اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / نباید به تحلیل و برنامه های هرسایت وشبکه توجه کرد

نباید به تحلیل و برنامه های هرسایت وشبکه توجه کرد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهروکهریزک نمازباشکوه عیدسعید فطر،درتاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقرشهروکهریزگ وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درورزشگاه ایثارگران باقرشهربرگزارشد

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

ابندا خودم را وشما نماز گزاران عزیزرا توصیه میکنم به تقوای الهی ! «

ابتدا عید سعید فطر را به محضر مبارک ولی الله الاعظم ارواحنا له الفدا مقام معظم رهبری و شما نماز گزاران عزیز تبریک وتهنیت عرض میکنم.

عید فطر روز بسیار مهمّى براى مسلمانان است؛ زیرا پس از یک ماه روزه و تهجّد و عبادت، براى گرفتن پاداش الهى آماده مى‏ شوند

امیرالمؤمنین در یکی از خطبه های نماز عید فطر که در نهج البلاغه خطبه ۲۸ آمده  به یکى از مهمترین توشه هاى سفر بزرگ و خطرناک آخرت یعنی توبه اشاره میکنند مى کند و مى فرماید:

أَفَلاَ تَائِبٌ مِنْ خَطِیئَتِهِ قَبْلَ مَنِیَّتِهِ  أَلاَ عَامِلٌ لِنَفْسِهِ قَبْلَ یَوْمِ بُؤْسِهِ

«آیا کسى نیست که پیش از فرا رسیدن مرگش از خطاهایش توبه کند؟ آیا انسانى پیدا نمى شود که قبل از رسیدن روز ناراحتیش عمل نیکى براى خود انجام دهد؟

قیامت را به «یومَ بُؤس» تعبیر کردند، به خاطر حوادث شدید و عذاب هاى سخت و نگرانى هاى فوق العاده ای که درآن است و در آیات مختلف قرآن منعکس شده است به انسان ها هشدار مى دهد تا امروز که فرصتى در دست دارند، براى آن روز سخت  که انبوه مشکلات آن را احاطه کرده  فکرى کنند و ذخیره اى بیندوزند.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را مجدداً درابتدای خطبه دوم نوصیه میکنم به تقوای الهی!

 

اشاره ای به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری و توصیه‌های کاربردی معظم له به دانشجویان داشته باشم:

اوّلین توصیه‌ی ایشان پرهیز از انفعال و ناامیدی است

دشمن از جهات مختلف برای براندازی این نظام برنامه ریزی و تلاش می کند.

امروز دشمن از مقابله نظامی با نظام اسلامی عاجز است و به این واقعیت رسیدند که با تحریم اقتصادی نیز نمی توانند ایران را شکست دهند

لذایکی از حربه های دشمن برای موفقیت در جنگ روانی ایجاد یاس و ناامیدی در مردم خصوصاً جوانان، مسئولان و نظام حاکمیتی است.که همه ما خصوصاً جوانان باید نسبت به این هوشیارتر عمل کنند.

توصیه‌ی دوم  ایشان این بود که با مسائل کشور مماس بشوید. انسان وقتی مسائل کشور را از دور نگاه می‌کند، یک جور است، امّا وقتی تماس با مسائل پیدا می‌کند، یک جور دیگر است.

یکی دیگراز حربه های دشمنان ایجاد شک وشبهه است. دشمنان درصد گسترش شبه افکنی در جامعه است نباید به تحلیل و برنامه‌های هر سایت و شبکه توجه کرد زیرا اعتقادات افراد را خراب می‌کند

امروزه فضای مجازی، شبکه‌ها، ماهواره‌ها، سایت‌ها، اینترنت و تلفن‌های همراه هر کدام یک راه جدید ارتباطی است، که مورد استفاده عموم مردم خصوصاً نسل نو قرار گرفته است. متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی کارشان این است که ایجاد شبهه کنند اما باید توجه داشت عده‌ای در این فضا به دنبال مشوش کردن افکارجامعه خصوصاً جوانان هستند و در مواقعی با انتشار مطالبی ناقص در فضای مجازی تشخیص حق از باطل را برای مخاطبان با دشواری مواجه می‌کنند.

هفته شوراها را هم داریم

شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است و هدف هم ایجاد فضا و بستری برای تنظیم اولویت‌ها، هدایت سیاستگذاری‌ها به سمت افزایش سطح نشاط و مشارکت محلی بوده است اما متاسفانه گاهی به خاطرسیاست‌زدگی و بروز برخی حواشی شهروندان تمایلی به مشارکت نشان نمیدهند.که اثرات منفی منطقه‌ای و ملی نیز به همراه دارد.

نکته ای که لازم است به آن توجه شود این‌که خواست همه افراد جامعه از شهری و روستایی از قانون‌گذاران کشور این است که قانونی کامل جامع و مانع تصویب شود تا در همه انتخابات‌ها در کشور معیارها و ظوابط مشخص، شفاف و بازدارنده مثل فیلتری سالم و قابل اطمینان برای جامعه باشد که فقط افراد دارای تخصص، تعهد، آگاهی از قوانین و مقررات، سلامت جسمی و روحی را از خود عبور دهد.

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورخمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --