اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / ضريب نفوذاينترنت دركشورمادرحال افزايش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدیدهم به شمارمیآید.

ضريب نفوذاينترنت دركشورمادرحال افزايش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدیدهم به شمارمیآید.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت جمعه اولین جمعه خرداد ماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد. ایشان درخطبه اول با توجه به موضوع بحث پیرامون سبک زندگی مهدوی منذکرشدند:يکي دیگر از ناهنجارهاي دوره آخرالزمان، کم توجهي والدين به امور معنوي و ديني فرزندان و مانع تراشي آنان براي آشنايي علمي و گرايش هاي ديني مي باشد.

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری دردانشگاه امام حسین علی السلام  یادآورشدند:

مقام معظم رهبري در دانشگاه امام حسين (ع)فرمودند: امروز جنگ نظامي مطرح نيست؛ امروز براي كشور ما جنگ نظاميِ سنّتي و متعارف، احتمال بسيار بسيار ضعيفي است لكن جهاد باقي است؛ جهاد يك چيز ديگر است. جهاد فقط به‌معناي قتال نيست، فقط به‌معناي جنگ نظامي نيست؛ جهاد يك معناي بسيار وسيع‌تري دارد. در بين جهادها، جهادي هست كه خداي متعال در قرآن آن‌را «جهاد كبير» نام نهاده

ضريب نفوذ اينترنت روز‌به‌روز در كشور ما در حال افزايش است، طبق آخرين آمار، امروز بيش از 45 ميليون نفر ايراني به اينترنت دسترسي دارند در حالي كه 29 ميليون نفر آنان را جوانان تشكيل مي‌دهند.

هم‌اكنون ضريب نفوذ اينترنت در جهان در هر 100 نفر 39 نفر است و اين آمار در ايران 61 نفر است. هم‌چنين ميزان ضريب نفوذ تلفن در دنيا 81 نفر و در ايران 91 نفر است. با افزايش دسترسي كاربران به اينترنت، برنامه‌هاي گوناگوني نيز ارتباطات افراد با يكديگر را تسهيل مي‌كنند. شايد زندگي مجازي برخي از ما اين روزها شلوغ‌تر و پرشورتر از زندگي روزمره‌مان باشد.

عناوین خطبه اول:

1-يکي دیگراز ناهنجارهاي دوره آخرالزمان، کم توجهي والدين به امور معنوي و ديني فرزندان است.

عناوین خطبه دوم:

1- وسيعترين كاركرد مساجد در صدر اسلام كاركرد سياسي آن‌ها بود.

2- ضريب نفوذ اينترنت در كشور ما در حال افزايش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدید هم به شمارمیآید.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

  أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم         بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 images5

بحث ماپیرامون سبک زندگي مهدوي و ناهنجاري هاي خانوادگي در آخرالزمان بودگفتیم یکی  دیگراز ناهنجاري هاي خانوادگي در آخرالزمان رابه محضرشما عرضه داشتم وآن حرام خوري بود که گفتیم درآخرالزمان بحران معنوي به عرصه اقتصاد خانواده کشيده مي شود و خانواده ها تقواي اقتصادي را از دست داده و به انواع آلودگي هاي اقتصادي مانند ربا، کم فروشي، رشوه و… آلوده مي شوند.

اما سومین مورد:عدم توجه به معنويت و تربيت ديني فرزندان:

يکي از ناهنجارهاي دوره آخرالزمان، کم توجهي والدين به امور معنوي و ديني فرزندان و مانع تراشي آنان براي آشنايي علمي و گرايش هاي ديني مي باشد.

که روايت شده روزي رسول خدا (ص) به برخي از کودکان نظري کرد و فرمود: « ويلٌ لأولاد آخرالزّمان مِن آبائِهم ! فقيل: يا رسول الله! من آبائِهم المشرکين؟ فقال: لا مِن آبائِهم المؤمنين، لا يُعَلِّمُونَهُم شَيئاً مِنَ الفرائضِ …. فَأنَا مِنهم بَريءٌ وهم مِنّي براءٌ » (جامع الاخبار؛صفحه106) واي بر فرزندان آخرالزمان از روش پدرانشان! عرض شد: يا رسول الله(ص) از پدران مشرک آنها؟ فرمود: نه، از پدران مسلمانشان که چيزي از فرائض ديني را به آنها ياد نمي دهند و اگر فرزندان خود از پي فراگيري بروند منعشان مي کنند و تنها از اين خشنودند که آنها درآمد مالي داشته باشند هر چند ناچيز باشد. سپس فرمود: من از اين پدران بيزارم و آنان نيز از من بيزارند.

 لازم است دراینجا به مصادیق این این روایت درزمان حاضراشاره ای داشته باشم:سبک شمرده شدن نماز و اقامه نکردن آن و بی توجّهی وکم توجّهی خانواده به موازین اسلامی .اهمّیّت ندادن الگوهای خانوادگی به برنامه های مذهبی، اذان،تلاوت قرآن ، مراسم مذهبی و دعا و نیایش . عدم توجّه به تشویق و تبلیغ  جهت انجام فرائض دینی .کمرنگ شدن یا عدم حضور والدین به اتفّاق فرزندان در اماکن مذهبی . بی تفاوتی یا عدم برخورد مناسب والدین با پدیده ترک نماز نوجوان و یا کوتاهی وی در اعمال دینی فرزند .غفلت اولیا از تربیت دینی فرزندان به علّت مشغله ي زیاد.     توجّه به تجمّل گرایی، دروغ، ریا و نیرنگ، از طرف بعضی از خانواده ها به ارزش های دینی در نزد نوجوانان و جوانان ، قداست خود را از دست داده اند .

تناقض بین گفتار و رفتار والدین در مسایل دینی .عدم هماهنگی بین تربیت دینی والدین در مدرسه .

درست است كه پسر بعد از پانزده سال و دختر بعد از نه سال به تكليف مي‌رسند و قبل از آن تكليفي ندارند؛ اما انجام تكاليف ديني را نمي‌توان تا سن بلوغ به تأخير انداخت. بايد انسان از كودكي به انجام عبادات و تكاليف ديني عادت كند تا در سن بلوغ به آنها رغبت داشته باشد و الا انجام آن عبادت در سن بلوغ براي بچه دشوار خواهد بود يا اصلاً زير بارش نمي‌رود و اگر هم نماز‌خوان شود، چندان تقيدي به آن نخواهد داشت و با اندك بهانه‌اي ممكن است آن‌ را ترك نمايد؛ زيرا عملي كه از زمان كودكي عادي نشده باشد، عادت كردن به آن دشوار خواهد بود.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

دهه نكوداشت مساجد

بدون‌ترديد در كنار كاركرد ديني، وسيعترين كاركرد مساجد در صدر اسلام كاركرد سياسي آن‌ها بود به‌طوري‌كه مسجد رسماً يك نهاد سياسي در جامعه به‌شمار مي‌رفت. بنابراين مسجد تنها عبادتگاه جامعه نبود بلكه مقري بود براي همه فعاليتهاي سياسي جامعه اسلامي كه اتفاقاً بر اساس اصل تفكيك‌ناپذيري دين و سياست در مكتب اسلام، عبادي نيز محسوب مي‌شد و جوهره عبوديت در آن ملحوظ و آشكار بود.

مي‌توان كاركردهاي ذيل را براي مساجد در حوزه سياسي بر‌شمرد:

1-محل بيعت و اعلام برنامه‌هاي حكومت.

اين امر نيز هم در زمان پيامبر اكرم(ص) اجرا مي‌شد و هم دوران خلفاي راشدين. مردم عموماً در مسجد با پيامبر بيعت مي‌كردند و ولايت پيامبر بر خود را مي‌پذيرفتند. پيامبر يا سخنگويان وي نيز همه فرمانها و احكام و نيز برنامه‌هاي حكومتي را در مسجد به اطلاع مردم مي‌رساندند.

2-مجلس مشورتي.

مي‌توان گفت تقريباً در همه مواردي كه دستور مستقيم وحي وجود نداشت از طريق مشورت با مسلمين تصميم‌گيري مي‌شد و محل اين مشورتها عموماً مسجد بود چراكه اساساً اين دستور قرآن به پيامبر بود كه و شاورهم في الامر.

مهم‌ترين اين مشورتها در حوزه نظامي و غزوات و تنظيم سياستهاي دفاعي بود. مصاديق آن‌را در قالب مصوبه اين جلسات مشورتي در انتخاب خارج شهر براي جنگ احد و يا حفر خندق در شمال مدينه در جنگ احزاب مي‌توان يافت.

3-محل اعتراض و استيضاح كارگزاران.

اين مسأله گرچه در زمان پيامبر اكرم(ص) تحقق نيافت و چنين امري مشاهده نشد، اما در عصر خلفاي راشدين به‌ويژه سه خليفه اول و به‌خصوص در دوران عثمان به‌طور فزاينده‌اي ديده مي‌شود و مسجد همواره بهترين پايگاه داد‌خواهي از كارگزاران و اعتراض به سياستهاي حكومتي و استيضاح مسؤولين جامعه بوده است. نكته مهم اين‌كه كارگزاران و سردمداران جامعه نيز خود را ملزم به پاسخگويي به اين مسائل و قانع كردن مردم مي‌دانستند و لذا در مسجد حاضر مي‌شدند و بر منبر از خود دفاع كرده، توضيحات لازم را به اطلاع مردم مي‌رساندند.

استفاده کنم مي‌خواهيم عرض کنم اين كاركردها فقط در تاريخ نبايد باشد بلكه مسولين مي‌توانند از اين‌ها در جامعه كنوني استفاده كنند. میشود مواردي را در مسجد اجرا كرد يا در كنار مسجد اجرا كرد، اما متاسفانه گاهی مشاهده میشودخارج از مسجد مي‌برندواجرا میکنند.

سخنراني رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع دانشجويان و فرماندهان دانشگاه امام حسين(ع) را بايد يك سخنراني كليدي و يكي از سخنان ماندگار ايشان دانست21محوراساسی درسخنان معظم له دیده میشود فقط به یک مورد اشاره میکنم:

مقام معظم رهبري در دانشگاه امام حسين (ع) در اين‌خصوص فرمودند: امروز جنگ نظامي مطرح نيست؛ امروز براي كشور ما جنگ نظاميِ سنّتي و متعارف، احتمال بسيار بسيار ضعيفي است لكن جهاد باقي است؛ جهاد يك چيز ديگر است. جهاد فقط به‌معناي قتال نيست، فقط به‌معناي جنگ نظامي نيست؛ جهاد يك معناي بسيار وسيع‌تري دارد. در بين جهادها، جهادي هست كه خداي متعال در قرآن آن‌را «جهاد كبير» نام نهاده

ضريب نفوذ اينترنت روز‌به‌روز در كشور ما در حال افزايش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدید هم به شمارمیآید.طبق آخرين آمار، امروز بيش از 45 ميليون نفر ايراني به اينترنت دسترسي دارند در حالي كه 29 ميليون نفر آنان را جوانان تشكيل مي‌دهند.

هم‌اكنون ضريب نفوذ اينترنت در جهان در هر 100 نفر 39 نفر است و اين آمار در ايران 61 نفر است. هم‌چنين ميزان ضريب نفوذ تلفن در دنيا 81 نفر و در ايران 91 نفر است. با افزايش دسترسي كاربران به اينترنت، برنامه‌هاي گوناگوني نيز ارتباطات افراد با يكديگر را تسهيل مي‌كنند. شايد زندگي مجازي برخي از ما اين روزها شلوغ‌تر و پرشورتر از زندگي روزمره‌مان باشد. ساعت آنلاين بودن برخي افراد به كمك تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه به 24 ساعت مي‌رسد! به‌ويژه شبكه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي ارتباطي اينترنتي در اين زندگي آنلاين سهم ويژه‌اي را دارند. روزي جامعه‌شناسان و روان‌شناسان نگران پيامدها و آسيب‌هاي ارتباط ميان‌فردي ضربه‌خورده از پيامك‌ها بودند كه رابطه‌ها را منحصر به يك پيام چند خطي كرده‌اند اما اين‌روزها زندگي شخصي افراد در لايه‌هاي دروني‌تر مجازي نسبت به زندگي اجتماعي حقيقي آن‌ها خزيده است.

پديده‌اي به نام فساد و فحشاء در مسنجرهاي مجازي كه امروزه شاهد بروز و ظهور آن در جامعه اسلامي‌ هستيم، مسأله‌اي كه به جرأت مي‌توان از آن به فاجعه قرن بيست و يكم نام برد.خداوند متعال انسان‌‌‌ها را از پيروي اين وسوسه‌ها برحذر داشته، مي‌فرمايد: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ وَ مَنْ يَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّيْطانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكر. (النور: 21)

 پديده ديگري كه امروزه در مسنجرهاي مختلف ازجمله مسنجر ياهو شاهد آن هستيم، درخواست‌هاي متعدد مبني بر ارتباط نامشروع با جنس مخالف است كه باز افراد متعددي براي رسيدن به اين خواسته شيطاني خود دائما تالارهاي مختلف را جستجو مي‌كنند. غافل از آن‌كه خداوند متعال مي‌‌‌فرمايد: وَ لاتَقْرَبُوا الزِّني إِنَّهُ كانَ فاحِشَةً وَ ساءَ سَبيلاً. (الإسراء: 32)

از مسائل مهم ديگري كه امروزه به كثرت در مسنجرهاي مجازي شاهد آن هستيم مسأله گرايش به همجنس‌بازي است كه افراد زيادي در جستجوي جنس موافق خود، شب و روز مسنجرهاي مختلف را جستجو مي‌كنند. مسأله‌اي كه پيامبر اكرم(ص) از آن اظهارترس كرده و اين‌گونه فرموده است: إنّ أخوَفَ ما أخافُ علي اُمّتي مِن عَمَلِ قَومِ لُوطٍ. (ترغيب، ج‌3، ص‌285)

خب باید چه کرد؟؟

ببینید نمازگزاران عزیز!!در هر مسأله اجتماعي، پيشگيري بسيار مفيد و مؤثرتر و كم هزينه‌تر از درمان است براي پيشگيري از ارتكاب اعمال مجرمانه و بزهكاري در جامعه و خصوصاً نوجوانان يا جوانان، راه‌كارهاي زير به نظر مي‌‌رسد:

سازمان‌هاي آموزش و پرورش، بهزيستي، نيروي انتظامي، قوه قضائيه، سازمان زندان‌ها، شهرداريها، شوراهاي محلي و بومي، سازمان امور جوانان و ديگر سازمانهاي مربوط بايد به‌منظور اجراي برنامه‌هاي عملي پيش‌گيرانه با هم به هماهنگي بيش‌ترو دقيق‌تر برسند.

صدا و سيما، رسانه‌هاي محلي و جمعي و سراسري مي‌بايست با آگاهي دادن به خانواده‌ها، براي نظارت و كنترل بيشتر آنان بر فرزندان و گوشزد كردن ميزان مجازات جرايم در صورت ارتكاب جرم توسط آنان، مقدمات پيشگيري را از نهاد خانواده، فرهنگ‌سازي نمايند. چه‌بسا خانواده‌هايي كه با دانستن اين موارد، فرزندان خود را از انحرافات باز داشته و كنترل بيش‌تري اعمال نمايند.

نيروهاي انتظامي در محل‌هاي جرم‌خيز با اتخاذ تدابير امنيتي بيش‌تر واقداماتي به‌منظور كمك به خانواده‌ها، به‌خصوص نوجوانان و جواناني كه درمعرض آسيب قرار دارند، مي‌تواند اثر قابل توجهي بر كاهش جرايم ايفا نمايد.

يكي ديگر از موارد قابل ملاحظه، اطلاع‌رساني شفاف رسانه‌هاي جمعي براي تشويق جوانان با اعلام تسهيلات و فرصت‌هايي كه جامعه براي آنان قرار داده است، مي‌تواند زمينه‌هاي ارتكاب تخلف را در جوانان به ميزان قابل ذكري كم نمايد.

نيروي پر تلاش پليس در صورت تجهيز به ادوات لازم براي مقابله جدّي با باندهاي مخوف انواع گوناگون بزهكاري اجتماعي در جامعه از ديگر موارد مؤثر در حوزه كاهش آسيب‌هاي اجتماعي است.

اقدامات امنيتي براي مراكز حساس تجاري، بانكي

امید است باتوکل به خداوندمتعال بتوانیم دراین جهادکبیربردشمنان اسلام ودین ستیزان پیروزگردیم.(تکبیرنمازگزاران)

 والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --