اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / جشن مبعث رسول اکرم(ص)دراردوگاه فشافویه باحضورحجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری برگزارشد

جشن مبعث رسول اکرم(ص)دراردوگاه فشافویه باحضورحجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری برگزارشد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادو واحد روابط عمومی اردوگاه فشافویه جشن مبعث رسول اکرم (ص) با حضور جمع کثیری از مسئولین و میهمانان به میزبانی اردوگاه فشافویه {زندان شماره 2فشافویه}برگزار شد. در این مراسم که با اجرای بهزاد تشکر هنرمند و مجری توانمند صدا و سیما در کنار جمعی از مددجویان و سربازان یگان وظیفه برگزار گردید میهمانان ویژه ای از جمله حجت الاسلام و المسلمین استیری امام جمعه شهرستان حسن آباد ، حجت الاسلام و المسلمین فیروزجایی سرپرست دایره نظارت بر محکومان مواد مخدر ، شمس زارع مدیر و جمعی از مسئولین اردوگاه شرکت داشتند. دراین مراسم شمس زارع مدیر اردوگاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تبریک به مناسبت مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) حضور گرم و صمیمانه میهمانان گرامی را گرما بخش این جشن با شکوه عنوان کرد.سپس حجت الاسلام و المسلمین استیری امام جمعه شهرستان حسن آباد نیز ضمن تبریک این عید بزرگ به ایراد سخن در خصوص مقام والای پیامبر اکرم (ص) و کرامات ایشان پرداختند.اجرای برنامه های شاد و مفرح با حضور هنر مند و محبوب حسن ریوندی ، برنامه تقلید صدا و موسیقی با هنرنمایی سعید فتحی و اجرای موسیقی و پذیرایی از میهمانان از دیگر برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.
مشروح سخنان حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری درمراسم جشن بعثت اردوگاه فشافویه

بســـــــــــــــم اللـــــــــــــــــــــــــــــــه الـــــــــــــــرحمن الـــــــــــــــــرحیــــــــــــم

photo_2017-04-27_11-48-39
حقي که پيغمبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم بر ما دارد و همه ما مي‌توانيم بفهميم اين است که اگر وجود مقدس پيغمبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم نبود ما از شناخت راه سعادت محروم بودیم. اگر آن وجود مبارک نبود انسان‌ها چه وضعیتی پیدا می‌کردند؟ ما انسان‌ها معمولا وقتي مي‌توانيم نعمت‌هایی که داریم را بشناسيم که وجود آن‌ها را با فرض نبود آن‌ها مقايسه کنيم. باید فرض کنيم چنین نعمتی را نداشتیم و نتایج آن را بررسی کنیم. اگر بنا بود وضعیت جزيره‌العرب و بت‌پرستيِ رایج در آن حاکم می‌ماند یا ساير مذاهبي که کم یا بيش در آن‌جا یا سایر نقاط دنیا وجود داشت همچون يهوديت، مسيحيت، زرتشتي‌گري، بوديسم، هندوئيسم و … بر افکار مرد حاکم باشد، سرنوشت دنيا و آخرت ما چه می‌شد؟ امروز هم بعد از گذشت 1400سال از زمان پيغمبر در بسياري از کشورهاي دنيا، مردم متمدن، پيشرفته، عالم، و تحصيل‌کرده در مقابل بت سجده مي‌کنند!

کشور هندوستان که بیش از يک ميلياردنفر جمعيت دارد و جمعیت آن چند برابر کشور ايران است و مذهب اکثريت مردم آن‌جا بت‌پرستی است! در بسياري از خيابان‌هاي شهرهاي هندوستان از جمله دهلي، بمبئي و شهرهاي بزرگ ديگر ده‌ها بت‌خانه شبیه کيوسک‌هاي روزنامه‌فروشی يا گاهي شبیه به سقاخانه‌اي در خيابان وجود دارد که بت‌هاي کوچک به عنوان نمادی از بت‌های بزرگ در آن قرار دارند و مردم صبح که از خانه بیرون مي‌آيند آن‌جا عرض ارادتي به بت‌ها مي‌کنند، سري مي‌سپارند و همتي مي‌طلبند و به سر کارشان می‌روند. بسياري از مردم – با عرض معذرت – ادرار گاو را مقدس مي‌دانند و از آن به عنوان شفا استفاده می‌کنند. مسایل دیگری هم وجود دارد که بیان آن‌ها سخت مشمئزکننده است. اين‌ها مسایلی است که امروز وجود دارد. تصور کنید1400 سال پيش‌تر در عربستان مردم چگونه بوده‌اند. آن‌ها هم بت‌پرست بودند، اما گاهي بت‌هايشان را با کشک و خرما درست مي‌کردند و وقتي گرسنگي به آن‌ها فشار مي‌آورد اضطراراً بتشان را مي‌خوردند! شناخت، معرفت، عقل و شعور مردم در این مرتبه بود.

با نگاهی به کتاب عهدين هم اعتقادات يهوديت و مسيحيت براي شما شناخته مي‌شود. در نص تورات آمده است: «خدا از آسمان پايين آمد و با يعقوب کشتي گرفت. يعقوب خدا را زمين زد و روي سينه او نشست و گفت: تا به من برکت ندهي تو را رها نمي‌کنم. فجر طلوع کرد و هوا روشن شد. خدا گفت: مرا رها کن! اکنون مردم مي‌آيند و این منظره را مي‌بينند. یعقوب گفت: به من برکت بده تا تو را رها کنم!» اين خدايي است که امروز تورات يهوديت به مردم مي‌آموزد و چيزهاي ديگري که اکنون فرصت بیان آن‌ها نيست. قصدم این بود که دورنمايي داشته باشيم از اين‌که اگر پيغمبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله نبود وضع بشر چگونه بود و اديان توحيدي و غير توحيدي چه وضعيتی داشتند و اگر کسي مي‌خواست دين داشته باشد چه باید می‌کرد. چنین کسی ناچار بود يکي از اين اديان را برگزیند.
آن کسي که بشريت را از همه اين آلودگي‌ها و پلشتي‌ها نجات داد و بهترين راه زندگي را به آن‌ها نشان داد و از آن خرافات، زشتي‌ها، و پلشتي‌ها نجات داد رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله بود. امروز همه عالم مرهون خدمتي هستند که پيغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به بشريت کرد. کسي که به ميلياردها انسان در طول تاريخ راه سعادت ابدي را نشان و آن‌ها را از عذاب‌هاي ابدي نجات داد؛ آن‌هم نه در يک یا دو مورد بلکه زمينه‌اي فراهم کرد که انسان‌ها به برکت عمل به دستورات او نوراني و برتر از فرشته شوند و در کنار انبيا و اوليا قرار گيرند (وشيعتك علي منابر من نور مبيضة وجوههم حولي في الجنة) اين انسان چه قدر منت بر سر انسان‌ها دارد؟ و ما چه قدر به ياد او هستيم؟!

20170424_113654-300x169

از الطاف خداوند در حق ما اين است که بر ما واجب کرده هر روز چندين مرتبه در نماز ياد پيغمبر باشيم تا دست‌کم از اين راه مقداري شکر اين نعمت را به جا آورده باشيم. اگر در تشهد نماز شهادتين را نگوييم نماز ما باطل است. اگر در سلام‌های نماز بگوییم: «السلام عليک ايها النبي و رحمة الله و برکاته» بر فضليت نماز بسیار افزوده مي‌شود. اگر مرتکب سهوي در نماز شویم باید بعد از نماز سجده سهو به جا آوریم و در سجده سهو سر روي خاک بگذاریم و در مقابل خدا بگوییم: «السلام عليک ايها النبي»؛ یعنی برای بر طرف کردن عیبی که در نماز پیدا شده و تکمیل نمازی که عبادت خداست، باید سر بر سجده بگذاریم و بر پیامبر سلام کنیم: «السلام عليک ايها النبي». خداوند اين راه را پيش پاي ما گذاشته تا هميشه به ياد پیامبر گرامی اسلام باشيم و در مقام شکر این نعمت برآییم و قدر دستورات و قدر دين او را بدانيم و انگيزه بيشتری براي عمل به اين دين داشته باشيم. دستور خمس و دستورات ديگري که وسيله‌اي هستند براي اين‌که ما هميشه پيغمبر و ذريه پيغمبر را بشناسيم نیز تدبير الهي است براي اين‌که ما بیشتر بتوانيم به یاد پيغمبر باشیم و ایشان را فراموش نکنيم. او دريای جوشان رحمت است. باید کاري کرد که رسول خدا از یادها فراموش نشود. اين شعبه‌ای از حقوقي است که پيغمبر بر ما دارد. هر کسی می‌تواند در این زمینه فکر کند و به برکاتي توجه پیدا کند که از رسالت پيغمبر و هدايتي که براي مردم آورد حاصل شده است، مانند قرآني که آورد و کلماتي که فرمود و … .
نعمت شفاعت
سنخ ديگري از برکات پيغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله که همه مسلمان‌ها آن را قبول دارند اصل شفاعت است. به صورت متواتر از رسول خدا نقل شده است که حضرت فرمودند: إِنَّمَا شَفَاعَتِي لِأَهْلِ الْكَبَائِرِ مِنْ أُمَّتِي؛و شيعه و سني این را قبول دارند؛ حتي وهابي‌هاي کم معرفت هم اصل آن را قبول دارند اما به اين شکلي که ما معتقديم نمي‌پذيرند، و مي‌گويند: شفاعت تنها مخصوص قيامت است. شفاعت به چه معناست و چگونه می‌توان عظمت آن را درک کرد؟ اگر انسان دچار بيماري شود و مدتی رنج بکشد، مثلا زخمي در بدن او پیدا شود که هر چه انتظار بکشد خوب نشود، تا اين‌که پزشکي آن را معالجه کند و او را از آن رنج راحت کند، چه احساسی نسبت به آن پزشک پیدا می‌کند؟ کمي بالاتر از این، اگر پزشکی بیماري مبتلا به سرطان را نجات دهد، این کار چه قدر برای آن بیمار ارزش دارد؟ همه آن‌چه بر اين مثال‌ها مترتب مي‌شود را در يک کفه بگذارید و آن را مقايسه کنيد با کسي که به واسطه گناهاني که کرده مستحق معذب شدن در عذاب ابدي است، ولي خداي متعال راهي برای او قرار داده که في‌الجمله بتواند باز هم از رحمت خدا استفاده کند، و آن راه اين است که خداي متعال پيغمبر را شفيع او قرار داده است. خداوند از این راه کسي را که استحقاق دارد هزاران سال در جهنم بسوزد با اشاره پيغمبر اکرم نجات مي‌دهد. اين چه حقي است و با چه چیزی قابل مقايسه است؟ اين بالاترين اميد براي گناه‌کاران است. در روايتي آمده است که در خدمت امام باقر صلوات‌الله‌عليه این موضوع مطرح شد که: کدام آيه بيشتر انسان را به خدا اميدوار مي‌کند؟ برخی گفتند: اين آيه که مي‌فرمايد: قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيم‏ اين آیه بسیار امیددهنده است. حضرت فرمود: ولي ما اهل‌بيت آيه ديگري را اميدوارکننده‌تر مي‌دانيم و آن آیه‌ای است که خطاب به پيغمبر مي‌فرمايد: وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَى خدا آن قدر به تو ببخشد که ديگر خشنود شوي، و روشن است که پیامبر با سوختن و معذب شدن فرد صالحي از امتش که لياقت شفاعت را داشته باشد خشنود نخواهد شد، و تا او را نجات ندهد خشنود نمي‌شود. شفاعت پيغمبر وسيع‌ترين باب رحمت خداست که به این وسیله خداوند کساني که لياقت هيچ نوع ديگري از دريافت رحمت خدا برايشان باقی نمانده است را به برکت پيغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله مورد رحمت قرار مي‌دهد. چنين شفاعت‌کننده‌ای چه قدر حق بر ما دارد؟

20170424_115103-300x169
درپایان به برخي از اموری اشاره می‌کنم که جا دارد درباره آن‌ها فکر کنیم تا بیشتر با مقام این بزرگواران آشنا شویم؛ مطالبی که البته تا حدی قابل تبيين هم هست. الحمدلله خدا به ما شيعيان معرفتي نسبت به شخص پيغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل‌بيت علیهم‌السلام مرحمت فرموده که بسياري از مسلمان‌ها اين معرفت را ندارند. این معرفت نعمتي است که خداوند به ما عنایت فرموده و بايد قدرش را بداینم و از آن استفاده کنیم. همه ‌ما معتقديم که شفاعت پيغمبر اکرم و اهل‌بيت علیهم‌السلام منحصر به عالم آخرت نيست و در همين عالم هم اگر ما توسل صحيحي داشته باشيم آن‌ها برايمان شفاعت مي‌کنند، به این معنا که از خدا مي‌خواهند که خدا مشکل‌مان را حل کند. تشرفت ما به حرم ائمه به چه معناست؟ آیا وقتی در حرم ائمه معصومین سلام میدهیم به در و ديوار سلام می‌کنیم يا معتقديم که در اين‌جا کسي هست و سلام ما را مي‌شنود؟ وقتی زائران حاجتشان را مي‌گويند چه طور اين حاجت‌ها برآورده مي‌شود؟ اين حقایق خود بیان‌گر درياي کرامات ائمه معصومین و اهل‌بيت صلوات‌الله‌عليهم‌اجمعين است.
{والســـــــــــــلام وعلیـــــــــــــــــکم ورحمه الله وبرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --