اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / ضریب نفوذاینترنت درکشورمادرحال افزایش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدیدهم به شمارمیآید.

ضریب نفوذاینترنت درکشورمادرحال افزایش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدیدهم به شمارمیآید.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت جمعه اولین جمعه خرداد ماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد. ایشان درخطبه اول با توجه به موضوع بحث پیرامون سبک زندگی مهدوی منذکرشدند:یکی دیگر از ناهنجارهای دوره آخرالزمان، کم توجهی والدین به امور معنوی و دینی فرزندان و مانع تراشی آنان برای آشنایی علمی و گرایش های دینی می باشد.

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری دردانشگاه امام حسین علی السلام  یادآورشدند:

مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع)فرمودند: امروز جنگ نظامی مطرح نیست؛ امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف، احتمال بسیار بسیار ضعیفی است لکن جهاد باقی است؛ جهاد یک چیز دیگر است. جهاد فقط به‌معنای قتال نیست، فقط به‌معنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد. در بین جهادها، جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن‌را «جهاد کبیر» نام نهاده

ضریب نفوذ اینترنت روز‌به‌روز در کشور ما در حال افزایش است، طبق آخرین آمار، امروز بیش از ۴۵ میلیون نفر ایرانی به اینترنت دسترسی دارند در حالی که ۲۹ میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون ضریب نفوذ اینترنت در جهان در هر ۱۰۰ نفر ۳۹ نفر است و این آمار در ایران ۶۱ نفر است. هم‌چنین میزان ضریب نفوذ تلفن در دنیا ۸۱ نفر و در ایران ۹۱ نفر است. با افزایش دسترسی کاربران به اینترنت، برنامه‌های گوناگونی نیز ارتباطات افراد با یکدیگر را تسهیل می‌کنند. شاید زندگی مجازی برخی از ما این روزها شلوغ‌تر و پرشورتر از زندگی روزمره‌مان باشد.

عناوین خطبه اول:

۱-یکی دیگراز ناهنجارهای دوره آخرالزمان، کم توجهی والدین به امور معنوی و دینی فرزندان است.

عناوین خطبه دوم:

۱- وسیعترین کارکرد مساجد در صدر اسلام کارکرد سیاسی آن‌ها بود.

۲- ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما در حال افزایش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدید هم به شمارمیآید.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

  أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم         بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 images5

بحث ماپیرامون سبک زندگی مهدوی و ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزمان بودگفتیم یکی  دیگراز ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزمان رابه محضرشما عرضه داشتم وآن حرام خوری بود که گفتیم درآخرالزمان بحران معنوی به عرصه اقتصاد خانواده کشیده می شود و خانواده ها تقوای اقتصادی را از دست داده و به انواع آلودگی های اقتصادی مانند ربا، کم فروشی، رشوه و… آلوده می شوند.

اما سومین مورد:عدم توجه به معنویت و تربیت دینی فرزندان:

یکی از ناهنجارهای دوره آخرالزمان، کم توجهی والدین به امور معنوی و دینی فرزندان و مانع تراشی آنان برای آشنایی علمی و گرایش های دینی می باشد.

که روایت شده روزی رسول خدا (ص) به برخی از کودکان نظری کرد و فرمود: « ویلٌ لأولاد آخرالزّمان مِن آبائِهم ! فقیل: یا رسول الله! من آبائِهم المشرکین؟ فقال: لا مِن آبائِهم المؤمنین، لا یُعَلِّمُونَهُم شَیئاً مِنَ الفرائضِ …. فَأنَا مِنهم بَریءٌ وهم مِنّی براءٌ » (جامع الاخبار؛صفحه۱۰۶) وای بر فرزندان آخرالزمان از روش پدرانشان! عرض شد: یا رسول الله(ص) از پدران مشرک آنها؟ فرمود: نه، از پدران مسلمانشان که چیزی از فرائض دینی را به آنها یاد نمی دهند و اگر فرزندان خود از پی فراگیری بروند منعشان می کنند و تنها از این خشنودند که آنها درآمد مالی داشته باشند هر چند ناچیز باشد. سپس فرمود: من از این پدران بیزارم و آنان نیز از من بیزارند.

 لازم است دراینجا به مصادیق این این روایت درزمان حاضراشاره ای داشته باشم:سبک شمرده شدن نماز و اقامه نکردن آن و بی توجّهی وکم توجّهی خانواده به موازین اسلامی .اهمّیّت ندادن الگوهای خانوادگی به برنامه های مذهبی، اذان،تلاوت قرآن ، مراسم مذهبی و دعا و نیایش . عدم توجّه به تشویق و تبلیغ  جهت انجام فرائض دینی .کمرنگ شدن یا عدم حضور والدین به اتفّاق فرزندان در اماکن مذهبی . بی تفاوتی یا عدم برخورد مناسب والدین با پدیده ترک نماز نوجوان و یا کوتاهی وی در اعمال دینی فرزند .غفلت اولیا از تربیت دینی فرزندان به علّت مشغله ی زیاد.     توجّه به تجمّل گرایی، دروغ، ریا و نیرنگ، از طرف بعضی از خانواده ها به ارزش های دینی در نزد نوجوانان و جوانان ، قداست خود را از دست داده اند .

تناقض بین گفتار و رفتار والدین در مسایل دینی .عدم هماهنگی بین تربیت دینی والدین در مدرسه .

درست است که پسر بعد از پانزده سال و دختر بعد از نه سال به تکلیف می‌رسند و قبل از آن تکلیفی ندارند؛ اما انجام تکالیف دینی را نمی‌توان تا سن بلوغ به تأخیر انداخت. باید انسان از کودکی به انجام عبادات و تکالیف دینی عادت کند تا در سن بلوغ به آنها رغبت داشته باشد و الا انجام آن عبادت در سن بلوغ برای بچه دشوار خواهد بود یا اصلاً زیر بارش نمی‌رود و اگر هم نماز‌خوان شود، چندان تقیدی به آن نخواهد داشت و با اندک بهانه‌ای ممکن است آن‌ را ترک نماید؛ زیرا عملی که از زمان کودکی عادی نشده باشد، عادت کردن به آن دشوار خواهد بود.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

دهه نکوداشت مساجد

بدون‌تردید در کنار کارکرد دینی، وسیعترین کارکرد مساجد در صدر اسلام کارکرد سیاسی آن‌ها بود به‌طوری‌که مسجد رسماً یک نهاد سیاسی در جامعه به‌شمار می‌رفت. بنابراین مسجد تنها عبادتگاه جامعه نبود بلکه مقری بود برای همه فعالیتهای سیاسی جامعه اسلامی که اتفاقاً بر اساس اصل تفکیک‌ناپذیری دین و سیاست در مکتب اسلام، عبادی نیز محسوب می‌شد و جوهره عبودیت در آن ملحوظ و آشکار بود.

می‌توان کارکردهای ذیل را برای مساجد در حوزه سیاسی بر‌شمرد:

۱-محل بیعت و اعلام برنامه‌های حکومت.

این امر نیز هم در زمان پیامبر اکرم(ص) اجرا می‌شد و هم دوران خلفای راشدین. مردم عموماً در مسجد با پیامبر بیعت می‌کردند و ولایت پیامبر بر خود را می‌پذیرفتند. پیامبر یا سخنگویان وی نیز همه فرمانها و احکام و نیز برنامه‌های حکومتی را در مسجد به اطلاع مردم می‌رساندند.

۲-مجلس مشورتی.

می‌توان گفت تقریباً در همه مواردی که دستور مستقیم وحی وجود نداشت از طریق مشورت با مسلمین تصمیم‌گیری می‌شد و محل این مشورتها عموماً مسجد بود چراکه اساساً این دستور قرآن به پیامبر بود که و شاورهم فی الامر.

مهم‌ترین این مشورتها در حوزه نظامی و غزوات و تنظیم سیاستهای دفاعی بود. مصادیق آن‌را در قالب مصوبه این جلسات مشورتی در انتخاب خارج شهر برای جنگ احد و یا حفر خندق در شمال مدینه در جنگ احزاب می‌توان یافت.

۳-محل اعتراض و استیضاح کارگزاران.

این مسأله گرچه در زمان پیامبر اکرم(ص) تحقق نیافت و چنین امری مشاهده نشد، اما در عصر خلفای راشدین به‌ویژه سه خلیفه اول و به‌خصوص در دوران عثمان به‌طور فزاینده‌ای دیده می‌شود و مسجد همواره بهترین پایگاه داد‌خواهی از کارگزاران و اعتراض به سیاستهای حکومتی و استیضاح مسؤولین جامعه بوده است. نکته مهم این‌که کارگزاران و سردمداران جامعه نیز خود را ملزم به پاسخگویی به این مسائل و قانع کردن مردم می‌دانستند و لذا در مسجد حاضر می‌شدند و بر منبر از خود دفاع کرده، توضیحات لازم را به اطلاع مردم می‌رساندند.

استفاده کنم می‌خواهیم عرض کنم این کارکردها فقط در تاریخ نباید باشد بلکه مسولین می‌توانند از این‌ها در جامعه کنونی استفاده کنند. میشود مواردی را در مسجد اجرا کرد یا در کنار مسجد اجرا کرد، اما متاسفانه گاهی مشاهده میشودخارج از مسجد می‌برندواجرا میکنند.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و فرماندهان دانشگاه امام حسین(ع) را باید یک سخنرانی کلیدی و یکی از سخنان ماندگار ایشان دانست۲۱محوراساسی درسخنان معظم له دیده میشود فقط به یک مورد اشاره میکنم:

مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) در این‌خصوص فرمودند: امروز جنگ نظامی مطرح نیست؛ امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف، احتمال بسیار بسیار ضعیفی است لکن جهاد باقی است؛ جهاد یک چیز دیگر است. جهاد فقط به‌معنای قتال نیست، فقط به‌معنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد. در بین جهادها، جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن‌را «جهاد کبیر» نام نهاده

ضریب نفوذ اینترنت روز‌به‌روز در کشور ما در حال افزایش است،علی رغم این که فرصت است یک تهدید هم به شمارمیآید.طبق آخرین آمار، امروز بیش از ۴۵ میلیون نفر ایرانی به اینترنت دسترسی دارند در حالی که ۲۹ میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون ضریب نفوذ اینترنت در جهان در هر ۱۰۰ نفر ۳۹ نفر است و این آمار در ایران ۶۱ نفر است. هم‌چنین میزان ضریب نفوذ تلفن در دنیا ۸۱ نفر و در ایران ۹۱ نفر است. با افزایش دسترسی کاربران به اینترنت، برنامه‌های گوناگونی نیز ارتباطات افراد با یکدیگر را تسهیل می‌کنند. شاید زندگی مجازی برخی از ما این روزها شلوغ‌تر و پرشورتر از زندگی روزمره‌مان باشد. ساعت آنلاین بودن برخی افراد به کمک تبلت‌ها و تلفن‌های همراه به ۲۴ ساعت می‌رسد! به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ارتباطی اینترنتی در این زندگی آنلاین سهم ویژه‌ای را دارند. روزی جامعه‌شناسان و روان‌شناسان نگران پیامدها و آسیب‌های ارتباط میان‌فردی ضربه‌خورده از پیامک‌ها بودند که رابطه‌ها را منحصر به یک پیام چند خطی کرده‌اند اما این‌روزها زندگی شخصی افراد در لایه‌های درونی‌تر مجازی نسبت به زندگی اجتماعی حقیقی آن‌ها خزیده است.

پدیده‌ای به نام فساد و فحشاء در مسنجرهای مجازی که امروزه شاهد بروز و ظهور آن در جامعه اسلامی‌ هستیم، مسأله‌ای که به جرأت می‌توان از آن به فاجعه قرن بیست و یکم نام برد.خداوند متعال انسان‌‌‌ها را از پیروی این وسوسه‌ها برحذر داشته، می‌فرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّیْطانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکر. (النور: ۲۱)

 پدیده دیگری که امروزه در مسنجرهای مختلف ازجمله مسنجر یاهو شاهد آن هستیم، درخواست‌های متعدد مبنی بر ارتباط نامشروع با جنس مخالف است که باز افراد متعددی برای رسیدن به این خواسته شیطانی خود دائما تالارهای مختلف را جستجو می‌کنند. غافل از آن‌که خداوند متعال می‌‌‌فرماید: وَ لاتَقْرَبُوا الزِّنی إِنَّهُ کانَ فاحِشَهً وَ ساءَ سَبیلاً. (الإسراء: ۳۲)

از مسائل مهم دیگری که امروزه به کثرت در مسنجرهای مجازی شاهد آن هستیم مسأله گرایش به همجنس‌بازی است که افراد زیادی در جستجوی جنس موافق خود، شب و روز مسنجرهای مختلف را جستجو می‌کنند. مسأله‌ای که پیامبر اکرم(ص) از آن اظهارترس کرده و این‌گونه فرموده است: إنّ أخوَفَ ما أخافُ علی اُمّتی مِن عَمَلِ قَومِ لُوطٍ. (ترغیب، ج‌۳، ص‌۲۸۵)

خب باید چه کرد؟؟

ببینید نمازگزاران عزیز!!در هر مسأله اجتماعی، پیشگیری بسیار مفید و مؤثرتر و کم هزینه‌تر از درمان است برای پیشگیری از ارتکاب اعمال مجرمانه و بزهکاری در جامعه و خصوصاً نوجوانان یا جوانان، راه‌کارهای زیر به نظر می‌‌رسد:

سازمان‌های آموزش و پرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، سازمان زندان‌ها، شهرداریها، شوراهای محلی و بومی، سازمان امور جوانان و دیگر سازمانهای مربوط باید به‌منظور اجرای برنامه‌های عملی پیش‌گیرانه با هم به هماهنگی بیش‌ترو دقیق‌تر برسند.

صدا و سیما، رسانه‌های محلی و جمعی و سراسری می‌بایست با آگاهی دادن به خانواده‌ها، برای نظارت و کنترل بیشتر آنان بر فرزندان و گوشزد کردن میزان مجازات جرایم در صورت ارتکاب جرم توسط آنان، مقدمات پیشگیری را از نهاد خانواده، فرهنگ‌سازی نمایند. چه‌بسا خانواده‌هایی که با دانستن این موارد، فرزندان خود را از انحرافات باز داشته و کنترل بیش‌تری اعمال نمایند.

نیروهای انتظامی در محل‌های جرم‌خیز با اتخاذ تدابیر امنیتی بیش‌تر واقداماتی به‌منظور کمک به خانواده‌ها، به‌خصوص نوجوانان و جوانانی که درمعرض آسیب قرار دارند، می‌تواند اثر قابل توجهی بر کاهش جرایم ایفا نماید.

یکی دیگر از موارد قابل ملاحظه، اطلاع‌رسانی شفاف رسانه‌های جمعی برای تشویق جوانان با اعلام تسهیلات و فرصت‌هایی که جامعه برای آنان قرار داده است، می‌تواند زمینه‌های ارتکاب تخلف را در جوانان به میزان قابل ذکری کم نماید.

نیروی پر تلاش پلیس در صورت تجهیز به ادوات لازم برای مقابله جدّی با باندهای مخوف انواع گوناگون بزهکاری اجتماعی در جامعه از دیگر موارد مؤثر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

اقدامات امنیتی برای مراکز حساس تجاری، بانکی

امید است باتوکل به خداوندمتعال بتوانیم دراین جهادکبیربردشمنان اسلام ودین ستیزان پیروزگردیم.(تکبیرنمازگزاران)

 والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --