان سناریوی اغتشاشات ماههای گذشته  است که می‌خواست جامعه زنان، دانشجویان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را در مقابل نظام قرار دهد اما شکست خورد و این‌بار از این طریق در پی رسیدن به همان هدف است.که در این موضوع هم شکست خواهند خورد{تکبیرنمازکزاران}

نکته دوم: بعد از این موضوع، تجمعات اعتراضی محدودی در مقابل برخی مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش شکل گرفته که شرکت‌کنندگان در آن دو گروه هستند؛

گروه اکثریت شامل مردم و خانواده واقعی دانش‌آموزان است و از مسئولین مطالبه‌ی پیگیری موضوع را دارند که حق طبیعی آنان بوده و نظام باید پاسخ‌گوی آنان باشد.

گروه دوم :اقلیتی هم هستند که مانند اغتشاشات گذشته به‌عنوان بازوی اجرایی معاندین ایفای نقش کرده و هدفشان نه سلامت دانش‌آموزان و پیگیری واقعی موضوع بلکه تشدید ناامنی روانی و ایجاد اغتشاش و درگیری است. اقدامات این گروه که عموما هیچ نسبتی هم با دانش‌آموزان ندارند، نه تنها به حل مسأله کمکی نمی‌کند بلکه ضمن تأمین خوراک رسانه‌ای برای معاندین، روند بررسی را مختل خواهد کرد و طبعا نظام اجازه تداوم اقداماتی از این دست را به آنان نخواهد داد.

نکته سوم: باید تا اتمام بررسی‌های دقیق و موشکافانه دستگاه‌های مسئول که همگی  برای حل مسأله بسیج شده‌اند، صبوری کرد و با جلوگیری از دامن زدن به شایعات، فضا را برای تسریع در این روند مهیا نمود

نکته چهارم: اهداف دشمن از پدیده مسمومیت دانش‌آموزان چیست؟

۱- شکستن احساس امنیت در جامعه

بالاتر از امنیت، حس داشتن امنیت است. در طراحی هوشمندانه و خباثت‌آمیز مسمومیت‌های سریالی مدارس، دشمن طبق معمول به‌جای امنیت، «حس امنیت» را هدف قرار داده است؛ چراکه ازبین‌بردن حس امنیت در خانواده‌ها، کم‌هزینه‌تر و پرثمرتر از رویارویی با امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است.

۲-تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران

ویروس کرونا و سپس مجازی‌شدن مدارس بیشترین فرصت را برای دشمن فراهم کرد تا در سایه ضعف رسانه‌ای ما، قشر دانش‌آموز را تمام‌وقت مشغول آسیب‌های فضای مجازی کند. در همین راستا، عناصر رسانه‌ای دشمن مدام از خانواده‌هاحتی دانش‌آموزان پسر به بهانه همدلی با دختران اعتصاب علمی و تعطیلی مدارس را مطالبه می‌کنند.

۳_  تهمت‌پراکنی علیه دین و دینداران

اتهام افکار طالبانی متحجرانه درباره عوامل مسمومیت‌ها از دیگر اهداف شوم جنگ ترکیبی با محوریت مسمومیت مدارس است. با وجود این‌که هیچ‌گاه در ایران اسلامی گروه‌های مذهبی و حاکمیتی، مدعی مخالفت با تحصیل دختران نبوده‌اند و جمهوری اسلامی پیشتاز جهان در نرخ رشد تحصیل و آموزش زنان است؛ اما این برای دشمن در راستای تحقق مسمومیت ترکیبی هیچ اهمیتی ندارد.

۴-  قُم‌هراسی

تجربه شایعات نخستین شیوع کرونا از قُم و مانور رسانه‌ای علیه این شهر مذهبی، یکی از عملیات‌ روانی موفق دشمن برای قُم‌هراسی بود که امروز هم به‌شدت همان خط عملیاتی را تداوم بخشیده‌اند. ذهنیت مردم ایران از قم به‌عنوان مرکزیت نهاد دین و روحانیت، انگیزه مهمی است تا خبرپراکنی‌ها و امواج رسانه‌ای دشمنان و جریان نفاق داخلی درباره قم مستقیم و غیر مستقیم به تضعیف دیدگاه مردم نسبت به دین و نهاد روحانیت بیانجامد.

نکته پنجم:  فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با این موضوع در حاشیه مراسم روز در ختکاری است.

مقام معظم رهبری خواستار پیگیری این موضوع شدن واز آن به عنوان جنایت بزرگ تعبیر کردند که کلمه جنایت ۴ بار در کلام ایشان تکرار شده است که تأکید فرمودند عاملان و مسببان این جنایت بزرگ باید شناسایی و دستگیر و به اشدّ مجازات بدون عفو و اغماض برسند. که ۴بار هم کلمه مجازات را به کار بردند

اما چرا رهبر حکیم انقلاب این اتفاق تلخ را “جنایت بزرگ” می‌دانند ؟

چون هدف این جنایت “بیگناه‌ترین و معصوم‌ترین” اقشار جامعه کودکان و نوجوانان هستند خصوصا دختران عزیز دانش‌آموز که هم به جهت جنسیت و هم به‌خاطر مقطع سنّی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.

اما نکته پایانی  مطالبه همگانی ما از مسئولان از این تریبون مقدس است از این تریبون مقدس از مسئولین مربوطه خواستاریم

از مسئولین ذی ربط خواستاریم در شناسایی منشاء و ریشه‌های مسمومیت و دستگیری مسببان و مباشران اصلی جدیت  داشته و در محاکمه و مجازات این افراد همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بدون اغماض جدیت و سرعت عمل داشته باشند.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --