اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:آقای ترامپ!جنگ باایران یعنی گیر افتادن دربزرگترین باتلاق تاریخ!!

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:آقای ترامپ!جنگ باایران یعنی گیر افتادن دربزرگترین باتلاق تاریخ!!

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه باشکوه وباصلابت سومین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۹۸،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-درقیامت به گنهکاران اجازه داده نمى شودکه عذرخواهى کنند چرا که عذرى ندارندتاعذرخواهى کنند

۲هول و وحشت محشر آن قدر زیاد است که انسان را از تمام پیوندها و علائقش جدا مى کند.

۳-درقیامت سه موقف است که هیچ کس در آنها به یاد هیچ کس نمى افتد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱جنگ باایران یعنی گیر افتادن دربزرگترین باتلاق تاریخ!!

۲– درشب نوزدهم تقدیرها نوشته مى‌شود،در شب بیست و یکم، قطعى مى‌گرددودر شب بیست و سوم امضاى نهایى اتفاق مى‌افتد.

۳ کارنامه مجلس در حوزه‌هاى گوناگون، نشان مى‌دهد به‌طور کلى نمره درخشانى نمى‌توان به عملکرد آن داد.

۴در حالى که کشور در جنگ اقتصادى به‌سر مى‌برد، انتظار این است مجلس با تصویب قوانین بازدارنده، مانع افزایش قیمت‌هاى افسار گسیخته شده و مسیر سودجویى سود جویان را ببندد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9842

أُوصِیکُمْ، عِبَادَ اللهِ، بَتَقْوَى اللهِ الَّتی هِیَ الزَّادُ وَبِهَا الْمَعَاذُ

موضوع بحث ما دراین دوسه جمعه ماه مبارک رمضان پیرامون نامهای قیامت درقرآن است

گفتیم قرآن کریم قیامت را به هفتاد اسم می‌خواند که هر یک از این اسامی به یک جنبه و خصوصیت آن اشاره دارند؛ومعروف ‏ترین نام‏ قیامت یوم القیامه است که ۷۰ بار در قرآن مجید تکرارشده که هفته گذشته به یکی ازنامهای قیامت که یوم الحساب بود به محضرشما مطالبی عرضه داشتم.

امروز دونام دیگر ازنامهای قیامت را به محضرشریف شما تقدیم میدارم:

درسوره مبارکه مرسلات آیه شریفه ۳۵ به یکی دیگرازنامهای قیامت اشاره میفرماید،: «امروز، روزى است که سخن نمى گویند«هذا یَوْمُ لا یَنْطِقُونَ »خداوند در آن روز بر دهان مجرمان و گناهکاران مهر سکوت مى زند، همان گونه که در آیه ۶۵ سوره «یس» آمده است: الیَوْمَ نَخْتِمُ عَلى أَفْواهِهِمْ»امروز بر دهانشان مُهر مى نهیم» و باز همان گونه که در ذیل همین آیه آمده است «دست و پاى آنها به سخن درمى آیند» و حتى طبق آیات دیگر قرآن پوست هاى آنان زبان باز مى کنند و همه گفتنى ها را مى گویند.

درآیه بعدمیفرمایدو به آنها اجازه داده نمى شود که عذر خواهى کنند چرا که عذرى ندارند تا عذرخواهى کنند» وَ لا یُؤْذَنُ لَهُمْ فَیَعْتَذِرُونَ»

IMG_9835

نه اجازه سخن گفتن دارند، و نه عذر خواهى و دفاع از خویشتن; چرا که همه حقایق در آنجا روشن است، و چیزى براى گفتن ندارند، آرى، این زبان که در دنیا از آزادى خود سوء استفاده کرده، وانواع گناهان را انجام میداد،در آنجا باید به کیفر آن اعمال قفل شود، و از کار بیفتد، که این خود عذاب و شکنجه دردناکى است که در چنان صحنه اى انسان قدرت بر دفاع از خویش، و یا عذرخواهى نداشته باشد.

البته از بعضى از آیات قرآن استفاده مى شود: در قیامت مجرمان گاهى سخن مى گویند، این به خاطر آن است که ـ همان گونه که قبلاً هم اشاره کرده ایم ـ در قیامت مواقف زیادى است، در بعضىاز مواقف زبان از کار مى افتد و نوبت به گواهى اعضاء مى رسد، و در بعضى دیگر، زبان گشوده مى شود، و مطالبى را بازگو مى کند که نشانه حسرت و اندوه شدید و سرگردانى و بدبختى آنها است.

درسوره مبارکه عبس آیه شریفه ۳۳به یکی دیگر از نامهای قیامت اشاره مى فرماید: «هنگامى که آن صداى مهیب و گوش خراش (صیحه رستاخیز) بیاید کافران و مجرمان در اندوه و ندامت عمیقى فرو مى روند»فَإِذا جاءَتِ الصَّاخَّهُ»

«صاخَّه» به معنى صوت شدیدى است که نزدیک است گوش انسان را کر کند، و یا به راستى گوش را کر مى کند، و در اینجا اشاره به «نفخه دوم صور» است، همان صیحه عظیمى که صیحه بیدارى و حیات مى باشد، و همگان را زنده کرده، به عرصه محشر دعوت مى کند.این صیحه چنان عظیم و تکان دهنده است که انسان را از همه چیز جز خودش، اعمالش و سرنوشتش غافل مى کند.

IMG_9836

لذا، بلا فاصله بعد از آن مى افزاید: در آن روز که انسان از برادر خود فرار مى کند» یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ» همان برادرى که با جان برابر بود و همه جا به یاد او بود و در فکر او، امروز به کلّى از او گریزان مى شود.و همچنین از مادر و پدرش«وَ أُمِّهِ وَ أَبِیهِ»و زن و فرزندانش» وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنِیهِ»

و به این ترتیب، انسان نزدیکترین نزدیکانش را که برادر و پدر و مادر و همسر و فرزند هستند، نه فقط فراموش مى نماید، که از آنها فرار مى کند، و این نشان مى دهد: هول و وحشت محشر آن قدر زیاد است که انسان را از تمام پیوندها و علائقش جدا مى کند:مادرى که به او عشق مىورزید.پدرى که سخت مورد احترام او بود.همسرى که شدیداً به او محبت داشت.و فرزندانى که میوه قلب و نور چشمان او محسوب مى شدند.

در آیه بعد، دلیل این فرار را بیان کرده، مى فرماید:در آن روز هر کدام از آنها وضعى دارد که او را کاملاً به خود مشغول مى سازد«لِکُلِّ امْرِئ مِنْهُمْ یَوْمَئِذ شَأْنٌ یُغْنِیهِ»یعنی درحقیقت آن روز آن قدر انسان به خود مشغول است، که به دیگرى نمى پردازد و حوادث به قدرى شدید و هولناک است، که براى اشغال تمامى فکر و قلب او کافى است.

در حدیثى آمده است: بعضى از خاندان پیامبر(صلى الله علیه وآله) از آن حضرت سؤال کردند: آیا در روز قیامت انسان به یاد دوست صمیمیش مى افتد؟

در جواب فرمود: ثَلاثَهُ مَواطِنَ لایَذَّکَّرُ (فِیْها) أَحَدٌ أَحَداً:

عِنْدَ الْمِیْزانِ حَتّى یَنْظُرَ أَ یَثْقُلُ مِیْزانُهُ أَمْ یَخِفُّ؟

وَ عِنْدَ الصِّراطِ حَتّى یَنْظُرَ أَ یَجُوزُهُ أَم لا؟

وَ عِنْدَ الصُّحُفِ حَتّى یَنْظُرَ بِیَمِیْنِهِ یَأْخُذُ الصُّحُفَ أَمْ بِشِمالِهِ؟ فَهذِهِ ثَلاثَهُ مَواطِنَ لایَذَّکَّرُ فِیْها أَحَدٌ حَمِیْمَهُ وَ لا حَبِیْبَهُ وَ لا قَرِیْبَهُ وَ لا صَدِیْقَهُ، وَ لا بَنِیْهِ وَ لا والِدَیْهِ وَ ذلِکَ قَوْلُ اللّه تَعالى: لِکُلِّ امْرِئ مِنْهُمْ یَوْمَئِذ شَأْنٌ یُغْنِیهِ»

سه موقف است که هیچ کس در آنها به یاد هیچ کس نمى افتد:

اول پاى میزان سنجش اعمال است تا ببیند آیا میزانش سنگین است یا سبک؟

پس از آن بر صراط است تا ببیند آیا از آن مى گذرد یا نه؟

و بعد از آن به هنگامى است که نامه هاى اعمال را به دست انسان ها مى دهند تا ببینند آن را به دست راستش مى دهند یا دست چپ؟

این سه موقف است که در آنها کسى به فکر کسى نیست، نه دوست صمیمى، نه یار مهربان، نه افراد نزدیک، نه دوستان مخلص، نه فرزندان، و نه پدر و مادر، و این همان است که خداوند متعال مى فرماید: در آن روز هر کسى به قدر کافى به خود مشغول است{تفسیر «برهان»، جلد ۴، صفحه ۴۲۹}

IMG_9841

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جمعه ۳ خرداد ۱۸ رمضان آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اسارت در جریان عملیات بیت‌المقدس (۱۳۶۱ش) // روز مقاومت و پیروزی 

سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر از اشغال رژیم بعث عراق و سند ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گران است.

آن روزى که صدام با تحریک و پشتیبانى قدرت‌هاى غرب وشرق و حمایت کشورهاى منطقه به ایران اسلامى حملات گسترده‌اى را آغاز کرد، هرگز فکر نمى‌کرد در کمتر از ۱۰ سال طومار زندگى‌اش در هم بپیچد و طناب دار را بر گردن خود احساس کند.

آن‌روز که امپراتورى خبرى تصاویر صدام را در جبهه‌هاى جنگ به دنیا مخابره کردند، تصور نمى‌کردند که شمارش معکوس عمر او را کلید زده‌اند. صدام که سرمست از قدرت و تبلیغات بود سوداى فتح چند روزه تهران را در سرداشت اما در مدت زمان کوتاهى ماشین جنگى او زمینگیر شد و ۴۴ کشور حامى او اعتراف کردند که ارتش صدام در برابر مقاومت نیروهاى ایرانى شکست خورده است. این پیروزى‌هاى بزرگ با فرهنگ و تفکر بسیجى و گفتمان مقاومت به نتیجه رسید.

IMG_9847

اگر امروز فرهنگ شهادت‌طلبى در هر کوى و برزنى از عراق سارى و جارى است، نباید فراموش کرد که حشدالشعبى پیروز میدان مبارزه با تکفیر، مقاومت ملت ایران را الگوى خود قرار داده است. آنچه جوانان مدافع حرم را از اقصى نقاط جهان اسلام براى دفاع از اسلام ناب در مقابل اسلام جعلى و آمریکایى به سوریه کشاند، «فرهنگ و تفکر بسیجى مقاومت» است که از دوران دفاع مقدس براى ما به یادگار مانده است.

اگر امروز مردم کشور ما، در کمال نشاط و آرامش پیروزى بر تروریسم تکفیرى را جشن مى‌گیرند، مى‌دانند که امنیت امروزشان را مدیون جانفشانى مردان مقاومت هستند و راه و روش مقاومت است که طومار تکفیر و تروریسم را در منطقه در هم پیچد.

کشورهاى عربى حوزه خلیج فارس در ماه‌هاى اخیر و همزمان با تشدید تنش بین ایران و آمریکا به‌دنبال نقش آفرینى عیله جمهورى اسلامى هستند.حکام سعودى، امارات، بحرین و اسرائیل شدیدا اصرار دارند شاهد درگیرى دو کشور باشند. در حقیقت سران رژیم‌هاى مذکور از آن جهت که خود را عاجز از رویارویى مستقیم با ایران مى‌دانند مى‌کوشند تا با تشدید جنگى روانى مقدمات رویارویى آمریکا و ایران را فراهم آورند.

ماجراى اخیر هجوم به «ینبع» و بعد از آن «الفجیره» و بالاخره تاسیسات نفتى «آرامکو» در ریاض حکام سعودى را به این جمع بندى رسانده است که بهترین زمان براى دعوت از آمریکا و استقرار نیروهاى نظامى آمریکایى در سعودى روزهاى جارى است. اما عقب‌نشینی ترامپ در برابر راهبرد مقاومت ایران، تمام نقشه‌هاى ارتجاع عرب در مورد تهران را نقش بر آب کرده است. یکی ازتحلیل گران معروف آمریکا گفته تمام هفته گذشته را به بررسی ظرفیتهای نظامی ایران وآمریکا گذراندم وبه این نتیجه رسیدم که جنگ باایران یعنی گیر افتادن دربزرگترین باتلاق تاریخ!!!! اینها همه نتیجه مقاومت جانانه ملت بزرگ ایران در۴۰سال گذشته است.

IMG_9846

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

دوشنبه ۶ خرداد ۲۱ رمضان لیالی قدروشهادت مظلومانه‌ حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) در کوفه(۴۰ ق)

 یکى از فضیلت‌هاى ماه مبارک رمضان که بر فضیلت‌هاى دیگر این ماه عزیز مى‌افزاید و توجه به تمامى لحظه‌هاى آن در شب و روز را بیشتر مى‌نماید، وجود «لیالى مبارک قدر» طبق روایات در این ماه شریف و یکى از شب‌هاى ۱۹، ۲۱ و یا ۲۳ این ماه است. بنابر روایات وارده شده، شب نوزدهم تقدیرها نوشته مى‌شود و در شب بیست و یکم، إبرام (قطعى) مى‌گردد در شب بیست و سوم امضاى نهایى اتفاق مى‌افتد. در این شب است که «قرآن» بر قلب مقدس رسول گرامى اسلام(ص) نازل شد و طبق آیات سوره قدر، این شب برتر از هزار ماه است و شبى است که مقدرات انسان در آن شب پایه ریزى مى‌شود.انشاالله این فرصت را همه ما غنیمت بدانیم واستفاده کنیم/.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

سه‌شنبه ۷ خرداد ۲۲ رمضان روز قانون و آغاز هفته مجلس

هفتم خردادماه مصادف است با سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شوراى اسلامى در سال ۱۳۵۹ که به همین مناسبت این روز را روز قانونگذارى و هفته مجلس نامیده‌اند.

در حالى مجلس دهم، سومین سال عمر خود را کم کم به پایان مى‌برد که کمتر از ۹ ماه دیگر به انتخابات مجلس باقى مانده است،کارنامه آن در حوزه‌هاى گوناگون، نشان مى‌دهد به‌طور کلى نمره درخشانى نمى‌توان به عملکرد آن داد و مجلس در بزنگاه‌ها و پرونده‌هاى مختلف و مهمى که این روزها جامعه و کشور درگیر آن است، مى‌توانست عملکرد بهتر و قابل دفاع‌ترى از خود بروز دهد.لذا به چند نکته اشاره میکنم:

۱-یکى از وظایف ذاتى و البته بسیار خطیر نمایندگان مجلس بحث نظارت است. اهمیت چنین نظارتى تا حدى است که فعالیت و درجه اعتبار مجلس تا اندازه زیادى به چگونگى این نظارت بستگى دارد. به‌گونه‌اى‌که اعمال صحیح آن مى‌تواند زمینه ساز محو بسیارى از مفاسد شود و هم‌چنین عدم استفاده و یا استفاده نادرست از این حق، از ارزش مجلس بکاهد. اعمال این نظارت، چنان‌که در قانون اساسى ذکر شده است، از طریق دادن راى اعتماد به وزیران، حق تذکر و پرسش از رییس جمهور و وزیران، استیضاح آنان و نظارت بر تصویب آیین‌نامه‌ها و تصویب برنامه‌هاى دولت صورت مى‌گیرد.

۲-در کنار ابزار تحقیق و تفحص، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ دو بازوى مهم نظارتى مجلس هستند که به‌طور ویژه مى‌توانند به موضوعات و پرونده‌هاى خاص ورود کرده و آن‌ها را زیر ذره بین نظارت و سنجش قرار دهند.

۳-یکى از موارد بحث برانگیز طى سال‌هاى اخیر واگذارى کارخانه‌ها بر اساس اصل ۴۴ بوده است. این واگذارى‌ها که با هدف چابک و کوچک‌سازى دولت، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره ورى و مواردى از این دست انجام شده، در موارد قابل تاملى نه تنها به هدف تعریف شده نرسیده، بلکه بر ضد خود عمل کرده و وضعیت واحد تجارى یا صنعتى واگذار شده، پس از خصوصى شدن بدتر نیز شده است.

آلمینیوم هرمزال در هرمزگان، هپکو در اراک، نیشکر هفت تپه در خوزستان، ماشین‌سازى تبریز و پالایشگاه کرمانشاه تنها چند نمونه از این واگذارى‌هاى پرحاشیه و ابهام برانگیز است. یکى از اصلى‌ترین ابهامات در این واگذارى‌ها نحوه قیمت گذارى و کار کارشناسى در این زمینه است. برخى معتقدند قیمت‌هاى واگذار شده با ارزش واقعى این واحدها فاصله‌اى بسیار داشته و عملا این واحدها به ثمن بخس واگذار شده‌اند.

IMG_9852

این موضوع از چنان اهمیتى برخوردار است که از ابتداى سال تا کنون دوبار رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌اند. یک بار در بیانات ابتداى سال در حرم مطهر رضوى وبار دوم نیز در دیدار کارگران (۴ اردیبهشت ماه)اما گویا اراده‌اى در این‌رابطه وجود ندارد که نمایندگان مجلس بتوانند رئیس این سازمان خصوصی سازی را مورد حسابرسى قرار دهند!

۴-مرورى بر عملکرد مجلس دهم طى سه سال اخیر نشان مى‌دهد، نمایندگان نتوانسته‌اند این نهاد مهم و حیاتى را در جایگاه اصلى خود یعنى راس امور بنشانند. در حالى که کشور در جنگ اقتصادى به‌سر مى‌برد، انتظار این است مجلس با تصویب قوانین بازدارنده، مانع افزایش قیمت‌هاى افسار گسیخته شده و مسیر سودجویى سود جویان را ببندد. }تکبیرنمازگزاران}سؤال این است که نمایندگان مجلس به‌عنوان موکلان ملت درکجاى این معادله قرار دارند؟چرا تیغ مجلس کند است؟

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

لازم به ذکر است جناب سرهنگ آرزومندی فرمانده محترم سپاه ناحیه روح الله به مناسبت سوم خردادسالروز آزادسازی خرمشهردرمراسم نماز جمعه به ایرادسخن پرداختند.

IMG_9843

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --